De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

GangstaRiB

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » do okt 25, 2012 7:39 pm

wimpey schreef:
Zeux schreef: Jij kan niet lezen.
Ik kan prima lezen. Ik toon enkel aan dat hetgeen je beweert onzin is.
Haha je toont het aan?
Whitey on the moon.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do okt 25, 2012 7:50 pm

Jullie verschillen van mening, laten we het daarop houden. Afbeelding Afbeelding

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 25, 2012 7:50 pm

GangstaRiB schreef: Haha je toont het aan?
Oordeel zelf. Zeux' mantra...
Zeux schreef: En wat ik zei: nog drie jaar wachten allemaal. Competitie en Europees voetbal zijn tot die tijd bijzaak. Maar dan gaan we knallen!!!!
... heeft betrekking op Ajax-1. Terwijl die 3 jaar betrekking hebben op de hervorming van de opleiding.

Zo krom als een hoepel dus.

zeux

Bericht door zeux » do okt 25, 2012 9:22 pm

wimpey schreef: Terwijl die 3 jaar betrekking hebben op de hervorming van de opleiding.
Staat dat er?
'De vruchten van het nieuwe beleid kunnen pas over een jaar of drie worden geplukt', zegt directeur voetbalzaken Marc Overmars gesprek met in Voetbal International.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr okt 26, 2012 6:32 pm

Volgens Barbara Barend komt er volgende week een zakelijk directeur bij Ajax. De naam van Fontein zingt rond.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr okt 26, 2012 7:13 pm

Nieuwe Balgevoel-column op NUsport. Over Cruijff, de demente eikel.

HIER LEZEN.

K.
Still alive...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr okt 26, 2012 7:26 pm

Peter schreef:Volgens Barbara Barend komt er volgende week een zakelijk directeur bij Ajax. De naam van Fontein zingt rond.
Ik ben benieuwd. Is dat dan in plaats van één van de huidige heren? Fontein was niet populair maar hij heeft destijds wel een paar hele mooie contracten afgesloten.
Nil volentibus arduum

Le T.

Bericht door Le T. » za okt 27, 2012 11:05 am

Kowalczyk schreef:Nieuwe Balgevoel-column op NUsport. Over Cruijff, de demente eikel.

HIER LEZEN.
"De schitterende of juist rampzalige gevolgen voor het eerste team zullen pas over een paar jaar zichtbaar worden."
K.
Misschien is er wel helemaal geen gevolg, aangezien jochies niet meer of minder talent krijgen doordat iemand af en toe eens lekker over voetbal komt praten. Dat iemand een boel kabaal maakt wil niet zeggen dat hij ook daadwerkelijk iets beinvloedt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za okt 27, 2012 8:17 pm

Er valt moeilijk te ontkennen dat JC dingen bij Ajax heeft beïnvloed en zal blijven beïnvloeden:
http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... or-us.html

Fantastisch artikel van The Telegraph over de historie van Ajax en de bijdrage die deze club aan het mondiale voetbal heeft geleverd!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo okt 28, 2012 7:04 pm

Kijk naar de comp.. en we kunnen zeggen dat Ajax goed bezig zijn. Vooral zwarte cijfers ten koste van je selectie...

ik zou zeggen gaat lekker door zo..
Weer op zoek naar een Interim coach..

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo okt 28, 2012 7:50 pm

Je hebt liever rode cijfers?

mattie

Bericht door mattie » zo okt 28, 2012 7:58 pm

Zonder deelname cl krijg je van zelf weer rode cijfers.. met het materiaal van nu gaat dat ook gebeuren

999

Bericht door 999 » zo okt 28, 2012 8:07 pm

Wat een dooddoener weer .. Steeds dat zwart - wit .. Er is ook een grijs gebied .. Daarbij elke cent die je uitgeeft aan lichtgewichten zoals Shone, Sana is er ook een te veel ...

Maar goed, jij ziet dus in deze groep de potentie om door te stomen naar de europese top.Misschien nog een mental coach erbij dan maar .....

Overigens is ALderweireld volgend seizoen ook weg ( dat proef je in elk interview van hem ), krijg je volgens mij ook niks bijzonders voor, denk dat de Jong het dan ook wel tijd gaat vinden voor een nieuwe uitdaging, gaat Babel zijn zakken nog vlug ergens anders vullen, mag je voor Poulsen ook weer een vervanger zoeken, zie ik Sigherson geen 20 wedstrijden meer ballen achter elkaar, en wordt je wat er aan zit te komen, ondanks alle hosanna verhalen, daar ook niet vrolijk van ...
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo okt 28, 2012 10:33 pm

Zo, de rommel is opgeruimd, nogmaals het verzoek aan Cruijff om mede-AT'ers met respect te bejegenen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo okt 28, 2012 10:35 pm

Nee! Als je mij tegenwerkt dan... SCHRIJF IK JULLIE ALLEMAAL KAPOT!!!

Ok, jullie hebben gelijk. Een mea culpa van mijn kant.

ferry

Bericht door ferry » do nov 01, 2012 6:46 pm

Overmars 'Per tien jaar drie keer kampioen met Ajax'
NIEUWS DOOR: REDACTIE OP 1 NOV 2012
Marc Overmars is sinds juli dit jaar directeur voetbalzaken. Directeur, zo wil hij het liefst niet genoemd worden, want de beslissingen om geld, transfers en contracten worden meestal gezamenlijk genomen. Een teamspeler, dat is Overmars, die zich bezighoudt met het aantrekken van jonge spelers.

Klaarstomen
De oud-voetballer speelde na vijf jaar Ajax onder andere bij Arsenal en Barcelona. Overmars eindigde zijn carrière als profvoetballer bij Go Ahead Eagles, zijn eerste club. Daarnaast speelde hij 86 keer in het Nederlands elftal.

Nu zit hij bij Ajax als technisch directeur en is het zijn taak om jonge spelers in huis te halen die vervolgens klaargestoomd kunnen worden voor het echte werk. Maar dat klaarstomen kost tijd.

"Minstens drie jaar duurt het om een jonge speler in het eerste elftal te laten spelen, uitzonderingen daargelaten," vertelt Overmars in het Amsterdam ArenA Magazine.

"Ajax heeft drie jaar nodig om een team op te stellen dat barst van het talent en Europees weer mee kan doen," vervolgt de technische baas.

Die talenten die barsten van het talent, moeten het liefst zo jong mogelijk zijn, rond de vijftien jaar. Want het is zaak om eigen spelers op te leiden en een kans te geven, legt Overmars uit.

Eigen jonge opgeleide spelers, waarmee Ajax weer kampioen mee wil worden. Kunnen we dat dit jaar ook verwachten? Volgens Overmars is die kans statistisch gezien klein en waren de kampioenschappen van afgelopen twee jaren een unieke prestatie.

"Volgens mij komt het erop neer dat als we in tien jaar ruim drie keer kampioen worden, we het heel goed doen."
Van Ajaxlife.nl

In 10 jaar 'ruim 3x' kampioen worden vind ik een wat magere doelstelling voor Ajax eerlijk gezegd. Trouwens wat is 'ruim 3x'? Is dat minstens 4x per 10 jaar?

4x is misschien wel realistisch eigenlijk.

Frisse

Bericht door Frisse » do nov 01, 2012 8:15 pm

Twente is volgens mij een blijvertje in de top, Vitesse gaat zich daar nestelen zolang Jordania en co daar zitten, Feyenoord heeft de opleiding om er terug te keren en PSV heeft de afgelopen twintig jaar de kampioenschappen aaneen geregen. Ik snap dat er wel enige terughoudendheid is bij Overmars.

Arthur

Bericht door Arthur » do nov 01, 2012 8:18 pm

Ik vind vier wel het minimum om gematigd tevreden te zijn over een decennium. Drie vind ik te weinig voor de grootste club van het land.

Als het TH voor elkaar krijgt wat ze van plan zijn met de jeugdopleiding dan zou eens in de twee jaar kampioen worden een realistische doelstelling zijn.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do nov 01, 2012 8:20 pm

Weet niet in welke context hij dit zegt. Als het zoiets is als 'statistisch gezien doen we het goed als we 3x in de tien jaar kampioen worden', dan is dat natuurlijk waar.

Frisse

Bericht door Frisse » do nov 01, 2012 8:38 pm

Arthur schreef:Ik vind vier wel het minimum om gematigd tevreden te zijn over een decennium. Drie vind ik te weinig voor de grootste club van het land.

Als het TH voor elkaar krijgt wat ze van plan zijn met de jeugdopleiding dan zou eens in de twee jaar kampioen worden een realistische doelstelling zijn.
Een kampioenschap per drie jaar heeft Ajax zelfs dit decennium nog gehaald, maar een kampioenschap per twee wordt gezien de nieuwe verhoudingen toch pittig, denk ik. Er zijn andere clubs die geld hebben en goed profiteren van hun achterland. Het huidige decennium zal toch eerder tekenend zijn voor de verhoudingen in Nederland dan de voorgaande decennia, verwacht ik. Zeker als Feyenoord er weer bovenop kan komen.

mattie

Bericht door mattie » za nov 03, 2012 8:58 pm

Ajax-vitesse 0-2.. niks aan toe te voegen..
laat ik hopen dat City, Dinsdag revanche neemt.. Is Ajax de komende jaren tenminste klaar in de Cl en komen de rode cijfers van zelf.. daar hoeven wij niks aan te doen. GVD

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo nov 04, 2012 10:13 am

Frisse schreef:
Arthur schreef:Ik vind vier wel het minimum om gematigd tevreden te zijn over een decennium. Drie vind ik te weinig voor de grootste club van het land.

Een kampioenschap per drie jaar heeft Ajax zelfs dit decennium nog gehaald, maar een kampioenschap per twee wordt gezien de nieuwe verhoudingen toch pittig, denk ik. Er zijn andere clubs die geld hebben en goed profiteren van hun achterland. Het huidige decennium zal toch eerder tekenend zijn voor de verhoudingen in Nederland dan de voorgaande decennia, verwacht ik. Zeker als Feyenoord er weer bovenop kan komen.
Wat is er weer bovenop komen voor Feyenoord? Maar 3 x kampioen geworden de laatste 30 jaar.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

sander

Bericht door sander » zo nov 04, 2012 2:19 pm

We missen een Bony, een Tadic en een Martins Indi. Onder andere.. We missen wel meer. Ik snap ook wel dat Ajax nu kwaliteit te kort komt en dat we in de jeugd pas over 3 jaar de vruchten mogen verwachten (ik hoop dat dit dan ook echt zo is). Op dit moment zie ik bij Jong Ajax en de A1 maar een paar spelers die potentie hebben voor en basisplaats in Ajax1. En in het eerste is het ook middelmaat, waardoor andere spelers ook niet kunnen exceleren. Eriksen kan het niet alleen en Fisher, Denswil en Andersen hebben ook goede spelers om zich heen hebben. Bocarra zou ik trouwens gewoon opstellen ipv Poulsen. Van de Sa, Lukoki, Klaassen, Veltman, Sporkslede, Ligeon, Dijks moeten we t nog afwachten. En de aangekochte spelers als Hoesen, van Kessel, vd Boomen etc. Ook. Onze nieuwe Servische spelers is er nog niet, maar ben benieuwd.

Zal Ajax in de winter of in de zomer een paar gerichte versterkingen halen? Ikgeloof het niet. Hoop dat het eerste elftal zich herpakt en tot de winterstop weinig punten meer verspeeld.

LucaS

Bericht door LucaS » zo nov 04, 2012 2:23 pm

Het zal best dat van de jeugd pas over drie jaar vruchten te plukken zijn, maar komende vanuit twee kampioenschappen zou een goede technische leiding op zijn minst een team op de been moeten kunnen brengen dat kan blijven aanhaken bij de nationale top.
I think I lost my fucking headache

zeux

Bericht door zeux » zo nov 04, 2012 2:39 pm

LucaS schreef:Het zal best dat van de jeugd pas over drie jaar vruchten te plukken zijn, maar komende vanuit twee kampioenschappen zou een goede technische leiding op zijn minst een team op de been moeten kunnen brengen dat kan blijven aanhaken bij de nationale top.
Niet als je alle kwaliteit laat vertrekken en er niets voor terug haalt.
Precies de spelers die belangrijk waren in die laatste maanden dat de rush naar het kampioenschap werd gemaakt, zijn nu weg en niet vervangen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie