Ajax - Vitesse 03-11-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Laudrup

Re: Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door Laudrup » zo nov 04, 2012 6:35 pm

Janssen, held. Mooi die sportieve wraak, nadat Frank nog even tussen neus en lippen moest melden dat Theo niet gemist wordt.
15 mei 2011.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo nov 04, 2012 7:16 pm

Zelfs Utrecht staat los... lache dit
Weer op zoek naar een Interim coach..

Le T.

Bericht door Le T. » zo nov 04, 2012 7:55 pm

999 schreef: Noem dan eens wat specifieke, in het oog springende kwaliteiten van Sana ?
Hij kost per jaar minder dan Wim Jonk?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Khraa

Bericht door Khraa » zo nov 04, 2012 8:01 pm

Sana heeft wel degelijk kwaliteiten (begin van het seizoen deed hij het prima). Het grote probleem is dat De Boer net als vorig jaar de spelers (hopelijk nog) niet op de juiste plaats zet. Het materiaal van de tegenstand is niet zoveel beter, ze spelen alleen wel beter.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

999

Bericht door 999 » zo nov 04, 2012 8:23 pm

Khraa schreef:Sana heeft wel degelijk kwaliteiten (begin van het seizoen deed hij het prima). Het grote probleem is dat De Boer net als vorig jaar de spelers (hopelijk nog) niet op de juiste plaats zet. Het materiaal van de tegenstand is niet zoveel beter, ze spelen alleen wel beter.
Ach, hoeveel spelers hebben we niet gehad die het in het begin aardig deden, en vervolgens blijkt na enkele wedstrijden dat men te kort komt ...
Blij met de punten ...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo nov 04, 2012 8:31 pm

Demosthenes schreef:
Het is het hele seizoen al de grote, trage, nutteloze rondo.
Het liefst rond de middenlijn.

Triest vind ik dat ik de A1 en B1 ook zo zie spelen en ook dan levert het tegen redelijke tegenstanders geen kansen op.

Ik zie nergens meer beleving, niet bij de B1, de A1 en bij Ajax 1 (ja, als Ajax City verslaat) dat is voor mij onbegrijpelijk, niet meer de drang naar voren te zien bij Ajax! Het afschuiven van verantwoordelijkheid, de bal verplaatsen in de hoop dat een ander een idee heeft.
Het feit dat jij het niet ziet zegt alles over jou zuurpruin, ga lekker met voetske op een balcon zitten! :excited.gif:
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo nov 04, 2012 8:44 pm

Het feit dat jij het niet ziet zegt alles over jou zuurpruin, ga lekker met voetske op een balcon zitten!
Leuk dat taal leeft, verandert :aai.gif: Sorry, ik heb geen balkon.

Geen idee hoe vaak jij een jeugdwedstrijd bezoekt, maar heb jij een andere mening over de ontwikkeling van de B1 en A1, die lees ik graag. Over Ajax 1 zullen we het de komende jaren misschien wel oneens blijven, al hoop ik dat we in mei weer kampioen zijn, in Ajax 1 gaat het volgens mij wel om de punten, ook al denkt niet iedereen daar hetzelfde over.

Ik neem aan dat je tegen Vitesse in de Arena zat, heb jij ook leuke wedstrijd gezien? Veel aanvallende hoogtepunten van Ajacieden? Snel de bal vooruit spelen, echt de individuele trainingen gaan nu hun vruchten afwerpen? Vleugelspelers die een man uitspelen? Ik heb die momenten niet gezien en uit de reacties in het stadion heb ik opgemaakt dat de andere toeschouwers ze ook niet zagen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

999

Bericht door 999 » zo nov 04, 2012 10:18 pm

InnerHarbour schreef:
Demosthenes schreef:
Het is het hele seizoen al de grote, trage, nutteloze rondo.
Het liefst rond de middenlijn.

Triest vind ik dat ik de A1 en B1 ook zo zie spelen en ook dan levert het tegen redelijke tegenstanders geen kansen op.

Ik zie nergens meer beleving, niet bij de B1, de A1 en bij Ajax 1 (ja, als Ajax City verslaat) dat is voor mij onbegrijpelijk, niet meer de drang naar voren te zien bij Ajax! Het afschuiven van verantwoordelijkheid, de bal verplaatsen in de hoop dat een ander een idee heeft.
Het feit dat jij het niet ziet zegt alles over jou zuurpruin, ga lekker met voetske op een balcon zitten! :excited.gif:
Rot toch een eind op droeftoeter die je bent.Je zit steeds op de man te spelen, en blijkbaar mag dat hier .. Maar met argumenten kom je nooit .. NOOIT ...
Blij met de punten ...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 05, 2012 7:30 am

Demosthenes schreef:
Het feit dat jij het niet ziet zegt alles over jou zuurpruin, ga lekker met voetske op een balcon zitten!
Leuk dat taal leeft, verandert :aai.gif: Sorry, ik heb geen balkon.

Geen idee hoe vaak jij een jeugdwedstrijd bezoekt, maar heb jij een andere mening over de ontwikkeling van de B1 en A1, die lees ik graag. Over Ajax 1 zullen we het de komende jaren misschien wel oneens blijven, al hoop ik dat we in mei weer kampioen zijn, in Ajax 1 gaat het volgens mij wel om de punten, ook al denkt niet iedereen daar hetzelfde over.

Ik neem aan dat je tegen Vitesse in de Arena zat, heb jij ook leuke wedstrijd gezien? Veel aanvallende hoogtepunten van Ajacieden? Snel de bal vooruit spelen, echt de individuele trainingen gaan nu hun vruchten afwerpen? Vleugelspelers die een man uitspelen? Ik heb die momenten niet gezien en uit de reacties in het stadion heb ik opgemaakt dat de andere toeschouwers ze ook niet zagen.
Jij ziet nergens meer beleving nou ik wel echt zo'n makkelijke ouwe mannen uitspraak in de categorie "vroeger was alles beter". Is het altijd goed, NEE maar om nu te gaan roepen dat er nergens meer beleving is, flauwekul. Meestal laat ik dat negatieve gezeik van Voetske (goedemorgen huilebalk) en jou lekker gaan maar nu een keer niet. Ben der alweer klaar mee verloren moeite jullie zwelgen er liever in.
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma nov 05, 2012 8:44 am

Jij ziet nergens meer beleving nou ik wel echt zo'n makkelijke ouwe mannen uitspraak in de categorie "vroeger was alles beter". Is het altijd goed, NEE maar om nu te gaan roepen dat er nergens meer beleving is, flauwekul. Meestal laat ik dat negatieve gezeik van Voetske (goedemorgen huilebalk) en jou lekker gaan maar nu een keer niet. Ben der alweer klaar mee verloren moeite jullie zwelgen er liever in.
In ieder geval een poging om iets duidelijk te maken, maar mijn vragen zijn niet beantwoord, zie je wel eens een wedstrijd van de B1, A1 Ajax 1?

Je schrijft twee keer!: "nergens meer beleving". Jouw woorden niet de mijne, ik volg alleen de B1, A1 en nu weer een paar in de Arena Ajax 1. Zie ik geen beleving? Ja, dat wel, maar nog steeds bij de tegenstander van Ajax, niet bij Ajax.

Je schrijft:"vroeger was alles beter". Ik heb geen idee met wie je mij verwart, maar ik beweer juist het tegenovergestelde. Het hedendaagse voetbal is vele malen sneller dan in de jaren zestig/zeventig, zelfs sneller dan in de jaren negentig. De kracht van de voetballers is enorm toegenomen, mooi om de combinatie van techniek, snelheid en kracht te zien. het probleem is juist dat Ajax niet mee is gegaan met de moderne ontwikkelingen, juist een stap terugzet, door in een laag tempo rond de middenlijn elkaar de bal risicoloos (hoewel?) toe te spelen. Kon ik me tot een paar jaar geleden opwinden over het missen van een kans, die kansen zijn er nu niet meer, worden niet gecreëerd, juist door niet mee te gaan met het moderne voetbal.

Je schrijft:"jullie zwelgen erin". Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar zwelgen lijkt me niet het juiste werkwoord, ik treur erom, zie "mijn Ajax" afglijden naar een bedenkelijk niveau.

Maar nogmaals: wat vind jij van het tempo waarin de A1 en B1 spelen? Ik heb er geen problemen mee dat die elftallen op dezelfde manier spelen als Ajax 1, dat was altijd al zo, mij gaat het om voetbal zonder tempo, zonder verantwoordelijkheid durven nemen, geen acties maken. Ik zie nu een rechtsbuiten de bal breed geven of terugleggen, de actie is weg, die actie wil ik terugzien en dan in een normaal tempo, het liefst in een hoog tempo.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

999

Bericht door 999 » ma nov 05, 2012 9:18 am

InnerHarbour schreef:
Weer geen argumenten maar wat gelul over " vroeger was alles beter " .Tja, iedereen die een klein beetje verstand heeft van voetbal ziet dat t.o.v. nu vroeger beter was ( Overgens heeft daar het niemand over ) Dat is ook een van de redenen van de overame door de JC mensen, om het terug te brengen naar vroeger, kwa opleiding, kwa voetbalspel.Daar discuseren we over, over de manier waarop, over het tempo van, en over of dat de enige goede weg is.Of AJAX dat nivo in deze tijd van het voetbalspel ook kan halen ( vergelijkbaar dan ) zeker gezien het geld wat er bij andere clubs is.En of dat dat in dit tempo moet.

Verder is het weer schelden en schelden en stopwoordjes .. Zielig figuurtje ...
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 05, 2012 9:56 am

Ajax: slechtste start sinds 2005

AMSTERDAM - De zeldzaam slechte competitiestart die Ajax mede door de nederlaag tegen Vitesse (0-2) beleeft, moet assistent-bondscoach Danny Blind bekend voor komen. De laatste keer dat Ajax vijftien punten verspeelde in de eerste elf speelronden (achttien punten zelfs), was in 2005. Trainer Blind won dat jaar wel de beker, eindigde het seizoen uiteindelijk als vierde, maar plaatste zich via de play-offs alsnog voor de voorrondes van de Champions League. Ajax had toen echter allang de beslissing genomen om zich te ontdoen van Blind, die de eerste elf duels vier keer verloor en drie keer gelijkspeelde.

Omdat Frank de Boer steviger in het zadel zit dan welke Ajax-trainer ook de laatste jaren, gaat behalve het bizar grote puntenverlies elke vergelijking met het seizoen 2005 mank. Door het onthutsend zwakke spel tegen de Arnhemmers werd Ajax uiteraard op een fluitconcert getrakteerd, maar verder was er in de Amsterdam ArenA geen wanklank te horen. Ondanks de zes gelijke spelen en een nederlaag in de eredivisie tot dusver, het feit dat in competitieverband al vier duels op rij niet werden gewonnen en de achterstand op koploper FC Twente opliep tot tien punten, viel het woord crisis geen enkele keer. En aan De Boer werd vanzelfsprekend helemaal niet getwijfeld.

„Hij heeft gezegd dat hij hier tien jaar wil blijven en dat vind ik nog steeds”, brak Ryan Babel een lans voor de 112-voudig international. „Frank is de beste trainer die Ajax zich kan wensen. Hij staat voor de Ajax-visie en maakt jonge jongens beter. Dat het nu niet loopt, ligt aan heel veel dingen, maar niet aan hem.”
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 05, 2012 10:06 am

Duke schreef:

AMSTERDAM - De zeldzaam slechte competitiestart die Ajax mede door de nederlaag tegen Vitesse (0-2) beleeft, moet assistent-bondscoach Danny Blind bekend voor komen. De laatste keer dat Ajax vijftien punten verspeelde in de eerste elf speelronden (achttien punten zelfs), was in 2005. Trainer Blind won dat jaar wel de beker, eindigde het seizoen uiteindelijk als vierde, maar plaatste zich via de play-offs alsnog voor de voorrondes van de Champions League. Ajax had toen echter allang de beslissing genomen om zich te ontdoen van Blind, die de eerste elf duels vier keer verloor en drie keer gelijkspeelde.

Omdat Frank de Boer steviger in het zadel zit dan welke Ajax-trainer ook de laatste jaren, gaat behalve het bizar grote puntenverlies elke vergelijking met het seizoen 2005 mank. Door het onthutsend zwakke spel tegen de Arnhemmers werd Ajax uiteraard op een fluitconcert getrakteerd, maar verder was er in de Amsterdam ArenA geen wanklank te horen. Ondanks de zes gelijke spelen en een nederlaag in de eredivisie tot dusver, het feit dat in competitieverband al vier duels op rij niet werden gewonnen en de achterstand op koploper FC Twente opliep tot tien punten, viel het woord crisis geen enkele keer. En aan De Boer werd vanzelfsprekend helemaal niet getwijfeld.

„Hij heeft gezegd dat hij hier tien jaar wil blijven en dat vind ik nog steeds”, brak Ryan Babel een lans voor de 112-voudig international. „Frank is de beste trainer die Ajax zich kan wensen. Hij staat voor de Ajax-visie en maakt jonge jongens beter. Dat het nu niet loopt, ligt aan heel veel dingen, maar niet aan hem.”
http://www.telegraaf.nl
Na de Kerst gaan we pas voetballen doen we al twee jaar, komt allemaal goed :hypocrite.gif: en zo niet jammer dan, je wordt niet elk jaar kampioen, tweemaal in de vijf jaar is realistisch, alles daarboven is meegenomen.
YNWA

Le T.

Bericht door Le T. » ma nov 05, 2012 10:31 am

Duke schreef:

http://www.telegraaf.nl
Dat lijkt me een beetje wishful thinking van onze vrienden van de Telegraaf. Er broeit natuurlijk wel degelijk wat en er is een boel ontevredenheid. Binnenkort zal de vraag welke kwaliteiten De Boer inbrengt zich meer en meer opdringen. Spelers beter maken? Spelers op de goede plek zetten? Spelers fit krijgen en houden? Spelers uitkiezen? Automatismen kweken?

De reden dat er nog geen crisis is is dat die crisis dan ook meteen een hele grote crisis is, een identiteitscrisis zelfs. De hele Cruijff-revolutie is dan ook in crisis. Of De Boer stelt zijn aanpak bij, of er komt een grote crisis, en hoe langer die op zich laat wachten hoe groter die wordt.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 05, 2012 10:34 am

De Boer heeft veel krediet, en terecht natuurlijk ook, na 2 kampioenschappen. Voorlopig hoeft ie zich geen zorgen te maken over zijn positie.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma nov 05, 2012 10:48 am

Demosthenes schreef:

Dat zal wel te maken hebben met de veranderde speelwijze in de jeugd. Vroeger was alles duidelijk. We speelden met een 10 en een inschuivende laatste man. Sinds dat gewijzigd is naar het spelen in de punt naar achteren, is dat allemaal veel minder duidelijk en krijg je dat eeuwig rondspelen van de bal. Misschien moeten we nog een paar jaar geduld hebben voordat het zijn vruchten afwerpt. En anders moeten we maar terug naar de oude speelwijze. Dan wordt je tenminste gedwongen initiatief te nemen.

999

Bericht door 999 » ma nov 05, 2012 10:59 am

Trab schreef:
Demosthenes schreef:

Dat zal wel te maken hebben met de veranderde speelwijze in de jeugd. Vroeger was alles duidelijk. We speelden met een 10 en een inschuivende laatste man. Sinds dat gewijzigd is naar het spelen in de punt naar achteren, is dat allemaal veel minder duidelijk en krijg je dat eeuwig rondspelen van de bal. Misschien moeten we nog een paar jaar geduld hebben voordat het zijn vruchten afwerpt. En anders moeten we maar terug naar de oude speelwijze. Dan wordt je tenminste gedwongen initiatief te nemen.
Zoiets kun je ook in fasen ( AJAX 1 ) invoeren Trab, zeker als je weet dat je " creativeling(en) " volgend seizoen zo maar kan ( kunnen ) vertrekken.Daarnaast lijkt dat vasthouden aan deze speelstijl een beetje op vorig seizoen toen de Boer met de Theo Janssen variant op de proppen kwam en pas na " gemmekker " in de media en van Theo zelf het ging veranderen.

Daarnaast heeft de Boer tegen Heracles en Feyenoord natuurlijk w.b. wissels ook naast het potje gepist.En zegt hij het ene maar doet het andere ( met sommige spelers ).Ook de Boer zou eigenlijk begin seizoen de volgende stap moeten maken w.b. trainer-kwaliteit ...

En niemand roept om het ontslag van de Boer, maar zoals bij andere trainers en spelers is er niks mis mee om aan te geven wat er fout gaat ...
Blij met de punten ...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma nov 05, 2012 11:01 am

Dat spelen vroeger met een inschuivende verdediger en een 10 leverde een man meer op, op het middenveld, Ajax was meestal sterker dan de tegenstander en spelers als De Ridder, Kujala en Krohn-Dehli leken op 10 goed (als rechtsbuiten kwamen ze hun man niet voorbij) We hebben gezien wat dat in Ajax 1 opleverde. Inschuivende verdedigers als Heitinga en De Jong hebben zo nooit geleerd om te verdedigen.

Wat er nu gebeurt levert in de verdediging ook geen verdedigers op, want er is wel veel balbezit op eigen helft, maar de snelheid ontbreekt. Gaat er een pass fout, dan wordt de verdediging op snelheid geklopt, kan ook niet anders als je alleen maar speelt met een balcirculatie van "niets".

Wat de oplossing is? Ik heb jaren geleden voorgesteld met een man minder te gaan voetballen, maar dat kun je een tegenstander niet aandoen. Je leert wel sneller beslissen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma nov 05, 2012 11:19 am

Ik zie iets totaal anders bij de B1 en de A1. Je ziet nu duidelijk dat er initiatief wordt gevraagd. Je ziet dat veel van die jochies de vrije man niet zien, geen bal kunnen inspelen of gewoonweg verkeerd opendraaien. Die constatering is pijnlijk en dat gaat gepaard met het afschuiven van verantwoordelijkheid en de bal verplaatsen in de hoop dat een ander een idee heeft. We zijn echter op zoek naar jongens die wel het initiatief nemen en die deze zaken dus wel zien en kunnen uitvoeren. Die jongens zie je overigens wel in de A1 en in de B1, maar het zijn er een stuk minder. Wat mij betreft positief, want de jeugd hoeft geen elftallen af te leveren, maar juist de jongens die wat extra's hebben. Waterdragers hebben we genoeg en die blijven in de regel toch wel wat langer bij Ajax. Het is zaak dat de exceptionele talenten volledig tot wasdom komen en dat je daardoor vaak zit te kijken naar 9 jongens die het niet weten en dus alles inleveren bij persoon A en B is een gevolg van dit alles.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma nov 05, 2012 11:33 am

Ik zie iets totaal anders bij de B1 en de A1. Je ziet nu duidelijk dat er initiatief wordt gevraagd. Je ziet dat veel van die jochies de vrije man niet zien, geen bal kunnen inspelen of gewoonweg verkeerd opendraaien. Die constatering is pijnlijk en dat gaat gepaard met het afschuiven van verantwoordelijkheid en de bal verplaatsen in de hoop dat een ander een idee heeft. We zijn echter op zoek naar jongens die wel het initiatief nemen en die deze zaken dus wel zien en kunnen uitvoeren. Die jongens zie je overigens wel in de A1 en in de B1, maar het zijn er een stuk minder. Wat mij betreft positief, want de jeugd hoeft geen elftallen af te leveren, maar juist de jongens die wat extra's hebben. Waterdragers hebben we genoeg en die blijven in de regel toch wel wat langer bij Ajax. Het is zaak dat de exceptionele talenten volledig tot wasdom komen en dat je daardoor vaak zit te kijken naar 9 jongens die het niet weten en dus alles inleveren bij persoon A en B is een gevolg van dit alles.
Ik dacht juist dat het afleveren van hele elftallen de bedoeling was, die één of twee spelers per jaar, maken we al jaren mee.

Er wordt nu initiatief gevraagd, kom op, ik heb nooit iets anders gezien, ook bij die Pronk en Stekelenburg niet, buitenspelers moesten acties maken (Lukte meestal niet, de buitenspeler die buitenom gaat is misschien wel achterhaald) Ik heb zowel in de A1 als in de B1 gezien (dit seizoen) dat een vrije trap op de helft van de tegenstander terug naar een speler op eigen helft werd gespeeld, Menig kwam zelfs uit de spits terug om die vrije trap te nemen, Jordi Bruin keek niet eens naar voren!

Ik ben blij dat jij wel die spelers ziet die initiatief nemen, maar wie zijn dat in de A1 (Fischer) en B1 (Nouri!) Wie zijn in jouw ogen de exceptionele spelers in de huidige A1 en B!? Andersen, de Deen, heb ik nog niet in de A1 gezien

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma nov 05, 2012 11:49 am

Tuurlijk zien wij dezelfde spelers die excelleren (Fischer in de A1 en Nouri in de B1). Zijn er nog een aantal die het redelijk doen (vd Boomen, Walian, Tete), Andersen vind ik nog vrij onzichtbaar, en jongens die zich aardig ontwikkelen (El Hasnaoui en Gravenberch) en de rest is bijna allemaal brandhout. Je ziet inderdaad wel dat creativiteit in de aanval 0,0 is. Dat heeft te maken met een individuele actie, maar ook met de eerste aanname en het baltempo. Als het tempo omhoog gaat, dan zie je dat veel jongens afhaken. Als voorbeeld, ze hebben een tijdje terug die de Bondt gehaald, maar dat is dus werkelijk waar niets. Kan niet passeren, geen goede eerste aanname en haakt af als het tempo omhoog gaat. Sowieso vind ik de jeugdaankopen van de afgelopen jaren erg matig. Marinkovic, Rits en De Bondt zijn op latere leeftijd gehaald, maar geen van allen gaat Ajax-1 ooit zien.

Le T.

Bericht door Le T. » ma nov 05, 2012 1:28 pm

Peter schreef:Je ziet inderdaad wel dat creativiteit in de aanval 0,0 is. Dat heeft te maken met een individuele actie, maar ook met de eerste aanname en het baltempo. Als het tempo omhoog gaat, dan zie je dat veel jongens afhaken.
Maar dat komt ook omdat het niet fout mag gaan, want balbezit is heilig. Op die manier wordt balbezit een verdedigende kwaliteit ipv een aanvallende. Als 10 van10 ballen goed moeten zijn dan moet je niet te gekke dingen proberen. Als 8 of 9 op de 10 ballen moeten lukken dan kun je veel meer proberen, moeilijkere dingen die je minder goed beheerst. Creativiteit komt altijd met risico op balverlies, als je dat risico niet aandurft kun je niet aanvallend voetballen.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma nov 05, 2012 1:55 pm

Ik denk dat Le T een punt maakt; de durf ontbreekt?
Tuurlijk zien wij dezelfde spelers die excelleren (Fischer in de A1 en Nouri in de B1). Zijn er nog een aantal die het redelijk doen (vd Boomen, Walian, Tete), Andersen vind ik nog vrij onzichtbaar, en jongens die zich aardig ontwikkelen (El Hasnaoui en Gravenberch) en de rest is bijna allemaal brandhout. Je ziet inderdaad wel dat creativiteit in de aanval 0,0 is. Dat heeft te maken met een individuele actie, maar ook met de eerste aanname en het baltempo. Als het tempo omhoog gaat, dan zie je dat veel jongens afhaken. Als voorbeeld, ze hebben een tijdje terug die de Bondt gehaald, maar dat is dus werkelijk waar niets. Kan niet passeren, geen goede eerste aanname en haakt af als het tempo omhoog gaat. Sowieso vind ik de jeugdaankopen van de afgelopen jaren erg matig. Marinkovic, Rits en De Bondt zijn op latere leeftijd gehaald, maar geen van allen gaat Ajax-1 ooit zien.
Van der Boomen maakt niet zo'n ontwikkeling door, vind ik. Walian heb ik te weinig gezien, hij deed een keer niet mee en hij kreeg een keer twee ballen per uur, m.a.w. nog geen oordeel. Tete? Iedereen is zo enthousiast over hem, ik vind hem verdedigend niet altijd zo slim.

El Hasnaoui is een leuke dribbelaar, een soort Aisatti, ik vraag me af of hij echt beter is geworden dit jaar en Gravenberch lijkt leuk, zo lang hij maar geen tegenstander moet uitschakelen. Ziet het TH in hem echt een verdediger, dan moet hij meer op de proef gesteld worden, zet hem in Jong Ajax of Jong Almere of een team waarin hij niet vrij met een bal aan de voet kan oprukken, maar moet verdedigen.

De aankoop van Marinkovic snap ik niet, Rits speelt meer in Jong Ajax, zie ik dit seizoen nauwelijks en De Bondt? Snap ik ook niet, al loopt hij dit seizoen natuurlijker dan vorig seizoen.

Van Koesveld?

Le T.

Bericht door Le T. » di nov 06, 2012 9:54 am

Demosthenes schreef:Ik denk dat Le T een punt maakt; de durf ontbreekt?
Ik denk dat vooral de toestemming ontbreekt. Het is de Barca-tacktiek, de bal houden zodat de tegenstander niet kan scoren, en van daaruit tikken tot je wat ruimte vindt, en pas de laatste pass om iemand voor de keeper te zetten mag enig risico op balverlies inhouden. Ik vind Barca dan ook niet zo aanvallend, en ook qua kracht overschat, maar die hebben dan wel de klasse en creativiteit om vanuit veilig balbezit een paar kansen uit te spelen.

Plaats reactie