Moderator: mods
Ja, je bent een ouwe lul.Kowalczyk schreef:Ik zal wel een ouwe lul zijn, maar ik vind beide besluiten van de Amsterdamse burgemeester volkomen begrijpelijk: geen Ajax-huldigingen meer in de binnenstad en paal en perk aan de massale dancefeesten op Koninginnedag.
Wat die Ajax-huldigingen betreft... Als burgemeester heb je er geen fluit mee te maken wie de ellende nou telkens op zijn geweten heeft (echte Ajax-fans, etterige Marokkaantjes, dronken provincialen, weet ik het). Voor de burgemeester, als verantwoordelijke voor de veiligheid in de stad, telt maar één ding: de openbare orde. Als keer op keer blijkt dat die bij Ajax-huldigingen niet gegarandeerd is, met 'dank' aan welke groepering(en) dan ook, dan kan het dus blijkbaar niet. Punt. Ik zou het eigenlijk onbegrijpelijk hebben gevonden wanneer hij na al die geëscaleerde huldigingen dat besluit niet genomen had.
Dan Koninginnedag: dat is een volksfeest voor het hele gezin. Vrijmarkt. Kinderen die leuke dingen kunnen doen. Oudere mensen moeten door hun stad kunnen wandelen met een Oranje-speldje op hun revers, bij wijze van spreken. De laatste jaren was het té ver doorgeslagen naar een massaal, retedruk feest voor jonge mensen, met veel alcohol en dreunende housebeats. Koninginnedag is geen houseparty. Er valt voor jonge mensen nog genoeg te zuipen en te feesten, maar het werd wel tijd om een paar strepen te trekken. Dat is nu gedaan; ik vind dat volkomen terecht.
Alles wat 22 jaar en Ajacied is, zal het wel volkomen met me oneens zijn. Whatever. Ik ben het net zo goed met hún oneens, dus dat kun je tegen elkaar wegstrepen.
K.
Cruijff schreef:Eberhard van der Laan was op 4 mei al 2 minuten stil toen de meeste dodenherdenkers nog in hun pyjama naar Sesamstraat zaten te kijken.
LucaS schreef:Theo Maassen heeft de kampioensschaal gejat en aan M van Nieuwkerk gegeven.
Ssssst, dat haalt de charme weg.Thijs schreef:Gewoon in samenwerking met Ajax gebeurd dit.
Denk je dat of weet je dat?Thijs schreef:Gewoon in samenwerking met Ajax gebeurd dit.
Ajax Life @ajaxlife
Vanavond ff geen updates. We zijn kijken of bij Theo Maassen thuis een beetje knappe spullen staan. #rommelmarkt #schaal