Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Wielrennen

Bericht door peter » vr sep 07, 2012 9:34 pm

Breukink moet weg als technisch directeur bij Rabobank
AMSTERDAM - Technisch directeur Erik Breukink moet aan het einde van het jaar weg bij de wielerploeg van de Rabobank. Volgens de directie ondergaat de ploeg een structuurwijziging die deze stap noodzakelijk maakt.
Foto: ANP

Breukink was sinds 2004 in verschillende functies betrokken bij de begeleiding van de formatie. Daarvoor was hij twee jaar renner van de ploeg.

''Tot mijn grote spijt mag ik mijn werkzaamheden niet voortzetten", reageerde Breukink op zijn gedwongen vertrek.

''Met het grootste gedeelte van de ploeg heb ik tien jaar met veel plezier samengewerkt. Ik had nog graag doorgegaan, maar ik wens de Rabobank alle succes toe."

NU
Snap 't wel. Ook dit jaar vallen de nieuwkomers errug tegen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr sep 07, 2012 9:36 pm

Ik snap het heel goed zelfs. Alexander zal dat beamen. :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za sep 08, 2012 2:27 pm

Werd een keer tijd. Hoeveel meer prestaties, roem en miljoenen aan positieve exposure zou Rabobank behaald hebben als ze de afgelopen 10 jaar een kampioenenmaker aan het roer zou hebben gehad inplaats van Breukink?

Iniesta

Bericht door Iniesta » za sep 08, 2012 2:28 pm

En gestructureerd dopinggebruik hadden gestimuleerd

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za sep 08, 2012 2:47 pm

Tja sowieso vind ik het een mega flater dat ze Rasmussen, die de Tour gewoon zou hebben gewonnen, in 2007 uit de koers hebben gehaald terwijl hij nooit een positieve test heeft ingeleverd.

Ondertussen weet iedereen dat Thomas Dekker, Erik Dekker en Michael Boogerd in hun Rabobank tijd aan de dope zaten en ideale schoonzoon Erik Breukink er bij ONCE al mee begonnen was...

Iniesta

Bericht door Iniesta » za sep 08, 2012 3:16 pm

Wie zegt jou dat Breukink zeker doping gebruikt heeft bij ONCE?

zeux

Bericht door zeux » za sep 08, 2012 3:17 pm

Iniesta schreef:Wie zegt jou dat Breukink zeker doping gebruikt heeft bij ONCE?
Halloooooooo Iniesta. Dit is 'Cruijff' hé die dit post.
Post Cruijff = korrel zout.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za sep 08, 2012 3:27 pm

Iniesta schreef:Wie zegt jou dat Breukink zeker doping gebruikt heeft bij ONCE?
De Spaanse ploegen zijn ermee begonnen, er reed in het peloton een clubje onwetenden rond met jongens die 'vroeger' alles wonnen, maar sinds de komst van EPO aan alle kanten voorbij werden gereden en maar niet wisten waarom. De 85% van de wielrenners die wel gebruikten lachten hen achter hun rug om uit. Breukink was in Spaanse dienst allesbehalve een gemiddelde renner, een gewaardeerde kracht bij ONCE, belangrijk bij ploegentijdritten en hij veroverde in 1989 zelfs even de gele trui. Dan heb je dus gewoon keihard doping gepakt, dat kan simpelweg niet anders.

Sportliefhebbers die nog steeds geloven dat Armstrong, Ullrich, Riis, Indurain, Virenque, Breukink, Dekker, Rico etc. etc. zonder doping rond hebben gereden zijn nog naïever dan een kind van 3.

Iniesta

Bericht door Iniesta » za sep 08, 2012 3:43 pm

Sterke analyse!! Wanneer exact is Breukink in Spaanse dienst gaan rijden?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za sep 08, 2012 4:40 pm

Als ik het me goed herinner reed hij in de jaren 90 voor ONCE, oftewel in de EPO jaren. Banesto won keer op keer de Tour met Indurain (op vreselijk saaie wijze trouwens) en de andere ploegen belazerden de boel ook.

De doorbraak van Breukink vond plaats halverwege de jaren 80, in de tijd dat elke wielrenner amfetaminen in zijn flikker gooide. Erik Breukink zal geen uitzondering zijn geweest.

Iniesta

Bericht door Iniesta » za sep 08, 2012 5:38 pm

Als het rechtsom niet lukt, dan maar linkom om je gelijkt te krijgen?
Het feit dat Breukink bij ONCE reed haal je eerst aan om te bewijzen dat hij ook doping gebruik heeft. Als extra motivatie noem je nog maar even een gele trui gehaald in 1989 aan. (mag me kinderlijk naief noemen, dit soort harde feiten zijn dan weer kinderlijk eenvoudig te checken)
Feit is dat Breukink pas in 1993 bij ONCE is gaan rijden. Feit is ook dat de carriere van Breukink een sterke correlatie heeft vertoond met de opmars van EPO. Voor de opmars van EPO was hij wellicht de beste tijdrijder van het peloton en behoorde tot de allerbeste ronderenners. Nadien heeft hij geen aansprekend resultaat meer gereden in het algemeen klassement in de Tour de France. Zijn beste prestatie bij ONCE in het rondewerk is een zevende plaats in de ronde van Spanje.
Hoogst waarschijnlijk zijn Breukinks prestaties in de jaren niet zo zeer naar beneden gegaan, maar werd er door anderen plotseling een stuk sneller gereden.
Zolang iemand niet bekend heeft, weet je uiteindelijk nooit zeker of iemand doping heeft gebruikt. Als je naar de ontwikkeling van Breukink kijkt, zou je eerder zeggen dat hij juist niet is meegegaan in het structureel gebruik van EPO ed. Het enkele feit dat hij voor een Spaanse ploeg heeft gereden, is niet een erg sterk bewijs van dopinggebruik.

peter

Bericht door peter » za sep 08, 2012 5:50 pm

Mwah. PDM is uit de Tour gezet (met Breuk) voor het gebruik van een middeltje wat kan dienen als vochtafdrijver.

In 1993 was Breukink in bloedvorm en had hij het podium van de Tour weer kunnen halen. Als...hij niet was aangereden. Reed in de eerste week zelfs rond op een tweede plek he. Vergeet niet dat hij in de volgende jaren in dienst moest rijden van sterkere jongens en dat hij ook weer vaak op het asfalt lag. Vaak knieproblemen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za sep 08, 2012 6:07 pm

Breukink heeft gewoon gepakt Iniesta. Simpel.
Iniesta schreef:Als het rechtsom niet lukt, dan maar linkom om je gelijkt te krijgen?
Het feit dat Breukink bij ONCE reed haal je eerst aan om te bewijzen dat hij ook doping gebruik heeft. Als extra motivatie noem je nog maar even een gele trui gehaald in 1989 aan. (mag me kinderlijk naief noemen, dit soort harde feiten zijn dan weer kinderlijk eenvoudig te checken)
Nee, de gele trui van Breukink in 1989 noem ik niet als bewijs van epo bij ONCE. Waar staat dat? Het is wel zo dat ik, teruglezend, mijn zin niet helemaal heb afgemaakt en dus gewoon wilde aangeven dat hij bij een Spaanse ploeg rondreed toen die ploegen alle grote rondes wonnen en ze daar (achteraf bewezen) structureel aan de epo zaten.

Voor die tijd had Breukink al een aantal goede prestaties neergezet, waaronder het winnen van de Tourproloog en dus die gele trui in 1989. Maar ook toen flikkerde hij er al amfetamines in. Alle Spaanse wielrenners, Spaanse (en Argentijnse!) tennissers dienen enorm gewantrouwd te worden.

Nederlandse wielrenners uiteraard ook. Bij welke ploeg ze ook reden. De ploegen PDM en Panasonic zijn diverse keren op doping gepakt en 10 jaar eerder Joop Zoetemelk ook. Het lijstje gebruikers is oneindig. Dit is al decennia een volledig ziek gemaakte sport ...... (......maar nog altijd erg mooi om naar te kijken).

Iniesta

Bericht door Iniesta » za sep 08, 2012 7:05 pm

Cruijff schreef:Breukink heeft gewoon gepakt Iniesta. Simpel.
Iniesta schreef:Als het rechtsom niet lukt, dan maar linkom om je gelijkt te krijgen?
Nee, de gele trui van Breukink in 1989 noem ik niet als bewijs van epo bij ONCE. Waar staat dat? Het is wel zo dat ik, teruglezend, mijn zin niet helemaal heb afgemaakt en dus gewoon wilde aangeven dat hij bij een Spaanse ploeg rondreed toen die ploegen alle grote rondes wonnen en ze daar (achteraf bewezen) structureel aan de epo zaten.

Voor die tijd had Breukink al een aantal goede prestaties neergezet, waaronder het winnen van de Tourproloog en dus die gele trui in 1989. Maar ook toen flikkerde hij er al amfetamines in. Alle Spaanse wielrenners, Spaanse (en Argentijnse!) tennissers dienen enorm gewantrouwd te worden.

Nederlandse wielrenners uiteraard ook. Bij welke ploeg ze ook reden. De ploegen PDM en Panasonic zijn diverse keren op doping gepakt en 10 jaar eerder Joop Zoetemelk ook. Het lijstje gebruikers is oneindig. Dit is al decennia een volledig ziek gemaakte sport ...... (......maar nog altijd erg mooi om naar te kijken).
S
orry maar in 1 zin zit je weer de prestaties van Breukink eind jaren tachtig te linken met "alle Spaanse wielrenners.."
Dan kom je in een keer aanzetten met amfetamines, heb je hier bewijs voor dat Breukink dit gebruikt heeft?
Uiteraard mogen of moeten alle wielrenners gewantrouwd worden, dat is echter geen bewijs dat elke individuele renner ook daadwerkelijk gebruikt heeft. Ik ga hier echt niet beweren dat Breukink zeker schoon was, ik zie alleen in zijn carriere ontwikkeling wel aanwijzingen dat hij niet is meegegaan (of wellicht niet volledig) met de Epo-wedloop.

In 1993 begon hij inderdaad zeer sterk, na eerst als eenling de nationale trui opgehaald te hebben. Dat hij daarna niet de absolute kopman was, zegt meer over zijn ontwikkeling-> als hij nog steeds op het nivo 1990 zou staan, had men wel voor hem gereden.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za sep 08, 2012 8:17 pm

Nee, de daadwerkelijke reden dat men niet voor hem reed was dat er in zijn ploeg nog een aantal andere renners waren die minimaal op zijn niveau zaten. En als die uit grote landen als Spanje en Frankrijk komen werkt het spelletje gewoon zo dat zij hoger in de hiërarchie staan. Bij een Spaanse ploeg, althans.

Gelukkig dat ook jij aangeeft dat alle wielrenners gewantrouwd mogen worden en niet gaat beweren dat Breukink zeker schoon was, ik begon me al zorgen te maken om je. :smile-ajax.gif:
Cruijff schreef:Voor die tijd had Breukink al een aantal goede prestaties neergezet, waaronder het winnen van de Tourproloog en dus die gele trui in 1989. Maar ook toen flikkerde hij er al amfetamines in. Alle Spaanse wielrenners, Spaanse (en Argentijnse!) tennissers dienen enorm gewantrouwd te worden.
Iniesta schreef:S
orry maar in 1 zin zit je weer de prestaties van Breukink eind jaren tachtig te linken met "alle Spaanse wielrenners.."
Dan kom je in een keer aanzetten met amfetamines, heb je hier bewijs voor dat Breukink dit gebruikt heeft?
Laten we maar even de purist uithangen: volgens mij schrijf ik toch echt verschillende zinnen met een punt op het einde. De overgang in mijn schrijven is wellicht wat cru, een subtiel bruggetje ontbreekt, dat moet ik toegeven.

Maar amfetaminegebruik door de hele ploeg is in diverse biografieën van renners die tegelijk met Breukink bij PDM - Concorde reden in hun boek opgetekend. Onder meer Gert Jakobs noemt 'de Breuk' ook bij naam. Enige reactie van Breukink was dat hij er geen commentaar op wilde geven. De vraag van een journalist of hij dan geen stappen moest ondernemen vanwege smaad werken ook beantwoord met: "Nee, het heeft geen zin om opnieuw te reageren. Ik heb al eerder mijn verklaring afgegeven, blabla." Kortom: het riedeltje wat we elke keer te horen krijgen van wielrenners die nooit gewoon 'NEE' durven te antwoorden als de vraag komt of ze doping hebben gebruikt. En bovendien van Mart Smeets en consorten ook nooit recht op de man af die taboe vraag gesteld krijgen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di sep 18, 2012 9:00 am

Rabobank maakt serieus werk van de sprinttrein voor Theo Bos met de komst van Jack Bobridge. Die jongen kan echt onvoorstelbaar hard fietsen. Sterke renner waar ze wel het nodige plezier aan zullen beleven.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » di sep 18, 2012 10:55 am

Ze kunnen ook gewoon Cav halen, die komt op de markt.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

peter

Bericht door peter » di sep 18, 2012 11:42 am

Haha, maar die jongen is onhaalbaar. Die wil een compleet, duur treintje en zal met allerhande aanvullende eisen komen. Zo zal hij willen dat het hele team op Specialized gaat rijden, zoals bij HTC het geval was en hij zal ook een paar stuiver in de zak willen steken.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di sep 18, 2012 11:59 am

Inderdaad, dan gaat je hele budget er aan.

Verder is zo'n Bobridge wel wat meer dan alleen een aanvulling voor de sprinttrein want in tijdritten en vlakke klassiekers zal hij er ook staan.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » di sep 18, 2012 12:16 pm

Je moet sowieso niet gaan voor de toppers. Ik zou altijd mikken op aanstormende talenten en bij voorkeur hardrijders. Zo'n Bobridge voldoet prima aan dat profiel. Zo'n Tanner is wat dat betreft pure opvulling, maar kan wel helpen in een treintje.

Zo'n Talansky ligt nog een jaar vast, maar dat zou ook een goeie zijn voor Rabobank.

beelzebub

Bericht door beelzebub » di sep 18, 2012 12:23 pm

Even iets anders he, die ploegentijdrit voor commerciele ploegen, hoort daar ook een wereldkampioenstrui bij?

Die mogen ze alleen aandoen bij ploegentijdritten natuurlijk, maar alleen die 5 of de hele ploeg? :ajaxsmiley.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di sep 18, 2012 12:29 pm

Ik zag de uitgebreide voorbeschouwing op de VRT, afgelopen zondag. Ze krijgen een logo op de trui, en alle renners mogen dat dragen. Dus geen regenboogtrui.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

beelzebub

Bericht door beelzebub » di sep 18, 2012 12:40 pm

Ok tnx. :biggthumpup.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 19, 2012 8:22 am

Vandaag de individuele tijdrit bij de heren. Beetje een gedevalueerde wedstrijd want Cancellara en Wiggins zijn er niet bij. Zo is Tony Martin na een moeizaam seizoen toch één van de grote kanshebbers voor goud. Al zou op basis van de tijdritten eerder dit seizoen Kessiakoff er wel eens met de titel van door kunnen gaan.

Voor Nederland wellicht een aardig resultaat voor Westra? Geen idee hoe zijn vormpeil is.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 19, 2012 2:58 pm

Spannende strijd tussen Martin en Phinney om het goud. Westra en Kelderman komen er niet aan te pas.

EDIT

1. Martin
2. Phinney op 5,37
3. Kyrienka op 1.44

Mooie strijd om het goud gezien!
Nil volentibus arduum

Plaats reactie