De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

Dubbel
AT EC 2012 winner

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Dubbel » vr aug 10, 2012 9:40 pm

Rachid schreef:Of trap ik er nu alsnog in?
:neutral.gif:
Neemt niet weg dat meneer Van Gaal in huize Dubbel volledig heeft afgedaan.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr aug 10, 2012 9:42 pm

Thijs schreef:Afellay
Dost
Emanuelson
Heitinga
Huntelaar
Martins Indi
N. de Jong
Krul
Kuijt
Lens
Maher
Mathijsen
Narsingh
Van Persie
Van Rhijn
Robben
Sneijder
Stekelenburg
Strootman
Van der Vaart
Viergever
Vorm
De Vrij
Willems
Rishi, voel je al nattigheid?

Lionel

Bericht door Lionel » za aug 11, 2012 1:10 pm

Tegen Turkije toch onze deal?
IK GELOOF!!!!!!

Frisse

Bericht door Frisse » za aug 11, 2012 3:11 pm

Duke schreef:Ik vind er al aardig wat vernieuwing in zitten: De Vrij, Viergever, Martins Indi, Van Rhijn, Dost.
In totaal zes spelers die hun officiële debuut kunnen maken: De Vrij, Viergever, Van Rhijn, Maher, Martins Indi, Dost. Lens en Emanuelson zitten er ook weer bij, in tegenstelling tot tijdens het EK.

Van Bommel, Bouma, Van der Wiel, Boulahrouz, Vlaar, Luuk de Jong en Schaars weten waar ze staan. Van der Wiel -matig toernooi, amper gespeeld in de voorbereiding- en Luuk de Jong -Van Gaal geeft nu met Dost nog de voorkeur aan een stormram- lijken mij de enige spelers die in de toekomst nog een reële kans hebben om onder Van Gaal een belangrijke rol te gaan spelen in het Nederlands elftal. Overall redelijk logische afvallers.

Jabu schreef:Ook geen Clasie.
Clasie niet, Maher wel. Zo gek is dat ook weer niet. Op het middenveld is er natuurlijk ook wel even wat meer concurrentie dan achterin, waar er dus al vier nieuwe jongens bij zijn gekomen.

Sowieso mag Clasie eerst op een cursus corners nemen. Zonder overdrijven komt het gros van z'n hoekschoppen namelijk niet voorbij de eerste paal.

Frisse

Bericht door Frisse » wo aug 22, 2012 12:24 pm

'Braziliaan' Douglas debuteert in voorselectie van Oranje

22/08/2012 12:10

Bondscoach Louis van Gaal heeft Douglas Franco Teixeira opgenomen in de 35-koppige voorselectie voor het Nederlands elftal. Ook Ruben Schaken maakt deel uit van de voorlopige spelersgroep.

Douglas is in Brazilië geboren, maar bezit sinds kort ook een Nederlands paspoort. Als de centrale verdediger komend weekend in actie komt namens FC Twente, is hij vijf jaar werkzaam in Nederland en mag hij ook voor het nationale team van Nederland uitkomen.

Andere opvallende namen in de voorselectie zijn Douglas' clubgenoot Leroy Fer, Stijn Schaars (Sporting Lissabon) en Feyenoorder Schaken. Laatstgenoemde maakte nooit eerder deel uit van een Oranje-selectie, Fer en Schaars wel. Beiden behoorden echter niet tot de eerste voorselectie van Van Gaal voor het oefenduel met België.

Oranje speelt op 7 september thuis tegen Turkije, vier dagen later gaat Nederland op bezoek in Hongarije. Vrijdag 31 augustus maakt bondscoach Van Gaal de definitieve selectie bekend.

De volledige Oranje-selectie:

Doel: Tim Krul (Newcastle United), Maarten Stekelenburg (AS Roma), Michel Vorm (Swansea City).

Verdediging: Khalid Boulahrouz (Sporting), Franco Douglas (FC Twente), John Heitinga (Everton), Bruno Martins Indi (Feyenoord), Joris Mathijsen (Feyenoord), Ricardo van Rhijn (Ajax), Nick Viergever (AZ), Ron Vlaar (Aston Villa), Gregory van der Wiel (Ajax) en Jetro Willems (PSV).

Middenveld: Vurnon Anita (Newcastle United), Jordy Clasie (Feyenoord), Urby Emanuelson (AC Milan), Leroy Fer (FC Twente), Nigel de Jong (Manchester City), Siem de Jong (Ajax), Adam Maher (AZ), Stijn Schaars (Sporting), Wesley Sneijder (Inter), Kevin Strootman (PSV), Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur).

Aanval: Ibrahim Afellay (Barcelona), Bas Dost (VfL Wolfsburg), Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04), Ola John (Benfica), Luuk de Jong (Borussia Mönchengladbach), Dirk Kuyt (Fenerbahҫe), Jeremain Lens (PSV), Luciano Narsingh (PSV), Robin van Persie (Manchester United), Arjen Robben (Bayern München), Ruben Schaken (Feyenoord).

VI.nl

Ben geen fan van Douglas, maar in de huidige situatie is het zelfs verdedigbaar als hij basisspeler zou worden. Fer zeer terecht in de voorselectie, hoort geselecteerd te worden. Alleen De Vrij is afgevallen vanwege z'n blessure. Snapt iemand wat precies het punt is van de bekendmaking van de voorselectie, aangezien er verder geen trainingsstage komt om de verdere afvallers te bepalen? Is dat alleen om bepaalde spelers te motiveren door aan te geven dat ze er dicht tegenaan zitten?

Ik zou het uiteraard niet allemaal in één keer doen, want gedurende de komende twee jaar is er natuurlijk genoeg tijd en aanleiding om bepaalde jongens in te passen -sommige jonge spelers gaan alles spelen, anderen komen in een dip, oudere spelers komen op de bank terecht bij hun club en zijn er makkelijker naast te zetten-, maar in principe zou ik de komende jaren definitief stoppen met:

-Vorm
-Heitinga
-Mathijsen
-Boulahrouz
-Bouma
-Vlaar
-Braafheid
-Van Bommel
-Van der Vaart
-De Zeeuw
-Maduro
-Elia
-Babel
-Kuijt
-wellicht Nigel de Jong

En dan de kans geven aan:

-Zoet (derde keeper is de plek voor een groot keeperstalent, in mijn ogen)
-Buttner
-Martins Indi (twijfels over z'n verdedigend inzicht en oriëntatie in z'n eigen strafschopgebied)
-Viergever (klein)
-De Vrij
-Van Rhijn
-Douglas
-Donk
-Bruma (heeft een achterstand opgelopen door domme keuzes)
-Fer
-Strootman
-Maher
-Clasie
-Anita
-Wijnaldum (als halfspeler in een systeem met de punt naar achteren)
-Luuk de Jong
-Van Wolfswinkel
-Dost
-Narsingh
-John

En dan hopen dat het nog heel snel gaat met een aantal exceptionele talenten die nu onvoldoende aan bod komen.

Arthur

Bericht door Arthur » wo aug 22, 2012 12:52 pm

Het worden zware jaren voor Oranje.

(Niet vanwege Van Gaal, maar vanwege een gebrek aan talent.)

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 22, 2012 1:09 pm

Des te opmerkelijker dat Louis hier in stapt. Bij deze voorselectie ga je je namelijk afvragen wat je moet doen om niet tot die voorselectie te behoren. Gechargeerd natuurlijk, maar als een bal enigzins recht vooruit kan trappen, dan zit je bij de voorselectie van Oranje. Dost? Schaken? Martins Indi? Toe dan.

Over 3-4 jaar hebben we echt een probleem.

Frisse

Bericht door Frisse » wo aug 22, 2012 1:18 pm

Over 3-4 jaar spelen er volgens mij juist weer echt bijzonder getalenteerde spelers (in tegenstelling tot de meeste jonge spelers die er op dit moment bij zitten, die heel behoorlijk zijn maar over het algemeen wel erg duidelijke tekortkomingen hebben) in het Nederlands elftal. Kijk alleen al naar Maher, Depay, Vilhena en Denswil, vier spelers die de komende twee jaar door moeten gaan breken.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo aug 22, 2012 2:17 pm

Needless to say dat ik erg tevreden ben met het selecteren van Fer en Douglas. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

jabu

Bericht door jabu » wo aug 22, 2012 2:41 pm

Wel Fer, geen Clasie.

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 22, 2012 2:46 pm

Andere posities misschien?
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 22, 2012 2:54 pm

Andere posities misschien?
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 22, 2012 3:07 pm

Frisse schreef:Over 3-4 jaar spelen er volgens mij juist weer echt bijzonder getalenteerde spelers (in tegenstelling tot de meeste jonge spelers die er op dit moment bij zitten, die heel behoorlijk zijn maar over het algemeen wel erg duidelijke tekortkomingen hebben) in het Nederlands elftal. Kijk alleen al naar Maher, Depay, Vilhena en Denswil, vier spelers die de komende twee jaar door moeten gaan breken.
Bijzonder getalenteerd, maar het gaat me om de basis. Over een jaar of vier raken de echte sterren uit de tijd en het is de vraag of iemand die gaten gaat vullen. Ik waag dat te betwijfelen. De jongens die jij noemt zijn daar nog te jong voor uiteraard.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo aug 22, 2012 3:08 pm

Fer heeft zo ontzettend weinig techniek.... Misschien dat hij het ooit goed gaat doen in de PL, maar ik vind het niks voor het Nederlands elftal.

Ik zie Clasie er gewoon bij staan? Die verdient het ook, vind ik.

Frisse

Bericht door Frisse » wo aug 22, 2012 3:23 pm

Peter schreef:
Frisse schreef:Over 3-4 jaar spelen er volgens mij juist weer echt bijzonder getalenteerde spelers (in tegenstelling tot de meeste jonge spelers die er op dit moment bij zitten, die heel behoorlijk zijn maar over het algemeen wel erg duidelijke tekortkomingen hebben) in het Nederlands elftal. Kijk alleen al naar Maher, Depay, Vilhena en Denswil, vier spelers die de komende twee jaar door moeten gaan breken.
Bijzonder getalenteerd, maar het gaat me om de basis. Over een jaar of vier raken de echte sterren uit de tijd en het is de vraag of iemand die gaten gaat vullen. Ik waag dat te betwijfelen. De jongens die jij noemt zijn daar nog te jong voor uiteraard.
Ik zie eerder een probleem voor het komende WK. De generatie 'sterren' die jij nu noemt begint al af te haken. Van der Vaart hoort er niet bij, Robben is al aan snelheid aan het inleveren, Van Persie rendeert nog altijd niet in de punt bij het Nederlands elftal en ik betwijfel of Van Gaal z'n hele elftal om Sneijder heen wil bouwen. Dan heb je het nog niet eens over het grootste zorgenkindje: de verdediging.

Ik vind de meeste talenten die er nu qua leeftijd en speeltijd klaar voor zijn (heel) behoorlijk, maar geen top. Over vier jaar heeft de bondscoach de keuze uit bijzonderder talent. Het kan zijn dat hij dan een aantal spelers voor de leeuwen moet gooien, maar met 22-23 jaar kan een speler best belangrijk zijn voor het Nederlands elftal. Rond die leeftijd zitten Depay, Maher en Denswil dan. Alleen Vilhena nog niet.

Lionel

Bericht door Lionel » do aug 23, 2012 12:16 am

Voorlopig is Denswil nog bij Jong Ajax en speelt alleen Maher vast.
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo sep 05, 2012 7:37 pm

Hehe die gasten van pownews hebben de besloten training geprobeerd te filmen met een onbemande helicopter. Hier alvast de teaser voor de uitzending vanavond: http://www.youtube.com/watch?v=2U-VSfl2 ... r_embedded
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Le T.

Bericht door Le T. » do sep 06, 2012 7:14 am

Frisse schreef:Ik zie eerder een probleem voor het komende WK. De generatie 'sterren' die jij nu noemt begint al af te haken. Van der Vaart hoort er niet bij, Robben is al aan snelheid aan het inleveren, Van Persie rendeert nog altijd niet in de punt bij het Nederlands elftal en ik betwijfel of Van Gaal z'n hele elftal om Sneijder heen wil bouwen. Dan heb je het nog niet eens over het grootste zorgenkindje: de verdediging.

Ik vind de meeste talenten die er nu qua leeftijd en speeltijd klaar voor zijn (heel) behoorlijk, maar geen top. Over vier jaar heeft de bondscoach de keuze uit bijzonderder talent. Het kan zijn dat hij dan een aantal spelers voor de leeuwen moet gooien, maar met 22-23 jaar kan een speler best belangrijk zijn voor het Nederlands elftal. Rond die leeftijd zitten Depay, Maher en Denswil dan. Alleen Vilhena nog niet.
Volgens mij gaat het niet om generaties maar gaat het slechts om enkele spelers die zich goed ontwikkelen, of niet. Nog niet zo lang geleden werd er likkebaardend gesproken over Bruma en nog een verdediger van wie ik de naam even kwijt ben. Maar die ontwikkelen zich dan niet, terwijl Maher er ineens wel staat en ook Claesie zich aandient. Dat kan met verdedigers ook gebeuren, misschien dat Buttner zich wel heel goed ontwikkelt, net als dat getalenteerde middenvelders kunnen stagneren in hun ontwikkeling. Dat maakt het niet oninteressant te kijken naar wat voor generatie er in de pijplijn zit, want een golf talenten geeft meer kans dat er eentje echt een versterking is.

Maar het kan ook zomaar zijn dat Van Gaal het WK ingaat met de beste speler van de Bundesliga, de beste spits ter wereld, de wat te dikke maar nog steeds explosieve middenvelder van een Italiaanse subtopper en een nog steeds erg goede Robben. Als die op zijn Van Gaals gaan combineren dan kunnen ze aanvallend met allerbesten mee, ook wanneer de rest van de vleugels en het middenveld niet met toppers bezet zijn.

Ik heb het idee dat Van Gaal de deur voor beide generaties open zet en het het 'probleem' van de betreffende spelers maakt en niet van hemzelf. Hij verbindt zich eigenlijk niet aan zijn keuzes en kiest telkens opnieuw. Hij zegt niet ik kies voor verjonging, hij zegt ook niet dat hij voor een bepaalde kern kiest, hij zegt volgens mij ook niet eens dat hij kiest voor spelers die bij hun club spelen. Dat zijn allemaal dingen die hem anders weer tegengeworpen zouden worden of die spanningen in de selectie geven als hij er een niet opstelt. Als hij bijvoorbeeld had gezegd dat Sneijder en VdV samen het middenveld vormen, dan was het passeren van VdV nu een grote en waarschijnlijk definitieve beslissing zijn. Nu is het gewoon een beslissing voor deze keer, en geen drama.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr sep 07, 2012 11:53 am

De internetverbinding in de Thalys lag plat, dus ik wijs u er nú pas op dat het vrijdag is en dat er dus een nieuwe Balgevoel-column online staat op NUsport. Over Louis van Gaal. Ik maak me zorgen over hem. Wat is er gebeurd? HIER LEZEN.

K.
Still alive...

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » vr sep 07, 2012 12:13 pm

Kowalczyk schreef:De internetverbinding in de Thalys lag plat, dus ik wijs u er nú pas op dat het vrijdag is en dat er dus een nieuwe Balgevoel-column online staat op NUsport. Over Louis van Gaal. Ik maak me zorgen over hem. Wat is er gebeurd? HIER LEZEN.

K.
Wie verzint de volgende?

Misschien dat maandag in de Televaag J.C. een poging kan wagen :smallgrin.gif:
Vakkie 129

Le T.

Bericht door Le T. » vr sep 07, 2012 1:13 pm

Dus journalisten en 'analytici' die beledigd zijn dat ze niet serieus genomen qua voetbalkennis vanwege hun eigen misplaatste arrogantie schilderen Van Gaal dan af als een enorme humorloze ijzervreter met kadaverdiscipline. En dan blijkt dat beeld helemaal niet te kloppen en dan is Van Gaal veranderd?

Ik hoorde Hans Kraaij jr. zeggen dat hij hoopte dat Nederland won zodat hij een kritische vraag kon stellen zonder dat Van Gaal boos werd. Het lijkt me dan eerder dat er wat met Hans Kraaij jr. aan de hand is, want hij kon het altijd negatief benaderen, hij kon suggestieve vragen stellen, hij kon vervelende vragen stellen, maar een kritische vraag, daar is hem tot nu toe nog nooit gelukt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » vr sep 07, 2012 4:44 pm

Alsof van Gaal met kritische vragen om kan gaan... :excited.gif:

Die man kijkt neer op de rest van de wereld. Iets moet in zijn jeugd gruwelijk verkeerd zijn gegaan. Hij en de rest van de mensheid, dat gaat niet zo lekker samen.

wimpey

Bericht door wimpey » vr okt 05, 2012 7:57 pm

LvG roept Janmaat weer op en laat VDW weer thuis. Dan spelen sportieve redenen dus een bijrol.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr okt 05, 2012 8:43 pm

De pupillenlat terug!
YNWA

Rachid

Bericht door Rachid » ma okt 08, 2012 7:07 pm

Er komt laatste tijd vooral veel prietpraat uit zijn mond, zo ken ik Van Gaal niet :/

Zit nu wat beelden van recente interviews en persconferenties terug te kijken.

:/
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Plaats reactie