tja aan de ene kant vind ik het jammer, aan de andere kant hebben we momenteel zo'n 7 middenvelders voor 3 posities. Dan is het niet onlogisch dat Janssen mag vertrekken. Janssen is toch een beetje een momentenvoetballer, maar als hij zijn dagje heeft dan is het een geweldenaar!Ajaciedjuh schreef:Het zou dom zijn als ze Theo laten gaan. Ervaring en kwaliteit (Theo van de 2e seizoenhelft). Hij zal niet alle wedstrijden spelen, maar is wel belangrijk voor dit team. Er is nu al teveel 'leiderschap' weggegaan.
Theo Janssen
Moderator: mods
Re: Theo Janssen
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Ik besef zijn waarde voor AJAX; zal er echter geen traan om laten.
Kan/kon nooit wennen aan hem in ons mooie shirt.
Kan/kon nooit wennen aan hem in ons mooie shirt.

- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Mwah... :)
-
Mm.. slechte deal. We blijven anders echt opgescheept met een kleuterklas die gemakkelijk ten onder gaan in de provincie.
Whitey on the moon.
En het laatste restje ervaring zal verdwijnen nu Janssen waarschijnlijk vertrekt. En ik ben het eens met Wimpey, Janssen was de architect van de kampioensploeg. Geen goede zet dit 

15 mei 2011.
Ik vind Janssen een sympathieke gozer en goede voetballer, maar architect van het kampioenselftal vind ik veel te ver gaan. Janssen zou gezien zijn leeftijd en ervaring een elftal op sleeptouw moeten nemen. Dat heb ik veels te weinig gezien vorig seizoen. Zowel verbaal/coachend als in de duels was hij vrij timide. Voordat hij bij Ajax kwam was het een bloedzuiger die op het randje speelde, tegenstanders intimideerde en scheidsrechters bespeelde. Die Theo Janssen heb ik bij ajax nooit gezien. Hij speelde teveel zijn eigen wedstrijd met af en toe een schitterende pass, maar te weinig dominant. Overigens hebben we onze beste wedstrijd van het seizoen (PSV thuis) zonder Theo gespeeld, maar dat ter zijde.
Ik denk dat het heel simpel is: Janssen heeft een paar weken geleden in vi aangegeven dat wanneer Ajax met 1 loper, 1 passer en 1 breker speelt hij in de basis hoort als passer en wanneer frank met 2 lopers besluit te spelen die beurtelings aansluiten bij de spits, hij beter een ander kan opstellen. Ik denk dat frank voor het laatste heeft gekozen en dat Theo zijn conclusies heeft getrokken.
Ik denk dat het heel simpel is: Janssen heeft een paar weken geleden in vi aangegeven dat wanneer Ajax met 1 loper, 1 passer en 1 breker speelt hij in de basis hoort als passer en wanneer frank met 2 lopers besluit te spelen die beurtelings aansluiten bij de spits, hij beter een ander kan opstellen. Ik denk dat frank voor het laatste heeft gekozen en dat Theo zijn conclusies heeft getrokken.
-
Vergeten hoeveel punten we achter stonden en hoe PSV (en AZ) gingen ploeteren? We zijn geen kampioen geworden dankzij één speler.Laudrup schreef:Janssen was de architect van de kampioensploeg. Geen goede zet dit
Iedere Ajacied is vervangbaar, waarbij ik niet weet of hij vervangen wordt of niet. Het is gunstig voor Ajax dat Vitesse in tijdnood zit (als ik de berichten goed heb begrepen)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Die punten die we achter stonden had vooral te maken met het feit dat Janssen op de verkeerde positie werd gezet en we een belachelijk aantal blessure gevallen hadden. Maar goed, meningen verschillen. Ik zou het jammer vinden.Demosthenes schreef:Vergeten hoeveel punten we achter stonden en hoe PSV (en AZ) gingen ploeteren? We zijn geen kampioen geworden dankzij één speler.Laudrup schreef:Janssen was de architect van de kampioensploeg. Geen goede zet dit
Iedere Ajacied is vervangbaar, waarbij ik niet weet of hij vervangen wordt of niet. Het is gunstig voor Ajax dat Vitesse in tijdnood zit (als ik de berichten goed heb begrepen)
15 mei 2011.
Psv zou zich bij maher gemeld hebben. Volgens verbeek zou hij ook naar psv willen
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Hebben ze Toivonen al verkocht?banjavi schreef:Psv zou zich bij maher gemeld hebben. Volgens verbeek zou hij ook naar psv willen
15 mei 2011.
Maakt niet uit. Er is vast nog wel ergens een potje.
En voor ons maakt het ook niet uit want ook als Janssen zou vertrekken is het middenveld al prima bezet en is een transfer van Maher wat mij betreft helemaal niet aan de orde. Zou pas een optie zijn als we Eriksen verkopen.
En voor ons maakt het ook niet uit want ook als Janssen zou vertrekken is het middenveld al prima bezet en is een transfer van Maher wat mij betreft helemaal niet aan de orde. Zou pas een optie zijn als we Eriksen verkopen.
Nil volentibus arduum
Als dit waar is dan kunnen we de schaal wel meteen naar Eindhoven sturen.Laudrup schreef:En het laatste restje ervaring zal verdwijnen nu Janssen waarschijnlijk vertrekt. En ik ben het eens met Wimpey, Janssen was de architect van de kampioensploeg. Geen goede zet dit
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!
Maher als vervanger?wimpey schreef:Ajax heeft m.i. qua technisch vermogen een behoorlijke voorsprong op de andere ploegen in NL. Wanneer je een rasvoetballer als Janssen 'easy' laat gaan, ga je er na het vertrek van Vertonghen weer op achteruit. Schöne en Serero kunnen in de verste verte niet tippen aan Janssen.
IK GELOOF!!!!!!
Als dat ruimte maakt voor Maher zie ik hem graag vertrekken.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Frankie ziet het niet zitten:
voetbalzoneDe Boer laat Janssen niet gaan: 'Zijn ervaring en klasse zijn keihard nodig'
Vrijdag, 27 juli 2012 om 19:55
Vitesse kan de terugkeer van Theo Janssen op de buik schrijven. Marc Overmars bevestigde vrijdag dat de Arnhemse club zich bij Ajax had gemeld om te praten over de middenvelder; de technisch directeur zei er direct bij dat Janssen wat de club betreft niet weg hoeft. Trainer Frank de Boer onderstreept die uitspraken en geeft met duidelijke woorden aan hoe belangrijk hij Janssen acht voor de landskampioen.
“Wij willen niemand kwijt. We krijgen veel loodzware wedstrijden met een deels vernieuwd elftal. Dan hebben we zijn ervaring en klasse keihard nodig”, zegt De Boer lovend over zijn pion op het middenveld, die vorig seizoen slechts vijf wedstrijden miste in de competitie en in de Champions League voortdurend basisspeler was bij Ajax. “Hij is een zeer gewaardeerde kracht, dat hebben we vorig seizoen gezien.”
Janssen heeft er een jaar bij Ajax opzitten en ligt nu nog een seizoen vast: de club heeft echter de optie zijn verbintenis met een jaar te verlengen, tot 2014. De Boer geeft in gesprek met NUsport toe dat de concurrentie op het middenveld groot is en dat er mensen teleurgesteld zullen worden gedurende het nieuwe seizoen. “Dat hoort bij een topclub. Iedereen zal voor zijn plek moeten vechten”, zegt hij.
Heel erg jammer dat ie blijft.
-
Het gaat om het wegwerken van die achterstand; PSV/AZ hadden van Ajax mogen verliezen, maar verloren potjes waar niemand op had gerekend, wel of geen Janssen meer vooruitgeschoven.Die punten die we achter stonden had vooral te maken met het feit dat Janssen op de verkeerde positie werd gezet en we een belachelijk aantal blessure gevallen hadden. Maar goed, meningen verschillen. Ik zou het jammer vinden.
Ik kan niet goed inschatten hoe zwaar het mogelijke verlies van Janssen zal doorwerken, maar als het bericht op voetbalzone klopt, is er geen enkel gevaar: FdB/het TH wil dat hij blijft, Ajax hoeft niet te verkopen, er is geld genoeg, jammer voor Vitesse.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Artikel staat ook op nu.nl trouwens, met wat aanvullende tekst:
‘Wij willen Janssen niet kwijt’
Uitgegeven: 27 juli 2012 19:49
Laatst gewijzigd: 27 juli 2012 20:00
AMSTERDAM - Ondanks dat Theo Janssen begeerd wordt door zijn oude club Vitesse en de Arnhemmer ook oren zou hebben naar een terugkeer op het oude nest wil Ajax niets van een transfer weten.
Door Bart Vlietstra
"Wij willen niemand kwijt", vertelt Frank de Boer, hoofdtrainer en onderdeel van het technisch hart aan NUsport.
"We krijgen veel loodzware wedstrijden met een deels vernieuwd elftal. Dan hebben we zijn ervaring en klasse keihard nodig. Hij is een zeer gewaardeerde kracht, dat hebben we vorig seizoen gezien."
De Boer geeft toe dat de concurrentie op het middenveld groot is. "We hebben veel middenvelders die aanvallend denken en daar kunnen er maar twee van spelen. Dus er zullen mensen teleurgesteld worden. Dat hoort bij een topclub. Iedereen zal voor zijn plek moeten vechten."
Anita
Hoewel menigeen speculeert over een middenveld met Vurnon Anita, Siem de Jong en Christian Eriksen waardoor Janssen (die nog een jaar onder contract staat in Amsterdam plus een optie voor een extra jaar) buiten de boot zou vallen, bezweert de trainer dat er nog niets vast staat op zijn middenveld.
"Vurnon Anita heeft het erg goed gedaan als controleur vorig seizoen dus die maakt een goede kans, maar niemand is nog honderd procent zeker. Nee, ook Siem de Jong niet, ondanks dat hij nu aanvoerder is."
"De beste speelt. Ik wil ook een beetje kunnen roteren. Dan is het mooi dat Lasse Schöne zich zo snel aanpast en dat Thulani Serero hard op de deur aan het kloppen is. De concurrentie is stevig in die linie en dat wil ik graag zo houden."
Prima reactie van De Boer. Het zou echt onverstandig zijn. Zelfs als Janssen niet alles zou spelen. Wat gebeurd er als Sigthorsson geblesseerd raakt? Dan zal Siem de Jong die positie moeten invullen. Dat betekent weer meer ruimte op het middenveld.
Janssen lekker nog een jaar in Amsterdam en nu vanaf het begin op zijn goede positie. Hoeven we aan het middenveld niets meer te doen. Onzin verhalen over Maher de kast in en kijken hoe we onze defensie gaan invullen.
Janssen lekker nog een jaar in Amsterdam en nu vanaf het begin op zijn goede positie. Hoeven we aan het middenveld niets meer te doen. Onzin verhalen over Maher de kast in en kijken hoe we onze defensie gaan invullen.

Nil volentibus arduum
Ajax heeft al genoeg broekkies. Bovendien is Maher meer het type-Eriksen: steekpass. Janssen legt ze over 30-35 meter loepzuiver op je schoen. Dat doet niemand hem in NL na. Lijkt erop dat FdB hem wil behouden en dat lijkt me zeer verstandig. Vraag is natuurlijk wat Janssen zelf wil.Rishi schreef: Maher als vervanger?
psv was een van de zwakste ploegen die ik vorig seizoen in de ArenA heb gezien. Dat ging werkelijk nergens over. De week voor psv was Janssen trouwens met afstand de beste Ajacied in Den Haag. Brak de wedstrijd ook open met een geniaal balletje op Lukoki.Trab schreef: Overigens hebben we onze beste wedstrijd van het seizoen (PSV thuis) zonder Theo gespeeld, maar dat ter zijde.
-
Je bedoelt: op televisie en dat is anders kijken dan in de Arena.psv was een van de zwakste ploegen die ik vorig seizoen in de ArenA heb gezien.
- InnerHarbour
Gewoon houden, geweldig linkerbeen en het laatste beetje routine wat we nog hebben.Mag Janssen van Ajax naar Vitesse?
Van onze Telesportredactie
SOUTHAMPTON - De sportieve toekomst van Theo Janssen (31) ligt in handen van Frank de Boer. „Vitesse heeft zich voor hem gemeld”, bevestigt directeur voetbalzaken Marc Overmars. „Nee, er is nog geen bod gedaan en het is de vraag of dat zin heeft”, aldus de oud-speler van de Amsterdammers.
„Frank de Boer en de anderen van het technisch hart moeten bepalen wat ze willen. Ik ben slechts uitvoerder”, aldus Overmars. „Als de ‘techniek’ zegt ‘hij mag niet weg’, dan blijft hij. En dat kan ik me voorstellen, want Theo was, is en wordt een belangrijke speler voor Ajax. Als Frank vindt dat hij voor een bepaald bedrag wel weg mag, kijken we verder. Voorlopig is de status dat de Ajax-selectie in Engeland zit, Vitesse voor Theo heeft aangeklopt en meer niet.”
YNWA
- Ajaciedjuh
Dat klinkt al een stuk minder overtuigend. Biedt Vitesse 3 miljoen, dan is hij naar Vitesse schat ik zo in. Ik mag hopen dat we niet gaan doorslaan met het verkopen van ervaring. Verhouding is totaal zoek wat dat betreft. Kwaliteit staat voorop, maar ervaring mogen we niet uit het oog verliezen.'Vitesse zal met een goed bod op Janssen moeten komen'
28-7-12 - 09:11 bron: AD Sportwereld
Vitesse is met Ajax in gesprek over het terughalen van Theo Janssen naar Arnhem. In het Gelredome moet de 31-jarige middenvelder de leermeester worden van de vele talenten in het elftal van Fred Rutten. Maar Ajax laat Janssen niet zomaar vertrekken.
Zijn zaakwaarnemer Rob Jansen doet er vooralsnog luchtig over: 'De directeur van Vitesse heeft me gebeld, met de mededeling dat hij Ajax ging contacten over Theo Janssen', zegt hij. 'Theo is momenteel in dienst bij Ajax en voor ons speelt een overgang naar Vitesse niet. Eerst moeten de clubs maar met elkaar praten. Wij zien het wel.'
Maar in Arnhem weten ze beter: daar valt duidelijk te beluisteren dat Theo Janssen zeer welwillend staat tegenover een terugkeer naar de club waar het voor hem allemaal begon. Vitesse heeft zich ondertussen officieel bij Ajax gemeld, om de middenvelder per direct over te nemen. 'Theo is een belangrijke speler voor ons', zegt technisch directeur Marc Overmars van Ajax echter. 'Van ons hoeft hij niet weg. Nee, ik zeg niet: hij mag niet weg. Elke speler heeft een prijs. Maar er is slechts één telefoontje geweest. Ze zullen met een goed bod moeten komen.'
Ajax-trainer Frank de Boer benadrukt: 'We hebben Theo keihard nodig. We spelen straks in de Champions League, in de beker en in de competitie. Maar er is op zijn positie veel concurrentie. En Theo heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij zijn loopbaan bij Vitesse wil afsluiten. Dan is de cirkel rond voor hem.' De Boer gaat er daarom niet voor liggen als het tot een akkoord komt. 'Hij is oud en wijs genoeg. Als het serieus wordt, zullen we wel kijken. We gaan als volwassen mensen met elkaar om.'
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Theo nog een jaar in Amsterdam houden, bij goede prestaties tegen het einde van het seizoen die optie lichten en hem dan in de zomer van 2013 alsnog voor een X aantal miljoenen aan Vitesse verkopen.
Vitesse lapt heus wel, maar wij hebben Theo dit seizoen zelf nog hard nodig.
Vitesse lapt heus wel, maar wij hebben Theo dit seizoen zelf nog hard nodig.