Christian D. Eriksen
Moderator: mods
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Re: Christian D. Eriksen
Zo na vandaag lekker 4/5 weken op vakantie sturen, tenminste als ik de trainer was van Ajax
Weer op zoek naar een Interim coach..
Eriksen speelde heel behoorlijk tegen de Duitsers. Maar kon ze geen pijn doen. Al met al typisch eredivisie-niveau dus: teleurstellend EK.
Het niet zo makkelijk met die twee angsthazen die achter hem staan natuurlijk. Nul diepgang.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Hij had gisteren een moment ruimte in de 16. En speelde slecht af. En de kans om rond de 16, met ruimte, tot een goede voorzet te komen. Bal achter.Bertje schreef:Het niet zo makkelijk met die twee angsthazen die achter hem staan natuurlijk. Nul diepgang.
Speelde overigens aardig, leidde enkele mogelijkheden in en was balvast. De minst slechte eredivisiespeler van het EK?

Denemarken was als team trouwens heel behoorlijk gister, met een wederom uitblinkende Agger als veruit beste man.
De T.
Maar dat ie overbelast is kan ik me wel voorstellen. Hij heeft veel gespeeld. Hopelijk krijgt hij de tijd om goed uit te rusten en dan weer volle bak te gaan voor ons aller Ajax!
Lekkere kop ook; "Eriksen Total Loss'...Eriksen total loss
Van onze speciale verslaggever
KOPENHAGEN - Ajaxspeler Christian Eriksen is ’total loss’ teruggekeerd van het EK in Polen en Oekraïne. De Deense international is oververmoeid en heeft een lange rustperiode nodig. Dat komt niet alleen door het EK, maar door de extreem lange periode van wedstrijden waarin de pas 20-jarige Eriksen heeft moeten doorspelen.
Ajax-trainer Frank de Boer heeft met de speler en zijn zaakwaarnemer Martin Schoots gisteren overleg gevoerd om de situatie te bespreken. Eriksen is onmiddellijk extra weken vakantie toegezegd. Hij hoeft zich pas over een maand weer in Amsterdam te melden. De Deen heeft ook een speciaal programma gekregen.
Schoots zegt dat ook bij de Deense bond aan de bel is getrokken. "Daar is de wens neergelegd om Christiaan bij de volgende vriendschappelijke interlands te ontzien. Hij is overbelast. Het is een wonder dat hij het afgelopen half jaar niet geblesseerd is geraakt”, aldus Schoots.
Overbelast
Eriksen heeft sinds zijn debuut bij Ajax iets meer dan twee jaar geleden 149 wedstrijden achter elkaar afgewerkt. Dit is bovendien de derde achtereenvolgende zomer waarin hij een groot toernooi heeft afgewerkt. In 2010 speelde hij het WK in Zuid-Afrika, vorig jaar het EK onder 21 jaar in Denemarken en nu kwam hij uit op het EK in Polen en Oekraïne. Bij Ajax heeft Eriksen – naast Kenneth Vermeer – als enige veldspeler afgelopen seizoen 33 competitieduels in de basis gestaan.

Maar dat ie overbelast is kan ik me wel voorstellen. Hij heeft veel gespeeld. Hopelijk krijgt hij de tijd om goed uit te rusten en dan weer volle bak te gaan voor ons aller Ajax!
Ik vond ook al dat hij best vaker op de bank mocht zitten. Zijn spel voor Denemarken was in lijn met dat van Ajax. Ik dacht trouwens dat hij van voren Christian heette.
Wollt ihr den totalen Mensch?
- mattie
volgens diverse media is hij in gesprek met UTD...
Naar Man U is een te grote stap, dan kan die de bank warmhouden
Als je op dit moment veel geld voor Eriksen kunt vangen, graag een strote grik eromheen. Ik heb liever dat hij bij Man U de bank warmhoudt dan bij ons.
Eriksen heeft aangegeven 100% zeker bij Ajax te blijven. Bovendien wordt hij nérgens, behalve door dat Sport1, aan MUFC gelinkt. Verspilling van serverspace om hier nog verdere woorden aan vuil te maken.
Jep, verspilling van serverspace. Net zoals Eriksen bij Ajax wasting of 'team selection space' is. (Christian, ik hoop dat je dit leest, pissig wordt en eens wat beter gaat voetballen).
- Jinne
- Site Admin
En een dag later moet ie alweer oprotten van je.
Maar als ie dit seizoen nog beter cijfers kan overleggen bij Ajax dan weten we nu aan wie we moeten bedanken.

He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Inderdaad. Het stoort me gewoon dat er over deze jongen wordt gesproken alsof hij nu al net zo goed is als Bergkamp, terwijl hij de afgelopen 2 jaar amper beter is geworden. Zijn rendement valt tegen, hij lijdt vrij vaak balverlies en veel van zijn corners komen nieteens bij de eerste paal.
Ik vind zijn spel nogal flets en eerlijk gezegd is zijn ontwikkeling me ook een klein beetje tegengevallen. Eriksen is wel degelijk een speler met veel mogelijkheden maar ik had gehoopt dat hij inmiddels iets verder zou zijn. Kan ook aan mijn verwachtingen liggen natuurlijk.
Maar goed, ik verwacht niet dat Manchester concreet zal worden maar als er echt een club is die een bedrag rond de 20 miljoen zou bieden dan is hij natuurlijk gewoon weg. Dat soort bedragen gaat Ajax (terecht) echt niet laten lopen.
Maar goed, ik verwacht niet dat Manchester concreet zal worden maar als er echt een club is die een bedrag rond de 20 miljoen zou bieden dan is hij natuurlijk gewoon weg. Dat soort bedragen gaat Ajax (terecht) echt niet laten lopen.
Nil volentibus arduum
Nee dergelijke bedragen zullen "wij" zeker niet laten lopen. Vooral omdat de rol die Eriksen nu heeft bij Ajax vrij snel door iemand anders over kan worden genomen. Maher is daar nu al klaar voor, maar iemand als Viktor Fischer bijvoorbeeld ook. Fischer blijft in ieder geval nog minimaal een week bij de selectie van Ajax 1, maar ik zie dit seizoen voor hem al de rol weggelegd die Ismael Aissati vorig seizoen had. Die jongen is multi inzetbaar, kan op alle 4 de aanvallende posities terecht, grote kans dat hij als 'valse linksbuiten' de vaste stand-in voor Boerrigter zal worden. En zeer waarschijnlijk zal de stand-in van Derk vaker in het veld staan dan Derk zelf.
Daarnaast heeft Viktor Fischer de potentie om de vaste '10', '8' of eventueel '6' van Ajax te worden. Eriksen zal vast wel in een grote competitie als de Premier League belanden, maar dan of bij een subtopper of bij een heel rijke club waar hij vooral vanaf de bank toe moet kijken.
Daarnaast heeft Viktor Fischer de potentie om de vaste '10', '8' of eventueel '6' van Ajax te worden. Eriksen zal vast wel in een grote competitie als de Premier League belanden, maar dan of bij een subtopper of bij een heel rijke club waar hij vooral vanaf de bank toe moet kijken.
Dit wordt wel het jaar dat Eriksen moet opstaan. Nu dient hij elke week te presteren.
Het predicaat: Talent is eraf!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Dit wordt wel het jaar dat Eriksen moet opstaan. Nu dient hij elke week te presteren.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
- mattie
Hoe hij nu presteert blijft hij nog heel lang bij onsMano schreef:Dit wordt wel het jaar dat Eriksen moet opstaan. Nu dient hij elke week te presteren.

Het is BAGGER
Misschien zou hij wat effectiever worden als hij het ook wat rustiger aan zou doen? De Boer zou hier toch ook serieus naar moeten kijken. Is dat niet een van Cruijff's stokpaardjes, dat je positiespel niet goed is als je zoveel moet lopen?Eriksen voert opmerkelijk UEFA-klassement aan: Ajacied blijkt veel te lopen
Donderdag, 11 oktober 2012 om 11:14
Christian Eriksen heeft de meeste meters afgelegd van alle voetballers die dit seizoen actief waren in de Champions League. De middenvelder van Ajax rende in 180 minuten voetbal tegen Borussia Dortmund en Real Madrid 26 kilometer en 75 meter. Dat maakte de UEFA donderdagochtend bekend op de eigen website.
Met die afstand blijft de Deense spelmaker van de Amsterdammers de twee Wit-Russen Edgar Olekhnovich en Aleksandr Volodko voor. Zij legden respectievelijk 25.972 en 25.826 meter af. Beide spelers komen uit voor BATE Borisov, dat vorige week nog vriend en vijand verraste door Bayern München te verslaan.
Met de ruim 26 kilometer blijft Eriksen ploeggenoot Niklas Moisander ruim voor. De Finse verdediger liep in twee wedstrijden 21 kilometer en 650 meter. Hij is daarmee de tweede speler van de Amsterdamse club op de opmerkelijke lijst van de UEFA. Toppers als Lionel Messi (16.262 meter) en Cristiano Ronaldo (20.151 meter) doen het duidelijk iets rustiger aan.
Inderdaad. Het is nu een beetje een kip zonder kop-verhaal.
-
Heeft De Jong de minste kilometers gelopen? Dat zou het wel kunnen verklaren.Jabu schreef:Inderdaad. Het is nu een beetje een kip zonder kop-verhaal.

Whitey on the moon.
Klopt. Het verbaasd mij wel eerlijk gezegd. Ik had dit soort cijfers eerder bij een Siem de Jong verwacht. De vraag is of hij noodgedwongen zoveel moet lopen omdat anderen gaten laten vallen of dat hij zelf tactisch niet zo sterk is waardoor hij onnodige meters maakt. Je kan hem in ieder geval niet verwijten dat hij geen werklust heeft. In ieder geval in de CL.Ferry schreef:
Misschien zou hij wat effectiever worden als hij het ook wat rustiger aan zou doen? De Boer zou hier toch ook serieus naar moeten kijken. Is dat niet een van Cruijff's stokpaardjes, dat je positiespel niet goed is als je zoveel moet lopen?
- Ajaciedjuh
Verkopen dan maar in de winterstop. Jammer, ik had hem graag nog een aantal jaren in Ajax 1 gezien.AS schreef:Overmars: 'Eriksen wil niet verlengen'
Christian Eriksen wil vooralsnog zijn contract niet verlengen bij Ajax. Hij staat momenteel tot medio 2014 onder contract. Ajax hoopt dat de middenvelder alsnog wil verlengen.
'We willen hem graag langer vastleggen, maar daar wil hij niet op ingaan. We blijven natuurlijk met hem in gesprek. We zullen zien wat er na de winter gebeurt', zegt Marc Overmars tegen Sporten.dk.
Overmars beseft dat het moeilijk is, omdat er veel interesse is voor de Deen. Echter, concrete belangstelling is nog niet getoond. 'Voor Christian is het belangrijk om de juiste club te kiezen en ik ben ervan overtuigd dat Ajax en Christian gezamenlijk zullen kijken wat het beste voor hem is.'
Eriksen zegt nog geen 'nee' te hebben verkocht. 'Ik heb geen 'nee' gezegd, maar ik wil mijn opties openhouden als er een moment komt dat het de juiste tijd voelt om te vertrekken. Er komt een moment dat dat zover is. Ik heb nog een contract tot 2014 en ik voel me heel goed bij Ajax. Ik begrijp dat de club mijn contract wil verlengen, maar ik voel ook dat er een moment komt, dat ik de volgende stap wil maken.'
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Hopelijk wil hij met 1 jaar verlengen en meegeven dat hij in de zomer verkocht mag worden.