Als blijkt dat nu al - zonder het met moderne technieken testen van oud bloed - blijkt dat na het schrappen van Armstrong heel veel nummers twee en drie (en soms vier en vijf) ook geschrapt moeten worden, omdat ze gelinkt zijn aan doping, dan krijg ik de indruk dat je in die jaren niet eens in de top tien was gekomen zonder dope.Arthur schreef:The Secret Race: http://www.outsideonline.com/outdoor-ad ... l?page=all
Als je dit artikel mag geloven viel het wel mee met dat 'level playing field' voor Armstrong. Hij deed niet alleen mee, hij liep zelfs voorop met doping.
Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Dat geloof ik ook zeker, maar de ene doping is de andere niet. Je kunt niet zonder meer zeggen dat iedereen die doping gebruikt daar precies evenveel voordeel van heeft.
We weten niet wie wat heeft gebruikt. Iedereen reageert ook anders op dope. Er werd alom gesnoept en geëxperimenteerd. Het zal vast dat Armstrong iets geavanceerder was, maar in een illegaal spelletje is dat dan part of the deal. En dat soort verschillen in mogelijkheden zie je natuurlijk wel vaker.Arthur schreef:Dat geloof ik ook zeker, maar de ene doping is de andere niet. Je kunt niet zonder meer zeggen dat iedereen die doping gebruikt daar precies evenveel voordeel van heeft.
Nederlanders vonden de klapschaats uit en hadden daardoor één of twee seizoenen heel veel voordeel. Bij het zwemmen waren het paken. Zijn die resultaten 'tainted', omdat de een ze wel had en de ander niet?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Nee, want klapschaatsen en geavanceerde zwempakken waren toegestaan.
Wat mij betreft is in die jaren met terugwerkende kracht gewoon geen Tour gereden.
Wat mij betreft is in die jaren met terugwerkende kracht gewoon geen Tour gereden.
Ja, vanzelfsprekend.Arthur schreef:Nee, want klapschaatsen en geavanceerde zwempakken waren toegestaan.
Maar abstracter gezien gaat het om 'hulpmiddelen' waarbij de één meer innovatiekracht ontwikkelt dan de ander (of daar de financiële middelen voor heeft).
Wat een fantastische aankomst vandaag. Diep respect voor Contador, die blijft het maar proberen. Ten Dam en Gesink vandaag 8 en 9. Ook diep respect voor Ten Dam, die doet het fantastisch in de Tour en nu weer in de Vuelta.
De aanvalslust van Contador is prachtig maar hij gaat 'm er niet af krijgen. Rodriguez gaf vandaag nog geen meter toe.
Met name de etappe van zaterdag met finish op Bola del Mundo zal nog het nodige spektakel opleveren.
Met name de etappe van zaterdag met finish op Bola del Mundo zal nog het nodige spektakel opleveren.
Nil volentibus arduum
Wat dat betreft is het nog helemaal open. 1 zwak moment van Rodriquez op die klim en het is gedaan.
Klopt, zeker met de bonificatieseconden ligt het feitelijk nog helemaal open.
Nil volentibus arduum
Rabobank is vrij vandaag?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Extra rustdag.
En zo wint Contador dus de Vuelta.
Heb alleen de laatste 7 km gezien. Shit.
En zo wint Contador dus de Vuelta.
Heb alleen de laatste 7 km gezien. Shit.
Fantastisch hoe die dit heeft gedaan!
Je mag toch wel zeggen dat de Rabo's dit jaar echt een dramatisch jaar gereden hebben. Geen klassieker gewonnen, dramatisch gereden in de Tour en Giro en nu ook weer in de Vuelta onzichtbaar.
Je mag toch wel zeggen dat de Rabo's dit jaar echt een dramatisch jaar gereden hebben. Geen klassieker gewonnen, dramatisch gereden in de Tour en Giro en nu ook weer in de Vuelta onzichtbaar.
Absoluut een geweldige coup van Contador. Goed plan en perfect uitgevoerd. Mooie emotie ook aan de finish. Door het sterke rijden van Rodriguez had ik het echt niet meer verwacht maar ik heb genoten van deze aanval.
Nil volentibus arduum
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Onverwacht en briljant. Ik denk dat de achterstand te groot is, maar ligt de bergetappe van zaterdag Rodriguez niet beter dan Contador?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Het zou zo fijn zijn als zulke aanvalslust ook eens in de Tour te zien zou zijn.Marillion schreef:Absoluut een geweldige coup van Contador. Goed plan en perfect uitgevoerd. Mooie emotie ook aan de finish. Door het sterke rijden van Rodriguez had ik het echt niet meer verwacht maar ik heb genoten van deze aanval.
Volg ik het eventjes niet, mis ik weer wat spektakel. Rodriguez liep al op z'n tenen (of in het rood
), maar wat me verbaasde en ik weet niet of het waar is.. Hij heeft op de rustdag niet op de fiets gezeten? 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Dat las ik vandaag inderdaad ook in het AD.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- AT Toto winner 15/16
Weliswaar moeten er nog een paar etappes gereden worden maar het lijkt erop dat Gesink voor het eerst in zijn carriere een grote ronde heeft gereden zonder valpartij, waarvoor hulde. Tegelijkertijd kunnen we concluderen dat het gewoon geen wereldtopper is, hij zal nooit een grote ronde winnen.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Da's misschien wat te vroeg afgeschreven, BZ.
Zo oud is hij nog niet, zijn (fysiek) sterkste jaren als renner moeten nog komen. Hoe oud was bijvoorbeeld Cadel Evans toen hij de tour won?
Bovendien heeft Gesink nu een winter voor de boeg waarin hij niet hoeft te herstellen van blessures of psychisch ongemak. Hij kan zich nu dus volledig focussen op het nieuwe seizoen ( tenzij hij natuurlijk nog op zijn plaat gaat in deze Vuelta, bij het WK of de ronde van Lombardijen, o.i.d.)
Zo oud is hij nog niet, zijn (fysiek) sterkste jaren als renner moeten nog komen. Hoe oud was bijvoorbeeld Cadel Evans toen hij de tour won?
Bovendien heeft Gesink nu een winter voor de boeg waarin hij niet hoeft te herstellen van blessures of psychisch ongemak. Hij kan zich nu dus volledig focussen op het nieuwe seizoen ( tenzij hij natuurlijk nog op zijn plaat gaat in deze Vuelta, bij het WK of de ronde van Lombardijen, o.i.d.)
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Thomas Dekker heeft z'n contract bij Garmin met 2 jaar verlengd.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Jinne
- Site Admin
Heeft ie voor hen eigenlijk tot nu wel eens goede klasseringen gereden?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Hij heeft een zege op z'n naam staan
Wie gaat er naar het WK in Valkenburg trouwens?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik ben er bij. Zelfs kans dat ik een auto plaatsneem.
Breukink weg bij Rabobank.
Salvador Dali
Salvador Dali