Voor voetballers is dat dus gel.Marillion schreef:Daarom moet je ook producten gebruiken die goed aansluiten op je sport.
(...)

Moderator: mods
Voor voetballers is dat dus gel.Marillion schreef:Daarom moet je ook producten gebruiken die goed aansluiten op je sport.
(...)
Hier heb je inderdaad gelijk inIniesta schreef:Het is een beetje zinloze discussie, aangezien je gewoon in bijna elke sport er baat bij hebt. En op het moment dat de belangen groter worden de impuls om het te gebruiken ook groter wordt.
Sterk verhaal van een ere voorzitter. Heeft er natuurlijk helemaal niets mee te maken dat hij eventueel zelf hier en daar ook nogal stevig in het complot zou zitten.'Armstrong nooit positief bevonden'
AMSTERDAM - Hein Verbruggen, erevoorzitter van de internationale wielerunie (UCI), blijft Lance Armstrong vooralsnog steunen.
© ANP
''Hij is nooit positief bevonden, ook niet door USADA. Er is dus geen spoor van bewijs'', liet de 71-jarige Nederlander donderdag weten in een schriftelijke reactie aan De Telegraaf. Daarbij schreef hij bewijs met hoofdletters. Verbruggen is tevens erelid van het Internationaal Olympisch Comité (IOC) en van de Nederlandse sportkoepel NOC*NSF. Hij ging voor de eerste keer in op het vernietigende rapport van het Amerikaanse antidopingbureau USADA waarin Armstrong door 26 getuigen wordt neergezet als het brein achter een omvangrijk, professioneel en succesvol dopingnetwerk. ''Er zijn heel, heel veel verhalen en verdachtmakingen. Maar wie de controleprocedures kent, weet dat er niks te regelen valt. Ik ben het 'moe'-stadium al langer voorbij'', gaf Verbruggen te kennen.
500.000 dollar
Volgens de vrouw van Greg Lemond zou Nike een bedrag van 500.000 dollar hebben gestort op een Zwitserse bankrekening van Verbruggen om een positieve test van Armstrong onder het tapijt te vegen. Ze verklaarde dit enkele jaren terug onder ede.
“Wie de controleprocedures kent, weet dat er niks te regelen valt. Het verhaal van mevrouw LeMond is dus dermate onzinnig dat het geen officiële verklaring waard is”, stelt Verbruggen. Volgens Verbruggen heeft LeMond de belastende informatie niet uit de eerste hand, maar van horen zeggen.
Humor
''Het lijkt me ook heel normaal dat Nike zoiets belangrijks met mecaniciens zou bespreken. Ach, misschien is het ook het beste om dit met een beetje humor te benaderen'', gaf Verbruggen in AD Sportwereld te kennen. Nike distantieerde zich woensdag volledig van de uitspraken van LeMond, die haar aantijgingen deze week nog eens herhaalde in de New York Daily News.
Bron: nusport.nl
Hij geeft dus wel aan dat er nooit een positieve test is verborgen. Nou, we zullen de komende periode wel horen of daar bewijs voor is of niet.Verbruggen distantieert zich van De Telegraaf
HOOFDDORP - Voormalig UCI-voorzitter Hein Verbruggen distantieert zich van de berichtgeving die donderdag over hem verschenen is in De Telegraaf. Volgens het erelid van de wielerbond heeft hij zich niet uitgelaten over het gebrek aan bewijs tegen Lance Armstrong.
Volgens de krant zou Verbruggen schriftelijk hebben laten weten dat Armstrong nooit positief is bevonden, ook niet door de USADA. "Er is dus geen spoor van bewijs." De 71-jarige Nederlander zou enkel sms-contact gehad hebben met verslaggevers van De Telegraaf in zake de beschulding van Kathy LeMond, de vrouw van oud-Tourkampioen Greg LeMond. Zij verklaarde in 2006 onder ede dat Verbruggen 500.000 dollar zou hebben ontvangen van Nike, sponsor van Armstrong, om een positieve dopingtest te verdoezelen.
"Mijn reactie was enkel en alleen dat Lance Armstrong nooit positief werd bevonden door de antidopinglaboratoria, dat er geen positieve test is geweest en dat er dus ook geen kon verborgen worden", aldus Verbruggen in een via het UCI verspreidde persverklaring.
Misleidend
Verbruggen: "Ik protesteer met klem tegen de teneur van het artikel in De Telegraaf van donderdagmorgen, van de hand van Raymond Kerckhoffs en Hans Ruggenberg, waarin geheel ten onrechte wordt gesuggereerd dat ik verklaard heb dat er ondanks het dossier van USADA geen bewijs is tegen Lance Armstrong." "Ik heb mij daarover helemaal niet uitgesproken. De titel boven het artikel is absoluut onjuist en misleidend." "Terwijl de indruk wordt gewekt dat het om een heel interview zou gaan heb ik gewoon in een paar sms'jes aan genoemde heren gereageerd in verband met de verklaring van mevrouw Lemond als zou er omkoping zijn geweest om een positieve plas van Lance Armstrong te doen verdwijnen."
Verbruggen is tevens erelid van het Internationaal Olympisch Comité (IOC) en van de Nederlandse sportkoepel NOC*NSF.
Erelid UCI ontkent inhoud van sms'jes aan Telesport
SMS-verkeer met Verbruggen
door Raymond Kerckhoffs en Hans Ruggenberg
AMSTERDAM - Hoewel de sms’jes van Hein Verbruggen aan Telesport aan duidelijkheid niets te wensen over laten, distantieert de erevoorzitter van de Internationale Wielerunie UCI zich volledig van zijn uitspraken in deze krant over de dopingaffaire rond Lance Armstrong.
Met een communiqué in zowel het Nederlands als het Engels via de communicatieafdeling van de UCI, verklaart Verbruggen: "Ik protesteer met klem tegen de teneur van het artikel in De Telegraaf van donderdagmorgen, van de hand van Raymond Kerckhoffs en Hans Ruggenberg, waarin geheel ten onrechte wordt gesuggereerd dat ik verklaard heb dat er ondanks het dossier van USADA geen bewijs is tegen Lance Armstrong. Ik heb mij daarover helemaal niet uitgesproken. De titel boven het artikel is absoluut onjuist en misleidend. Ik distantieer me volledig van het artikel in De Telegraaf.”
De sms’jes van Verbruggen, letterlijk overgenomen in het krantenartikel, tonen echter aan dat Verbruggen zich wel degelijk heeft uitgesproken over bewijs tegen Lance Armstrong, zelfs in hoofdletters. De letterlijke smstekst van zijn verklaring is:
"Enige wat ik kan zeggen is dat er heel, heel veel verhalen en verdachtmakingen zijn, maar geen spoor van BEWIJS. Is er ook niet. LA werd nooit positief bevonden; ook niet door USADA. En wie de kontroleprocedures kent weet ook dat er niks te regelen valt, enz enz. Maar ik ben het "moe"stadium al beetje voorbij. Mooie nacht! Hein"
Wat ik niet snap, die Fransen hadden het altijd zo op hem gemunt, waarom hebben ze hem nooit kunnen pakken tijdens de Tour. Ik wacht nog steeds op het keiharde bewijs en tot die tijd geloof ik gewoon in Lance.Peter schreef:In principe heeft hij natuurlijk wel gelijk. Deze heksenjacht is gebaseerd op verklaringen, drukmiddelen, roddels en geruchten. Alle vingers wijzen de kant op van Lance en dus is hij schuldig. Het zit er allemaal dik in, maar er zijn geen echte bewijzen dat hij heeft gebruikt. Alle keren dat hij is gecontroleerd, is hij nooit tegen de lamp gelopen namelijk. Hij heeft nu alle schijn tegen en gelet op de misstanden in deze sport, is het aannemelijk dat hij heeft gebruikt, maar toch. Volgens mij is dit ook zo'n beetje de enige sport waar het zo werkt. Titels afnemen bij iemand die de schijn erg tegen heeft.
Jeroen Pauw: Als de #rabobank 'verziekt en geen uitzicht op herstel' belangrijke argumenten noemt, zullen ze nu ook wel stoppen met bankieren.
Cultuur!!!Duke schreef:Er komt aan de andere kant ineens een enorm potentieel sponsorbedrag vrij, benieuwd waar ze dat in gaan stoppen.