Kwalificatie WK 2014

Ploeterend of oogstrelend

Moderator: mods

Mr. Ajax

Re: Kwalificatie WK 2014

Bericht door Mr. Ajax » di sep 11, 2012 2:05 pm

Rishi schreef:Doe mij maar de finale nipt verliezen met afbraakvoetbal dan de kwartfinale geslacht worden door Brazilie met een aanvallend team. Als je dat zo kunt stellen tenminste.

Maar Nederland heeft toch juist meerdere malen de laatste fases van een EK/WK (halvefinale of finale) gehaald met mooi aanvallend voetbal? Die werden dan meer dan eens nipt, zeg maar heel nipt verloren, op strafschoppen of in de verlenging. Waar haalt men dan vandaan dat een aanvallende Nederland meestal vroegtijdig uitgeschakeld wordt? Klopt gewoon niet.

Een Nederland zoals in 2010 hoop ik echt nooit meer te zien.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Iniesta

Bericht door Iniesta » di sep 11, 2012 2:22 pm

Rishi schreef:Doe mij maar de finale nipt verliezen met afbraakvoetbal dan de kwartfinale geslacht worden door Brazilie met een aanvallend team. Als je dat zo kunt stellen tenminste.
tweede helft kwartfinale was volgens mij het enige moment dat we aanvallend speelden, met een voetballend middenveld .

Le T.

Bericht door Le T. » di sep 11, 2012 3:29 pm

Baseman schreef:
Le T. schreef:Nederland heeft alleen maar kans om te winnen met de Nederlandse specialiteit: goed georganiseerd aanvallend combinatievoetbal.
Het afgelopen WK werd voornamelijk niet gewonnen door de grote teen van Casillas...dus wat je zegt is niet waar.
Dat lijkt me wat overdreven. Nederland had 2 goede kansen, maar daar win je geen wedstrijden mee. Het kan wel eens gebeuren dat je zo wint, maar afdwingen is wat anders. Je veronderstelt nu maar even dat de Spanjaarden anders niet of er niet meer gescoord hadden en dat je aan 2 kansen genoeg zou moeten hebben.
Oranje is bekend door met mooi en aanvallend voetbal vroegtijdig uitgeschakeld te worden, waar op zich niets mis mee is.
Wat is vroegtijdig? Nederlanders zijn volgens mij gewoon een week volkje met een waardeloze wedstrijdmentaliteit, ook als supporter. Als je met goed voetbal een eind komt maar net niet ver genoeg dan zijn we zo teleurgesteld dat het allemaal anders moet. Dan moeten we maar slecht voetballen dan zijn we underdog en kunnen we op geluk en 'mentaliteit' nog een eind komen en dan zijn we wel tevreden. Maar echt de beste willen zijn, dat durven we niet, faalangst, bang voor de pijn als het wel overtuigend was maar we het toch niet redden. Euro 2000 en 98 zijn ervaren als grote decepties, terwijl 98 eigenlijk gewoon een veel grotere prestatie was dan 88, en 2000 veel beter was dan 2004, 2006 en 2008. Maar daar heeft Nederland een beter gevoel aan overgehouden omdat er toch niet goed gevoetbald werd.

Vandaar waarschijnlijk dat verlangen naar slecht voetbal en het idee dat je daarmee je kansen op de eindoverwinning vergroot.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 11, 2012 3:39 pm

GangstaRiB schreef: Van Gaal heeft op dit moment het gelijk aan z'n zijde. 3 punten zijn 3 punten.
Scorebord, anyone? :excited.gif: Oranje had zomaar kunnen verliezen van het matige Turkije.

En nogmaals, ik vraag me hooguit af waarom de bondscoach geen beroep doet op de hem ter beschikking staande beste spelers. En waarom voor Heitinga een enorme uitzondering wordt gemaakt, terwijl andere spelers mét wedstrijdritme vanwege een (al afgeronde) transfer niet opgeroepen worden.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di sep 11, 2012 3:44 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Van Gaal heeft op dit moment het gelijk aan z'n zijde. 3 punten zijn 3 punten.
Scorebord, anyone? :excited.gif: Oranje had zomaar kunnen verliezen van het matige Turkije.

En nogmaals, ik vraag me hooguit af waarom de bondscoach geen beroep doet op de hem ter beschikking staande beste spelers. En waarom voor Heitinga een enorme uitzondering wordt gemaakt, terwijl andere spelers mét wedstrijdritme vanwege een (al afgeronde) transfer niet opgeroepen worden.
Wie had je dan voor een centrale verdediger opgeroepen? VdW? Nigel? Er was buiten Heitinga (waarvan Louis ook gezegd heeft dat hij in normale omstandigheden niet geselecteerd zou zijn) geen andere rechtsbenige CV beschikbaar.

Je bent de boel een beetje aan het opkloppen Wimpey. We weten nu wel dat je Van Gaal een autoritaire zak vind en dat je hem liever per direct ziet verdwijnen. Maar geef hem ook een kans. Net zoals de door jou bewierookte Van Basten ook een kans kreeg bij Ajax en gewoon zijn werk mocht doen terwijl iedereen het zag misgaan.
Whitey on the moon.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di sep 11, 2012 6:12 pm

Alsof je meer kans maakt met afbraakvoetbal dan met verzorgd en aanvallend voetbal. :confused.gif: Zo kun je dat dus niet stellen.

De conclusies worden wel erg snel getrokken nadat het een keer per toeval op die manier is 'gelukt' (hoewel daar wel nog een helft normaal voetbal tegen Brazilie voor nodig was).

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di sep 11, 2012 6:24 pm

Jöhnk schreef:
Alsof je meer kans maakt met afbraakvoetbal dan met verzorgd en aanvallend voetbal. :confused.gif: Zo kun je dat dus niet stellen.

De conclusies worden wel erg snel getrokken nadat het een keer per toeval op die manier is 'gelukt' (hoewel daar wel nog een helft normaal voetbal tegen Brazilie voor nodig was).
Ja, en een moeizame overwinning tegen het altijd lastige Slowakije daarvoor ook.

Ik wil niet afdoen aan die prestatie, maar wat Nederland liet zien was toch Nederland onwaardig. Gelukkig waren de tegenstanders niveau Slowakije, werd er tegen Brazilie een keertje wel normaal gevoetbald, en werd er nipt gewonnen van Uruguay. Zo realistisch moet je ook zijn.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di sep 11, 2012 6:26 pm

Volgens VI begint Lowie vandaag met Vlaar in plaats van Heitinga en Van Rhijn in plaats van Janmaat. De eerste is in mijn ogen een beetje lood om oud ijzer op dit moment, maar meer smaken hebben we niet. Martins Indi en Willems blijven staan. De rest blijft ook staan.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di sep 11, 2012 6:26 pm

Weer het kabouter middenveld Clasie, Sneijdertje, verder is Heitinga geslachtofferd en Steek terug op de goal.
YNWA

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di sep 11, 2012 6:32 pm

InnerHarbour schreef:Weer het kabouter middenveld Clasie, Sneijdertje, verder is Heitinga geslachtofferd en Steek terug op de goal.

Heitinga is geslachtofferd omdat hij niet fit is, hij kon de vorige wedstrijd niet uitspelen vanwege kramp. En Maarten terug op goal komt alleen doordat Krul zich blesseert...

jabu

Bericht door jabu » di sep 11, 2012 7:13 pm

Kan die Martins Indi niet op linksback ipv Willems?

Kilroy

Bericht door Kilroy » di sep 11, 2012 7:20 pm

Velen schijnen niet op Steek gelet te hebben in Roma. Dat was echt niet Oranje waardig, dan nog liever Vermeer. Ik zie ook veel liever Vorm. Doet het uitstekend in de UK.
Jammer dat v Gaal Clasie weer opsteld na eerst de pers te vertellen dat hij echt (nog?) niet goed genoeg was. Het schijnt een lief jongetje en ik hoop maar dat die Magyars hem niet in elkaar schoppen. Ik zie ook veel liever Dijks dan die Willems als LB. Maar ja, v. Gaal zal het wel beter weten, volgens hem zeker.

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 11, 2012 7:29 pm

Zelfs met Clasie, Willems enz moet je toch gewoon van Hongarije winnen?
IK GELOOF!!!!!!

Iniesta

Bericht door Iniesta » di sep 11, 2012 7:37 pm

Tactisch sterke omzetting met Lens!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di sep 11, 2012 7:37 pm

Ben toch wel erg benieuwd hoe Lens het in de spits bij Ajax zou doen...

Iniesta

Bericht door Iniesta » di sep 11, 2012 7:43 pm

Ben benieuwd wie er dan beslist wie zo'n vrije bal neemt, deze leek toch ideaal voor van Persie

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di sep 11, 2012 7:48 pm

Nee Clasie is er nog niet klaar voor... Door hem moet Sneijder steeds terugzakken om het spel te verdelen, waardoor we steeds een aansluitende middenvelder tekort komen in een aanval.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di sep 11, 2012 7:50 pm

Op Canvas is trouwens België-Kroatië net begonnen.

0-1.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di sep 11, 2012 7:58 pm

Kijkend naar keeper Bogdán ga je je toch afvragen of Oliver Kahn niet eens een scheve schaats heeft gereden met een Hongaarse dame...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

jabu

Bericht door jabu » di sep 11, 2012 8:00 pm

Duke schreef:Op Canvas is trouwens België-Kroatië net begonnen.

0-1.
Stuk interessantere wedstrijd.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di sep 11, 2012 8:13 pm

Egoistisch gekloot van Persie...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di sep 11, 2012 8:16 pm

Poeh.. daar kwam Willems goed weg. Een beetje wild schoppen in het strafschopgebied.
Whitey on the moon.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di sep 11, 2012 8:22 pm

Volgens mij was het net ook nog hands. Die gozer kan 'm zo maar 3x op de stip leggen.

Erger me dood aan Strootman en Clasie. Laatstgenoemde gaat continue in de dekking staan en ik heb het gevoel dat 'ie het bewust doet. De beste jongen is nooit aanspeelbaar, waardoor er telkens een lange(re) bal moet komen. Gevolg dat je de tweede bal 9 van de 10x verliest. Als die gozer nou gewoon wat inzakt of iets beter positie kiest, dan kunnen Indi en Vlaar die bal wat beter kwijt. Geldt overigens ook voor van Rhijn die de bal telkens terug moet leggen.

Iniesta

Bericht door Iniesta » di sep 11, 2012 8:27 pm

Enige pluspunt vind ik Indi

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di sep 11, 2012 8:28 pm

Jabu schreef:
Duke schreef:Op Canvas is trouwens België-Kroatië net begonnen.

0-1.
Stuk interessantere wedstrijd.
Dikke pech dat ze in de zwaarste poule van het EK zaten, want anders waren ze 'gewoon' halve finalist geweest in Polen/Oekraïne. Zeer, zeer sterk team hebben die Kroaten.

Wereldgoal van Gillet. 1-1.

Plaats reactie