Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Volgens mij zag ik een Rabo de benen stil houden vlak achter de mannen die ontsnapten in wat de beslissende ontsnapping lijkt te zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ik vond het een raar moment. Het was precies op het moment van de jump. Een Rabo hield een meter of vijf/tien erachter de benen stil en keek achterom. Ik vond het heel curieus.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Volgens mij had Tankink toen net lek gereden.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
De etappes zijn gewonnen door:
Vier Engelsen
Vier Fransen
Eén Slowaak
Eén Duitser
Eén Spanjaard
Eén Zwitser.
Een Engelsman in het geel. Een Slowaak in het groen. Een Zweed in de bolletjestrui.
Tour de France. Wielrennen.
Vier Engelsen
Vier Fransen
Eén Slowaak
Eén Duitser
Eén Spanjaard
Eén Zwitser.
Een Engelsman in het geel. Een Slowaak in het groen. Een Zweed in de bolletjestrui.
Tour de France. Wielrennen.
Ja, opvallend. De Belgen zitten bijvoorbeeld ook nog op hun honger. Alleen Jurgen van den Broeck laat zich goed zien voor het klassement. Die heeft in het begin ongelukkig tijd verloren en verder netjes gepresteerd.
Italië is ook nergens. Veel traditionele wielerlanden hebben het lastig.
Italië is ook nergens. Veel traditionele wielerlanden hebben het lastig.
Nil volentibus arduum
- peter
Moreno Moser wint de Ronde van Polen. De zoon van de broer van Francesco.
Woensdag wint er natuurlijk wel een Italiaan. Die schrijf ik alvast op. ;)

Woensdag wint er natuurlijk wel een Italiaan. Die schrijf ik alvast op. ;)
Moreno Moser maakt een prachtig debuut bij de profs inderdaad. Zou wel gaaf zijn als hij echt in de voetsporen van Fransesco kan treden!
Nibali is inderdaad kansrijk met een afdaling op het einde. Als ik Wiggins was ging ik niet eens proberen om dat bij te houden. Hij heeft speling genoeg. Waarom zou je het risico lopen om te ver te gaan. Nibali volgen is bergaf geen sinecure.
Nibali is inderdaad kansrijk met een afdaling op het einde. Als ik Wiggins was ging ik niet eens proberen om dat bij te houden. Hij heeft speling genoeg. Waarom zou je het risico lopen om te ver te gaan. Nibali volgen is bergaf geen sinecure.
Nil volentibus arduum
- peter
Ik zie eerlijk gezegd Evans er nog wel afstuiteren. Gut feeling. Hij zal risico's moeten nemen om Nibali bij te houden, dan wel uit te lopen. Afhankelijk hoe het loopt bergop.
Ken je de afdaling van Peyresourde? Technisch?
Ken je de afdaling van Peyresourde? Technisch?
Op zich is 'ie vrij makkelijk. Er zitten uiteraard wel wat bochten in maar het is niet heel technisch. Maar goed, in een relatief eenvoudige bocht kun je ook het verschil maken als je er maar hard genoeg doorheen gaat. En dat kun je Nibali wel toevertrouwen.
Dit is overigens de afdaling waar Jens Voight een paar seizoenen terug zo ongeloofelijk op z'n plaat ging toen zijn stuur uit z'n handen sloeg toen hij over een hobbel stuurde en niet met z'n handen in de beugel zat.
Dit is overigens de afdaling waar Jens Voight een paar seizoenen terug zo ongeloofelijk op z'n plaat ging toen zijn stuur uit z'n handen sloeg toen hij over een hobbel stuurde en niet met z'n handen in de beugel zat.
Nil volentibus arduum
Frank Schleck positief bevonden. 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Ah, tweede rustdag dus tweede dopinggeval.
Vrij onschuldig volgens mij als ik de eerste berichten zo lees. Maar goed, eerst maar even afwachten wat er nu precies aan de hand is. Zal de sfeer in die ploeg ongetwijfeld ten goede komen. En het was al zo gezellig!
Vrij onschuldig volgens mij als ik de eerste berichten zo lees. Maar goed, eerst maar even afwachten wat er nu precies aan de hand is. Zal de sfeer in die ploeg ongetwijfeld ten goede komen. En het was al zo gezellig!
Nil volentibus arduum
Hoezo vrij onschuldig?
Salvador Dali
Salvador Dali
Zou hij het expres gedaan om weg te komen bij Bruyneel/Radioshack? Is wel wat ver gezocht natuurlijk... 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Er is sprake van een vochtafdrijvend middel. Dat kan verschillende oorzaken hebben. Ik bedoel onschuldig vooral in de zin van dat het niet direct om bloeddoping of iets dergelijks lijkt te gaan.
Ik heb er een ontzettende hekel aan als dit soort berichten direct ontzettend uit hun verband worden getrokken en dat gebeurd nogal snel. In het eerste bericht lees ik bijvoorbeeld dit:
Ik heb er een ontzettende hekel aan als dit soort berichten direct ontzettend uit hun verband worden getrokken en dat gebeurd nogal snel. In het eerste bericht lees ik bijvoorbeeld dit:
Er is dus iets geconstateerd. Dat is geen basis om hem uit de ronde te zetten maar we gooien het maar wel in de publiciteit met de toevoeging dat de ploeg haar verantwoordelijkheid wel zal nemen. Wat is dat nou voor een flauwekul?"De UCI kan de renner echter niet voorlopig schorsen volgens de regels vanwege de aard van de stof". Echter is de UCI ervan overtuigd dat het teammanagement van Radioshack-Nissan de nodige maatregelen zal treffen zodat de Tour de France in rust door kan gaan en Schleck in alle rust zijn verdediging kan voorbereiden. De UCI is op dit moment niet in staat om aanvullende informatie te verstrekken.
Bron: wielerland.nl
Nil volentibus arduum
- peter
Mee eens. Het gebruik van het middel kan leiden tot een berisping of een schorsing?
Zometeen komt 'ie er af met een berisping. Moest voor de controle plassen en kreeg van de UCI een plastablet.
Zometeen komt 'ie er af met een berisping. Moest voor de controle plassen en kreeg van de UCI een plastablet.

Klinkt inderdaad wat apart. Wat de stof ook is, veel heeft het niet geholpen.
-
- AT Toto winner 15/16
Had in het verleden ook al connecties met Fuentes, wat mij betreft guilty as hell. Kijk ik snap dat jullie als wielerliefhebbers dit niet kunnen handelen want jullie dachten dat het nieuwe wielrennen zoals Ducrot dat zegt echt bestond.Marillion schreef:Ah, tweede rustdag dus tweede dopinggeval.
Vrij onschuldig volgens mij als ik de eerste berichten zo lees.
Oh nee hoor. Ik geloof wel dat er sprake is van een andere mate van gebruik dan bijvoorbeeld in de jaren '90 maar doping is iets van alle tijden en alle sporten.
Alleen moet je als bond en als organisatie wel zorgen dat je de zaken goed op orde hebt voor je iets naar buiten brengt. Zo'n heksenjacht die nu meteen weer op gang komt is volledig misplaatst. Iedereen kraamt direct de grootste onzin uit, er staat een hoeveelheid politie klaar alsof we met een grote misdadiger te maken hebben. Dat is er gewoon ver overheen wat mij betreft. Dit gebeurd allemaal op basis van een constatering die kennelijk niet eens genoeg is om hem direct uit koers te nemen. Kijk, als je doping gebruikt en je valt door de mand dan staat daar een straf op. Maar het hele circus er om heen is tegenwoordig gewoon een aparte bedrijfstak geworden. Het gaat ook daar niet om het schoonmaken van de sport maar om het verdienen van geld.
Overigens ben ik helemaal niet tegen het gebruik van bepaalde middelen hoor. Ik zie wel wat in een systeem waar je onder medische begeleiding een aantal zaken toestaat en dat je gezondheidscontroles laat bepalen of renners gezond genoeg zijn om deel te nemen aan een wedstrijd.
Alleen moet je als bond en als organisatie wel zorgen dat je de zaken goed op orde hebt voor je iets naar buiten brengt. Zo'n heksenjacht die nu meteen weer op gang komt is volledig misplaatst. Iedereen kraamt direct de grootste onzin uit, er staat een hoeveelheid politie klaar alsof we met een grote misdadiger te maken hebben. Dat is er gewoon ver overheen wat mij betreft. Dit gebeurd allemaal op basis van een constatering die kennelijk niet eens genoeg is om hem direct uit koers te nemen. Kijk, als je doping gebruikt en je valt door de mand dan staat daar een straf op. Maar het hele circus er om heen is tegenwoordig gewoon een aparte bedrijfstak geworden. Het gaat ook daar niet om het schoonmaken van de sport maar om het verdienen van geld.
Overigens ben ik helemaal niet tegen het gebruik van bepaalde middelen hoor. Ik zie wel wat in een systeem waar je onder medische begeleiding een aantal zaken toestaat en dat je gezondheidscontroles laat bepalen of renners gezond genoeg zijn om deel te nemen aan een wedstrijd.
Nil volentibus arduum
- Jinne
- Site Admin
Evans kan weer niet mee met de beste renners bergop. Een podiumplek wordt dus steeds lastiger voor hem.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- peter
Hele middag al vrij genomen, maar het gaat nog los ook.
Basso die Evans er af fietst. Eens zien of Nibali iets durft in de laatste afdaling.
Basso die Evans er af fietst. Eens zien of Nibali iets durft in de laatste afdaling.
Voeckler is een held! 

Salvador Dali
Salvador Dali
- peter
Duke zit aan de dope.
Geweldige prestatie van Voeckler, maar dat blijft het wel bij.
Geweldige prestatie van Voeckler, maar dat blijft het wel bij.