Krijgt Twente nu Fairplay-ticket? En gaan dan nr. 6 t/m 10 playoffs spelen?
Moderator: mods
Meestal wordt dat een kwaliteit genoemd! Munsterman was toen bijna dagelijks in het nieuws, hij had de "wijsheid in pacht", zoals hij Twente leidde, zo moest het (Derksen e.c.) Nu blijft er van dat image weinig over, een bal op de paal beslist over deelname aan de CL of niet, zo eenvoudig is het.Toppie schreef:Mclaren is geen geweldige trainer 2 jaar geleden met geluk kampioen door Ruiz en de laatste minuut scoren in 8 wedstrijden
He pannekoek, misschien moet je eens naar je eigen prestatie kijken...FC Twente nu al zeker van Europa: 'Maar ik schaam me voor mijn team'
Zondag, 6 mei 2012 om 17:50
FC Twente is komend seizoen hoe dan ook verzekerd van Europees voetbal. De Tukkers zijn door de zesde plek in de eindrangschikking veroordeeld tot de play-offs, maar mocht het daarin misgaan dan kan de ploeg van Steve McClaren altijd nog aanspraak maken op de sportiviteitprijs. Nederland krijgt een extra Europa League-ticket van de UEFA vanwege de hoge stand in het Fair Play-klassement en Twente is de sportiefste hoog geklasseerde ploeg in de Eredivisie.
Mochten de Enschedeërs de play-offs echter alsnog winnend afsluiten, dan gaat het ticket voor de voorronde van de Europa League naar Excelsior. De Rotterdammers degradeerden zondag uit de Eredivisie, maar ook zij staan vanwege het relatief lage aantal gele en rode kaarten hoog in het Fair Play-klassement van de KNVB.
Die kans lijkt op dit moment echter niet groot. De stemming bij FC Twente is tot ver onder het nulpunt gedaald en de club besloot na de 4-2 nederlaag bij VVV-Venlo alle meegereisde fans te compenseren voor de gemaakte kosten. “Ik schaam me voor mijn team, dit is onacceptabel. We zijn onze trots kwijtgeraakt in de laatste wedstrijden. Het is goed dat we een gebaar maken naar de fans”, zei McClaren na afloop van het duel. “We hebben spelers nodig die kunnen en willen vechten voor FC Twente. Dat mis ik de laatste tijd. Dit is Twente onwaardig.”
Inderdaad, dat verdedigen bij dat doelpunt van die buitenlandse jongen leek helemaal nergens op.Duke schreef:Mmm, op basis van wat ik vandaag van Van Peppen zag, zou ik hem lekker nog een jaartje in Waalwijk laten.
Misschien speelt er nog wat in Jong Twente?McClaren wil nog drie versterkingen
Van onze Telesportredactie
ENSCHEDE - FC Twente-trainer Steve McClaren wil na de play-offs intern een scherpe evaluatie houden om te onderzoeken hoe het dit seizoen zo mis heeft kunnen lopen dit seizoen. Op de agenda zullen onder meer staan de vele blessures, maar ook het aankoopbeleid en de samenstelling van de selectie. ,,Ik ben in zoveel dingen teleurgesteld. We zijn met z’n allen verantwoordelijk en moeten ook allemaal op onze fouten worden afgerekend. Dat zal aan het einde van het seizoen gebeuren.”
McClaren heeft zijn analyse over de tekortkomingen van het spelersmateriaal al klaar. De groep was naar zijn mening te kwetsbaar in de breedte en niet in balans door een overdaad aan lopers en een gebrek aan creativiteit. Bovenaan het verlanglijstje staat dan ook een nieuwe nummer tien, waarvoor Maarten Martens van AZ de belangrijkste kandidaat is.
Voor het middenveld moet de ook door AZ en SC Heerenveen begeerde Robbert Schilder erbij komen. ,,We zullen het team veranderen. Daarmee zijn we al begonnen door Tadic, Bjelland en Breukers aan te trekken, maar ik vind dat er nog drie à vier spelers bij moeten komen. Het is duidelijk dat we creativiteit missen. Daar zullen we aan moeten werken, al hebben we daar met het aantrekken van Tadic al een belangrijke stap in gezet.”
3 van de laatste 4 seizoenen boven psv geeindigd. Dus op andere vlakken klopt het ook.Baseman schreef:Munsterman spiegelt Twente regelmatig aan PSV en heeft al meerdere malen geroepen dat ze PSV voorbij zijn, wat betreft de term koopclub klopt dit ondertussen wel...
Zoals men bij psv oog voor jeugd heeft? Niet zo vreemd dat zo'n Depay twijfelt. Wat heb je aan een minuut of 6 per wedstrijd...maar McClaren ging ook aandacht voor de jeugd hebben