De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

InnerHarbour

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » zo apr 29, 2012 11:58 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Roelf, Dubbel, IH; een moslim of christelijke gemeenschap zou jaloers zijn als ze zien welk een toewijding jullie aan de dag leggen voor JC en welke antipathie voor zijn vermeende tegenstanders. Zijn jullie echt alle nuance uit het oog verloren?
Er is geen nuance in deze. Van Gaal is bewezen achterbaks en dit is alleen gedaan voor zijn al buitenproportionele ego. Zoals Steef terecht opmerkt, "de verjaardag van Cruijff laten draaien om hem".

Brrrrrrrrrrr wat een enge man, mag de veters van Cruijff nog niet strikken, laat staan dat hij op dezelfde hoogte staat.
YNWA

999

Bericht door 999 » zo apr 29, 2012 12:00 pm

Roelf schreef:
999 schreef:
Roelf schreef:
Die drie waren er voor hun eigen hachie. Als het daarmee goed ging met Ajax, dan ok. Als het daarmee niet goed zou zijn gegaan met Ajax, ook ok. Maar goed, er zijn al 681 paginas over volgeschreven. Van Gaal wilde instappen om Cruijff een hak te zetten en heeft Sturkenboom en Blind vooruitgeschoven om het pad vrij te maken. Hij had daarbij niet het belang van Ajax in gedachten.
Jij bent het niet met me eens. Ok! Geen probleem. Niet nodig om het hele verhaal weer op te rakelen.
Je hoeft voor mij niks op te rakelen.Maar mijn conclusie dat je vind dat " Dus jij denkt echt dat Van Gaal, Blind en Sturkenboom er op uit waren om AJAX naar de afgrond te brengen, dat was dan hun missie . " .. lol ..

Kijk dat je kiest voor de methode JC, wat die dan ook moge zijn ok, maar doe dan niet alsof deze drie er op uit waren om AJAX ten gronde te richten.Overgens heeft het verleden bewezen dat ook JC op bepaalde momenten alleen aan zichzelf denkt ..
Van Gaal, Sturkenboom en Blind zaten er voor hun zelf. Van Gaal kwam pas in beeld toen hij doorkreeg dat Cruijff weer bij Ajax aanklopte.
Ik zeg niet dat ze Ajax de grond in wilden helpen. Ik zeg ook niet dat ze Ajax er weer bovenop wilden helpen. Dat was ook niet hun missie. Hun missie was alleen om te voorkomen dat Cruijff een voet aan de grond kreeg bij Ajax, en of het daardoor goed of fout ging met Ajax was secundair.
En natuurlijk ben ik het met je eens dat Cruijff in het verleden ook alleen maar aan zichzelf dacht, maar hij is in ieder geval bij Ajax binnen gestapt om schoon schip te maken nadat al die machtsgeile bobos bij Ajax een beetje de weg kwijt waren.
Dat is gewoon onzin.Alle drie zouden er zitten voor AJAX.Hun missie was ook om AJAX beter te maken.En van Gaal heeft in het verleden toch ook bewezen dat ie dat kan.Kijk, het gaat me niet eens om JC of van Gaal.Maar ga de een niet roomser maken dan de ander .. Nuance .. Zoals Cees ook al schrijft ..

Denk je eens in dat deze twee ( Overgens wilde JC het niet ) elkaar wel hadden gevonden, zoals dat bij andere topclubs wel gebeurt.Dat deze twee wel een draaiboek hadden kunnen maken van hoe en wat.De beste trainer ooit en de beste AJAX voetballer ooit.Alle twee hun dikke nek wat dunner was geweest ...
Blij met de punten ...

roelf

Bericht door roelf » zo apr 29, 2012 12:07 pm

Dat is gewoon onzin.Alle drie zouden er zitten voor AJAX.Hun missie was ook om AJAX beter te maken.En van Gaal heeft in het verleden toch ook bewezen dat ie dat kan.Kijk, het gaat me niet eens om JC of van Gaal.Maar ga de een niet roomser maken dan de ander .. Nuance .. Zoals Cees ook al schrijft ..
Jij gaat ervan uit dat het onzin is. Ik niet. Van Gaal stapte niet in in het belang van Ajax. Hij wilde niet eens terug komen. Pas toen hij doorkreeg dat Cruijff binnenstapte moest hij ook zo nodig.
Achteraf blijkt dus ook dat er gelogen is over Sturkenboom en Blind die dus beiden vooraf door van Gaal zijn benaderd en duidelijk aangesteld werden om Jonk (Cruijff) een hak te zetten.
Denk je eens in dat deze twee ( Overgens wilde JC het niet ) elkaar wel hadden gevonden, zoals dat bij andere topclubs wel gebeurt.Dat deze twee wel een draaiboek hadden kunnen maken van hoe en wat.De beste trainer ooit en de beste AJAX voetballer ooit.Alle twee hun dikke nek wat dunner was geweest ...
Natuurlijk, als ze allemaal in het belang van Ajax hadden kunnen samenwerken dan had ik dat prachtig gevonden, maar dan ga je weer voorbij aan de reden waarom iemand bij Ajax binnenstapt. Om Ajax er weer bovenop te helpen en te zorgen dat je levenswerk niet verkloot wordt, of om iemand een hak te zetten.

999

Bericht door 999 » zo apr 29, 2012 12:09 pm

Het zal wel ..
Blij met de punten ...

Le T.

Bericht door Le T. » zo apr 29, 2012 12:58 pm

Roelf schreef:Van Gaal, Sturkenboom en Blind zaten er voor hun zelf. Van Gaal kwam pas in beeld toen hij doorkreeg dat Cruijff weer bij Ajax aanklopte.
Wéér inderdaad.
Ik zeg niet dat ze Ajax de grond in wilden helpen. Ik zeg ook niet dat ze Ajax er weer bovenop wilden helpen. Dat was ook niet hun missie. Hun missie was alleen om te voorkomen dat Cruijff een voet aan de grond kreeg bij Ajax, en of het daardoor goed of fout ging met Ajax was secundair.
Feiten en religie blijft een moeizame combinatie. Cruijff was al bijna anderhalf jaar bezig en had de trainer eruit gewerkt, de directie eruit gewerkt, de RvC eruit gewerkt en de nieuwe speciaal voor hem samengestelde RvC lamgelegd. Hij had al ruim een jaar stevig voet aan de grond, maar hij deed er helemaal niets mee omdat hij nou eenmaalt geen verantwoordelijkheid aankan, "Het is mijn probleem niet, ik ga lekker terug naar Barcelona". Hij heeft zijn beurt voorbij laten en voorbij laten gaan en nog een keer voorbij laten gaan. Toen pas werd Van Gaal benaderd, die wel daadwerkelijk aan het werk wil voor Ajax en daar graag miljoenen voor laat liggen, net als 10 jaar geleden. Dat heeft dus niks te maken met voorkomen dat Cruijff voet aan de grond kreeg, maar als je daar niks meedoet is op een gegeven moment een ander aan de beurt. Dat is zelfs nodig, want het afbreken ging Cruijff wel goed af.

En natuurlijk ben ik het met je eens dat Cruijff in het verleden ook wel eens alleen maar aan zichzelf dacht, maar hij is in ieder geval bij Ajax binnen gestapt om schoon schip te maken nadat al die machtsgeile bobos bij Ajax een beetje de weg kwijt waren.
Buiten zijn liefdadigheid om denkt hij alleen maar aan zichzelf en aan zijn vriendjes. Vier jaar geleden kwam hij ook met een hoop tamtam binnen, maar het enige wat hij heeft gedaan is Van Basten, Van 't Schip en Witschge achterlaten op de loonlijst en hun er een zooitje van laten maken. Enige sturing erin was al teveel gevraagd want hij vond het snel al niet leuk meer, ondanks dat hij beloofd had Ajax te reorganiseren en gezegd heeft verantwoordelijk te zijn. Nu deed hij hetzelfde met Bergkamp en Jonk, ook weer tegen een enorm salaris, en doet hij zelfs bij Chivas hetzelfde.

Dan denk je alleen maar aan jezelf en aan je vriendjes.
Wollt ihr den totalen Mensch?

roelf

Bericht door roelf » zo apr 29, 2012 1:12 pm

999 schreef:Het zal wel ..

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo apr 29, 2012 5:16 pm

JC doet een stap terug, maakt Van 't Schip trainer in Mexico (vriendjespolitiek?), is net te laat om Witschge trainer van Barcelona te maken? In die tijd weet Ajax alles te winnen en wat doet het TH? Bijna iedere jeugdspeler een contract aanbieden, spelers waarvan van tevoren bekend is gemaakt dat het nooit iets zal worden (zie Jongkind's visie/plan/???)

Wat is er veranderd? JC is weg, Ajax is net als vorig seizoen kampioen, net als onder Blind krijgt iedere jeugdspeler een contract. De nieuwe RvC heeft zijn toestemming (net als de vorige), hij moet alleen nog een paar vriendjes een baan geven. Laat hem vooral naar Mexico, Zuid-Afrika reizen, kunnen zijn vriendjes daar gaan werken.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

roelf

Bericht door roelf » zo apr 29, 2012 5:19 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Roelf, Dubbel, IH; een moslim of christelijke gemeenschap zou jaloers zijn als ze zien welk een toewijding jullie aan de dag leggen voor JC en welke antipathie voor zijn vermeende tegenstanders. Zijn jullie echt alle nuance uit het oog verloren?
En dan wordt mij dit verweten. haha. Laat maar Demosthenes. Je doet je naam geen eer meer aan.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo apr 29, 2012 5:56 pm

Roelf schreef:
En dan wordt mij dit verweten. haha. Laat maar Demosthenes. Je doet je naam geen eer meer aan.
Leg uit!

Wordt een andere mening niet gewaardeerd?

Wat voor positiefs heeft de JC-revolutie met zich meegebracht? Kampioen waren we al, met veel jeugdspelers, zijn we nu ook. De jeugdopleiding is volgens de JC-aanhang niets waard als het gaat om de groep ouder dan de D1.

Dat was ook al zo, wat merkt een supporter van de JC-revolutie?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo apr 29, 2012 6:07 pm

Sinds Cruyff zich weer met Ajax bemoeit inmiddels 2 uit 2. Ondanks alle tegenwerking. Petje af!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 29, 2012 6:16 pm

Dubbel schreef:Sinds Cruyff zich weer met Ajax bemoeit inmiddels 2 uit 2. Ondanks alle tegenwerking. Petje af!
:smallgrin.gif:

Je kunt veel op het conto van Cruijff schrijven, maar het resultaat daarvan is pas terug te zien over een paar jaar.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 29, 2012 7:11 pm

:drecul.gif:
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » zo apr 29, 2012 7:12 pm

JC zei toch maar mooi dat Greg dieper moest spelen. En zie daar het resultaat...

:hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » zo apr 29, 2012 8:15 pm

InnerHarbour schreef: Van Gaal is bewezen achterbaks en dit is alleen gedaan voor zijn al buitenproportionele ego.
Van Gaal trekt het niet wanneer hij het middelpunt niet is.

Cruijff feliciteren in een ad en op dezelfde dag laten optekenen dat hij hoopt dat Bayern van RM wint, "want 9 van de 11 hebben nog onder mij gespeeld".

Zijn insteek is 'ik'. Standaard. Hij staat oo altijd klaar om de eerste steen te werpen. Dat wekt gewoon irritatie op.

Jesse

Bericht door Jesse » ma apr 30, 2012 10:48 am

Rishi schreef:JC zei toch maar mooi dat Greg dieper moest spelen. En zie daar het resultaat...

:hypocrite.gif:
:icon_biggrin.gif: :biggthumpup.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma apr 30, 2012 8:55 pm

Wat is het inmiddels weer stil geworden rond de invulling van de RvC.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Rooie

Bericht door Rooie » ma apr 30, 2012 8:59 pm

Bij VI werd net gemeld dat de gesprekken in Barcelona zeer positief zijn verlopen en dat Theo van Duivenbode op korte termijn als interim-directeur wordt aangesteld.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo mei 02, 2012 2:52 pm

Ajaciedjuh schreef:
Dubbel schreef:Sinds Cruyff zich weer met Ajax bemoeit inmiddels 2 uit 2. Ondanks alle tegenwerking. Petje af!

Je kunt veel op het conto van Cruijff schrijven, maar het resultaat daarvan is pas terug te zien over een paar jaar.
Aardige reactie maar je maakt mij niet wijs dat Cruijff geen invloed heeft gehad op de successen in de competitie. Alleen al wordt de trainer nu geadviseerd door Cruijff en Bruins Slot. Nogal een verschil met Cock Jol.

999

Bericht door 999 » wo mei 02, 2012 3:01 pm

Dubbel schreef:
Ajaciedjuh schreef:

Aardige reactie maar je maakt mij niet wijs dat Cruijff geen invloed heeft gehad op de successen in de competitie. Alleen al wordt de trainer nu geadviseerd door Cruijff en Bruins Slot. Nogal een verschil met Cock Jol.
En dit meen je echt serieus ?....
Blij met de punten ...

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » do mei 03, 2012 11:01 am

Vakkie 129

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do mei 03, 2012 11:47 am

volkskrant schreef:Sinds Johan Cruijff zich in september 2010 openlijk ging bemoeien met Ajax, is de club twee keer kampioen geworden, na zeven jaar zonder titel. Dat is geen toeval.
:ajaxscarf.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mei 03, 2012 1:39 pm

Nee joh Dubbel, dat hebben we te danken aan die doorgeleende professor en zijn achterbakse vazal van Gaal. :drecul.gif:
YNWA

Rooie

Bericht door Rooie » do mei 03, 2012 2:19 pm

Nu officieel:
Oproeping BAVA 14 juni 2012

03 mei 2012
De directie van AFC Ajax NV heeft vandaag oproeping gedaan tot het houden van een Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (BAVA).
Deze BAVA heeft als belangrijkste agendapunt de benoeming van drie personen tot lid van de Raad van Commissarissen (RvC) van AFC Ajax NV. Het betreft Hans Wijers (beoogd voorzitter), Theo van Duivenbode en Leo van Wijk. Met inachtneming van de wettelijke oproepingstermijn van 42 dagen, vindt deze vergadering plaats op 14 juni a.s. om 14:00 uur op Sportpark De Toekomst. Gegevens van de kandidaten zijn als bijlage opgenomen bij de agenda voor deze vergadering. De stukken zijn beschikbaar op www.ajax.nl.

De aanbeveling tot benoeming van de drie vermelde commissarissen wordt gesteund door de drie grootste aandeelhouders van AFC Ajax NV die samen meer dan 90% van de aandelen bezitten. De Ondernemingsraad heeft meegedeeld zich te kunnen vinden in deze aanbevelingen en met betrekking tot deze drie vacatures geen andere personen aan te bevelen. In de komende periode zullen volgens de daarvoor geldende procedures nog twee personen geselecteerd worden om tot commissaris benoemd te kunnen worden. Uiteindelijk zal de RvC derhalve uit vijf personen bestaan.

Tekst: Ajax.nl

zeux

Bericht door zeux » do mei 03, 2012 2:27 pm

Mooie leden voor RvC. Nu hopen dat Johan zich aan afspraken houdt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » do mei 03, 2012 2:29 pm

InnerHarbour schreef:Nee joh Dubbel, dat hebben we te danken aan die doorgeleende professor en zijn achterbakse vazal van Gaal. :drecul.gif:
Volgens mij hebben we dat te danken aan FdB en die toch niet zo beroerde jeugdspelers en is het ondanks het gestook van Cruijff. Maar het gaat al precies als verwacht. Successen worden geclaimd en verder hanteren we een veilige zevenjarige periode alvorens we een oordeel kunnen vellen...

Plaats reactie