wimpey schreef:Ik vind Locadia en Depay trouwens wel effe wat beter dan het gros van de aanvallers die vanuit de o-zo-geweldige Ajax-opleiding bij Ajax-1 aansluiten. Of je dan écht Matavz en Narsingh moet kopen?!Jöhnk schreef: Precies. En laten we nou niet doen alsof de jeugd zoveel kans krijgt bij PSV.
Het lijkt me dat psv een goede opleiding heeft, maar dat Dickie maling heeft aan talent. Wanneer je jongens als Ritzmaier en Van Ooijen in Solna niet aan de bak laat en Engelaar wel...![]()
Bij Ajax is het probleem dat JOR e.c. zichzelf jarenlang hebben wijsgemaakt dat ze geweldig werk verrichten. Kwantitatief klopte het qua doorstroming, kwalitatief niet. En qua techniek / creativiteit al helemaal niet.
De opleiding van PSV is beter dan de o-zo-geweldige Ajax-opleiding? Zou zo maar kunnen, al ken ik persoonlijk niemand die zegt dat de opleiding van Ajax "o-zo-geweldig" is of was!. Ik heb al eerder geschreven dat "meten met twee maten" niet de juiste manier is om te vergelijken, maar om Locadia en Depay nu exponenten van de PSV-jeugdopleiding te noemen, noem ik geschiedvervalsing.Het lijkt me dat psv een goede opleiding heeft
Depay heb ik meermalen in de jeugd van Sparta zien voetballen, al herinner ik me niet meer of hij in dat Sparta-team (C1) zat dat kampioen van Nederland werd (volgens mij is hij na dat seizoen vertrokken, PSV wilde drie spelers uit dat team halen), gezien zijn leeftijd denk ik van wel, maar dat valt zo op te zoeken. Ik lees dat juist de leeftijd tot ± 12 jaar zo belangrijk is, Depay zat toen in ieder geval niet bij PSV, maar bij Sparta.
Over Locadia: ik gebruik Wikipedia, al zal er misschien wel gedacht worden dat Henk ten Cate en Rik v.d. Boog de wiki geschreven hebben, maar in Wikipedia staat het volgende over Locadia (07-11-2012 negentien jaar geworden):
Prima om de jeugdopleiding van PSV te prijzen (Is een mening, maar daar zijn fora voor), maar pronk a.u.b. niet met andermans veren; de juiste data graag, maakt een discussie zuiver.Locadia werd geboren in een Curaçaos gezin in Emmen. Hij begon met voetballen bij de locale VV Bargeres. Hij werd al snel opgemerkt door FC Emmen, waar hij toetrad tot de jeugdselectie.[1] Toen Willem II hem in 2009 vroeg over te stappen naar hun voetbalopleiding verhuisden hij en zijn familie naar Tilburg. In eerste instantie speelde hij zijn wedstrijden voor de amateurvereniging RKSV Sarto en vanaf het seizoen 2009-2010 speelde hij bij de voetbalacademie van Willem II en RKC Waalwijk.[1] In 2010 stapte hij over naar PSV, waar hij een profcontract tekende tot 2012.