MLB

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

zeux

Re: MLB

Bericht door zeux » ma okt 01, 2012 8:31 am

En straks duurt ie misschien maar 1 game. :ajaxsmiley.gif:

Maar gefeliciteerd! Na al die losing seasons mocht het wel weer eens een keer.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma okt 01, 2012 6:28 pm

Alles is mogelijk ook dat het na 1 wedstijd al afgelopen is maar dit neemt niemand ons af. Google voor de grap eens op voorspellingen MLB season 2012, hoeveel van de experts de orioles een winnend jaar hebben gegeven. Niemand. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » di okt 02, 2012 12:00 pm

Nog 3 races open:

AL-East titel ('verliezer' naar WCard-playoff-game) Yankees-O's (Go O's!!!)
AL-West titel ('verliezer' naar WCard-playoff-game) Rangers-A's (Go A's!!)
NL-WCard tweede spot, Cardinas - Dodgers (Go Dodgers)

Vanavond kunnen ze alledrie over zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di okt 02, 2012 3:11 pm

Orioles hadden vannacht niet mogen verliezen, the MFY gaan niet de komende twee wedstrijden van Boston verliezen, zelfs niet één. Ook zie ik de O's nu niet tweemaal winnen van Tampa.

Dan maar de WC, de enkele wedstrijd blijft een crapshot maar als het de Rangers worden in diezelfde WC wedstrijd zitten die hopelijk in een dalletje, staan het hele seizoen bovenaan en geven het op het laatst nog weg.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo okt 03, 2012 7:36 am

Briljant het komt echt op de laaste speelronde aan. Oakland en de Rangers gelijk in het westen en mogen het vannacht onderling uitmaken. En de O's moeten winnen, alsmede de MFY verliezen om een onderlinge barage af te dwingen. Als de O's naar de WC gaan doe ons dan maar Texas, het hele jaar bovenaanstaan en het op het laatst verspelen, die krijgen daar een tikkie van.

Enkele big spenders die het niet gehaald hebben:

Red Sox, $ 175 mil
LAA, $ 151 mil, morge Dubbel :hypocrite.gif:
Phillies, $ 171 mil
Marlins, die van $ 57 mil naar $ 101 mil gingen en eigenlijk geen meter beter presteerde, zelfs slechter.

Teams die wel het post season haalde:

MFY, $ 209 mil
Detroit, $ 133 mil
San Fran, $ 131 mil
Texas, $ 120 mil
St. Louis, $ 111 mil
Braves, $ 93 mil
Gnats, $ 92 mil
Reds, $ 87 mil
BALTIMORE, $ 84 mil
Oakland, $ 52 mil

De MFY kunnen viermaal zoveel spenderen als Oakland en tweemaal zoveel als de helft van alle deelnemers aan de playoffs. :excited.gif:

BTW, de Mets haalde bijna 50 miljoen van hun buget af en deden het maar 4 wedstrijden slechter dan het jaar ervoor. In 2009 toen ze hun hoogste payroll ooit hadden, $ 149 mil, deden ze het maar één wedstrijd beter. Food for thoughts.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » wo okt 03, 2012 8:33 am

Ja, interessante lijstjes.
InnerHarbour schreef:BTW, de Mets haalde bijna 50 miljoen van hun buget af en deden het maar 4 wedstrijden slechter dan het jaar ervoor. In 2009 toen ze hun hoogste payroll ooit hadden, $ 149 mil, deden ze het maar één wedstrijd beter. Food for thoughts.
Minaya.
Krankzinnige contracten voor spelers die voor geen ruk presteerden. Castillo. Perez. D'r loopt er nu nog steeds één rond: Bay.
Er is enorm gesneden in die contracten. Heel goed.

Zwakte: het is nu een heel jong, onervaren team. Dat heeft een heel goede eerste seizoenshelft gedraaid, maar stortte in de tweede helft volledig in elkaar. Waardoor Collins nòg meer rookies (pitchers dit keer) ging inpassen. Die het niet eens zo heel slecht hebben gedaan.

Key voor volgend jaar: is Johan én fit én op niveau, zodat hij weer een anker in de rotatie kan zijn? Blijft Wright? Kunnen Collins/Alderson de gaten in de selectie dichten (bullpen, catcher, solide power bats)?

Spannend vanavond. Zou wel maf zijn als O's en Yanks een beslissingswedstrijd moeten spelen. Kan de verliezer meteen daarna aan de bak voor de volgende knock-out-wedstrijd. Zelfde geldt overigens voor A's/Rangers.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo okt 03, 2012 10:11 am

Voor Wright, die van een prima jaar komt moeten ze diep in de buidel tasten. In december wordt hij 30, ik zou niet verder gaan dan 5 jaar 18 miljoen is 90 miljoen maar of dat genoeg is….. denk het eigenlijk niet, ze willen langer tegenwoordig en krijgen dat ook vaak. Jullie hebben in ieder geval ruimte gecreëerd al weet ik niet hoe het verder met jullie financiële problemen zit.

Bay ga je met die klote cijfers en een contract voor 18 miljoen in 2013 niet kwijtraken tenzij je der 14 miljoen van opeet, ja en dan kan je hem net zo goed houden en hopen dat hij nog één goed jaar in zich heeft.

Kijk je noemt heel terecht de gaten die nog gevuld moeten worden dit off season maar je zal ook wat aan je pitching moeten doen IMO. Met alleen jonge gasten ga je in die divisie niet meedoen.

Johan heeft het eigenlijk beter gedaan dan ik had verwacht nadat ik hem toch een paar keer in ST gezien had. Een flat fastball zonder movement. De eerste drie maanden waren goed waarna hij instortte, hij is 33 jaar oud vorig jaar een zware blessure gehad en nu weer eruit. Ik help het je hopen maar ik zet er geen geld op, eigenlijk geloof ik niet dat dit nog de dominante pitcher uit zijn Twins jaren en misschien het eerste jaar bij jullie wordt. Bruikbaar misschien, maar een anker, nee zie ik niet meer gebeuren en van Dickey die eind van de maand 38 wordt mag je niet nog zo’n jaar, hoe leuk het ook was, verwachten.

Pitching en defence daar draait het om, kijk maar naar de Orioles dit jaar en hoeveel 1 run- en extra inning games die gewonnen hebben.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr okt 05, 2012 8:50 am

Vannacht om half 3 de Orioles tegen Texas. Saunders tegen de Japanse grootverdiener Darvish waarvan ik hoop dat hij zijn juli/augustus vorm weer te pakken heeft.

Saunders moet ons 5/6 innings in de wedstrijd houden waarna de pen de boel moet afmaken, althans zo moet het gaan in theorie. Texas de favoriet maar zoals Ben Lindbergh van de Baseball Prospectus schrijft:
A Baltimore Orioles fan might put money on the O's to win their wild-card play-in game against the Texas Rangers on Friday night, but a betting man wouldn't, at least with even odds. Then again, by now the betting man might have already gone broke backing Baltimore's opponents.
:ajaxsmiley.gif:
We gaan het zien, voor het eerst sinds 1997 post season baseball voor de Orioles!
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr okt 05, 2012 3:22 pm

Go O's!

Afbeelding

Rangers maakten de afgelopen weken een wat uitgebluste indruk op mij. In een knock-out pot is natuurlijk alles mogelijk en het is ook nog eens in Arlington maar ik zet m'n geld op IH en z'n mannen.

zeux

Bericht door zeux » vr okt 05, 2012 4:24 pm

InnerHarbour schreef: Kijk je noemt heel terecht de gaten die nog gevuld moeten worden dit off season maar je zal ook wat aan je pitching moeten doen IMO.
Op zich ziet pitching er niet heel slecht uit. Àls Johan volledig hersteld is. Dat is de key. Dickey kan nog zeker een jaar. Daarna heb je Niese. Die heeft een keurig seizoen gedraaid. Vervolgens Gee die terugkomt. En voor de 5-spot de jonkies Hefner (prima debuut dit jaar) of Harvey (ook prima). En dan verwachten ze ook Wheeler snel in de hoofdmacht. Pelrey heeft op 1 mei Tommy John surgery ondergaan. Verwacht niet dat die klaar is bij start seizoen.

Probleem is wel dat er weinig te spenderen valt deze winter. Iets van 10 miljoen. Een trade is dus logischer. Wat ik begrijp zijn dan Dickey, Duda of Niese kandidaten. Met de eerste en de laatste boet je wel weer in op je starting pitching.

Arthur

Bericht door Arthur » vr okt 05, 2012 6:41 pm

Vinden jullie het zelf ook niet apart dat jullie als Ajaxfans een hekel aan het 'Ajax' van het baseball hebben, op dezelfde manier als dat de gemiddelde Heerenveen- of Utrechtsupporter dat hier aan Ajax heeft? En dan zij jullie nog fans van clubs van Heerenveen- of Utrechtniveau ook.
Het maakt natuurlijk niet uit van wie je fan bent, maar die NYY-haat komt wat hypocriet over.

zeux

Bericht door zeux » vr okt 05, 2012 11:32 pm

Jullie?

Ben benieuwd waar je bij mij NYY-haat gaat terugvinden.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za okt 06, 2012 5:47 am

Orioles beat Texas Rangers, 5-1, advance to face MFY in ALDS

Afbeelding

:onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » za okt 06, 2012 8:18 am

Congrats!!!!! :ajaxscarf.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za okt 06, 2012 9:17 am

Thanks! Gekkenhuis in Balmer. Wedstrijden waren al direkt uitverkocht. Standing room only doen meer dan $ 100 op StubHub
YNWA

Arthur

Bericht door Arthur » za okt 06, 2012 12:10 pm

Zeux schreef:Jullie?

Ben benieuwd waar je bij mij NYY-haat gaat terugvinden.
Je hebt gelijk, alleen IH heeft het steeds over de MFY. Sorry dat ik je club met Heerenveen of Utrecht vergeleek :smallgrin.gif:

zeux

Bericht door zeux » za okt 06, 2012 1:41 pm

Nah, daar staan de Mets nu ook hoor. :headbang.gif:

Het leuke van de MLB is echter dat ze over een paar jaar zo maar weer een contender kunnen zijn.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma okt 08, 2012 4:47 pm

Vannacht wordt een must win wedstrijd, de drie wedstrijden erna zijn in MFY stadium daar hebben we dit seizoen goed gespeeld maar alle drie de wedstrijden daar winnen zie ik niet gebeuren, als we er daar twee moeten pakken hebben we een behoorlijke kans.

Let's go O's!
YNWA

Feest

Bericht door Feest » ma okt 08, 2012 6:15 pm

Heerlijk voor de Yanks, zo'n first round bye. :headbang.gif:

:hypocrite.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di okt 09, 2012 11:23 am

Stand weer gelijk ondanks de scheidsrechter die even 'vergeten' was dat een runner wel gewoon 3 feet van homeplate moet blijven.

Op naar de dierentuin in de Bronx waar de O's dit jaar prima resultaten hebben behaald, alles is nog mogelijk!

Afbeelding
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr okt 12, 2012 8:06 am

Game Five here we come!

Afbeelding
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za okt 13, 2012 7:27 am

Het is over, klote maar ik ben zeker niet teleurgesteld. Wat een geweldig seizoen hebben we gehad. Zoals jullie wisten had ik geen verwachtingen voor dit jaar hooguit 100 loses.

Maar kijk ze hebben 93 wedstrijden en de WC wedstrijd gewonnen. De serie tegen de MFY was net zo close als het hele jaar. De onderstaande foto says it all.

Afbeelding
YNWA

zeux

Bericht door zeux » za okt 13, 2012 7:32 am

Het scheelt je ticket naar VS. :ajaxsmiley.gif:

Kan het team een beetje bij elkaar blijven?

Nationals ook gestrand. Klote voor een jongen als Storen. Mooi seizoen, één inning teveel.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za okt 13, 2012 10:47 am

Ja dit is een stuk goedkoper. :ajaxsmiley.gif:

Zij die blijven zonder trades

Belangrijke jongens zoals Jones, Hardy, Chen en Markakes liggen nog jaren vast.

Hammel gaat zijn laatste Arbritage jaar in.

Wieters is pas in 2016 FA. Die zou ik graag over twee jaar verlengen maar daar is Boras de agent van dus daar heb ik mijn twijfels over.

Veel van de geweldige bullpen heeft ook nog jaren van arbitrage voor zich dus die lopen niet weg.

Starter Tillmann komt niet voor 2017 vrij.

Chris Davids komt uit een Texas trade samen met de halve Nederlander Pedro Strop ( 2,44 ERA, 52 H, 99 mph fastball), heeft een geweldig jaar achter de rug met 33 HR en heeft nog tot 2016 arbitrage en Strop nog een jaartje langer.

Onze closer Jim Johnson heeft nog 2 arbitrage jaren te gaan.

Machado en Bundy staan nog helemaal aan het begin.

Zij die weg kunnen gaan

Randy Wolf overgenomen van de Twins is een FA volgend jaar maar daar hebben we nauwelijks iets aan gehad, geblesseerd of onderweg om geblesseerd te geraken, stond wel voor 9 miljoen op de payroll.

Mark Reynolds, heeft zich ontwikkeld tot een redelijke eerste honkman maar aan slag was het dit jaar toch echt minder, altijd een hoog 3 slag gemiddelde maar daar stonden 30+ of 40+ HR tegenover. Wel altijd een behoorlijk OBP. Weet niet of hij een nieuw contract aangeboden krijgt, stond voor 8 miljoen in de boeken.

Joe Saunders, das er een van het kan vriezen en het kan dooien, mag gaan mag blijven.

Dit is het wel zo’n beetje, als je het op een rijtje zet ziet het er eigenlijk beter uit dan ik dacht. Ha, ha.

En jullie, moet er veel gebeuren en op welke posities? Ik vindt het niet een bijzondere FA klas dit jaar zou Cano wel op het tweede honk willen maar die zie ik niet de MFY verlaten, zal van trades afhangen of hebben jullie mensen nodig op posities waar wel wat in de FA klas zit en het belangrijkste, zijn jullie financieel er al een beetje uit?

BTW, Nats had ik niet verwacht, dacht dat die verder zouden komen.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » za okt 13, 2012 11:35 am

Outfielder-met-bat, catcher die kan slaan, bulllpen-help, dat is het voornaamste. Murphy op twee is defensief een drama, maar offensief een plus. Hopelijk heft hij weer geleerd dit jaar, maar een sterke fielder zal het nooit worden.

Budget gaat rond de 100 milj zijn. Daarvan is zo'n 10 beschikbaar voor de winter, maar inderdaad is het geen sterke FA-pool. Bay is dead weight, daar komen we niet van af. En Johan moet gezond worden, die snoept ook veel budget weg. Wright moet bijtekenen en Dickey ook. Davis, Duda en Niese kunnen trade bait zijn, maar ik hoop het van niet. Dat zijn nu juist de jongens die in de magere jaren de ervaring hebben opgedaan om de komende jaren de kern van het team te zijn. Duda zou het minst erg zijn als die vertrekt.

Plaats reactie