Wat is er geworden van .... (deel II)
Moderator: mods
Re: Wat is er geworden van .... (deel II)
Witschge is ook echt een held, positief ook dat hij alleen Oefenmeester 1 heeft gehaald en niet verder is gaan leren. Hij mag geen club trainen en wil dat ook niet. "Spelers individueel beter maken past meer bij me" aldus Richard zelf.
In voorgaande jaren hebben we bij de jeugdopleiding toch vooral veel Aron Winters gehad die in het achterhoofd hadden dat ze ergens hoofdtrainer van een club wilden worden en Ajax als springplank gebruikten. Dat soort dingen zijn nooit goed voor de jeugdopleiding. Daarom ben ik ook zo blij met Gery Vink. Zijn ambitie is om een 2e elftal te trainen en spelers klaar te stomen voor het 1e elftal. That's it. En dat doet hij dan ook. Met erg boeiende oefenstof (je zou op De Toekomst eens een kijkje moeten nemen bij de trainingen van Jong Ajax, dat is genieten geblazen). Niet voor niets loopt werkelijk iedereen met hem weg.
Maar back to topic: hoe zou het met John van Loen zijn? En met Wamberto?
In voorgaande jaren hebben we bij de jeugdopleiding toch vooral veel Aron Winters gehad die in het achterhoofd hadden dat ze ergens hoofdtrainer van een club wilden worden en Ajax als springplank gebruikten. Dat soort dingen zijn nooit goed voor de jeugdopleiding. Daarom ben ik ook zo blij met Gery Vink. Zijn ambitie is om een 2e elftal te trainen en spelers klaar te stomen voor het 1e elftal. That's it. En dat doet hij dan ook. Met erg boeiende oefenstof (je zou op De Toekomst eens een kijkje moeten nemen bij de trainingen van Jong Ajax, dat is genieten geblazen). Niet voor niets loopt werkelijk iedereen met hem weg.
Maar back to topic: hoe zou het met John van Loen zijn? En met Wamberto?
- InnerHarbour
Henk ten Cate is weer eens clubloos. What's new.
Tja, hoeft tegenwoordig echt niet te kunnen trainen om toch een leuke boterham te hebben, al was het maar van het steeds voortijdig ontslagen te worden . 

Blij met de punten ...
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ik kom hier te vaak op dit forum, denk ik. Toen ik vanochtend het bericht over Ten Cate las, dacht ik meteen aan Wimpey...wimpey schreef:Henk ten Cate is weer eens clubloos. What's new.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- AT Toto winner 09/10
Allemaal mooi en aardig natuurlijk. Maar hoe zou het met Andrzej Rudy gaan?
En met zijn vrouw?
Ik vind dat je veel te weinig op dit forum komt!Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik kom hier te vaak op dit forum, denk ik. Toen ik vanochtend het bericht over Ten Cate las, dacht ik meteen aan Wimpey...wimpey schreef:Henk ten Cate is weer eens clubloos. What's new.

Henk is zelf opgestapt, begrijp ik, hij kon niet aarden in China.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Ajaciedjuh
Telesport

Nivootje TelegraafJanssen: Krijg hier wel vertrouwen
Van onze Telesportredactie
ARNHEM -
Theo Janssen speelde zaterdagavond een prima wedstrijd tegen Heracles Almelo. De van Ajax overgekomen Vitesse-middenvelder leeft op in Anrhem. "Hier krijg ik het vertrouwen van de trainer", licht Janssen het verschil met Amsterdam toe. "Ik wil niet hoeven hopen dat ik macht spelen."

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Jelle van Damme. Voordat ie naar Standard vertrok... Flauw maar erg leuk. Vergeef me als ie hier al eerder is gepost.
http://youtu.be/yukaBK9HWmg
http://youtu.be/yukaBK9HWmg
- Jinne
- Site Admin
Edgar gaat ervaring opdoen in de onderste regionen van de Engelse competitie.Barnet
Barnet FC tonight announce the signing of Dutch legend and former Barcelona, Juventus, Ajax and AC Milan midfielder Edgar Davids.
Davids will become joint Head Coach and will form an equal partnership alongside Mark Robson who tonight said "I am delighted to welcome Edgar to our club. His experience as a player throughout his illustrious career will be a massive benefit to all our players and I look forward to forming a strong partnership with him".
Davids has also expressed a serious intent to become a member of the playing squad and is eager to make his debut for the Bee's in the next couple of weeks. He will be joining the staff and be involved with team training on Friday when he will be introduced to the squad.
Director of Football, Paul Fairclough said "the capture of Davids is a statement of intent by our club to improve results and lay further foundations for the future. Edgar is a world renowned footballer and will be a great example to all our young players.
In a statement to Barnetfc.com this evening Davids said "I'm happy to explore my possibilities and share my knowledge and experience with Barnet Football Club. I am very excited about the challenge ahead. Club Chairman Tony Kleanthous said "I am absolutely delighted to welcome Edgar as part of our exciting set up at Barnet FC. We have world class training facilities that are now attracting world class players and I feel, despite recent results, that these are exciting times ahead for our Club."
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- AT Toto winner 09/10
Allemaal mooi en aardig natuurlijk. Maar hoe zou het met Johan Zuidema gaan?
- Ajaciedjuh
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Om vervolgens doodleuk bij PSV naar binnen te wandelen en daar een contract te krijgen

Nil volentibus arduum
www.ad.nl'Tahamata was slachtoffer van racisme Ajax-bestuur'
Door: Tonny van der Mee
Simon Tahamata is het boegbeeld van de Molukse gemeenschap. Bij alle clubs waar hij speelde (Theole, Ajax, Standard Luik, Feyenoord, Beerschot en Germinal Ekeren), groeide de kleine dribbelaar uit tot een publiekslieveling. Zijn vertrek bij Ajax is omgeven door raadsels. Volgens verschillende bronnen speelden racistische motieven een rol. Dat zeggen zij in een boek van AD-verslaggever Tonny van der Mee dat vandaag gepresenteerd wordt. In het AD wordt vandaag een ingekort hoofdstuk over het vertrek uit Amsterdam gepresenteerd.
Daarin wordt beschreven hoe Simon Tahamata in 1979 uitgroeit tot een nieuwe publiekslieveling van Ajax. Juist in die donkere jaren na de Molukse gijzelingsacties en treinkapingen is Tahamata een lichtend voorbeeld voor een hele generatie Molukkers.
Er wordt aan hem getrokken door zaakwaarnemers en commerciële figuren. Tahamata raakt betrokken bij een 'schoenenoorlog' tussen Adidas en Puma en komt op de reservebank van Ajax terecht. De voetballer kwijnt weg en heeft het gevoel dat de Amsterdamse club hem niet meer ziet staan.
In de zomer van 1980 krijgt Tahamata via een telefoontje van zijn zaakwaarnemer te horen dat hij verkocht is aan het Belgische Standard Luik. 'De Vos vertelde me dat ik verkocht was aan Standard Luik. De volgende dag zouden we naar Luik rijden, zaterdag zou de keuring plaatsvinden en maandag zou ik beginnen. Dat was schrikken', zegt Tahamata in het boek van Van der Mee.
Van der Mee schrijft in 'Simon Tahamata; en de andere Molukse voetbalhelden in dienst van Oranje' onder meer:
Van Ajax heeft Tahamata nooit gehoord wat de reden is. Maar iedereen voelt dat de plotselinge transfer met raadsels omhangen is. In de wandelgangen weet iedereen dat het bestuur hem kwijt wil. Niet vanwege zijn voetbalkwaliteiten, maar vanwege zijn afkomst. Verschillende bronnen zeggen dat één bestuurslid in het bijzonder de pik heeft op die kleine Molukker: secretaris Jan Westrik. Een 'racist', zeggen ze.
Racisme binnen Ajax is David Endt niet vreemd. Als het om de voetbalkwaliteiten van Tahamata ging, klonk bij critici niet alleen het 'gemaar' vanwege zijn kleine fysiek, maar ook vanwege zijn afkomst. Endt is ervan overtuigd dat Simon slachtoffer was van een schimmig spel van zakendoen en vooroordeel.
'De transfer naar Standard was er eentje tegen zijn hart in,' zegt Endt. 'Er waren een paar mensen in het bestuur, die waren hem liever kwijt dan rijk. Die hadden toch hun vooroordeel. 'Ome Jan' Westrik had een uitgesproken persoonlijke mening. Dat had niets met de club te maken. Volgens mij heeft dat ook meegewogen op het moment dat Simon wegging. Als de kapingen er niet waren, was het vooroordeel er ook geweest, maar niet zo sterk. Nu was er een motief om hem weg te doen. Zulke dingen werden nooit hardop uitgesproken, maar het was voelbaar. Een bepaalde stemming, hoe mensen naar mekaar kijken, je hoort mensen opmerkingen maken. Dat kunnen heel subtiele dingen zijn.'
'Trainer beslist, niet bestuur'
Arie van Eijden, destijds bestuurslid van Ajax, herkent zich niet in de kritiek op het bestuur. Hij herinnert zich niet hoe het gegaan is met de verkoop van Tahamata aan Standard en hoe daar in het Ajaxbestuur over gesproken werd.
Wel laat hij het AD weten dat niet het bestuur beslist of een speler verkocht wordt. De trainer is daarin leidend.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
De T.Voormalig voetballer Andy van der Meijde schrijft drama’s van zich af
DIEP VERBORGEN VERDRIET
• Aan Ivo Niehe vertelde Andy, hier overigens naast dochtertje Lilly die niets mankeert, bijzonder openhartig over zijn donkere periode. „Tachtig procent van wat mij is overkomen, heb ik aan mezelf te danken”, erkent de voormalig voetballer die kampte met diverse verslavingen.
EEN DIEP VERBORGEN drama lijkt een grote rol in het afglijden van voormalig voetballer Andy van der Meijde te hebben gespeeld. De sporter, die ten onder ging aan drank- en drugsverslavingen en overspel, was heimelijk diep geraakt door de ziekte van zijn buitenechtelijke dochtertje. „’s Nachts zat ik urenlang op met haar”, vertelt de oudAjacied in een openhartig interview met Ivo Niehe. „Om rust te krijgen, nam ik slaappillen en overdag moest ik pepmiddelen gebruiken om de trainingen bij te kunnen benen
Het levensverhaal van de geboren Arnhemmer is volgens Ivo tot nu toe haast onwaarschijnlijk te noemen. Op zijn 17e mocht hij spelen bij Ajax. Daar was Andy zo trots op dat hij iedereen wilde laten zien hoe ver hij het – letterlijk – had geschopt. „Ik stapte een halte te vroeg uit als ik naar huis kwam, dan kon ik met mijn Ajax-tas door de straat lopen.” Het was in de tijd dat Andy nog ongewis was van allerlei gebeurtenissen en verleidingen die hem de focus op zijn sport kostten.
Andy, die maar liefst achttien keer uitkwam voor het Nederlands elftal, heeft over zijn internationale carrière terugblikkend zijn bedenkingen. „Ik werd buiten mijn weten om verkocht aan InterMilan, maar dat had eigenlijk niet moeten gebeuren”, concludeert hij in de TV Show . „Bij Ajax was warmte, die heb ik nergens meer gevonden.” Wel kreeg de superieure rechtsbuiten in Milaan, waar ook Dennis Bergkamp en Wim Jonk niet uit de verf kwamen, te maken met een kille, zakelijke sfeer. En daar gedijde hij slecht in.
Uiteindelijk vertrok Andy naar het Britse Everton. De transfer leek een goede keuze, maar in werkelijkheid begon daar de ellende pas goed. „Ik werd het slachtoffer van inbraken en autokraken”, vertelt hij. „Het ging maar door.”
Rolexen
Ook was het in Engeland dat de piepjonge voetballer geen weerstand kon bieden aan een overdadig luxe levensstijl. „Ik had wel acht Rolexen en negen auto’s die gemiddeld ettelijke tonnen per stuk kostten”, vertelt hij. „Maar ik was daarin niet alleen. Er waren collega’s die wel honderd horloges van dure merken hadden. Alles leek te kunnen. Op een zeker moment kostte dit leven me zo’n 40.000 euro per week.”
In die tijd bedroog hij ook zijn echtgenote Diana, met wie hij twee dochters kreeg. „Zij had vermoedens van zijn ontrouw en huurde een detective in”, vertelt Ivo Niehe, die zondagavond het interview met Andy laat zien. „Toen bleek dat hij er inderdaad een vriendin op na hield, bij wie hij ook een kind kreeg, ging ze met de meisjes terug naar Italië.”
Wat slechts weinigen tot nu toe wisten, is dat het buitenechtelijke meisje de eerste jaren van haar leven ernstig ziek was. „Nachtenlang zat Andy op om de kleine te troosten, zo vertelde hij me”, zegt Ivo. „Een onhoudbare situatie omdat de gemiste uren slaap zich wreekten op de grasmat.”
Ondanks de verwijdering tussen Diana en Andy hielden ze nog wel contact. Op een zekere dag vloog hij over om zijn kinderen in Milaan te zien. Wat hij er trof, was een huis vol dieren: tien honden, zebra’s, herten en zelfs een kameel. „Die waren er om de leegte die ik had achtergelaten op te vullen”, zegt Andy, die volgende week met zijn eigen boek verschijnt.
Tragisch
„Voor mij was het voorbeeld met die dieren het meest tragische uit zijn hele verhaal”, zegt Ivo Niehe. „Hoe is het mogelijk dat zo’n supergetalenteerde jongen zo zijn kwaliteiten laat varen? En het opvallendste aan Andy vond ik dat hij er inmiddels ook wel om kan lachen. Dat vind ik knap.”
Na alle drama’s van de afgelopen jaren is Andy’s leven in rustiger vaarwater gekomen. Hij is gelukkig met ex-Playmate en voormalig De Gouden Kooi -deelneemster Melisa. Met haar heeft hij ook een dochtertje, Lilly. „En ons tweede meisje is onderweg”, onthult Andy, die zijn blik op de toekomst heeft gericht, aan Ivo. „Tachtig procent van wat mij is overkomen, heb ik aan mezelf te danken. Op die andere twintig procent had ik geen invloed, daar moet ik me bij neerleggen. Gelukkig is er rust in mijn leven en dat hoop ik zo te houden.”
Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
Andy komt zo op tv bij Ivo, NED1.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ik weet niet of ik het nou lachwekkend of sneu moet vinden. Eigenlijk allebei heel erg.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Ja, maar zo te zien heeft zijn leven nu wat beter in de hand ...
Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
VI

Ik heb het boekje ook besteld. Ik ben benieuwd.Van der Meijde: 'Ik heb mijn loopbaan letterlijk verneukt'
12/11/2012 10:00
De meest shockerende biografie die ooit over een Nederlandse voetballer is geschreven is maandag verschenen. In 'Geen Genade' vertelt Andy van der Meijde hoe seks, drugs en drank een einde maakten aan een veelbelovende carrière. 'Tot op bepaalde hoogte heb ik een gedeelte van mijn loopbaan letterlijk verneukt.'
VI-journalist Thijs Slegers tekende het ongelooflijke verhaal op van een enorm talent dat in 1997 de kans kreeg bij Ajax. Zes jaar later werd de rechtsbuiten plotseling verkocht aan Internazionale. In de jaren die volgden ging het van kwaad tot erger met Van der Meijde.
'Ik heb ruim tweehonderd wedstrijden op topniveau gespeeld en zeven prijzen gewonnen. Miljoenen Nederlanders kunnen me dat niet nazeggen. Maar toch, het had zoveel meer kunnen zijn. Ik heb maximaal misbruik gemaakt van mijn status als profvoetballer. Mijn gedrag heeft verstrekkende gevolgen gehad. Als ik terugkijk op alle ellende die ik heb veroorzaakt en de problemen die me zijn overkomen, heb ik soms het gevoel dat het over iemand anders gaat. Maar dat is niet zo.'
Van der Meijde: 'De straf die ik heb gekregen is zwaar. Omdat ik er als eerste Nederlandse topvoetballer ooit voor kies om open en eerlijk te vertellen wat er bij mij goed en fout is gegaan, is het verleidelijk om te denken dat ik een zeldzame gek ben. Maar dat ben ik niet. Ik ben een extreem geval. Dat wel.'
In zijn Ajax-tijd raakte Andy van der Meijde bevriend met de (in 2001) van Malmö FF overgekomen Zlatan Ibrahimovic. De Zweed groeide uit tot een absolute topspits. Ondanks het grote verschil in carrières werd hun vriendschap er nooit minder om.
Ibrahimovic schreef het voorwoord van 'Geen Genade' waarvan hij afgelopen week in Parijs (Zlatan staat inmiddels onder contract bij Paris St. Germain) het eerste exemplaar in ontvangst nam. 'Andy, één van de beste vleugelspelers waar ik mee voetbalde, heeft het lef om de wereld te vertellen over zijn fouten. Een uniek boek.'

-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ex-Ajacied Atouba vindt na anderhalf jaar werk op Gran Canaria
Thimothée Atouba zet zijn carrière voort bij Las Palmas in de Segunda División. De nummer elf van de tweede Spaanse divisie maakt melding van de komst van de dertigjarige verdediger uit Kameroen. Atouba zat bijna anderhalf jaar zonder werk: zijn laatste avontuur bij Ajax mondde op z’n zachtst gezegd niet uit in een succes.
Atouba werd in de zomer van 2009 door toenmalig trainer Martin Jol naar Amsterdam gehaald. De coach werkte eerder met hem samen bij Tottenham Hotspur en Hamburger SV en dacht dat Atouba wel een frisse versterking zou zijn. De Afrikaan kwam echter niet fit binnen en speelde maar drie wedstrijden: negentig minuten tegen PSV in de Eredivisie en twee keer zeventig minuten in de Europa League.
Zowel in de competitie als tegen Slovan Bratislava kwam Atouba niet overtuigend over. Toen Jol in december wegging bij Ajax en Frank de Boer aantrad, werd al snel duidelijk dat er voor de veertigvoudig international geen plaats meer was. Een nieuwe club vinden lukte hem echter niet, tot afgelopen weekend dan. Las Palmas, de club van Gran Canaria, heeft hem tot het einde van het seizoen voor zich gewonnen.

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- AT Toto winner 09/10
Allemaal mooi en aardig natuurlijk. Maar hoe zou het met Walter Meeuws gaan?