sc Heerenveen - Ajax 02-09-2012 16.30 uur
Moderator: mods
Re: sc Heerenveen - Ajax 02-09-2012 16.30 uur
Kan misschien wel snel gaan met Boccara. Middenveld met hem, de Jong en Eriksen lijkt me voor nu het best.
Tegen RKC? Dan zou Ryan Babel in de spits moeten kunnen spelen... Met Sana op rechts en Boerrigter op links of met Sana op links en Lukoki op rechts.
Nee, geen middenveld met De Jong meer. Nooit meer.Alexander schreef:Kan misschien wel snel gaan met Boccara. Middenveld met hem, de Jong en Eriksen lijkt me voor nu het best.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Inderdaad. Drama dat.Khraa schreef:Nee, geen middenveld met De Jong meer. Nooit meer.Alexander schreef:Kan misschien wel snel gaan met Boccara. Middenveld met hem, de Jong en Eriksen lijkt me voor nu het best.
IK GELOOF!!!!!!
Ook eens (al weet ik nog te weinig over Poulsen).Marillion schreef:Ik vind het ook een slechte keuze. Die jongen kan meespelen als hij op zijn vertrouwde positie staat. Nu moet hij ineens andere taken uitvoeren. Niet handig.Frisse schreef:Schöne speelt z'n hele carrière al als aanvallende middenvelder in de punt naar voren. Alleen positioneel en technisch exceptionele spelers kunnen met zo'n bouw met z'n drietjes op een driemansmiddenveld spelen. De Boer wil na het gefaalde experiment met Janssen wederom het wiel opnieuw uitvinden.
Poulsen zal daar op korte termijn wel komen te spelen denk ik.
Ik had ook niet gedacht dat De Boer die fout weer zou maken.
Maar ja (en ter nuancering), zonder experimenteren weet je nooit of ze het al dan niet kunnen.
En van Serero was een duidelijke rode kaart. Jammer voor hem, anders was deze wedstrijd een mooie opsteker voor hem geweest.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!
In het eerste beeld dacht ik ook een duidelijke rode kaart, maar in de herhaling leek het allemaal mee te vallen. Het zag er allemaal erger uit dan het was. Als Van Boekel het goed had gedaan had hij eerst nagedacht en contact gezocht met zijn assistenten en niet gelijk zo gretig met die rode kaart gewapperd.
Maar het gaat om de intentie. Het kan ook helemaal verkeerd aflopen.
IK GELOOF!!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=ZNHEayGr8Gg
check nog maar eens. Zelfs de intentie is geen rood waard. Het is niet van achter (been 1 is naast Djuricic). Van Boekel is mijns inziens te gretig met de rode kaart.
check nog maar eens. Zelfs de intentie is geen rood waard. Het is niet van achter (been 1 is naast Djuricic). Van Boekel is mijns inziens te gretig met de rode kaart.
Sliding van achter. Ik vind het gewoon rood. Domme onnodige overtreding.
IK GELOOF!!!!!!
Het was in de eerste plaats vooral heel erg dom. Op die plaats van het veld zo'n tackle inzetten terwijl er gewoon nog medespelers staan om de problemen op te lossen is echt niet slim.
Nil volentibus arduum
Domme, onnodige overtreding, JA, duidelijke rode kaart, NEE.
Domme actie, overdreven rode kaart.
Ik vond de actie van Wormgoor vrijdagavond véél gevaarlijker, en die kreeg geel.
Ik vond de actie van Wormgoor vrijdagavond véél gevaarlijker, en die kreeg geel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Overgens was het schrijnend om te zien dat bij het minste of geringste druk op de achterhoede het weer een paniekerig zooitje werd.Op zijn minst verwacht dat bv Alderweireld of Moisander de achterhoede zou sturen, maar viel dus ook vies tegen ,,,
Blij met de punten ...
Ik heb ze voor minder zien krijgen, maar ja, de eerste 30 min moest er verschil worden gemaakt in 3 a 4 goals
Het een sluit het ander niet uit. Voetballend / opbouwend is hij nl. de best denkbare oplossing. Defensief is ie kwetsbaar, maar ik had gehoopt dat hij gister wat orde in de chaos zou scheppen.D_skilled schreef: En toch was je een voorstander van z'n komst?
Ajax heeft 4 basisspelers afgegeven, rommelig gebleven tot 1/9. Dan weet je dat het effe zoeken wordt voordat het weer 'staat'. Vind dat Ajax voetballend leuk speelt, maar net als tegen AZ kwamen we in de problemen doordat we die 2e niet op tijd maken.
Verder kan ik niet anders concluderen dat Ajax het gister zelf weggaf. Eriksen zet 2 keer iemand vrij voor hun keep, bij 0-1. Daarna schiet Van Rhijn effe lekker terug (met stuit!), gaat Vermeer koppen in de 16 i.p.v. dat ding in de handen te pakken. Die scheids valt m.i. enkel terugfluiten Boerrigter te verwijten (bij pingel gered door Djuricic).
Ploeg zal minder naief moeten worden. Veel talent, erg jong, zal met ups en downs gaan. Denk dat de interlandperiode ons goed uit komt. Paar lui optrainen en een doorstart maken in het seizoen.
Ik zou het nog even terug moeten zien maar had Vermeer die bal niet gewoon lekker moeten laten gaan? Was het gewoon een corner geweest.
De komende weken moet er een elftal van worden gemaakt. Als we verdedigend de zaken wat beter voor elkaar hebben scheelt het al een heleboel. Aanvallend hebben we ontzettend veel kansen gecreëerd. Als de 0-2 wel valt is het waarschijnlijk klaar en hebben we het nergens over. Hopelijk pakken ze nu de waarschuwing goed op en is het de komende wedstrijden wat degelijker.
De komende weken moet er een elftal van worden gemaakt. Als we verdedigend de zaken wat beter voor elkaar hebben scheelt het al een heleboel. Aanvallend hebben we ontzettend veel kansen gecreëerd. Als de 0-2 wel valt is het waarschijnlijk klaar en hebben we het nergens over. Hopelijk pakken ze nu de waarschuwing goed op en is het de komende wedstrijden wat degelijker.
Nil volentibus arduum
Zo lust ik er nog wel een paar. Had hij hem gepakt en was er uit de indirecte vrije trap binnen de 16 gescoord, dan had de imbeciel 'm niet moeten pakken, want je weet toch dat dat niet mag bij een terugspeelbal...wimpey schreef: gaat Vermeer koppen in de 16 i.p.v. dat ding in de handen te pakken.
Ik vind het goed dat hij instinctief zijn handen niet gebruikte. Mag namelijk niet. Hij is dus goed geprogrammeerd.
Alles begint en eindigt bij de bezopen beslissing om vanaf de helft van de tegenstander de bal zo terug te trappen dat Vermeer in de problemen komt. Vermeer wat mij betreft niets te verwijten dus.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
De fout ligt inderdaad in eerste instantie absoluut bij Van Rhijn. Vanaf daar terugspelen en dan ook nog op zo'n manier. Mag echt niet gebeuren.
Vervolgens de bal in de handen pakken is ook niet goed want als de vrije trap er dan in vliegt staan we ook klaar om Vermeer af te zagen. Maar zoals ik net al zei, was de bal laten lopen niet mogelijk geweest? Volgens mij ging 'ie er dan niet in en blijft het bij een corner.
Vervolgens de bal in de handen pakken is ook niet goed want als de vrije trap er dan in vliegt staan we ook klaar om Vermeer af te zagen. Maar zoals ik net al zei, was de bal laten lopen niet mogelijk geweest? Volgens mij ging 'ie er dan niet in en blijft het bij een corner.
Nil volentibus arduum
Ik zou het even terug moeten zien, maar in mijn herinnering ging de bal wel op doel af. In dat geval was dat de 2e fout van Van Rhijn, naast de stuit. Een terugspeelbal mag nooit richting doel gaan.
- Jinne
- Site Admin
Als ik naar de herhaling kijk spant het erom of ie wel of niet op doel gaat, vandaar ook dat Vermeer actie onderneemt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Ik vind ook dat Vermeer hier niet zoveel te verwijten valt. Al staat hij er na de goal wel knullig 'oh-niet-weer-Vermeer' bij te kijken. Hij lijkt mij wat te lief en roept het op de één of andere manier over zich af dat medespelers hun verantwoordelijkheid afschuiven en hem in de problemen brengen. Dit krijg je overigens ook wel met dat mee moeten voetballen. Ik krijg alleen niet het idee dat Vermeer later Van Rhijn eens goed de waarheid heeft verteld.
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Vermeer niks te verwijten? Hij schat die bal volkomen verkeerd in, moet daarom gaan koppen en raakt hem helemaal verkeerd. Kansloos.
Ja, precies prachtige no-look pass .. Zelfs de toeschouwers hadden er geen erg in wat van Rhijn ging doen ...
Blij met de punten ...