MLB
Moderator: mods
- InnerHarbour
Re: MLB
Altijd prachtig als mensen hun onwetendheid laten zien. Het beeld is een treffende gelijkenis met de manier hoe Jim Palmer ( winnaar van 3 Cy Youngs, 3 WS rings, 4 Gold Gloves, 6 maal All Star en member of the Hall) pitchte. Palmer was een high kicking pitcher en deze houding is karakteristiek. Dus ja, ik denk dat Palmer erg blij is met het beeld.Zeux schreef:Ik zie overigens net een wat malotige sculptuur onthuld worden van Jim Palmer bij Camden Yards.Ongetwijfeld fantastische pitcher, maar je zal jezelf maar zo moeten zien.
Overigens weer een late inning win d.m.v een walkoff home run, de specialiteit van de O’s dit seizoen, ditmaal van Teagarden, die gisteren van de DL afkwam en zijn eerste wedstrijd speelde in de dertiende.
YNWA
Zijn bijnaam was 'karate kid'?InnerHarbour schreef:Altijd prachtig als mensen hun onwetendheid laten zien. Het beeld is een treffende gelijkenis met de manier hoe Jim Palmer ( winnaar van 3 Cy Youngs, 3 WS rings, 4 Gold Gloves, 6 maal All Star en member of the Hall) pitchte. Palmer was een high kicking pitcher en deze houding is karakteristiek. Dus ja, ik denk dat Palmer erg blij is met het beeld.Zeux schreef:Ik zie overigens net een wat malotige sculptuur onthuld worden van Jim Palmer bij Camden Yards.Ongetwijfeld fantastische pitcher, maar je zal jezelf maar zo moeten zien.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- InnerHarbour
- InnerHarbour
Yep, jong team. Wat ik begrijp is een aantal jongens al gedraft, maar besluit ze nog een jaar college te spelen.
Onder meer Trea Turner speelt voor Team USA. Is in 2011 gedraft door de Pirates in de 20ste ronde.
Onder meer Trea Turner speelt voor Team USA. Is in 2011 gedraft door de Pirates in de 20ste ronde.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Nou, het kondigde zich voor de AS al een beetje aan, maar de Mets zijn dan eindelijk ingestort en hard op weg naar de plek waar iedereen ze aan het begin van het seizoen dacht: onderin de divisie.
De bullpen stinks (twee blown safes gisteravond!), maar gelukkig is Alderson op zoek naar een back up catcher...
Hij noemt zich 'buyer', maar vindt vervolgens iedereen te duur. Gelukkig voor hem zijn de Mets voor de trade deadline veranderd van buyers in sellers, want dan hoeft hij ook zijn buy-act niet meer hoog te houden.
Nu maar hopen dat ze genoeg talent weten te behouden voor volgend jaar. Wat mij betreft gaan de young guns (Wheeler en Harvey) op de heuvel om vast aan het MLB-niveau te wennen voor volgend jaar.
Phillies daarentegen zijn gelouterd uit de AS gekomen. Die zijn 'on a roll'. Ik denk niet dat ze Atlanta of Washington nog gaan pakken en de WC kan ook lastig worden, maar ze gaan wel dichtbij komen denk ik.
De bullpen stinks (twee blown safes gisteravond!), maar gelukkig is Alderson op zoek naar een back up catcher...
Hij noemt zich 'buyer', maar vindt vervolgens iedereen te duur. Gelukkig voor hem zijn de Mets voor de trade deadline veranderd van buyers in sellers, want dan hoeft hij ook zijn buy-act niet meer hoog te houden.
Nu maar hopen dat ze genoeg talent weten te behouden voor volgend jaar. Wat mij betreft gaan de young guns (Wheeler en Harvey) op de heuvel om vast aan het MLB-niveau te wennen voor volgend jaar.
Phillies daarentegen zijn gelouterd uit de AS gekomen. Die zijn 'on a roll'. Ik denk niet dat ze Atlanta of Washington nog gaan pakken en de WC kan ook lastig worden, maar ze gaan wel dichtbij komen denk ik.
- InnerHarbour
Yahoo bekijkt de trade market per team:
1-9 over de laatste tien wedstrijden...

De Mets worden al niet eens meer tot de teams gerekend die zich afvragen of ze buyers or sellers zijn...7. Baltimore Orioles aren't playing out of their minds. So much so that it's unfortunate, actually, because they'd make a great sell candidate if doing so wouldn't murder a fan base that's already so alienated it should reside in Roswell.
Jim Johnson is a perfect sell-high guy, one year shy of free agency and excelling, and if the Rays hold onto Rodney and Huston Street signs an extension with San Diego, the relief market would pay top dollar for Johnson. It might be nice to sell off Nick Markakis, whose $15 million salary could be well-positioned elsewhere, but no chance that happens, owner Peter Angelos' irrational love for Markakis what it is.
Here's the thing: The Orioles aren't good enough to buy. Injuries rendered their rotation a mess, they've got a minus-44 run differential and no matter how great a job manager Buck Showalter and GM Dan Duquette have done – and quite great is the answer – sacrificing more surprising years for the quick high of one is impractical.
The Orioles should hold while the rest of the AL East goes into buy mode. Yes, the Yankees (starting pitching and maybe a reliever). Yes, the Red Sox (pitching, pitching, pitching). Yes, the Blue Jays (same, with a deep enough farm system to support the buy). You see why the pitching market refuses to yield any race-changing deals. Sellers would be foolish not to ask for above market, hoping a team with a history of big trade buys like the …
1-9 over de laatste tien wedstrijden...

- InnerHarbour
GM Dan Duquette blijft beweren dat we dit jaar buyers zijn en geen sellers. Is weer eens wat anders want ik heb het nog niet meegemaakt. Op de een af andere manier hebben ze er weer eens 5 op een rij gewonnen en doen nog volop mee. Volgens mij kan het zo weer omslaan.
Nu Hamel weggevallen is hebben we gewoon een solide starter nodig, Chen is goed maar wat daarachter zit is de ene start goed en de volgende klote en vaak ook meerdere wedstrijden klote. De pen is uitstekend maar we komen niet genoeg op de honken. Met een goede starter en een gozer erbij die 30 HR slaat kunnen we gewoon zomaar naar de PO via een WC lopen, niet dat de Orioles nu zo goed zijn maar buiten de MFY is de ALE gewoon niet sterk dit jaar.
Tampa en Boston vallen tegen maar je zou me niet zien klagen hoor als die versterkingen er komen en we wandelen het postseason in.
Nu Hamel weggevallen is hebben we gewoon een solide starter nodig, Chen is goed maar wat daarachter zit is de ene start goed en de volgende klote en vaak ook meerdere wedstrijden klote. De pen is uitstekend maar we komen niet genoeg op de honken. Met een goede starter en een gozer erbij die 30 HR slaat kunnen we gewoon zomaar naar de PO via een WC lopen, niet dat de Orioles nu zo goed zijn maar buiten de MFY is de ALE gewoon niet sterk dit jaar.
Tampa en Boston vallen tegen maar je zou me niet zien klagen hoor als die versterkingen er komen en we wandelen het postseason in.

YNWA
- InnerHarbour
Even om aan te geven hoe sterk de pen van de Oriols is, Ken Rosenthal
THE MYTH OF RUN DIFFERENTIAL
The Orioles are tied for the second wild card in the AL, but their minus-44 run differential is the worst in their division and fourth worst in the league, ahead of only the Indians (minus-47), Royals (minus-51) and Twins (minus-90).
Some sabermetricians view that statistic as evidence that the Orioles will falter, but club officials see it differently. In their view, the Orioles' run differential is easily explained.
First, the team’s inconsistent starting pitching produces an unusual number of blowouts. A mere seven games — two 12-run losses, one 11-run loss and four seven-run losses — account for a whopping minus-63.
The Orioles’ terrific bullpen, on the other hand, enables the club to win an inordinate number of close games — the O’s are 10-2 in extra innings and 19-6 in one-run outcomes.
Some sabermetricians would argue that those records are attributable to luck, but close games often are decided by late-inning matchups — and the Orioles’ pen, anchored by All-Star closer Jim Johnson, often is better than the opponents’.
The team is 38-0 when leading after seven innings.
YNWA
Ik durf die cijfers bij de Mets niets eens te bekijken...
Alderson is al op weg naar de uitgang:
Alderson is al op weg naar de uitgang:
Met een serie tegen de Nationals en een lange West-trip voor de boeg, weet ik het antwoord al.Sandy Alderson insisted on Saturday, again, that the Mets are ‘buyers,’ as he prepares for the July 31 trade deadline.
“The presumption is that we are buyers,” he said. “But, realistically, the next seven, eight, 10 games become important for us.”
- InnerHarbour
Ja de Nats hebben gewoon een goed team (tot de schrik van een hoop O’s-fans
) dit jaar.
Ze hebben natuurlijk erg goed gedraft in de afgelopen jaren toen ze steeds laatste werden. Zimmerman, Zimmermann en Desmond zijn solide, Strasburg is een toekomstige Ace en Bryce Harper die pas 19 is wordt niets voor niets al vergeleken met Micky Mantle. Verder hebben ze in LaRoche een goede first baseman voor dit jaar en in Gonzalez een prima starter. Alleen het aantrekken van Jayson Werth met zijn albatros contract in combinatie met zijn leeftijd vond ik een daad van een waanzinnige.

Ze hebben natuurlijk erg goed gedraft in de afgelopen jaren toen ze steeds laatste werden. Zimmerman, Zimmermann en Desmond zijn solide, Strasburg is een toekomstige Ace en Bryce Harper die pas 19 is wordt niets voor niets al vergeleken met Micky Mantle. Verder hebben ze in LaRoche een goede first baseman voor dit jaar en in Gonzalez een prima starter. Alleen het aantrekken van Jayson Werth met zijn albatros contract in combinatie met zijn leeftijd vond ik een daad van een waanzinnige.
YNWA
- InnerHarbour
Vier wedstrijden Arizona, vier SanFran en drie San Diego. SanFran heeft een beter record en Arizona doet het thuis goed, San Diego heeft het minste record van de vier maar zijn 7 en 3 over de laatste 10 wedstrijden.
Mmmmmm, ik zeg dat jullie er 4 winnen en 7 verliezen. Jij?
Mmmmmm, ik zeg dat jullie er 4 winnen en 7 verliezen. Jij?
YNWA
Ik zeg 3-8.
Starting pitching is flink verzwakt in juli en de bullpen stinks. Dat gaan we niet compenseren met de goede offense. It's all about pitching.
Starting pitching is flink verzwakt in juli en de bullpen stinks. Dat gaan we niet compenseren met de goede offense. It's all about pitching.
- InnerHarbour
We gaan het zien!
BTW, zie dat jullie Zimmerman, Gonzalez en Strasburg krijgen, veel rotter kan het niet.
BTW, zie dat jullie Zimmerman, Gonzalez en Strasburg krijgen, veel rotter kan het niet.
YNWA
Dempster van Cubs naar Braves.
Die had ik er nu graag bij gehad (al heeft de bullpen nóg meer reparatie nodig).
Ik begin me overigens wel te verzoenen met het idee dat er niet 'gekocht' gaat worden. Seizoen is voorbij. De problemen zijn inmiddels zo groot, dat één fix niet helpt.
Nu hopen dat Collins/Alderson/f*cking Wilpons het jonge grut vasthoudt en in de winter de hele pitching staff gereviseerd wordt. Goede starter erbij en een zwik relievers. Misschien nog backup-catcher erbij en dan kunnen we kijken of we halverwege 2013 wél in de race kunnen blijven. Op zich is de afgelopen jaren gewerkt aan een prima infield/outfield dat prima slaat. Nu nog die klote-errors eruit krijgen (met name bij Murphy) en we kunnen wat serieuzer mee gaan doen.
Die had ik er nu graag bij gehad (al heeft de bullpen nóg meer reparatie nodig).
Ik begin me overigens wel te verzoenen met het idee dat er niet 'gekocht' gaat worden. Seizoen is voorbij. De problemen zijn inmiddels zo groot, dat één fix niet helpt.
Nu hopen dat Collins/Alderson/f*cking Wilpons het jonge grut vasthoudt en in de winter de hele pitching staff gereviseerd wordt. Goede starter erbij en een zwik relievers. Misschien nog backup-catcher erbij en dan kunnen we kijken of we halverwege 2013 wél in de race kunnen blijven. Op zich is de afgelopen jaren gewerkt aan een prima infield/outfield dat prima slaat. Nu nog die klote-errors eruit krijgen (met name bij Murphy) en we kunnen wat serieuzer mee gaan doen.
Nog even en ze komen niet meer naar NL.Cubaanse honkballer in Haarlem gevlucht
Cuba won gistermiddag voor het eerst in veertien jaar de Haarlemse Honkbalweek. De Cubaanse honkballers moesten de finale tegen Puerto Rico in het Pim Mulierstadion spelen zonder Aledmis Díaz. De 21-jarige binnenvelder was na de gewonnen halve finale van een dag eerder uit het hotel, waar de ploeg verbleef, gevlucht.
Auteur: Rogier van Zon Geplaatst op: 23-07-2012, 22.00
Voor de derde keer in zes jaar tijd is een
Cubaan in Nederland gevlucht.
Díaz is de derde Cubaanse honkballer in zes jaar tijd, die in Nederland is gevlucht. De 21-jarige honkballer van Naranjas de Villa Clara speelde tijdens de Haarlemse Honkbalweek in vijf van de zeven wedstrijden voor de latere toernooiwinnaar. In de voorronde kwam hij uit in de wedstrijden tegen de Verenigde Staten, Chinese Taipei, Japan en Nederland. In de halve finales speelde hij de wedstrijd tegen de Verenigde Staten.
Díaz kwam uiteindelijk, voornamelijk als invaller, tot zes slagbeurten (.167). Zijn enige honkslag van het toernooi sloeg hij tegen Nederland. Hij deed dat in de zevende inning van de met 0-4 gewonnen wedstrijd op het pitchen van Leon Boyd. De binnenvelder maakte het toernooi één fout in zes veldacties. Na afloop van de halve finale vluchtte hij. De Cubaan hoopt zijn carrière voort te zetten in de Amerikaanse Major League.
Hij volgt daarmee het voorbeeld van zijn landgenoten Aroldis Chapman en Gerardo Concepción Pérez. Chapman was de eerste Cubaan die in Nederland de nationale ploeg ontvluchtte. Hij deed dat tijdens het World Port Tournament van 2009. Chapman tekende uiteindelijk een een zesjarig contract ter waarde van ruim dertig miljoen dollar bij Cincinnati Reds en debuteerde een jaar na zijn vlucht in de Major League.
Vorig jaar werd de negentienjarige talentvolle pitcher Gerardo Concepción Pérez de tweede Cubaan. Ook hij vluchtte uit het Rotterdamse hotel waar zijn ploeg verbleef voor het World Port Tournament. Concepción tekende begin dit jaar een vijfjarig contract bij Chicago Cubs voor naar verluid zes miljoen dollar.

- InnerHarbour
Ichiro naar de MFY voor 2 minor league pitchers. Gefeliciteerd, volgens mij zijn ze daar ongeveer twee jaar te laat mee.
YNWA
Of de ouwe vos heeft nog wat benzine in de tank en geeft nog even gas dit jaar. In Seattle functioneerde hij op de automatische piloot, zonder enig perspectief. Nu lonkt ineens het naseizoen en wie weet de World Series. NY is ook even iets anders dan Seattle. Ik begrijp dat hij nogal een diva was bij de Mariners. Gaat hij niet ver mee komen in de Bronx.
- InnerHarbour
Wow, jullie scoren precies waar de Mets op dit moment falen.The O's entered Tuesday's homestand opener against the Rays having won five of six, giving them a 51-45 record, seven games back of the Yankees in the AL East. And they've accomplished this mostly on the might of a 34-15 record in games decided by one or two runs. Thanks to their bullish bullpen, they've fended off late rallies in games too close for comfort. They've gone 10-2 in extra innings. Bron: MLB.com