Theo Janssen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Theo Janssen

Bericht door InnerHarbour » do aug 09, 2012 7:03 pm

Erg jammer, de enige 'klootzak' binnen de selectie. Wat overblijft is, over het algemeen, een verzameling te kleine ideale schoonzonen. Gaan we de oorlog niet mee winnen.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op do aug 09, 2012 7:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 09, 2012 7:06 pm

Inderdaad IH, hier gaan we spijt van krijgen. Ik baal hier echt van als het definitief is. We kunnen wel een beetje persoonlijkheid gebruiken. Ook al moest het komen van iemand die lachend met overgewicht aan het nieuwe seizoen begon. En z'n linkerbeen gaan we natuurlijk ook missen.
Nil volentibus arduum

D_skilled

Bericht door D_skilled » do aug 09, 2012 7:09 pm

Wellicht is Frank de Boer bang dat Janssen het groepsproces frustreert als hij op de bank komt. Daarnaast schept het vertrek van Janssen ook extra geld voor een linker centrale verdediger.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 09, 2012 7:12 pm

Ongelooflijk, we houden de A1 over. :blush.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do aug 09, 2012 7:18 pm

D_skilled schreef:Wellicht is Frank de Boer bang dat Janssen het groepsproces frustreert als hij op de bank komt. Daarnaast schept het vertrek van Janssen ook extra geld voor een linker centrale verdediger.
Als we die overbodige zaalvoetballer niet aantrekken hebben we geld zat om Bram Nuytinck te halen.
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 09, 2012 7:24 pm

D_skilled schreef:Wellicht is Frank de Boer bang dat Janssen het groepsproces frustreert als hij op de bank komt. Daarnaast schept het vertrek van Janssen ook extra geld voor een linker centrale verdediger.
Dat eerste zal wel het voornaamste argument zijn. Tja, ik kan van buitenaf niet inschatten hoe lastig hij gaat worden. Maar wat mij betreft is hij gewoon basisspeler dus dan heb je het probleem helemaal niet.
Nil volentibus arduum

D_skilled

Bericht door D_skilled » do aug 09, 2012 7:24 pm

'Ajax vraagt nog iets te veel voor Janssen'

Vitesse heeft de hoop op de terugkeer van Theo Janssen nog steeds niet opgegeven. 'We zijn nog geïnteresseerd in hem', stelde technisch directeur Ted van Leeuwen donderdag vlak voor het thuisduel van de club uit Arnhem met het Russische Anzji Machatsjkala voor de camera van Eredivisie Live. 'Ajax vraagt echter nog iets te veel.'

Janssen, geboren en getogen in Arnhem, is niet meer zeker van een basisplaats bij Ajax. Trainer Frank de Boer wil de middenvelder liever niet kwijt. Janssen liet zondag na de verloren strijd om de Johan Cruijff Schaal tegen PSV (2-4) doorschemeren dat hij niet het gevoel heeft dat de technische staf van Ajax hem dolgraag wil houden.

'Ik wacht dus wel af of de clubs er uit komen. Anders blijf ik gewoon', zei hij.

Het Parool

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do aug 09, 2012 8:19 pm

Hij wil dus weg. Geen champions league, geen europees... Lekker in arnhem voetballen voor veel te veel geld. Ja... Kan. Jammer, had hen graag nog even bij ajsx gezien.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » do aug 09, 2012 8:20 pm

je bent al Jan V. Kwijt en als je T. Janssen nou ook verkoopt ben je toch echt verkeerd bezig.. Gebleken is toch echt wel dat je een beetje ervaring nodig hebt.. Niet doen dus.

Een middenveld De Jong Anita Erikssen is ook niet alles.. Tel daarbij op dat ook Anita weg wilt..
Weer op zoek naar een Interim coach..

999

Bericht door 999 » do aug 09, 2012 10:20 pm

Omroep Gelderland: Janssen naar Vitesse, vrijdag presentatie

Omroep Gelderland meldt zojuist dat de transfer van Theo Janssen naar Vitesse rond zou zijn gekomen. Eerder deze week kwamen de clubs volgens de regionale zender al tot een akkoord. Inmiddels zou ook Theo Janssen akkoord zijn over een tweejarig contract. Presentatie staat volgens bronnen van de omroep voor vrijdag op het programma.
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 10, 2012 5:02 am

Telesport
Assaidi kan drie jaar naar Ajax

• Oussama Assaidi
Van onze Telesportredactie
AM­STER­DAM – Ajax hoopt Ous­sa­ma As­sai­di (23) van­daag vast te leg­gen als nieu­we aan­winst. Voor de aan­val­ler van SC Hee­ren­veen ligt in de Am­ster­dam Are­nA een con­tract voor drie jaar met een op­tie voor nog één sei­zoen klaar. Er moet – me­de door­dat As­sai­di met de Frie­zen in Roe­me­nië was – ech­ter nog een aan­tal hob­bels wor­den ge­no­men. Om­dat de spe­ler zelf graag naar Ajax wil, heeft de club­lei­ding goe­de hoop dat de deal door­gaat.

De ere­di­vi­sie­clubs staan in de rij om Jo­dy Lu­ko­ki op huur­ba­sis over te ne­men, maar de aan­val­ler is (voor­lo­pig) te ver­staan ge­ge­ven dat hij bij Ajax moet blij­ven. De ver­huur van Lu­ko­ki is af­han­ke­lijk van de ont­wik­ke­lin­gen in de aan­val van Ajax. He­ra­cles-spits Sa­mu­el Ar­men­t­ei­ros komt als stand-in van Aja­cied Kol­beinn Sigthors­son pas weer in beeld als de Al­me­loërs in­stem­men met het eer­ste bod van Ajax. Het te­gen­voor­stel van He­ra­cles was over­bo­dig, om­dat het voor Ajax di­rect ’ta­ke it, or lea­ve it’ was.

Hoe­wel gis­te­ren het ge­rucht ging dat Ajax en Vi­tes­se een ak­koord had­den over Theo Jans­sen, is het vol­gens Ajax (nog) niet waar. Vi­tes­se heeft zelfs nog geen of­fi­ci­eel bod ge­daan.
:smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 10, 2012 6:06 am

Ik leg me er bij neer: Janssen is ook weg. :kots:

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr aug 10, 2012 6:33 am

Frisse

Bericht door Frisse » za aug 11, 2012 10:47 am

Janssen sowieso niet laten gaan, tenzij De Boer nu al inziet dat hij over het algemeen niet met hem zal starten. Dan nog zal ook De Boer van afgelopen seizoen geleerd hebben dat het team wat je als trainer voorafgaand aan het seizoen voor ogen hebt niet altijd het team is waar je gedurende het seizoen bij uitkomt. Vorig seizoen hield hij veel te lang vast aan z'n ideaalplaatje met Janssen in de punt naar achteren, dit seizoen zie ik hetzelfde gebeuren met De Jong als halfspeler. Een experiment dat gedoemd is te mislukken, als je het mij vraagt. Van de drie posities waar De Jong kan spelen is dat de plek waar hij het minst toevoegt aan het elftal. Als halfspeler laat hij het spel veel teveel aan zich voorbij gaan en is hij bij balbezit van z'n medespelers vooral bezig om in z'n aanvallende loopacties de juiste keuzes te maken.

Wellicht wil De Boer het proberen met Schøne als één van de halfspelers. Schøne is echter gewend om in de punt naar voren te spelen en is in een systeem met de punt naar achteren waarschijnlijk te kwetsbaar om hem samen met Eriksen op te stellen.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » za aug 11, 2012 11:02 am

Simpel Anita heeft verzocht om een Transfer.. Tja jammer voor Theo. Is tenminste nog iemand met lef en een grote smoel in het veld. Van De Jong e.d verwacht ik weinig tot niks daarvan.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za aug 11, 2012 1:09 pm

Frisse schreef:Janssen sowieso niet laten gaan, tenzij De Boer nu al inziet dat hij over het algemeen niet met hem zal starten. Dan nog zal ook De Boer van afgelopen seizoen geleerd hebben dat het team wat je als trainer voorafgaand aan het seizoen voor ogen hebt niet altijd het team is waar je gedurende het seizoen bij uitkomt. Vorig seizoen hield hij veel te lang vast aan z'n ideaalplaatje met Janssen in de punt naar achteren, dit seizoen zie ik hetzelfde gebeuren met De Jong als halfspeler. Een experiment dat gedoemd is te mislukken, als je het mij vraagt. Van de drie posities waar De Jong kan spelen is dat de plek waar hij het minst toevoegt aan het elftal. Als halfspeler laat hij het spel veel teveel aan zich voorbij gaan en is hij bij balbezit van z'n medespelers vooral bezig om in z'n aanvallende loopacties de juiste keuzes te maken.

Wellicht wil De Boer het proberen met Schøne als één van de halfspelers. Schøne is echter gewend om in de punt naar voren te spelen en is in een systeem met de punt naar achteren waarschijnlijk te kwetsbaar om hem samen met Eriksen op te stellen.
Het probleem is denk ik ook dat Janssen geen speler is die zich prettig gedraagt als je hem op de bank zet. Bovendien verdient hij 'nogal' veel voor een bankzitter. Wat inderdaad niet wil zeggen dat Janssen hoe dan ook geen basisspeler kan worden, maar Eriksen en De Jong zijn natuurlijk wel favorietjes van de trainer. Dus ik acht de kans dat Janssen terugkeert in de basis zeer klein.

Welkom op het forum trouwens. :biggthumpup.gif:

Frisse

Bericht door Frisse » za aug 11, 2012 1:19 pm

Jöhnk schreef:
Frisse schreef:Janssen sowieso niet laten gaan, tenzij De Boer nu al inziet dat hij over het algemeen niet met hem zal starten. Dan nog zal ook De Boer van afgelopen seizoen geleerd hebben dat het team wat je als trainer voorafgaand aan het seizoen voor ogen hebt niet altijd het team is waar je gedurende het seizoen bij uitkomt. Vorig seizoen hield hij veel te lang vast aan z'n ideaalplaatje met Janssen in de punt naar achteren, dit seizoen zie ik hetzelfde gebeuren met De Jong als halfspeler. Een experiment dat gedoemd is te mislukken, als je het mij vraagt. Van de drie posities waar De Jong kan spelen is dat de plek waar hij het minst toevoegt aan het elftal. Als halfspeler laat hij het spel veel teveel aan zich voorbij gaan en is hij bij balbezit van z'n medespelers vooral bezig om in z'n aanvallende loopacties de juiste keuzes te maken.

Het probleem is denk ik ook dat Janssen geen speler is die zich prettig gedraagt als je hem op de bank zet. Bovendien verdient hij 'nogal' veel voor een bankzitter. Wat inderdaad niet wil zeggen dat Janssen hoe dan ook geen basisspeler kan worden, maar Eriksen en De Jong zijn natuurlijk wel favorietjes van de trainer. Dus ik acht de kans dat Janssen terugkeert in de basis zeer klein.

Welkom op het forum trouwens. :biggthumpup.gif:
Bedankt. :biggthumpup.gif:

Punt is wel dat alle zaken die Janssen nu worden verweten al bekend waren. Ook bij Twente leefde hij niet genoeg voor z'n sport en wist men hoe hij tegen andere clubs in Nederland aankijkt en om zou gaan met een rol op het tweede plan. Kijk alleen maar naar hoe snel hij het Nederlands elftal uit z'n hoofd zette toen hij er een keer niet bij zat. Toch moest hij per se komen van De Boer, voor een transfersom van zo'n 3,2 miljoen en een jaarsalaris wat hem ongetwijfeld tot de grootverdieners heeft gemaakt. Dan vind ik het een vrij dure grap wanneer diezelfde De Boer hem een half jaar verkeerd gebruikt, Janssen vervolgens het tweede half jaar behoorlijk presteert, en de club uiteindelijk na een jaar alweer bereid is om flink verlies op hem te lijden. Een jaar Janssen heeft Ajax straks per saldo dus zo'n 5 miljoen euro gekost.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za aug 11, 2012 1:32 pm

Dat klopt helemaal, Frisse. We kunnen dan ook concluderen dat de 'nieuwe zuinigheid' (of moet ik zeggen gierigheid?) vorig jaar absoluut nog niet aan de orde was. Zie ook de aankoop van Cillessen, Serero en Sigthorsson (meer dan vier miljoen voor een éénjarig contract).

Ik moet verder zeggen dat ik niet ondersteboven ben van de prestaties van Janssen bij Ajax. Combinatievoetbal gaat hem niet gemakkelijk af, en zelfs zijn traptechniek heeft hem behoorlijk in de steek gelaten, als ik heel eerlijk ben.

Een beete off-topic, maar wat is volgens jou de derde plek waar De Jong uit de voeten kan? De punt naar achteren?

Frisse

Bericht door Frisse » za aug 11, 2012 1:53 pm

Het was zeker niet geweldig, maar ik zou z'n tweede seizoenshelft toch een 6,5 geven. Niet goed genoeg, maar de vraag is of je er voor 1,8 miljoen iets beters voor terugkrijgt. Janssen is wel een evenwichtige speler in het veld. Ajax raakt zo langzamerhand al z'n persoonlijkheden in de selectie kwijt. Ajax ploegen zijn niet voor niets jarenlang nat gegaan bij clubs als Groningen of Utrecht. Dat gebeurde niet omdat die clubs nou altijd zulke goede spelers hadden, maar omdat ze in sommige seizoenen een basiselftal hadden dat gemiddeld per speler genomen zes seizoenen meer voetbal op het hoogste niveau in de benen had.

Janssen heeft duidelijke tekortkomingen, zoals z'n gebrekkig combinatievermogen en lage snelheid. Hij heeft echter wel een goede uitstraling in het veld en is in dit team één van de weinige spelers die de verre opening ziet. Je kan niet van een A-junior verwachten dat hij brengt wat Janssen de afgelopen seizoenshelft heeft gebracht. De afgelopen jaren hebben geleerd dat spelers uit de jeugd het eerste jaar met allerlei speltechnische en fysieke problemen te maken krijgen wanneer ze in hun eerste jaar proberen aan te haken (Boilesen, Eriksen, Van der Wiel). Daarnaast moet de opleiding op dit moment nog maar een speler voor de positie van Janssen kunnen leveren. Ik zie hem niet rondlopen op de Toekomst.

De Jong kan in de spits, als halfspeler en als aanvallende middenvelder in de punt naar voren spelen, in mijn ogen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za aug 11, 2012 1:56 pm

5 miljoen klopt niet helemaal, als Theo uiteindelijk voor 2,5 miljoen aan Vitesse wordt verkocht heeft het jaar Janssen inclusief salaris zo'n 2,1 miljoen euro gekost. En een titel opgeleverd al is het koffiedik kijken of je met of zonder Theo meer of minder punten had gehaald. Ik denk dat het over 34 wedstrijden een net iets minder resultaat had opgeleverd als hij in de zomer van 2011 niet naar Ajax was gegaan.

Het is niet alleen de traptechniek die Theo in de steek liet, vaak waren het ook de teamgenoten die hem amper in het spel betrokken. Je zag afgelopen zondag tegen PSV toen Toby de 1-2 binnenkopte en ook bij de 1-1 van Vertonghen in de Arena tegen Feyenoord hoe perfect afgemeten de corners van Theo vaak zijn. Dan moet het dus niet zo zijn dat Eriksen in sommige wedstrijden 70% van de corners opeist en vervolgens keer op keer ziekenhuisballen aflevert die bij de eerste paal op kniehoogte bij een tegenstander belanden...

Frisse

Bericht door Frisse » za aug 11, 2012 3:03 pm

De bedragen die nu genoemd worden zijn rond de 1,8 miljoen. En Vitesse wil daar nog iets vanaf krijgen. Ajax heeft destijds zo'n 3,2 miljoen betaalt aan Twente. Tel daar nog een miljoen aan salaris en wat tekengeld bij op en je komt inderdaad nog niet aan die 5 miljoen. Zeker niet als je daar nog die 1,6-1,7 afhaalt die Ajax er nu voor terugkrijgt. :biggthumpup.gif: Maar goed, het blijft een dure grap. En de Janssen van afgelopen seizoen (karakterologisch) en van de tweede seizoenshelft (qua spel) was niet een compleet andere speler dan de Theo Janssen die iedereen al kende.

Met het verhaal in m'n vorige post over ervaring bedoelde ik overigens niet te zeggen dat Ajax regelmatig op zoek moet naar ervaren spelers uit de Eredivisie. Spelers als Wielaert voegen niets toe aan Ajax en Ajax zal zelden de juiste ervaren kracht weten te vinden. Maar Janssen voegt weldegelijk iets toe aan dit elftal. En Janssen heeft Ajax al. En een Ajax zonder spelers met karakter in het elftal kan het in een uitwedstrijd heel zwaar krijgen tegen een team vol eind twintigers, begin dertigers, zoals Wielaert (het is maar een voorbeeld). Dat hebben we de afgelopen jaren vaak genoeg kunnen zien.

jabu

Bericht door jabu » za aug 11, 2012 3:36 pm

Aan de andere kant ging Ajax met oa de ervaren leiders Vertonghen en Janssen ook dit jaar gewoon weer tweemaal traditiegetrouw op strijdlust onderuit tegen ADO en Utrecht. Ik ben het overigens wel eens met je punt over het belang van karakters in een elftal.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za aug 11, 2012 5:05 pm

Ado? Die hebben we tweemaal gewonnen vorig seizoen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

jabu

Bericht door jabu » za aug 11, 2012 10:13 pm

My bad, was idd onder vd Brom ja.

Toppie

Bericht door Toppie » zo aug 12, 2012 10:52 am

Theo is dus weg na vandaag nou Frank veel plezier met je middenveld volgens BB van EL

Plaats reactie