Olympische Spelen 2012 (London)
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Olympische Spelen 2012 (London)
Kijk je 2 uur naar Triathlon en dan moet er een fotofinish aan te pas komen om te bepalen wie er goud wint. Bizar.
Inderdaad, was heel close!
Overigens voor dit onderdeel wat mij betreft wel een slechte keuze kwa afstand. Zo'n extreme sport moet je op dit podium gewoon voor het maximale gaan. 3,8km zwemmen, 180km fietsen en een marathon lopen. Dit is een beetje alsof je één set speelt in de tennisfinale.
Overigens voor dit onderdeel wat mij betreft wel een slechte keuze kwa afstand. Zo'n extreme sport moet je op dit podium gewoon voor het maximale gaan. 3,8km zwemmen, 180km fietsen en een marathon lopen. Dit is een beetje alsof je één set speelt in de tennisfinale.
Nil volentibus arduum
Doordat er op deze afstand gestayerd mag worden, is er ook weinig meer aan vind ik. Je moet nu goed zijn in zwemmen en lopen, fietsen kun je dan gewoon meegaan in de groep.
BZ heeft gelijk, we hebben echt geen winnaars in NL. Bij het paardrijden nu ook weer zilver, terwijl ze echt niet normaal dichtbij goud waren.
Even kijken wat er nog potentieel aan medailles in zit:
- Paardspringen individueel?
- Dressuur Team?
- Dressuur individueel?
- Nog één zeilduo?
- Mulder op Keirin? (of is die al passé?)
- Dames Hockey
- Heren Hockey
Mis ik nog iets?
- Dressuur Team?
- Dressuur individueel?
- Nog één zeilduo?
- Dames Hockey
- Heren Hockey
Mis ik nog iets?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
O ja.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- Jinne
- Site Admin
En Nummerdor en Schuil. Spelen vanavond voor een plek in de halve finale.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Met een beetje mazzel de mannen- en vrouwenestafetteploegen op de 100 m.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
tot dusverre 4 goud en 3 zilver, dus dat valt volgens mij wel een beetje mee.Alexander schreef:BZ heeft gelijk, we hebben echt geen winnaars in NL. Bij het paardrijden nu ook weer zilver, terwijl ze echt niet normaal dichtbij goud waren.
Het basisnivo van Nederland is volgens mij meer het probleem.
Er zit dus echt nog wel iets in. Nog één a twee keer goud lijkt me niet onhaalbaar. Wel jammer dat een aantal ontknopingen net verkeerd zijn gegaan want hoewel zilver in de meeste gevallen op zichelf natuurlijk een uitstekende prestatie is had Nederland ook zomaar drie keer extra goud kunnen scoren.
Wat duurt het trouwens lang voor dat Zonderland die finale mag turnen. Daar zit zo uit m'n hoofd zeker een week tussen.
Wat duurt het trouwens lang voor dat Zonderland die finale mag turnen. Daar zit zo uit m'n hoofd zeker een week tussen.
Nil volentibus arduum
Is er dan een probleem? Dit zijn volgens mij hele normale Olympische spelen.Iniesta schreef:tot dusverre 4 goud en 3 zilver, dus dat valt volgens mij wel een beetje mee.Alexander schreef:BZ heeft gelijk, we hebben echt geen winnaars in NL. Bij het paardrijden nu ook weer zilver, terwijl ze echt niet normaal dichtbij goud waren.
Tien dagen zelfs, meen ik.Marillion schreef: Daar zit zo uit m'n hoofd zeker een week tussen.
- Jinne
- Site Admin
Gewoon een nette score inderdaad. Sydney was een uitschieter, maar dat kwam toen door drie uitzonderlijke sporters.Jöhnk schreef:Is er dan een probleem? Dit zijn volgens mij hele normale Olympische spelen.Iniesta schreef:tot dusverre 4 goud en 3 zilver, dus dat valt volgens mij wel een beetje mee.Alexander schreef:BZ heeft gelijk, we hebben echt geen winnaars in NL. Bij het paardrijden nu ook weer zilver, terwijl ze echt niet normaal dichtbij goud waren.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Ambitie van NOC NSF is om structureel in de top 10 te komen. Dat redt je momenteel gewoon niet. Als alles de goede kant op valt, kun je dat halen maar daar zit niks structureels aan.
We hebben nu weer een paar toppers die op basis van absolute klasse goud halen, heeft niet zoveel te maken met beleid oid.
Goud voor types als Bouwmeester, de springruiters wel. Maar in die categorie kan het mee of tegenzitten. Als je voldoende van dit soort sporters hebt, zal het statistisch gezien een paar keer goed vallen en lukt het structureel om in de top 10 te eindigen.
Als je resultaten van afgelopen EK s en WKs nagaat is dit gewoon het maximale wat we kunnen verwachten, zo rond de 4-8 gouden medailles. Op zich prima prestatie, maar voldoet niet aan de officiële doelstelling.
We hebben nu weer een paar toppers die op basis van absolute klasse goud halen, heeft niet zoveel te maken met beleid oid.
Goud voor types als Bouwmeester, de springruiters wel. Maar in die categorie kan het mee of tegenzitten. Als je voldoende van dit soort sporters hebt, zal het statistisch gezien een paar keer goed vallen en lukt het structureel om in de top 10 te eindigen.
Als je resultaten van afgelopen EK s en WKs nagaat is dit gewoon het maximale wat we kunnen verwachten, zo rond de 4-8 gouden medailles. Op zich prima prestatie, maar voldoet niet aan de officiële doelstelling.
Het is al bijzonder dat Nederland als klein pokkelandje keer op keer in die top 20 staat. Wat verwachten jullie eigenlijk?
I think I lost my fucking headache
Vrij duidelijk lijkt me: doelstelling van NOC NSF.
Als je de ranglijst lager dan top 20 bekijkt valt het ook wel een beetje mee met de prestatie om top 20 te halen.
Nederland is een klein pokkelandje zonder veel geld voor topsport. Het is goed om een ambitieuze doelstelling te formuleren, maar gezien de omvang van Nederland is een top-10 klassering een geweldige prestatie, en zeker niet de norm.
I think I lost my fucking headache
Het is niet mijn doelstelling, maar van van de bond die er over gaat.
Voor een structurele top tien plek wordt inderdaad te weinig geïnvesteerd. Voor top 20 meer dan genoeg. Het gaat dan niet alleen meer om investeren in de absolute top, maar om een goede sport infrastructuur in het algemeen. Met onze verenigingsstructuur zit dat laatste wel goed.
Voor een structurele top tien plek wordt inderdaad te weinig geïnvesteerd. Voor top 20 meer dan genoeg. Het gaat dan niet alleen meer om investeren in de absolute top, maar om een goede sport infrastructuur in het algemeen. Met onze verenigingsstructuur zit dat laatste wel goed.
Tja, er staan nu landen boven ons als Hongarije, Kazachstan en Noord-Korea. Dat hoort eigenlijk niet. In die zin is een plekje in de top 12, met een beetje geluk top 10, reëel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Wel knap van Kazachstan, maar 6 medailles. Wel allemaal goud. Volgens mij slaan die ook wat geld stuk in sport als ik kijk naar bijv. het Astana wielerteam.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Brons paard induZeux schreef:Even kijken wat er nog potentieel aan medailles in zit:
- Dressuur Team?
- Dressuur individueel?
- Nog één zeilduo?
- Dames Hockey
- Heren Hockey
Mis ik nog iets?
Zilver dressuur team
Zilver dressuur indi
Geen zeil
Geen baanwielrennen
Hockey goud + brons
Epke niets, gaat vallen.
Beach ballers niets
Bmx 1x brons
Martina niets
Tienkampers, net niet
Team sprint 4x100 no way
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Epke hoop ik wel echt op, wordt de mooiste medaille wat mij betreft.
-
- AT Toto winner 10/11
Tja, en wij staan weer boven erkende sportlanden als Australië en Japan. Dat "hoort" ook niet.Duke schreef:Tja, er staan nu landen boven ons als Hongarije, Kazachstan en Noord-Korea. Dat hoort eigenlijk niet. In die zin is een plekje in de top 12, met een beetje geluk top 10, reëel.