MLB

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

zeux

Re: MLB

Bericht door zeux » do nov 01, 2012 11:13 am

InnerHarbour schreef:De Mets hebben de opties van Wright en Dickey gelicht. Logisch, Wright is gewoon goed en een Knuckelballer gaat lang mee. Ook geen gekke contracten 16 en 5 miljoen dollar.

Santana naar de Royals, misschien de NL en een andere omgeving hem goed doen.
Wright en Dickey pick-ups waren no brainers. Vraag wordt: kunnen ze Wright laten verlegen? En gaan ze Dickey in de winter traden? Wright heeft nog zeker 5-7 jaar in zich. Dickey hooguit 2 a 3.

Wright moet het anker worden waarmee de Mets vanaf '14 misschien weer een beetje mee kunnen gaan doen als de jonge spelers zich blijven ontwikkelen zoals ze doen. Wat zal hij krijgen? 7y/$150m?
Dickey zal maar een gelimiteerde bijdrage kunnen gaan leveren aan zo'n herboren team, loopt tegen de 40, knuckleballer of niet. Als hij volgend jaar weer 20 games weet te winnen (wat ik wel een beetje betwijfel, denk dat '12 zijn career year zal blijken te zijn), dan vallen al die wins op droge aarde als de Mets toch niet meedoen om de play-offs. Kun je hem beter nu traden voor goede spelers (outfieders, catcher, bullpen) van een team dat wél iets aan zijn short term success heeft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo nov 04, 2012 9:18 am

Phoe 7 jaar zou ik lang vinden hoor, dan is hij wel bijna 37. Persoonlijk vind ik contracten van 5 jaar het max. Er zijn zoveel voorbeelden van te lange contracten waarvan die van Pay-Rod natuurlijk de kroon spant. Bij de meeste is met 35 jaar toch wel het beste eraf, ik zou eigenlijk een contract niet verder laten komen dan tot zijn 33st en daarna met hoogstens 2 jaar verlengen, daarna weer kijken hoe het gaat. Zo zit je niet aan een speler vast die weinig presteert maar wel een langdurig albatros contract heeft.

Ik zou gaan voor 5/85.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo nov 07, 2012 10:21 am

Cardinals promote John Mabry
Updated: November 5, 2012, 5:40 PM ET
Associated Press
78
53
135
EMAIL
PRINT
ST. LOUIS -- The Cardinals have promoted John Mabry to hitting coach as the replacement for Mark McGwire, who told St. Louis he won't return after three seasons and appears headed to the Los Angeles Dodgers.

The 42-year-old Mabry, whose 14 major league seasons included three stints with St. Louis, was the assistant hitting coach last season.

St. Louis also promoted Blaise Ilsley to bullpen coach on Monday as the replacement for Dyar Miller, who was not retained after one season under new manager Mike Matheny. The 48-year-old Ilsley was pitching coach for the Cardinals' Triple-A Memphis affiliate the past five seasons.

The team extended offers to pitching coach Derek Lilliquist, bench coach Mike Aldrete, third base coach Jose Oquendo and first base coach Chris Maloney to return in their current positions. They have not identified a successor to Mabry as assistant hitting coach.
Die had ik niet zien aankomen, dacht dat hij het wel naar zijn zin had in St Louis.

BTW, ik zie dat hij in Irvine, CA woont, dat is op 50 minuten rijden van Dodger Stadium, das lekker. :ajaxsmiley.gif:

Als je ESPN insider hebt is dit wel een leuk lijstje. De Orioles worden steeds maar als eerste genoemd bij Swisher, maar wij hebben helemaal geen 11 miljoen gat in onze payroll voor hem.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo nov 07, 2012 10:38 pm

Mets zijn van Bay af. Hebben hem FA gemaakt en een zak met geld meegegeven al vertellen ze niet hoe groot de zak is.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do nov 15, 2012 2:03 pm

Two years after R.A. Dickey was the first player cut by the New York Mets in spring training, he now has a Cy Young Award on his résumé
:ajaxsmiley.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » do nov 15, 2012 2:56 pm

InnerHarbour schreef:
Two years after R.A. Dickey was the first player cut by the New York Mets in spring training, he now has a Cy Young Award on his résumé
:ajaxsmiley.gif:
En terecht!!!!

Ongenaakbaar voor de AS-break. Daarna heel solide.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do nov 15, 2012 5:32 pm

In de AL was hij derde geworden.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do nov 15, 2012 5:37 pm

Oke de Marlins doen hun gebruikelijke trucje.
9:02PM EST November 13. 2012 - Less than a year after committing nearly $200 million to free agents in an effort to generate buzz for their publicly funded stadium, the Miami Marlins have blown up their roster in stunning fashion.

They are shipping $106 million shortstop Jose Reyes, staff ace Josh Johnson and $58 million starter Mark Buehrle to the Toronto Blue Jays in a blockbuster trade involving 12 players, an official from each team familiar with the deal confirmed to USA TODAY Sports.

The persons spoke on condition of anonymity because the trade has not been finalized.

Reaction on Twitter from the Marlins' de facto franchise player, Giancarlo Stanton, was immediate and severe: "Alright, I'm pissed off!!! Plain & Simple."

Going to the Blue Jays: Reyes, Buehrle, Johnson, infielder Emilio Bonifacio and catcher John Buck, along with a reported $4 million cash.
Het zie er naaruit dat de ALE weer wat zwaarder geworden is.
YNWA

Arthur

Bericht door Arthur » do nov 15, 2012 10:14 pm

Kunnen spelers in de MLB gedwongen worden tot een transfer?

zeux

Bericht door zeux » do nov 15, 2012 11:47 pm

Niet altijd. De grote jongens kunnen een 'no trade'-afspraak inbouwen in hun contract. Soms is dat 'vrij', kunnen ze iedere trade blokkeren, soms wijzen ze een aantal clubs aan, zowel waar ze wel als niet heen willen.

Bij jongere spelers is het - voor zover ik weet - gewoon gaan als zo'n trade door de GM's wordt bedisseld.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr nov 16, 2012 10:08 am

Kleine aanvulling op hetgene wat zo uitstekend door Zeux verwoord is.

Er is ook een “Ten & five” rule. Als een speler 10 jaar in het MLB gespeeld heeft EN vijf jaar bij zijn huidige team mag hij zonder zijn toestemming niet getrade worden.

Het komt sporadisch voor dat een speler niet getrade wil worden al zou het volgens de regels wel mogen. Ik kan zijn naam niet meer voor de geest halen maar het was een bekende speler die een jaar of 10 geleden zei: jullie kunnen mij rustig traden naar de Orioles maar ik ga gewoon niet, ik meld me daar niet, ik stop er gewoon mee. :biggrin.gif: Ja dan heeft het weinig zin om zo’n trade door te zetten. Het zijn echter nooit jonge spelers, die gaan gewoon omdat ze door willen breken.

Miguel MVP naast zijn Triple Crown, heeft ook een klote seizoen.
YNWA

Arthur

Bericht door Arthur » vr nov 16, 2012 10:30 am

Ik vind het echt een apart systeem daar in de VS. Naast wat Zeux vertelt heb je ook al de draft waarbij het op mij overkomt alsof de speler zelf weinig te vertellen heeft over waar hij terecht komt.
Eigenlijk is de kans dus vrij klein dat je als jong talentvol atleetje ooit bij je favoriete club mag spelen?

zeux

Bericht door zeux » vr nov 16, 2012 11:38 am

Arthur schreef:Ik vind het echt een apart systeem daar in de VS. Naast wat Zeux vertelt heb je ook al de draft waarbij het op mij overkomt alsof de speler zelf weinig te vertellen heeft over waar hij terecht komt.
Eigenlijk is de kans dus vrij klein dat je als jong talentvol atleetje ooit bij je favoriete club mag spelen?
Niet helemaal.

Die draft is een enorm circus. Systeem is dat de clubs die het slechts hebben gepresteerd het eerst mogen draften. Dat is op zich een heel goed systeem, want het voorkomt dat clubs als de Yankees én het geld hebben om alle dure free agents weg te kapen én alle talentvolle jeugd kunnen afromen. Het zorgt er voor dat de MLB nog enigszins een uitgebalanceerde competitie blijft (ondanks de enorme budgetverschillen). Vaak zijn die drafts achter de schermen ook al uitgebreid voorbesproken, zeker voor de top prospects. Want draften is één, maar vervolgens moeten club en speler ook nog tot een (financieel) vergelijk komen. Een talent kan besluiten om niet te tekenen en bijvoorbeeld een jaar langer op een college te blijven of juist naar een college team te gaan (als het een highschooler is).

Sowieso zijn er maar heeeeel weinig jongens die na de draft meteen in de MLB spelen. Volgens mij ging het bij Alex Rodriguez zo enorm snel, maar het is zeldzaam. Meestal gaat een draft-speler de minor league in. En dat bestaat weer uit vier niveaus: AAA, AA, A+, A. Daar is het een komen en gaan en geschuif met talenten. Soms draft een club ook een speler, zodat ze een goede lading prospects heeft om een trade mee op te zetten. Het komt heel veel voor dat bij trades zoals hierboven tussen de Marklins en de Blue Jays ook minor league spelers en prospects betrokken zijn.

Ik denk dat het percentage spelers dat gedraft wordt door een club en uiteindelijk ook in de MLB gaat spelen voor die club, enorm laag is.

zeux

Bericht door zeux » vr nov 16, 2012 11:42 am

Arthur schreef:Kunnen spelers in de MLB gedwongen worden tot een transfer?
Nog even als aanvulling. Ik geloof dat ik wel eens heb gehoord dat een jongen klaar stond om te gaan slaan en bij wijze van spreken al op het veld stond en de mededeling kwam: ga maar douchen, je bent net getrade naar zo-en-zo.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr nov 16, 2012 12:12 pm

Als jont talentvol atleetje ben je afhankelijk wie je draft maar je hoeft daar niet te tekenen. Het komt genoeg voor dat een speler de organisatie niet bevalt of dat ze niet voldoende bieden naar hun zin en dan gaan ze terug naar school. Doen ze het jaar daarop weer mee in de draft en hopen op een betere/andere organisatie. Er zit een risico aan, er zijn voldoende voorbeelden van spelers die in dat jaar dusdanig geblesseerd raakten en nooit meer spelen. Ook zijn er spelers die een terugval hebben, daardoor lager gedraft worden en een kleiner contract krijgen.

De kans is inderdaad niet groot dat je jong bij je favoriete team terecht komt. Een goed voorbeeld van een zeer grote speler die wel van het begin bij zijn favoriete team terecht kwam is Cal Ripken jr. Geboren in Havre de Grace en opgegroeid in Aberdeen op een steenworp van Baltimore werd Cal in 1978 in de tweede ronde gedraft door de Orioles. Hij speelde daar 21 jaar voordat hij in 2001 met pensioen ging na 18 keer in het All-star team te zijn verkozen. Hij wordt beschouwd als de man die het SS spelen veranderd heeft. Voordat Cal op die positie speelde stonden daar kleins snelle ventjes die over het algemeen niet geweldig aan slag waren maar goede verdedigers. Hij heeft bewezen dat een sterke grote vent die positie ook kon spelen. Hij heeft hij een WS-ring, 2 Gold Gloves en 8 Silver Sluggers. Hij was Rookie of the Year, tweemaal AL MVP en tweemaal All star game MVP, de Robert Clemente award en ook de Homerun derby heeft hij gewonnen. Natuurlijk is hij het beroemdst geworden omdat hij 2,632 wedstrijden achter elkaar gespeeld heeft en daarmee het ‘onbreekbare” record van Lou Gehrig, 2.130 wedstrijd achter elkaar gebroken heeft. De Baltimore Orioles hebben zijn nummer (8) retired. Maar goed ik dwaal af. :hypocrite.gif:

Op het moment dat ze 6 jaar in het MLB gespeeld te hebben en je hebt geen contract meer hebben zijn ze automatisch een Free agent en kan je een contract tekenen bij wie je wilt. Tis dan alleen de vraag of je favoriete team je wilt hebben/kan betalen.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » vr nov 16, 2012 12:17 pm

InnerHarbour schreef: De kans is inderdaad niet groot dat je jong bij je favoriete team terecht komt. Een goed voorbeeld van een zeer grote speler die wel van het begin bij zijn favoriete team terecht kwam is Cal Ripken jr. Geboren in Havre de Grace en opgegroeid in Aberdeen op een steenworp van Baltimore werd Cal in 1978 in de tweede ronde gedraft door de Orioles. Hij speelde daar 21 jaar voordat hij in 2001 met pensioen ging na 18 keer in het All-star team te zijn verkozen. Hij wordt beschouwd als de man die het SS spelen veranderd heeft. Voordat Cal op die positie speelde stonden daar kleins snelle ventjes die over het algemeen niet geweldig aan slag waren maar goede verdedigers. Hij heeft bewezen dat een sterke grote vent die positie ook kon spelen. Hij heeft hij een WS-ring, 2 Gold Gloves en 8 Silver Sluggers. Hij was Rookie of the Year, tweemaal AL MVP en tweemaal All star game MVP, de Robert Clemente award en ook de Homerun derby heeft hij gewonnen. Natuurlijk is hij het beroemdst geworden omdat hij 2,632 wedstrijden achter elkaar gespeeld heeft en daarmee het ‘onbreekbare” record van Lou Gehrig, 2.130 wedstrijd achter elkaar gebroken heeft. De Baltimore Orioles hebben zijn nummer (8) retired. Maar goed ik dwaal af. :hypocrite.gif:
Ik mis die kale kop naast je nick.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr nov 16, 2012 12:21 pm

Zeux schreef:
Sowieso zijn er maar heeeeel weinig jongens die na de draft meteen in de MLB spelen. Volgens mij ging het bij Alex Rodriguez zo enorm snel, maar het is zeldzaam. Meestal gaat een draft-speler de minor league in. En dat bestaat weer uit vier niveaus: AAA, AA, A+, A. Daar is het een komen en gaan en geschuif met talenten. Soms draft een club ook een speler, zodat ze een goede lading prospects heeft om een trade mee op te zetten. Het komt heel veel voor dat bij trades zoals hierboven tussen de Marklins en de Blue Jays ook minor league spelers en prospects betrokken zijn.
Volgens mij gaat het tegenwoordig steeds sneller Zeux met de echte goede. Kijk naar die jongens die dit jaar de Rookie of the year hebben gewonnen. Twee jaar Minors en ze ruiken al of spelen in het MLB zie ook Strasburg en Machado.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » vr nov 16, 2012 4:08 pm

Ja, klopt. Eigenlijk geen idee waarom dat is. Gewoon goeie generatie?

Ondertussen blijven de jongens van '86 doorklooien: Dykstra.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr nov 16, 2012 4:30 pm

Zal der ongetwijfeld mee te maken hebben maar volgens mij leven die gasten ook veel meer voor hun sport dan vroeger. Als ik zie wat voor een trainingsbeest Dylan Bundy is dan wordt je bang.

Dylan is in 2011 gedraft in de eerste ronde door de O’s. Begon in April in A en heeft daar 30 innings gegooid met een 0.00 ERA. In mei ging hij naar A+ met een 2.84 ERA en op 14 august maakte hij zijn debuut in Bowie AA. Op 19 september 2012 stond hij als reliver in Baltimore. Hij heeft daar 1.2 innings geworpen met een 0.00 ERA. Binnen een seizoen stond hij dus in de ‘show’.

Hij is 20 jaar maar je staat gewoon naar een volwassen vent te kijken. Als hij de rotatie niet vanuit ST haalt komt hij ergens in 2013 er wel in, kan niet anders. Deze gozer is te goed om lang in de minors te blijven hangen en als hij heel blijft hebben de Orioles een echte Ace. Ik denk dat het gewoon met training te maken heeft, talent was er vroeger ook maar hoe vaak zie je nog dikke spelers doorbreken, de dagen dat je daarmee kon wegkomen liggen grotendeels achter ons.

BTW, ja die Mets jongens uit 86 waren er een paar. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr nov 16, 2012 4:34 pm

Hunter naar de Tigers wat vindt onze Dubbel daarvan? Al over het niet halen van de Playoff's heen? :1evil.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za nov 17, 2012 9:46 am

• Owners approved new television deals with ESPN, Turner Sports and Fox worth about $12.4 billion from 2014-21, according to Selig.
Deze gezien en dat is nog zonder de gelden die de teams met de afzonderlijke TV maatschappijen hebben afgesloten. :blush.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » za nov 17, 2012 10:23 am

TV-zenders die ze deels zelf bezitten en exploiteren.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 19, 2012 4:39 pm

Krijg net een mailtje van de Mets dat single gameday tickets, ook voor Opening day, nu al te koop zijn. Die hebben geld nodig!
YNWA

zeux

Bericht door zeux » ma nov 19, 2012 4:57 pm

InnerHarbour schreef:Krijg net een mailtje van de Mets dat single gameday tickets, ook voor Opening day, nu al te koop zijn. Die hebben geld nodig!
Lees net dat ze al $62 voor een matige plaats kosten. Lijken de Yankees wel!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 19, 2012 5:19 pm

Ik heb nog nooit losse kaarten voor Opening day kunnen kopen bij de Orioles. Die gaan allemaal naar de ticketplan houders. Besloten om er dit jaar wel bij te zijn, is een belevenis. Wordt een StubHubje. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Plaats reactie