Volkomen mee eens. Het kan er bij mij niet in dat sommige mensen hier dat niet begrijpen.wimpey schreef:Ik weet dat ie het niét kan. Net zoals z'n vader buiten een voetbalveld niets kan.BLIND schreef: Ik weet dat ik het kan.
Ieder balletje dat achter Blind komt, is voor de tegenstander. Daley heeft geen snelheid, geen fysiek, geen kopkracht, geen splijtende pass, geen aktie om in de opbouw voor een mannetje-meer te zorgen. Hij is gewoon de zwakste schakel in een Ajax-ploeg, behalve wanneer Serero speelt. Dan is Blind de op een na zwakste schakel.
Contract niet verlengen, probeer 'm nu voor een paar ton te verkopen. En haal iemand voor de plek van Vertonghen die wél kan verdedigen.
Daley Blind
Moderator: mods
Re: Daley Blind
Begin dan maar met de Boer. Die heeft gisteren gezegd dat Daley op die positie vorig jaar ook al drie keer uitstekend gespeeld heeft. Dat hij niet alleen prima speelde op de positie, maar eigenlijk die drie keer ook al de beste van het veld was.
Je zou haast denken dat Blind dan toch wel iets goed heeft gedaan.
I think I lost my fucking headache
dat waren vast die drie wedstrijden waar geen publiek en cameras bij waren...LucaS schreef:Begin dan maar met de Boer. Die heeft gisteren gezegd dat Daley op die positie vorig jaar ook al drie keer uitstekend gespeeld heeft. Dat hij niet alleen prima speelde op de positie, maar eigenlijk die drie keer ook al de beste van het veld was.
- InnerHarbour
Daley heeft de mazzel dat zijn achternaam Blind is, was die bij voorbeeld de Groot dan was Daley speler van Veendam geweest.
YNWA
Of misschien heeft de Boer geen verstand van wat het is om op die positie te spelen.
-
Wanneer FdB de CL in gaat met een verdediging bestaande uit Vermeer-Van Rhijn-Alderweireld-Blind/die Spanjaard-Boilesen/Dijks, dan ga ik me dat wel afvragen, tot nu toe pakt het in de voorbereiding (wat zegt dat over de verdediging?) goed uit, maar ik zie met angst en beven de CL tegemoet.LucaS schreef:Of misschien heeft de Boer geen verstand van wat het is om op die positie te spelen.
Blind zal in de competitie vaak genoeg op die plaats kunnen spelen (VVV-thuis, Zwolle thuis enz) maar Ajax wordt niet beter met hem en hij wordt niet beter in Ajax, het lijkt mij een doodlopende weg, maar we zullen zien.
FdB weet hoe je op die plek moet spelen, hoeveel fouten maakte FdB als 22-jarige linksback? In het huidige voetbal moet je er staan, heb je geen Edgar Davids voor je/Rijkaard twee jaar naast je en Ajax-1 mag toch niet de leerschool zijn, het elftal waarin je fouten maakt?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Het komt er dus op neer dat 10 man hun taak nauwgezet moeten uitvoeren, zodat Daley Blind ook mee kan. Dáár zit dus de crux, want Ajax heeft geen spelers die week in, week uit een constant hoog niveau halen. Anders zouden ze immers niet in NL spelen.beelzebub schreef:Ik weet niet waar ik het gelezen heb, maar de Boer gaf toe dat Blind minder snel is als Vertonghen, maar als het team goed druk zet, komt rendeert hij goed als linksback en linkercentrale verdediger. Daar zit meteen de crux. Met een Theo Janssen voor als linkshalf verzuipt-ie.
Je CVs dienen de backbone van je elftal te zijn. Daar zet je niet iemand neer die pas uit de verf komt wanneer anderen hun werk naar behoren verrichten. Daley Blind zal nooit deel uit maken van de backbone van Ajax-1, daarvoor komt hij simpelweg essentiele kwaliteiten tekort.
@Lucas: wanneer dát FdB nóg niet duidelijk is, ziet ie het verkeerd. Maar ik neem aan dat iemand die op die plek enige tijd tot de besten ter wereld behoorde het wél ziet. Alleen kan ie een eigen speler natuurlijk niet gaan lopen affakkelen.
Niet affakkelen is volgens mij niet hetzelfde als roepen dat Blind vorig seizoen de drie keer dat hij LCV speelde, de beste van het veld was. En dat heeft de Boer deze week toch echt gezegd.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Het lijkt me duidelijk dat Blind als LCV heel bruikbaar is. Hij heeft een goede inspeelpass, veel overzicht en zolang hij geen directe tegenstander heeft een prima speler. Net als Vertonghen dus, alleen dan minder ervaren op die positie. Geef Blind dezelfde tijd als Jan en wie weet wat er uit kan komen.
Echter denk ik dat je met Van Rhijn, Toby, Blind en Boilesen/Koppers te onervaren bent. Het liefst moet er dus een ervaren kracht bij.
Maar een goede wedstrijd van Blind ligt altijd aan de kwaliteit van de tegenstander en een slechte wedstrijd altijd aan Blind. Dat is een beetje een (haha) blinde vlek van Wimpey.
Echter denk ik dat je met Van Rhijn, Toby, Blind en Boilesen/Koppers te onervaren bent. Het liefst moet er dus een ervaren kracht bij.
Maar een goede wedstrijd van Blind ligt altijd aan de kwaliteit van de tegenstander en een slechte wedstrijd altijd aan Blind. Dat is een beetje een (haha) blinde vlek van Wimpey.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Er mag inderdaad wel wat ervaring bij, desnoods iemand die zelf niet alles speelt maar een beetje de Ooijer rol oppakt of iemand met een beetje status waardoor de talenten van Ajax op de training iets meer op hun tenen moeten lopen en sneller groeien.Raymon schreef:Echter denk ik dat je met Van Rhijn, Toby, Blind en Boilesen/Koppers te onervaren bent. Het liefst moet er dus een ervaren kracht bij.
Als LCV schrijf ik Blind inderdaad nog niet af, stel dat je hem linksback laat spelen tegen spelers als Ruiz (helaas is dat dus een paar keer gebeurd) dan is het comedy kapers, dan laat de tegenstander hem bij één balaanname al zijn hielen zien. Als LCV is hij meer op zijn plek. Zeker als zo'n grote gozer als Dijks hem wat rugdekking kan geven en vice versa. Ik ben benieuwd hoe Dijks zich ontwikkelt als linksback, hij kiest bewust voor die positie omdat er daar (vooral bij Oranje) veel kansen liggen.Raymon schreef:Het lijkt me duidelijk dat Blind als LCV heel bruikbaar is. Hij heeft een goede inspeelpass, veel overzicht en zolang hij geen directe tegenstander heeft een prima speler. Net als Vertonghen dus, alleen dan minder ervaren op die positie. Geef Blind dezelfde tijd als Jan en wie weet wat er uit kan komen.
Wat lengte achterin kan bij Ajax absoluut geen kwaad, op welke positie Blind en Dijks op papier staan maakt niet zoveel uit, in bepaalde situaties dat Ajax onder druk komt of een tegenstander wat lange ballen erin pompt, moeten ze elkaar gewoon helpen. In de lucht winnen Blind en Dijks vrij veel, verdedigend gezien. Aanvallend koppen is al jaren een zwak punt van Dijks, met Frank de Boer is hij er nu elke dag fanatiek mee bezig om dat te verbeteren. Deze bron meldt namelijk dat voordat het huidige Technisch Hart aantrad, er door Dijks en zijn generatiegenoten nooit getraind is op zoiets als aanvallend koppen...
Die blinde (haha) vlek geef ik meteen toe.Raymon schreef: Dat is een beetje een (haha) blinde vlek van Wimpey.

Echter, ik zie de volgende m.i. voor een CV toch vrij essentiele kwaliteiten niet bij die jongen: snelheid, fysiek, kopkracht, meedogenloosheid, splijtende pass, charisma, leidinggevende - en coachende kwaliteiten, nadrukkelijk aanwezig zijn in spelopbouw.
En nog wat: Blind staat niet hoog in de pikorde. Was stand-in LCV en stand-in LB. Feit: hij ging er tegen Musa, Duplan en Lens keihard af. Moet je die jongen dan de plek laten innemen die voorheen door de beste speler in NL werd ingenomen? M.i. dus niet. Risico dat het een fiasco wordt, is m.i. veel te groot. Ajax moet op die plek kopen, om het kwaliteitsverlies t.o.v. Vertonghen enigszins te beperken.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Vertonghen had dat ook niet meteen. Was ook een liability lange tijd. Een goed half jaar kan een hoop doen vergeten. Ik denk dat Blind een hoop kwaliteiten heeft. Of het genoeg is weet ik niet. Als LB zeker niet, dat moge duidelijk zijn. En een ervaren kracht voor de CV (links of rechts) moet er komen.wimpey schreef:Die blinde (haha) vlek geef ik meteen toe.Raymon schreef: Dat is een beetje een (haha) blinde vlek van Wimpey.![]()
Echter, ik zie de volgende m.i. voor een CV toch vrij essentiele kwaliteiten niet bij die jongen: snelheid, fysiek, kopkracht, meedogenloosheid, splijtende pass, charisma, leidinggevende - en coachende kwaliteiten, nadrukkelijk aanwezig zijn in spelopbouw.
En nog wat: Blind staat niet hoog in de pikorde. Was stand-in LCV en stand-in LB. Feit: hij ging er tegen Musa, Duplan en Lens keihard af. Moet je die jongen dan de plek laten innemen die voorheen door de beste speler in NL werd ingenomen? M.i. dus niet. Risico dat het een fiasco wordt, is m.i. veel te groot. Ajax moet op die plek kopen, om het kwaliteitsverlies t.o.v. Vertonghen enigszins te beperken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Ik zie in Blind geen speler met al te grote wapens. En een verdediger zie ik ook niet in hem.
FdB noemt niet voor niets al maanden de naam van Moisander, dat is zijn wensspeler. Met Blind als LCV het seizoen ingaan, is m.i. suicide.
Maar als ie mijn ongelijk bewijst, doe ik graag een mea culpa.
FdB noemt niet voor niets al maanden de naam van Moisander, dat is zijn wensspeler. Met Blind als LCV het seizoen ingaan, is m.i. suicide.
Vertonghen had een paar jaar geleden de fysieke potentie om centraal achterin te spelen ondanks dat hij niet kon verdedigen. Dat mist Blind. En dan kan hij ook niet verdedigen. Wel een mooie voetballer en zeker.
IK GELOOF!!!!!!
-
Lees nu een paar keer dat Daley Blind zo'n mooie voetballer is, maar wordt daarmee zijn uiterlijk bedoeld? Zijn traptechniek? Zijn ???Wel een mooie voetballer en zeker.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Ik moet het ook allemaal nog zien gebeuren met Blind. Als ik het op dit moment moet zeggen zie ik toch graag een speler van buitenaf komen want Blind heeft mij tot op heden niet kunnen overtuigen dat hij de man is voor deze positie.wimpey schreef:Ik zie in Blind geen speler met al te grote wapens. En een verdediger zie ik ook niet in hem.
Aan de andere kant is het wel mogelijk dat een speler op een andere positie ineens veel beter presteert. Voorbeeld is Vurnon Anita. Als linksback ongeschikt voor het niveau dat Ajax nastreeft maar volledig op zijn plek als verdedigende middenvelder.
Nil volentibus arduum
-
Er is een groot verschil tussen beide positieveranderingen, Anita heeft in de jeugd altijd op 3 of 6 (zoals nu) gestaan, nooit als linksback, terwijl Blind in de jeugd meestal centraal in de verdediging speelde (soms op het middenveld), hij heeft "ervaring" genoeg op die plaats.Aan de andere kant is het wel mogelijk dat een speler op een andere positie ineens veel beter presteert. Voorbeeld is Vurnon Anita. Als linksback ongeschikt voor het niveau dat Ajax nastreeft maar volledig op zijn plek als verdedigende middenvelder.
Mooi toch, dat Blind dan nu op zijn eigen positie komt te spelen
Contract loopt net als dat van VDW af. Verlengen kan geen optie zijn, dus moet Daley vertrekken.
Aardige jongen met de achternaam van zijn vader en het talent van z'n moeder. Ieder ander jochie met de mogelijkheden van Daley en een andere achternaam zou er in de D-tjes uitgebeukt zijn en in het 4e van AFC of Zeeburgia spelen.
Aardige jongen met de achternaam van zijn vader en het talent van z'n moeder. Ieder ander jochie met de mogelijkheden van Daley en een andere achternaam zou er in de D-tjes uitgebeukt zijn en in het 4e van AFC of Zeeburgia spelen.
FdB in VI over Delay:
'Als je naar de opvolging van Jan kijkt: voor Daley Blind is dit dé kans. Verhuur is voor een speler van zijn leeftijd geen optie meer. Of hij grijpt nu zijn kans en tekent een nieuw contract, óf hij gaat weg als zijn huidige contract volgend jaar afloopt.'
--> gelukkig is men dus zo snugger om Delay niet o.b.v. zijn achternaam een nieuw contract te geven!
'Als je naar de opvolging van Jan kijkt: voor Daley Blind is dit dé kans. Verhuur is voor een speler van zijn leeftijd geen optie meer. Of hij grijpt nu zijn kans en tekent een nieuw contract, óf hij gaat weg als zijn huidige contract volgend jaar afloopt.'
--> gelukkig is men dus zo snugger om Delay niet o.b.v. zijn achternaam een nieuw contract te geven!

Nieuw beleid of niet, Daley Blind opstellen is een halfbakken keuze. De Boer kiest niet voor Denswil, die inderdaad nog wel wat tijd nodig heeft, maar voor een speler van 22 met wat meer wedstrijden op z'n cv. Dit terwijl vrijwel iedereen heeft kunnen zien dat Ajax niets opschiet met Daley Blind in de basis. Als Ajax toch in wil zetten op de jeugd, dan moet je de fouten van één van de grootste talenten van de opleiding maar voor lief nemen, in plaats van genoegen te nemen met de fouten van een speler die in aanleg al niet goed genoeg is en geen toekomstperspectief heeft bij de club.
Het kan natuurlijk ook politiek zijn. De Boer is ook maar een trainer. En trainers willen het liefst versterkingen. De Boer heeft al toegegeven de noodzaak van de komst van spelers als Narsingh en Moisander te zien. Het siert hem dat hij alsnog achter het huidige beleid gaat staan, maar zou hij stiekem niet nu nog even Blind opstellen om aan te tonen dat hij niet te benijden is met zo'n speler in z'n basiselftal? Stel dat rookie Denswil het goed had gedaan tegen Lens, dan had De Boer wellicht wel kunnen fluiten naar z'n linker centrale verdediger.
Het kan natuurlijk ook politiek zijn. De Boer is ook maar een trainer. En trainers willen het liefst versterkingen. De Boer heeft al toegegeven de noodzaak van de komst van spelers als Narsingh en Moisander te zien. Het siert hem dat hij alsnog achter het huidige beleid gaat staan, maar zou hij stiekem niet nu nog even Blind opstellen om aan te tonen dat hij niet te benijden is met zo'n speler in z'n basiselftal? Stel dat rookie Denswil het goed had gedaan tegen Lens, dan had De Boer wellicht wel kunnen fluiten naar z'n linker centrale verdediger.
Hierboven enige verbazing wekkende opmerkingen gelezen. Hebben jullie allemaal die wedstrijd tegen PSV wel gezien? Indien "ja", dan de vraag welt op: waren jullie sober?
Niet gezien nee, maar de wedstrijd was geloof ik niet al te best. Schuld van Daley soms?
- Daily Blind
Nu Danny eindelijk bij Ajax weg is lijkt het me toch niet zo moeilijk om deze amateur te verbannen.