Toby Alderweireld

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

999

Re: Toby Alderweireld

Bericht door 999 » za jan 21, 2012 5:45 pm

Peter schreef:Ik kom Lil' Greg vaak genoeg tegen in de Jimmy. Kun je van alles van vinden, maar veranderen doe je het niet. Verantwoordelijkheid ligt bij van der Wiel en de reprimande moet worden uitgedeeld door de Boer.
Zal best, maar daar gaat het hier niet over.De vraag is of Toby tot +- half vijf in de morgen is wezen feesten en dat voor de wedstrijd tegen Feyenoord die om 12.30 begon ( 10.00 uur melden voor de pasta ) .. en daarna door de keeperstrainer uitgekafferd is ..

Ik wacht nog op de foto's ..
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do mar 08, 2012 8:48 am

Ajax wil zijn contract met 2 seizoenen verlengen (2016). Bron: AD.

Nog meer goed nieuws Ramona! :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » do mar 08, 2012 8:49 am

More, more... :onfire.gif:

:)

999

Bericht door 999 » wo mar 14, 2012 11:35 am

Alderweireld onderhandelt met Ajax over nieuw contract

14/03/2012 09:13

Toby Alderweireld (23) is in gesprek met Ajax over verlenging van zijn contract. Zijn huidige verbintenis loopt medio 2014 af.

'Toby is een belangrijke speler voor ons en hij ontwikkelt zich goed', vertelt trainer Frank de Boer. 'Vandaar dat we hem langer aan de club willen binden.' Alderweireld, die voorheen uitkwam voor Germinal Beerschot, debuteerde op 18 januari 2009 (uit tegen NEC, 2-4) in het eerste elftal van de Amsterdammers.

Alderweireld heeft inmiddels laten weten open te staan voor contractverlenging. Daarnaast onderhandelt Ajax met Kenneth Vermeer, Ricardo van Rhijn, Nicolai Boilesen en Miralem Sulejmani over nieuwe verbintenissen.
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 08, 2012 6:37 pm

Volgens div. italiaanse media bereidt Milan een bod voor. T.A. zou gezien worden als ideale vervanger van Thiago Silva....

gaizka

Bericht door gaizka » wo aug 08, 2012 6:42 pm

AC Milan haalt met Zapata opvolger voor Thiago Silva

08/08/2012 18:18

Cristian Zapata keert na één seizoen terug in de Serie A. De 25-jarige verdediger uit Colombia verruilt het naar de Segunda División gedegradeerde Villarreal voor AC Milan.

Tot de zomer van 2011 kwam Zapata al zes seizoenen uit in de Serie A, waar hij in dienst van Udinese tot 168 competitieduels (waarin hij vijf keer scoorde) kwam. De vijftienvoudig international was ook bij Villarreal een vaste waarde, maar kon niet voorkomen dat El Submarino Amarillo degradeerde.

AC Milan neemt Zapata in eerste instantie op huurbasis over, maar de club heeft tevens een optie tot koop bedongen. Bij de Rossoneri volgt de verdediger de Braziliaan Thiago Silva, die eerder deze zomer voor ruim veertig miljoen euro werd verkocht aan Paris Saint-Germain, op.
Zijn al voorzien zo te zien!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 08, 2012 7:04 pm

wimpey schreef:Volgens div. italiaanse media bereidt Milan een bod voor. T.A. zou gezien worden als ideale vervanger van Thiago Silva....
Betrouwbare bronnen dat dan in ieder geval niet.

999

Bericht door 999 » wo okt 31, 2012 7:38 pm

'Alderweireld wordt gevolgd door Tottenham Hotspur'

Volgens de Belgische krant Het Nieuwsblad wordt Toby Alderweireld nadrukkelijk gevolgd door Tottenham Hotspur. Spurs-coach Andre Villas-Boas zou de jonge Belg al verschillende keren hebben laten scouten. Met de mogelijke transfer van Ajax naar Tottenham zou 7,2 miljoen euro gemoeid zijn volgens de krant. De Spurs trokken afgelopen zomer Jan Vertonghen al aan van Ajax. Ook AC Milan zou interesse tonen.
Het Nieuwsblad
Blij met de punten ...

Michael_B

Bericht door Michael_B » do nov 01, 2012 12:44 pm

Zo bijzonder vind ik hem vooralsnog niet dit jaar.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 01, 2012 12:56 pm

Heeft natuurlijk wel veel potentie.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » do nov 01, 2012 1:02 pm

999 schreef:
'Alderweireld wordt gevolgd door Tottenham Hotspur'

Volgens de Belgische krant Het Nieuwsblad wordt Toby Alderweireld nadrukkelijk gevolgd door Tottenham Hotspur. Spurs-coach Andre Villas-Boas zou de jonge Belg al verschillende keren hebben laten scouten. Met de mogelijke transfer van Ajax naar Tottenham zou 7,2 miljoen euro gemoeid zijn volgens de krant. De Spurs trokken afgelopen zomer Jan Vertonghen al aan van Ajax. Ook AC Milan zou interesse tonen.
Het Nieuwsblad
Als je die 7 miljoen herinvesteert, moet je volgens mij op de Europese velden een betere kunnen vinden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do nov 01, 2012 1:11 pm

Dat zeggen we altijd, maar op de een of andere manier lukt dat niet. Voor Vertonghen en Anita hadden we ook goede vervangers moeten kunnen halen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » do nov 01, 2012 1:28 pm

Duke schreef:Dat zeggen we altijd, maar op de een of andere manier lukt dat niet. Voor Vertonghen en Anita hadden we ook goede vervangers moeten kunnen halen.
Bij Vertongen en Anita wilde de club dat niet. Een cruciaal verschil.

Als het steeds niet lukt, moet je constateren dat de scouting dus faalt. Of het team (TH?) dat de gescoute spelers moet evalueren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do nov 01, 2012 2:19 pm

Een transfer tijdens het seizoen is geen goed plan. Mocht daar uberhaupt sprake van zijn zullen ze met een veel beter bod moeten komen want voor een vervanger betaal je dan ook de hoofdprijs.

Wat mij betreft is er genoeg gesaneerd. We hebben de resterende spelers hard nodig om voor de titel te strijden.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 01, 2012 2:52 pm

In de winter sowieso niemand verkopen!

Maar als een club in de zomer 10 miljoen biedt zou ik hem verkopen.
IK GELOOF!!!!!!

Frisse

Bericht door Frisse » do nov 01, 2012 4:06 pm

Gaat sowieso naar Engeland. Al lijkt Spurs me te hoog gegrepen.

wimpey

Bericht door wimpey » do nov 01, 2012 5:16 pm

Zeux schreef:
Duke schreef:Dat zeggen we altijd, maar op de een of andere manier lukt dat niet. Voor Vertonghen en Anita hadden we ook goede vervangers moeten kunnen halen.
M.i. is Moisander een prima voetballer. En Denswil komt eraan. En Ajax heeft Boccara op de groei gehaald, heeft Sporkslede en heeft Enoh en Poulsen voor de kortere termijn.

Ajax heeft jarenlang, ook onder FdB, vele miljoenen aan aankopen verbrast. Gevoelde 90% van die investeringen zijn verdampt. Dus gooi je het roer om, want zonder extraatjes als de CL en uitgaande transfers draait Ajax een enorm verlies.

Veel meer uit je opleiding halen, spelers van buitenaf jong en goedkoop halen dus. En geen miljoenen verslindende aankopen meer. Als fan verbijt je je soms, maar o.b.v. hun status als 'zekerheidjes' binnengehaalde spelers als Janssen, EH, De Zeeuw etc. hebben het bij Ajax ook niet helemaal kunnen maken. Verder kijkend dan vandaag kan ik eigenlijk alleen maar begrip opbrengen voor de nieuwe lijn binnen de club.

zeux

Bericht door zeux » do nov 01, 2012 6:10 pm

wimpey schreef:
Zeux schreef:
M.i. is Moisander een prima voetballer. En Denswil komt eraan. En Ajax heeft Boccara op de groei gehaald, heeft Sporkslede en heeft Enoh en Poulsen voor de kortere termijn.

Ajax heeft jarenlang, ook onder FdB, vele miljoenen aan aankopen verbrast. Gevoelde 90% van die investeringen zijn verdampt. Dus gooi je het roer om, want zonder extraatjes als de CL en uitgaande transfers draait Ajax een enorm verlies.

Veel meer uit je opleiding halen, spelers van buitenaf jong en goedkoop halen dus. En geen miljoenen verslindende aankopen meer. Als fan verbijt je je soms, maar o.b.v. hun status als 'zekerheidjes' binnengehaalde spelers als Janssen, EH, De Zeeuw etc. hebben het bij Ajax ook niet helemaal kunnen maken. Verder kijkend dan vandaag kan ik eigenlijk alleen maar begrip opbrengen voor de nieuwe lijn binnen de club.

Kan deze geparkeerd op een plekkie waar we er over een maand of vijf makkelijk bij kunnen zonder door zoekmachines te ploegen? Een topic met als titel 'Het Heilige Vuur van Wimpey'? Hoeft hij het ook niet steeds op te typen, maar slechts te linken.

Maarre, effe inhoudelijker over je post.

Elders schrijf je:
wimpey schreef:
999 schreef:Welk excuus ( cliche ) gaan we voor deze wanvertoning verzinnen ? ...
Geen. Onze jeugdproducten zijn technisch extreem zwak. Ze zijn niet weerbaar ook. Fischer heeft een snel oog en Denswil doet het goed. De rest kan de kliko in.
En:
wimpey schreef:Blind en Van Rhijn worden volledig overlopen. Poulsen kan er niets van.

Terwijl je hierboven nog Poulsen als een belangrijke voor de korte termijn noemt. :excited.gif:

Als je de religie preekt is alles en iedereen van de huidige lijn fantastisch en hoopvol en gaan we daar de voetbaloorlogen de komende jaen glorieus mee winnen, maar in de wedstrijdverslagen kunnen ze er geen kloten van.

Wat is het nou?

wimpey

Bericht door wimpey » vr nov 02, 2012 9:25 am

Precies dat wat er staat, Zeux. Poulsen is voor de korte termijn gehaald, maar kan er geen kloten van. Was van te voren al duidelijk trouwens, fout van HTH. Boccara zal de plek van Anita in moeten nemen. Enoh is er ter overbrugging.

Verder zie je dat Dijks, Ligeon, Veltman e.c. er bitter weinig van kunnen. Dat Lukoki en De Sa beperkte dravers zijn. Er is jarenlang maar wat aangerommeld op De Toekomst. Wanneer mijn kind zo'n opleiding zou hebben moeten 'genieten' , zou ik het van school hebben laten wisselen. Gelukkig is er ingegrepen.

Daarnaast hebben mensen, met wat meer financiele realiteitszin dan bijv. jij hebt, na vele jaren van geld smijten ingezien dat kopen de oplossing niet is. Zekerheidjes op de transfermarkt halen nl. hun neus op voor de eredivisie. Dus ga je niet vrolijk de transfermarkt op om 20 M kapot te slaan.

Ajax voert een conservatief financieel beleid. Hard nodig ook: Sulejmani kost de club ook dit seizoen 5 M aan salaris en afschrijving, die Ajax experience is een verliespost van 4 M.

zeux

Bericht door zeux » vr nov 02, 2012 9:55 am

wimpey schreef:Precies dat wat er staat, Zeux. Poulsen is voor de korte termijn gehaald, maar kan er geen kloten van. Was van te voren al duidelijk trouwens, fout van HTH. Boccara zal de plek van Anita in moeten nemen. Enoh is er ter overbrugging.

Verder zie je dat Dijks, Ligeon, Veltman e.c. er bitter weinig van kunnen. Dat Lukoki en De Sa beperkte dravers zijn. Er is jarenlang maar wat aangerommeld op De Toekomst. Wanneer mijn kind zo'n opleiding zou hebben moeten 'genieten' , zou ik het van school hebben laten wisselen. Gelukkig is er ingegrepen.

Daarnaast hebben mensen, met wat meer financiele realiteitszin dan bijv. jij hebt, na vele jaren van geld smijten ingezien dat kopen de oplossing niet is. Zekerheidjes op de transfermarkt halen nl. hun neus op voor de eredivisie. Dus ga je niet vrolijk de transfermarkt op om 20 M kapot te slaan.

Ajax voert een conservatief financieel beleid. Hard nodig ook: Sulejmani kost de club ook dit seizoen 5 M aan salaris en afschrijving, die Ajax experience is een verliespost van 4 M.
Jij bent natuurlijk ook van de soort die vindt dat iedere speler die vanaf 2012 van de jeugdopleiding komt en die wél goed presteert de verdienste van Cruijff is. :neutral.gif:

We gaan het zien. Iedereen die we verkopen vervangen door jeugd. Ben benieuwd waar we in 2014 staan! :headbang.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr nov 02, 2012 1:18 pm

Zeux schreef: Jij bent natuurlijk ook van de soort die vindt dat iedere speler die vanaf 2012 van de jeugdopleiding komt en die wél goed presteert de verdienste van Cruijff is. :neutral.gif:
Probeer eens gewoon te doen en anderen geen woorden in de mond te leggen.
We gaan het zien. Iedereen die we verkopen vervangen door jeugd. Ben benieuwd waar we in 2014 staan! :headbang.gif:
En weer een uit de categorie overtreffende trap. Erg veel kijk op het spel heb je niet. Historisch besef voor hetgeen Ajax ooit groot maakte evenmin.

zeux

Bericht door zeux » vr nov 02, 2012 1:42 pm

Het probleem, Wimpey, is dat je nogal zwalkt.

Jij stelt - in meerdere topics - dat Ajax met deze selectie de toekomst in kan en dat we gewoon kampioen kunnen worden dit jaar. Deze selectie zit bomvol jongens uit de jeugd.
Tegelijkertijd stel je dat ingrepen in het beleid ontzettend hard nodig waren, omdat de jeugdopleiding zo verschrikkelijk slecht was ('Wanneer mijn kind zo'n opleiding zou hebben moeten 'genieten' , zou ik het van school hebben laten wisselen'). Maar, 'gelukkig is er ingegrepen'.

Stel dus, dat we inderdaad kampioen worden. Met al die jeugd. Garandeer jij me dan dat je niet verwijst naar de 'ingrepen' (zijnde 'Cruijff'), maar constateert dat de jeugdopleiding toch gewoon ook goede spelers heeft afgeleverd en niet zo verrot was als jij doet geloven?
wimpey schreef:
En weer een uit de categorie overtreffende trap. Erg veel kijk op het spel heb je niet. Historisch besef voor hetgeen Ajax ooit groot maakte evenmin.
Dit discussietje (wat dat betreft draaien we wel in rondjes, want het is niet de eerste) hebben we naar aanleiding van een eventuele verkoop van Anderweireld en of je die dan moet vervangen door het geld te herinvesteren in een nieuwe speler.

Jij juicht het beleid van deze zomer - om níét te vervangen - enorm toe. Waarom ga ik dan in de overtreffende trap?
Beleid deze zomer is: niet vervangen met zelfde soort kwaliteit, maar jeugd inbrengen of hele goedkope spelers in het buitenland opvissen (a la Sana).

Ik zeg: vervang ze wél - binnen de financiële kaders die je hebt -, zodra je ziet dat het elftal uit balans raakt. Jij vindt dat smijten met geld. Waarbij je dan zelf - als een selffulfilling argument - steeds een bedrag van 20m introduceert, dat ik nergens noem en al helemaal niet voor één speler. Zoals je ook steeds met Suljemani op de proppen komt, die voor mij helemaal geen referentiekader is anders dan als afschrikking (waarin we op één lijn zitten. :-) ).

Dus: óf je bent wel voor vervangen, of niet. En als je dat niet bent, moet je niet piepen als ik dat benoem.

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr nov 02, 2012 3:32 pm

We moeten / kunnen én met deze selectie kampioen worden dit seizoen (gezien de tegenstand) én het niveau van de jeugdopleiding is cq. was dramatisch tot slecht. Het een sluit het ander niet uit lijkt me.
Face your fears and live your dreams, No Fear

wimpey

Bericht door wimpey » vr nov 02, 2012 3:42 pm

Zeux schreef:Het probleem, Wimpey, is dat je nogal zwalkt.
Dat jij vindt dat ik zwalk, betekent natuurlijk niet dat ik zwalk.
Jij stelt - in meerdere topics - dat Ajax met deze selectie de toekomst in kan en dat we gewoon kampioen kunnen worden dit jaar. Deze selectie zit bomvol jongens uit de jeugd.
Dat 'uit de jeugd' moet je defineren. Jongens als Moisander, Eriksen, Fischer, Toby en Siem hebben een deel van de opleiding doorlopen. Mijn definitie daarvan is dat ze niet 'uit de jeugd' komen, maar dat ze op latere leeftijd ingestroomd zijn. Pronken met andersmans veren dus, door te beweren dat die jongens dankzij hun opleiding bij Ajax hun niveau hebben behaald.
Tegelijkertijd stel je dat ingrepen in het beleid ontzettend hard nodig waren, omdat de jeugdopleiding zo verschrikkelijk slecht was ('Wanneer mijn kind zo'n opleiding zou hebben moeten 'genieten' , zou ik het van school hebben laten wisselen'). Maar, 'gelukkig is er ingegrepen'.
Inderdaad. Die gasten die ingestroomd zijn, zijn meest sterkhouders in Ajax-1. Blijven over jongens als Vermeer, Blind, Van Rhijn, Lukoki, Ligeon, Veltman, Denswil, De Sa. Zit geen creatieve middenvelder of aanvaller tussen. En dat is al jaren het geval.

Uit je hoofd: vertel me effe wie de laatste creatieve middenvelder, de laatste buitenspeler en spits van hoog niveau waren die de Ajax-opleiding hebben doorlopen en wanneer ze debuteerden. Ben je wel effe zoet mee, want dat is lang geleden. Hetgeen in a nutshell aantoont waaraan het bij onze club al jaren schort.
Stel dus, dat we inderdaad kampioen worden. Met al die jeugd.
Met al die in de jeugd ingestroomde spelers dus.
Garandeer jij me dan dat je niet verwijst naar de 'ingrepen' (zijnde 'Cruijff'), maar constateert dat de jeugdopleiding toch gewoon ook goede spelers heeft afgeleverd en niet zo verrot was als jij doet geloven?
Wanneer we kampioen worden, is dat niet dankzij de 'ingrepen'. Wel en vnl. dankzij de ooit ingestroomde spelers. Dus: 'ingrijpen' om de opleiding qua niveau op te krikken. Én de scouting intensiveren om nog meer jong talent naar Ajax te halen. Bij jonge aankopen is de slagingskans behoorlijk, terwijl spelers die direct voor Ajax-1 aangekocht worden het zo'n 8 van de 10 keer niet redden.
Beleid deze zomer is: niet vervangen met zelfde soort kwaliteit, maar jeugd inbrengen of hele goedkope spelers in het buitenland opvissen (a la Sana).
Dat is dus de overtreffende trap, want Ajax heeft tussen de 3 en 4 M uitgegeven voor de vervanger van Vertonghen.
Jij vindt dat smijten met geld. Waarbij je dan zelf - als een selffulfilling argument - steeds een bedrag van 20m introduceert, dat ik nergens noem en al helemaal niet voor één speler.
Elders:
Zeux schreef: En als 8-10 miljoen echt teveel is voor een speler, kun je volgens mij ook naar de 5-7 miljoen kijken, doe je op eredivisie-niveau nog steeds goede zaken.
5-7 M voor een vervanger voor Vertonghen, voor Anita en voor een buitenspeler. Maakt ca. 20 M. Terwijl het verleden bewezen heeft dat je dat geen enkele garantie biedt. KJH en Suarez zijn namelijk de complete uitzonderingen. EH, Cvitanich, Aissati, Lodeiro, Wielaert, De Zeeuw et-f*ckin-cetera: dat is de norm.
Dus: óf je bent wel voor vervangen, of niet.
Weer de overtreffende trap. De focus moet op opleiden, jeugdscouting, instroming liggen. Want dat is simpelweg rendabeler dan 5-7 M voor een speler voor Ajax-1 uit te geven. Betekent niet dat je nóóit 3-4 M voor een gerichte versterking als Moisander mag uitgeven.
En als je dat niet bent, moet je niet piepen als ik dat benoem.
Ik piep net zo min als ik zwalk. Wanneer Ajax z'n huiswerk doet en z'n opleiding op orde krijgt, zal het de problemen in de onderbouw minder vaak hoeven te maskeren. Want met miljoenen smijten voor Ajax-1 is een direct gevolg van onvermogen op De Toekomst.

zeux

Bericht door zeux » vr nov 02, 2012 4:05 pm

Je gaat een beetje draaien. :-)
Je introduceert nu weer wat anders: ze hebben op bepaalde posities geen goede spelers afgeleverd. Kan. Maar dat wil niet zeggen dat de hele opleiding integraal kut is/was.

Jij stelt dat de opleiding zó slecht is, dat je je kinderen van die 'school' zou hebben gehaald.
Waren de jongens die in zijn gestroomd al helemaal klaar en uitgeleerd? Ik denk van niet. Dan gaan de credits dus óók naar de jeugdopleiding als ze slagen en 'sterkhouders' worden.

Wat betreft aankopen.
Je vergeet er bij te zeggen dat tegenover die 5-7m wel concrete inkomsten moeten staan die 'besteedbaar' zijn. Ik noem ze verder als maximum bedragen. Blijkt dat het goedkoper kan (Moisader): des te beter. En blijkt dat twee van die spelers voldoende is: ook fijn.

Het gaat echter om het principe: geld uitgeven om vervangers te halen. En dat is - met uitzondering van die paar miljoen voor Moisander - níét gedaan. Er is kruimelwerk teruggehaald voor al die vertrokken spelers (met Anita/Vertonghen/Janssen de belangrijkste aderlatingen). Als bewuste keuze. Waar jij het mee eens bent.

Jij zegt: alleen incidenteel vervanger halen met een 'top' van 3 a 4 miljoen.
Ik zeg: tegen 2014 ben je dan zo verzwakt, dat je in de competitie moet blijven vrezen voor Ado, Utrecht, Heracles uit en Europees totaal uitgerangeerd bent.

Plaats reactie