Bétrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Re: Bétrouwbaar transfernieuws
Bij dat EK -17 was ik niet echt onder de indruk van deze speler (vooral Fischer en Olsen vielen toen op als goede spelers), maar hij heeft toch al de stap naar het grote mensen voetbal kunnen maken. Wellicht heeft dat Ajax over de streep getrokken?
Dat was eigenlijk ook de enige verklaring want jij gaat niet zomaar wat onzin posten.D_skilled schreef:Geen transfer waarvan iedereen 100 % overtuigd is. JSO maakte zich vooral sterk voor zijn komst.Oscarito schreef:Huh, ze vonden hem toch niet goed genoeg?
Dan vraag ik me vooral af wie er niet voor zijn komst zijn. Steen Olsen heeft zich al ruimschoots bewezen terwijl ik het gevoel heb dat sommige anderen er voor nop zitten.
Hij heeft ook nauwelijks gespeeld op dat EK. Raakte na 1 wedstrijd geblesseerd.Jöhnk schreef:Bij dat EK -17 was ik niet echt onder de indruk van deze speler (vooral Fischer en Olsen vielen toen op als goede spelers), maar hij heeft toch al de stap naar het grote mensen voetbal kunnen maken. Wellicht heeft dat Ajax over de streep getrokken?
Schijnt een goede voetballer te zijn, maar met z'n 17 jaar lijkt het me nog niet echt voor nu.
De Pa van Niek.Oscarito schreef:Huh, ze vonden hem toch niet goed genoeg?
Zie Babel.
Of je haalt niemand of je haalt spelers waarvan je overtuigd bent.
Ligt het trouwens aan mij of is het zelden zo'n gekkenhuis geweest op de laatste dag van een transferperiode (niet specifiek bij Ajax)?
Dat ligt niet aan jou! Echt gekkenhuis dit.Benji schreef:Ligt het trouwens aan mij of is het zelden zo'n gekkenhuis geweest op de laatste dag van een transferperiode (niet specifiek bij Ajax)?
- Ajaciedjuh
En de transfermarkt is nog niet klaar!Benji schreef:Ligt het trouwens aan mij of is het zelden zo'n gekkenhuis geweest op de laatste dag van een transferperiode (niet specifiek bij Ajax)?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ja, dit is volgens mij elk jaar zo. En volgens mij zijn er ook elk jaar cruciale spelers (zoals nu VdW) die op het laatste moment nog verkassen. Vraag is dan: hoe heeft de club daarop geanticipeerd? Wetende dat het gebeurt (en vaak ook nog vlak voor de deadline 's avonds).Oscarito schreef:Dat ligt niet aan jou! Echt gekkenhuis dit.Benji schreef:Ligt het trouwens aan mij of is het zelden zo'n gekkenhuis geweest op de laatste dag van een transferperiode (niet specifiek bij Ajax)?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Als je er maar genoeg hebt 'die er geen 30 spelen' dan is het probleem ook opgelost!D_skilled schreef:Hij heeft ook nauwelijks gespeeld op dat EK. Raakte na 1 wedstrijd geblesseerd.Jöhnk schreef:Bij dat EK -17 was ik niet echt onder de indruk van deze speler (vooral Fischer en Olsen vielen toen op als goede spelers), maar hij heeft toch al de stap naar het grote mensen voetbal kunnen maken. Wellicht heeft dat Ajax over de streep getrokken?

Weer een aankoop , Ajax heeft Legoland gekocht in Denemarken 

- Ajaciedjuh
Meleg is ook binnen! 

DEJAN MELEG DEFINITIEF SPELER VAN AJAX[/B]
AMSTERDAM - Tussen alle transferperikelen door heeft Ajax met FK Vojvodina Novi Sad eindelijk de transfer van Dejan Meleg afgetimmerd. De Amsterdammers bereikten – zoals Telesport destijds meldde – in april al een akkoord over een contract voor drie jaar met de linksbenige speler, dachten alleen de internationale opleidingsvergoeding te moeten betalen, maar stuitten op verzet van zijn Servische club.
Een voorgestelde transfersom van 450.000 euro werd onlangs nog afgewimpeld, maar een nieuw bod (van enkele tonnen euro’s) werd alsnog geaccepteerd. Met het binnenhengelen van Meleg troeft Ajax clubs als Internazionale, AC Milan, Arsenal, Borussia Dortmund, FC Basel en Club Brugge af. De Ajax-fans zullen tot 1 januari 2013 moeten wachten alvorens zij Meleg in actie zien. Als hij op 1 oktober achttien wordt, zal zijn werkvergunning in orde worden gemaakt en is hij in het nieuwe jaar speelgerechtigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Wat is nu de totaalscore?
Vertrokken: Anita, Vertonghen, Janssen, Van der Wiel, Lodeiro, Aisatti, Cvitanich, El Hamdaoui,
Gekomen: Moisander, Sana, Andersen, Poulsen, Hoesen, Babel, Boccara, Meleg
Is dat in balans kwa ervaring/kwaliteiten?
Ik ben ook nog wel benieuwd naar het financiële plaatje. Hoeveel geld is binnengekomen, hoeveel uitgegeven? Hoeveel salaris is bespaard, hoeveel is opnieuw besteed?
Is daar een handig overzicht van?
Vertrokken: Anita, Vertonghen, Janssen, Van der Wiel, Lodeiro, Aisatti, Cvitanich, El Hamdaoui,
Gekomen: Moisander, Sana, Andersen, Poulsen, Hoesen, Babel, Boccara, Meleg
Ik ben ook nog wel benieuwd naar het financiële plaatje. Hoeveel geld is binnengekomen, hoeveel uitgegeven? Hoeveel salaris is bespaard, hoeveel is opnieuw besteed?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- Ajaciedjuh
Zeux schreef:Wat is nu de totaalscore?
Vertrokken: Anita, Vertonghen, Janssen, Van der Wiel, Lodeiro, Aisatti, Cvitanich, El Hamdaoui, Bulykin, Özbiliz, Ooijer, Verhoeven, Sneijder, Bizot, Jozefzoon en Silva
Gekomen: Moisander, Sana, Andersen, Poulsen, Hoesen, Babel, Boccara, Meleg, Schöne
El Ham krijgt op de laatste dag Luca Toni als concurrent
zal ie nu weer gaan zitten muiten dat ie niet speelt???

zal ie nu weer gaan zitten muiten dat ie niet speelt???

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
- Ajaciedjuh
Telesport
Beslissing Blind in december
Van onze speciale verslaggever
DEN HAAG – Ajax neemt pas over enkele maanden een beslissing over Daley Blind (22). Dit ondanks het feit dat de linksback in Amsterdam een aflopend contract heeft.
„Afgelopen zomer kon Daley naar een Engelse club, hadden we hem kunnen verkopen, maar wilde de technische staf hem graag houden. Nicolai Boilesen was nog steeds niet fit en Mitchell Dijks komt net kijken, waardoor de bezetting wat dun was”, aldus directeur voetbalzaken Marc Overmars. „We hebben met Daley en zijn vader Danny gepraat en afgesproken in december te kijken hoe het ervoor staat. We hopen dat Daley zich zo doorontwikkelt, nog beter en sterker wordt.”
Frank de Boer kan in januari over Dejan Meleg beschikken. De Servische aanvaller wordt op 1 oktober achttien, maar is vanwege het papierwerk in 2013 pas speelgerechtigd. Het is de bedoeling dat de aanvaller aansluit tijdens het winterstoptrainingskamp van de Amsterdammers. Dat wordt als commercieel directeur Henri van der Aat alle lichten op groen zet weer in Turkije gehouden. De Boer en zijn spelers bivakkeerden daar in 2011 ook en dat beviel de trainer toen uitstekend.
Hier maar even:
Kent iemand die jongen?Ajax kwam dinsdag met een combinatieteam in actie tegen AS Trencin. In de Amsterdamse formatie was plaats voor Ronnie Hawkins, een Ierse proefspeler die in het verleden uitkwam in de jeugdteams van Tottenham Hotspur.
Het aflopende contract van Hawkins bij Tottenham werd aan het einde van het voorgaande seizoen niet verlengd waardoor hij nog steeds naarstig op zoek is naar een nieuwe werkgever. In de eerste helft speelde de tester op de positie van linksback. Na de pauze maakte hij deel uit van het middenveld.
Ajax kwam door een afstandschot van Karol Mondels op 0-1. Een kwartier voor het einde van de officiële speeltijd bepaalde Mats Rits de eindstand op 1-1.
Staat ook in de belangstelling van Liverpool las ik, heeft nog een contract tot 2015 bij Anderlecht en verdient daar 800 k per jaar. Denk niet dat hij haalbaar is. Wel een goede voetballer volgens mij (ken hem niet, behalve youtube filmpjes).Rishi schreef:Praet?
Contract tot 2017. Onhaalbaar dus. Waarschijnlijker, gezien de nieuwe lijn, is dat Ajax bij vertrek Eriksen inzet op Andersen en / of Klaassen.
En Meleg, als ze dat nog rond kunnen krijgen. Bij Ajax zijn ze voorbereid op een vertrek en hopen ze straks zo'n 12-15 miljoen binnen te krijgen om nog te kunnen investeren. Het is gewoon niet helemaal geworden wat men er van verwacht had.
Dat verhaal is onderhand een soap. Lijkt me niet dat die jongen naar Ajax zal komen. Zit een kluwen aan stakeholders omheen. Voordat je dat ontrafeld en betaald hebt...Frisse schreef:En Meleg, als ze dat nog rond kunnen krijgen.
Misschien dat ze dat allemaal wat makkelijker af kunnen ronden als ze eenmaal van de beurs zijn. 
Risico is volgens mij ook dat die jongen straks komt en dan nog een tijdje niet speelgerechtigd is, zoals met Sulejmani bij Heerenveen destijds.

Risico is volgens mij ook dat die jongen straks komt en dan nog een tijdje niet speelgerechtigd is, zoals met Sulejmani bij Heerenveen destijds.
Vraag is of je je als club moet inlaten met het circus dat zo'n jongen omringt. Voor dat ventje zelf is het ronduit sneu. Hij is een lijfeigene.Frisse schreef: Risico is volgens mij ook dat die jongen straks komt en dan nog een tijdje niet speelgerechtigd is, zoals met Sulejmani bij Heerenveen destijds.