De plannen van Bergkamp en Jonk
Moderator: mods
Re: De plannen van Bergkamp en Jonk
Ajaciedjuh schreef:De beste van de wereld zelfs.
Ja, de beste zangers van de wereld komen ook uit Volendam

We wachten op Messi, Xavi, Ronaldo en Drogba uit onze eigen wereldklasse jeugd

Ajax selecteert jeugdspelers in Sao Paulo
Bron: Diario de Sao Paulo
Ajax heeft in Brazilië volgens de Braziliaanse media 50 geselecteerde voetballertjes van verschillende clubs laten opdraven in een evenement. Ze zijn allen onder de 15 jaar. Uiteindelijk zijn er 8 gekozen die in december op stage mogen komen in Amsterdam.
Onder andere de jeugdspelers Luiz Gustavo Mondim (defensieve middenvelder) en Victor Danrlei (spits) van São Bento behoren tot de gelukkigen. De vijftig spelers werden gedurende 2 dagen zowel technisch, fysiek als psychologisch getest.
Danrlei is blij dat hij is uitgekozen. 'Ik had nooit verwacht dat ik een kans als deze zou krijgen. Ik kan bij een club gaan spelen die internationaal sterk gewaardeerd wordt', laat hij weten.
--> weet niet of ik dit zo tof vindt...
Bron: Diario de Sao Paulo
Ajax heeft in Brazilië volgens de Braziliaanse media 50 geselecteerde voetballertjes van verschillende clubs laten opdraven in een evenement. Ze zijn allen onder de 15 jaar. Uiteindelijk zijn er 8 gekozen die in december op stage mogen komen in Amsterdam.
Onder andere de jeugdspelers Luiz Gustavo Mondim (defensieve middenvelder) en Victor Danrlei (spits) van São Bento behoren tot de gelukkigen. De vijftig spelers werden gedurende 2 dagen zowel technisch, fysiek als psychologisch getest.
Danrlei is blij dat hij is uitgekozen. 'Ik had nooit verwacht dat ik een kans als deze zou krijgen. Ik kan bij een club gaan spelen die internationaal sterk gewaardeerd wordt', laat hij weten.
--> weet niet of ik dit zo tof vindt...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Selectiedagen. Heb er ook altijd een beetje een vervelend gevoel bij.
Gebeurt dit vaker?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Volgens Menno Geelen (Ajax) is dit een gedateerd bericht en waren dit de selectiedagen voor de Aegon Future Cup (waar dus de afvaardiging van Desportivo Brasil uit voortvloeide). Wel apart dat dat Braziliaanse artikel vandaag is gepubliceerd.
Wat is hier mis mee?Peter schreef:Selectiedagen. Heb er ook altijd een beetje een vervelend gevoel bij.
De Major League Baseball houdt doorlopend dit soort scoutingskampen in allerlei uithoeken van de wereld. Jaarlijks is er zo'n kamp in Italië voor Europese talenten. Ik vind het wel slim.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Abubaker Mobara (Ajax Cape Town, stagespeler na de Aegon Future Cup) komt dit weekend terug naar Amsterdam voor een nieuwe stageperiode.
(http://www.kickoff.com/news/28368/tumel ... trials.php
-
Hij viel op door zijn mooie balbehandeling, door zijn overzicht, maar hij was toch dispensatiespeler? Hij was toch iets ouder? Hij kan meedoen met A-toernooi over een paar weken.Benji schreef:Abubaker Mobara (Ajax Cape Town, stagespeler na de Aegon Future Cup) komt dit weekend terug naar Amsterdam voor een nieuwe stageperiode.
Voor degenen die de Future-Cup gezien hebben, hij had nummer 3, passeerde als laatste man gewoon twee AC Milan-spelers, tactisch dom, maar zo leuk om te zien en ik kijk voetbal juist om die extraatjes; voetballers als Lazic en Busse (beiden hebben net een meerjarig contract getekend) zie je overal, ook bij de amateurs.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
- peter
Ajax praat met Witschge en Perez over functie als jeugdtrainer
4 juli 2012
Voetbal International meldt in haar uitgave van vandaag dat Ajax in gesprek is met Richard Witschge en Kenneth Perez over een functie als jeugdtrainer. Het is nog niet duidelijk of Witschge en Perez een jeugdploeg onder hun hoede krijgen, als assistent-coach gaan fungeren of individuele training gaan geven binnen de opleiding van Ajax
AN
Overmars nieuwe directeur voetbalzaken. Vanaf maandag, dus ook met deze heren bezig al.
- peter
Perez gaat de A1 doen.
Als assistent. Vervanger van Ronald de Boer.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Ajaciedjuh
Richard Witschge zou toch ook een rol in de opleiding krijgen!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ajax.nlDe trainers/managersstaf van de Toekomst ziet er als volgt uit:
Jong Ajax Gery Vink
assistent Jong Ajax John Bosman
A1 Fred Grim
assistent A Kenneth Perez
A2 Said Ouaali
B1 Orlando Trustfull
B2 Frank Peereboom
C1 Peter van der Veen
C2 Brian Tevreden
D1 Casimir Westerveld
D2 Dave Vos
E1 Peter van der Hengst
E2 Joost van Dam
E3 Alex Geernaert
F1 Dennis de Haan
Technisch Wim Jonk
Technisch Dennis Bergkamp
Technisch Ruben Jongkind
Technisch Michel Kreek
Technisch Michel Hordijk
Teamlid Heini Otto
Indiv.trainer Ronald de Boer
Indiv.trainer Brian Roy
keeperstrainer Serge van den Ban
keeperstrainer René Stam
keeperstrainer Peter den Otter
movementtrainer Ronald Joorse
movementtrainer Ronald Mijzen
movementtrainer Jan Willem Teunissen
movementtrainer Freek de Boer
De plannen van Bergkamp en Jonk
Wat moet ik mij voorstellen bij technisch Jongkind, Kreek en Hordijk?
Kreek is coordinator middenbouw (B2 t/m C2). Hordijk coordinator onderbouw (D1 t/m F1) plus techniektrainer. Jongkind werkt met het technisch hart. Heeft ook geholpen aan het plan Cruijff.
Ajax.nlOok Witschge keert terug bij Ajax
Nadat maandag bekend werd dat Kenneth Perez bij Ajax terug zal keren als assistent-trainer bij de Ajax A1, is dinsdag ook bekend geworden dat Richard Witschge terug zal keren op de Toekomst. Witschge zal aan de slag gaan als individuele trainer.
De 42-jarige Witschge speelde in zijn actieve periode als voetballer twee periodes voor Ajax. De Amsterdammer kwam van 1986 tot 1991 uit voor de huidige landskampioen en ook van 1996 tot 2003 speelde hij in de kleuren van 'zijn' Ajax. Als individueel trainer zal Witschge Ronald de Boer en Bryan Roy gaan helpen.
Yes, onze spelers gaan weer leren hooghouden. Hij is natuurlijk ook een oogappel van Cruijff (de echte, niet die van AT) 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Hé, een drieling? Mompelt die ook zo mooi?movementtrainer Freek de Boer
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ik heb het idee dat Frank daar de afgelopen jaren wel aan gewerkt heeft, want als je nu Ronald hoort praten merk je goed dat Frank inmiddels een stuk duidelijker spreekt.
B2 Frank Peereboom
C1 Peter van der Veen
C2 Brian Tevreden
D1 Casimir Westerveld
D2 Dave Vos
E1 Peter van der Hengst
E2 Joost van Dam
E3 Alex Geernaert
F1 Dennis de Haan
Allemaal Cruijff-adepten. Iedereen die niet tot de sekte behoort, vliegt er stante pede uit.
C1 Peter van der Veen
C2 Brian Tevreden
D1 Casimir Westerveld
D2 Dave Vos
E1 Peter van der Hengst
E2 Joost van Dam
E3 Alex Geernaert
F1 Dennis de Haan
Allemaal Cruijff-adepten. Iedereen die niet tot de sekte behoort, vliegt er stante pede uit.