Gaat jochies leren om lui te zijn en op 20 meter van de tegenstander te verdedigen?Laudrup schreef:Richard Witschge

Moderator: mods
Gaat jochies leren om lui te zijn en op 20 meter van de tegenstander te verdedigen?Laudrup schreef:Richard Witschge
Nee, hooghouden tijdens een wedstrijd. Held is het.wimpey schreef:Gaat jochies leren om lui te zijn en op 20 meter van de tegenstander te verdedigen?Laudrup schreef:Richard Witschge
Van mij ook hoor!beelzebub schreef:Yes, onze spelers gaan weer leren hooghouden. Hij is natuurlijk ook een oogappel van Cruijff (de echte, niet die van AT)
Laudrup schreef:Nee, hooghouden tijdens een wedstrijd. Held is het.wimpey schreef:Gaat jochies leren om lui te zijn en op 20 meter van de tegenstander te verdedigen?Laudrup schreef:Richard Witschge
Ik heb Witschge nooit een held gevonden. Wel een luie, trage en zwaar overschatte alibivoetballer met een enorm ego.Laudrup schreef:Nee, hooghouden tijdens een wedstrijd. Held is het.wimpey schreef:Gaat jochies leren om lui te zijn en op 20 meter van de tegenstander te verdedigen?Laudrup schreef:Richard Witschge
Volgens Zidane toch een van de beste spelers met wie hij gespeeld heeft.wimpey schreef:Ik heb Witschge nooit een held gevonden. Wel een luie, trage en zwaar overschatte alibivoetballer met een enorm ego.Laudrup schreef:Nee, hooghouden tijdens een wedstrijd. Held is het.wimpey schreef: Gaat jochies leren om lui te zijn en op 20 meter van de tegenstander te verdedigen?
Uh, nee.sander schreef:@Oscarito nog naar onder 14 toernooi geweest in Nunspeet gister?
Overmars was er ook las ik. Benieuwd of er nog interessante speler rondliepen.
http://www.vvhulshorsttoptoernooi.nl/in ... uitslagen/
,,Ajax of Almere City FC 1”
Aanvallend voetbal, de bal zo snel mogelijk afpakken, liever met 5-4 winnen dan met 1-0 en een aantrekkelijk positiespel. Dat is in het kort de Ajax-filosofie.
Casimir Westerveld bewaakt vanaf dit seizoen de Ajax-cultuur in Almere. Tevens is Casimir verantwoordelijk voor de onderbouw. Koster (voorheen hoofd jeugdopleiding Almere City FC) is verantwoordelijk voor de bovenbouw. ,,De organisatie stond al goed, maar we willen een volgende stap gaan maken”, vertelt Westerveld, die vanuit Ajax naar Almere is gekomen om de samenwerking meer elan te geven.
De samenwerking tussen beide clubs is dit seizoen op jeugd technisch gebied verder geïntensiveerd. ,,Mijn rol is om de visie van Ajax hier uit te rollen”, vervolgt Westerveld, die bij Ajax ook de D1 traint. ,,Concreet betekent dat, dat we de trainers op de Ajax-manier gaan begeleiden en beoordelen. Bij Almere City leg ik verantwoording af aan directeur Raymond Groenteman en bij Ajax doe ik dat aan Wim Jonk, lid van het technische hart.”
Sinds dit seizoen is daarom ook het nodige veranderd in Almere. ,,De nadruk ligt meer op de technische ontwikkeling en movement tijdens de circuittraining en het positiespel bij de groepstraining. We hebben ervoor gezorgd dat er meer trainers op het veld staan, wat inhoudt dat je meer individuele begeleiding aan de spelers kunt geven. Dat komt de ontwikkeling van het individu ten goede. We zullen met de trainersstaf regelmatig naar Ajax gaan en spelers zullen makkelijker in Amsterdam kunnen meetrainen. Daarnaast gaat Ajax vanuit de scouting jongens die net niet goed genoeg zijn voor Ajax trachten om naar Almere te laten komen. Ronald Joorse (Judo) en Mark van Hoorn (looptrainer) zullen vanuit Ajax doordeweeks komen voor gerichte training.”
Om het samenwerkingsverband extra kracht bij te zetten zijn ook Marco van Galen en Arturo ten Heuvel overgekomen van Ajax. Van Galen neemt de C2 van City onder zijn hoede en Ten Heuvel de D2. ,,Over het niveau waarop de jeugdopleiding acteert, zijn we tevreden. De D1, C2, C1 en de B1 spelen op het hoogste niveau. Het is een wens om met de A1 te promoveren, maar uiteindelijk mag dat nooit de prioriteit zijn. Het proces gaat immers voor het resultaat. We merken dat de stap van City naar Ajax nog te groot is. Het doel is ook om het niveau van City omhoog te krijgen. Dan is het voor spelers fijner om naar Almere te gaan op het moment dat ze bij Ajax afvallen. De stap moet zo klein mogelijk zijn. Het doel is om jongens op te leiden voor het eerste van Ajax en Almere City FC.”
Ik weet het niet hoor, die centrale middenvelder die het spel verlegt naar links is stijf rechts en speelt de bal ook nog eens achter de man.Alexander schreef:Met onze jeugd zit het wel goed. Wat een wereldgoal (en mooie aanval).
http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Prachtige-pa ... jax-D1.htm
beelzebub schreef:Ik weet het niet hoor, die centrale middenvelder die het spel verlegt naar links is stijf rechts en speelt de bal ook nog eens achter de man.Alexander schreef:Met onze jeugd zit het wel goed. Wat een wereldgoal (en mooie aanval).
http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Prachtige-pa ... jax-D1.htm
Ajax teleurgesteld, alleen clubs die deelnemen aan CL mogen in toekomst deelnemen aan jeugd-CL
16 september 2012 Ajax.nl
De directie van Ajax heeft afgelopen vrijdag een brief naar de KNVB, UEFA en ECA gestuurd. Daarin verwoorden zij de teleurstelling die bij de club heerst over de beslissing om vanaf volgend seizoen alleen de jeugdteams van clubs, waarvan het eerste elftal zich geplaatst heeft voor de UEFA Champions League, mee te laten doen aan de jeugd UEFA Champions League (0-19).
Deze beslissing bevoordeelt wederom de grootste Europese voetballanden, zo stelt Ajax. Het verzekert onder andere Duitsland, Spanje en Engeland in ieder geval van drie afgevaardigden en ontneemt daarmee een kans voor clubs in andere landen die hun eigen opleiding als hoogste prioriteit zien om zich op het hoogste niveau te ontwikkelen. Juist in een tijd waar het belang van zelf opgeleide spelers groot is zouden volgens Ajax veel meer clubs met sterke jeugdopleidingen bevoordeeld moeten worden, in plaats van op het tweede plan gezet te worden.
Op zijn minst zouden de autoriteiten moeten overwegen om meer clubs uit verschillende landen met een degelijke jeugdopleiding te waarderen en te belonen met deelname op het hoogste niveau. De huidige beslissing vergroot de afstand tussen rijke en minder bedeelde clubs, in een tijd waar een ieder binnen de genoemde instanties van de daken schreeuwt dat jeugdopleiding en spelen met zelf opgeleide spelers zo belangrijk is.
Er moet inderdaad een veel duidelijker plan gemaakt worden. Daley wordt verhuurd aan Groningen en speelt daar rechtsback. Bij Ajax twijfelden ze tussen linksback en centrale verdediger. Geen touw aan vast te knopen.666 schreef:Er is niks mis met laatbloeien, zolang je tussen je twintigste en je late gebloei vijf jaar later maar niet in Ajax-1 als stoorzender stageloopt.
Voor dat soort spelers zou je eigenlijk een filiaal in het rechterrijtje moeten hebben.