We worduh kampioen, we worduh kampioen, we w...

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Worden we kampioen in het seizoen 2012-2013?

Weet niet
0
Geen stemmen
Weet niet
0
Geen stemmen
Weet niet
0
Geen stemmen
Nee
2
17%
Nee
2
17%
Nee
2
17%
Weet niet
2
17%
Weet niet
2
17%
Weet niet
2
17%

Totaal aantal stemmen: 12

elliquido

Re: We worduh kampioen, we worduh kampioen, we w...

Bericht door elliquido » ma apr 30, 2012 1:35 pm

Nav het programma kom ik tot de volgende stand indien iedereen de kleine wedstrijden wint en de topwedstrijden gelijk speelt.

conclusie nav dit statement: ajax en de kakkies doen hele goede zaken :ajaxsmiley.gif:

AJAX 76

PSV 68
AZ 67
FEIJENOORD 68
TWENTE 64
HEERENVEEN 63
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo mei 02, 2012 10:03 am

Uitgelachen werden we. Bespot, vernederd en beschimpt. In Alkmaar liep men de polonaise nadat ze hoorden dat Ajax met 6-4 van Utrecht had verloren en AZ de landskampioen op elf punten had gezet. "Ajax is geen titelkandidaat meer," gilde Maarten Martens. Ook op andere plekken in Nederland viel hoongelach ons ten deel.

Door jullie grote vriend Thijssie van Ajaxtalk

De Kuip ontplofte omdat Feyenoord voor het eerst sinds de tachtigjarige oorlog weer eens boven Ajax stond. Dries Mertens zorgde al helemaal voor de uitspraak van het jaar door te stellen dat PSV na de overwinning tegen Feyenoord ‘de kampioenswedstrijd' had gewonnen. Een week later verloor PSV thuis met 2-6 van FC Twente, dat daarna de grootste praatjes had over het kampioenschap. Zesde, stonden we in februari. Niemand nam ons meer serieus. "Ik begin Ajax een beetje sneu te vinden", aldus Willem van Hanegem. Acht punten achter op AZ, FC Twente en PSV.

Laten we eerlijk zijn: het was niet bepaald onze allerbeste periode. Alles zat tegen. Een zuivere 2-0 tegen FC Twente werd afgekeurd. We werden genaaid in de Champions League. Een sukkeltje van 19 uit Almere verpeste het bekertoernooi. FC Utrecht speelde zijn enige twee goede wedstrijden toevallig weer eens tegen ons en we hadden een blessurelijst waar een paard de hik van krijgt. En dan heb ik het nog niet eens over de bestuurlijke onrust. Maar waar in het verleden de Arena al lang met de grond was gelijkgemaakt bij dergelijke resultaten hield iedereen zich nu rustig. "Don't worry, about a thing. ‘Cause every little thing, gonna be alright".

Terwijl AZ, PSV en FC Twente alvast hun titels aan het vieren waren en tetterden dat er weer ‘helemaal niets in Amsterdam' was, hielden wij ons hoofd koel en gingen we doen waar het uiteindelijk om draait: wedstrijden winnen. NAC-uit, 3 punten. NEC-thuis, 3 punten. Excelsior-uit, 3 punten. Gaan we dan toch nog wat van dit seizoen maken? Roda-thuis, 3 punten. RKC-thuis, 3 punten. ADO-uit, 3 punten. PSV kwam, had de champagne van de kampioenswedstrijd nog in de benen en verloor kansloos met 2-0. Vier punten achter op Ajax.

Terwijl alle clubs massaal aan het prutsen waren gingen wij verder met winnen. De Graafschap-thuis, 3 punten. Heerenveen-uit, 3 punten. Groningen-thuis, 3 punten. In Enschede probeerde men uit wanhoop een '15-mei-sfeertje' te creëren om nog wat van het seizoen te maken, maar Ajax was niet onder de indruk en liep ook uit de Grolsch Veste weg met 3 punten. Twee wedstrijden voor het einde, officieus, kampioen van Nederland. Een afgeladen uitvak ging uit zijn dak, de 31ste titel is binnen! Ook de Twente-supporters renden juichend het stadion uit, Feyenoord had immers gewonnen en dat betekende dat Ajax in ieder geval nog even niet de schaal zou krijgen. Dat hun eigen club zodoende zesde staat en compleet naast Europees voetbal dreigt te grijpen, is natuurlijk bijzaak.

Heerlijk natuurlijk, die afgunst. Toen FC Twente in de 120ste minuut de bekerfinale tegen Ajax besliste, werd er niet massaal een Twente-lied ingezet...Nee, iedereen gilde ‘helemaal niets in Amsterdam!' Massaal werd er in rode t-shirts gelopen met de tekst ‘Ik zie dubbel!', verwijzend naar de beker én de landstitel die men wel even zou gaan pakken. Ze hebben inderdaad dubbel gezien. Een week later zagen ze die schaal. In de handen van Jan Vertonghen en Maarten Stekelenburg welteverstaan. En een jaartje later zagen ze die schaal weer. Oké, die schaal was daar weliswaar voor Ajax, maar toch.

Een jaar lang is er gefeest in Nederland, want er was helemaal niets in Amsterdam. Maar woensdag is het stil in Eindhoven, Alkmaar en Enschede. Doodstil. Want het enige echte feest, het kampioensfeest, én de enige echte kampioenswedstrijd, vinden dan plaats in de stijf uitverkochte Amsterdam Arena. 52.000 Ajacieden juichen hun team toe, helden die zich door niemand gek lieten maken en er altijd in bleven geloven. Don't worry about a thing, 'cause every little thing gonna be allright. Ajacieden, gefeliciteerd met onze fantastische club en maak er een schitterend feest van. Wij zien dubbel, wij zijn Ajax en wij zijn de beste!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo mei 02, 2012 10:12 am

:biggthumpup.gif:

Topper Thijs.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 02, 2012 10:23 am

:ajaxscarf.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo mei 02, 2012 10:25 am

Een chronologisch foutje (De Graafschap thuis was na Heerenveen uit), maar voor de rest lekker om te lezen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Nihad

Bericht door Nihad » wo mei 02, 2012 11:06 am

THIJSSIE!

:headbang.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo mei 02, 2012 12:20 pm

Mooi Thijs!!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Thijs

Bericht door Thijs » wo mei 02, 2012 1:05 pm

Koninginnedag in Amsterdam gisteren:

Afbeelding

:smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » wo mei 02, 2012 1:05 pm

:ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: Mooi Thijs!!
Blij met de punten ...

Thijs

Bericht door Thijs » wo mei 02, 2012 1:08 pm

Ajax-verdediger Toby Alderweireld baalt dat veel mensen de club haten. De Belgische verdediger zei dat in gesprek met Voetbal International. Ajax staat momenteel aan kop en is officieus kampioen, maar een tijd geleden stond de ploeg uit Amsterdam er een stuk slechter voor.

"Het leedvermaak in de rest van Nederland was groot tijdens onze slechte fase. Ajax roept aversie op, bij tegenstanders, bij hun fans. We merken het bij iedere uitwedstrijd: dat is voor de thuisploeg de wedstrijd van het jaar", vertelde Alderweireld in het weekblad.

Alderweireld baalt ook van veel spelers van andere clubs. "Veel spelers hebben praatjes over Ajax, maar als ze een contract bij ons kunnen tekenen komen ze desnoods op de fiets naar Amsterdam. Mooi is dat", vervolgde hij. "Het zal met onze successen te maken hebben. Van rivalen als Feyenoord en PSV snap ik het nog wel. Maar ook bij kleinere clubs worden we uitgescholden alsof we vodden van de straat zijn. Daar snap ik niks van."

De 23-jarige international sloot af met een positieve noot. "Ach, ze doen maar. Die vijandigheden maken het voor ons alleen maar mooier om met de schaal omhoog te staan. We zijn dit seizoen talloze keren afgeschreven voor de titel. Nu trekken we een lange neus", aldus Ajax. De ploeg staat met nog twee duels te gaan zes punten voor op Feyenoord en heeft een doelsaldo van +24.

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » wo mei 02, 2012 1:19 pm

Hulde voor Thijs :ajaxscarf.gif:

Er is eigenlijk best veel gebeurd dit jaar met Ajax.. net een doordenderende trein :X

Ongelooflijk wat een seizoen.. :ajaxscarf.gif:

En Toby...

komend seizoen neem ik een shirt met zijn naam.
Mijn nieuwe held :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:

Die blijft nog wel een tijdje :ajaxsmiley.gif:
Vakkie 129

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mei 02, 2012 1:41 pm

Kampioenswedstrijden
mijn ervaringen
1 mei 2012 | 16:44

Hysterische & stressvolle taferelen zijn het: de kampioenswedstrijden. Vrienden, familie, de pers, de bakker, de slager, iedereen trekt aan je! Kaartjes klaarleggen, interviews, vragen, zenuwen, spanning, de wedstrijd, kampioensfeest, de huldiging en nog veel meer. Allemaal gebeurtenissen die in een kort tijdsbestek op je af komen.

Louis van Gaal zei ooit: “Kampioenswedstrijden zijn niet om aan te zien”. Als ik al mijn kampioenswedstrijden afspeel dan kan ik me daar wel in vinden. Op mijn eeste kampioenswedstrijd na die ik met Go Ahead Eagles in de C1 speelde tegen sv Hatert in 1995. Het hele jaar stonden we al bovenaan en ik kan me het feestje nog heel goed herinneren. Slingers, leuke liedjes, een clown en een ereronde in het stadion. Mooie momenten die me altijd bij zullen blijven. Ajax maakte het spelen van kampioenswedstrijden in datzelfde jaar tot een routineklus. Mijn liefde voor Ajax was geboren. Heel bijzonder ook dat Ajax in 1995 kampioen werd met de trainer, toentertijd als speler, die ons met Ajax in 2011 landskampioen maakte.

In 2005 speelde ik mijn eerste belangrijke kampioenswedstrijd met Jong Oranje tijdens het EK onder de 21 in Portugal tegen de Oekraine. Een wedstrijd die we met goed voetbal wonnen Wat was dat fantastisch! Helaas won ik niet alle belangrijke kampioenswedstrijden. Zelf heb ik er twee verloren tegen Ajax met AZ en met Ajax tegen FC Twente.

Tijdens mijn tweede seizoen bij AZ speelde we heel erg goed voetbal. Uiteindelijk werden we op de voorlaatste dag door FC Utrecht in het zadel geholpen en konden we de week erna bij Excelsior het eerste kampioenschap sinds 31 jaar binnen slepen. Eigenlijk ging heel de voorbereiding voorspoedig en leek niets ons in de weg te staan. Iedereen weet hoe het afgelopen is. Ik denk hier uiteraard nog wel eens aan terug en vraag me dan af hoe dit toch heeft kunnen misgaan. Vanuit mijn visie bleek dat alles te plotseling kwam; ineens moest er over een feest gesproken worden, moesten er kaarten geregeld worden, premies besproken worden en dergelijke randzaken. Op de dag zelf, waar we normaal vroeg wakker werden en vroeg ontbeten, mochten we uitslapen en aten we pas tegen 11.30 uur. Dit zijn natuurlijk onzin dingen, maar die waren in mijn ogen toch van invloed. Hun tactiek was als volgt: Luigi Bruins moest de bal in één keer doorgeven aan Slory, die is snel, en dus een doorgebroken speler gewoon laten gaan. Na een kwartier kwam Slory uit door een pass van Luigi Bruins en door een overtrading kreeg Boy Waterman, onze keeper, rood. Toen was het dag kampioenschap!

Twee jaar later speelden we weer een kampioenswedstrijd thuis tegen Vitesse. Aan een gelijkspel hadden we genoeg. Alles zag er voorspoedig uit tot er enkele wissels gedaan worden; dit pakte helaas verkeerd uit. Een schot dat van richting werd veranderd zeilde erin en zo moesten we een dag wachten. Mijn eerste kampioenschap van Nederland lag in handen van andere teams en doordat PSV met 6-2 van Ajax won werd een droom werkelijkheid. Ik was kampioen van Nederland geworden. Het feestje wat wij spontaan vierden op het balkon van het AZ stadion was geweldig en ook de huldiging op de boot in de binnenstad van Alkmaar is één van de mooiste dagen uit mijn leven.

De allermooiste en spannendste kampioenswedstrijd voor mij was met Ajax tegen FC Twente. Een echte climax die voor ons heel erg goed afliep. Die overtuiging dat we zouden winnen hadden we sinds het moment dat we wisten dat een onderlinge confronatie uit moest maken wie kampioen van Nederland zou worden. Als spelers hunkerden we naar die overwinning niet alleen door de supporters in het stadion, maar ook heel de stad Amsterdam die overvol stond én natuurlijk de derde ster die het shirt meer glans zou geven. Iedereen had er al zo lang op gewacht en dan was Frank de Boer ook nog eens jarig die dag, was dit allemaal toeval?

Martin Jol zei altijd: “Willen jullie een Amsterdamse held worden? Zorg dat je die derde ster pakt want dan zullen jullie voor altijd in de geschiedenisboeken staan.” Frank de Boer heeft ons de laatste periode perfect voorbereid en iedereen wist van elkaar wat die moest doen. Maar daarnaast hebben we ook de nodige dosis geluk gehad. Met NEC en Heerenveen, maar ook bij Excelsior thuis, zijn we goed weggekomen. De hele climax begon al voor de bekerfinale en die beker had ik echt heel graag gewonnen. Zeker met de 1-0 die ik scoorde zag het er voor ons goed uit. Helaas mocht het niet zo zijn, maar die schaal heeft dit dubbel en dwars goed gemaakt.

Regelmatig kijk ik de samenvatting van die wedstrijd nog terug. Met mijn Beats by Dr Dre koptelefoon hoor ik de supporters zo goed meezingen en voel ik het Bloed, Zweet en Tranen lied door heel mijn lijf gieren. Ik krijg er weer kippenvel van. Dat zijn momenten die wij helaas op dat moment als voetballer niet meemaken, want dan focussen we ons in de kleedkamer. Maar wat een steun vanaf minuut één dat we het veld betraden. Niet normaal en hiervoor wil ik nogmaals mijn dank uitspreken naar de supporters. Dit was echt de ALLERMOOISTE dag uit mijn loopbaan. Met de bus door de stad en al die blije gezichten zien, dat vond ik echt een hele mooie ervaring. En die menigte op het Museumplein! Als klein jongetje was ik in 1995 bij de huldiging van Ajax en nu stond ik er zelf met die schaal in mijn handen. Ook nog eens met drie sterren op mijn shirt en een Ajax hart dat alleen maar groter werd.

Nog een speciale wedstrijd was de finale van het WK in Zuid Afrika, wat waren we er dichtbij! Die dag speelt zich nog zo vaak af in mijn hoofd. Zoveel spanning had ik nog nooit gevoeld, die wereldbeker daar was ik voor mijn gevoel nog maar 30 centimeter bij vandaan. Op Wikipedia zal dan staan: Demy de Zeeuw prijzen: WERELDBEKER. Maar iedereen weet hoe het is afgelopen en natuurlijk is het een gemis en hadden we misschien wel moeten winnen, maar ergens heb ik ook het besef dat Spanje aka FC Barcelona het ook echt verdienden.

Bijna is het weer zover voor Ajax, ik ben heel erg benieuwd!
http://www.demydezeeuw.nl/demy/kampioen ... #&panel1-2

Thijs

Bericht door Thijs » wo mei 02, 2012 2:08 pm

Leuk om te lezen van Demy! :biggthumpup.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo mei 02, 2012 3:52 pm

Thijs schreef:Koninginnedag in Amsterdam gisteren:

Afbeelding

Die heb ik ook gezien. Zelf nog soesjes gegooid naar een kleinere variant.

LucaS

Bericht door LucaS » wo mei 02, 2012 5:51 pm

Overigens wordt er op die foto natuurlijk gewoon met een ei gegooid, en niet met een kakkerlak.
I think I lost my fucking headache

Jesse

Bericht door Jesse » wo mei 02, 2012 9:16 pm

Alderweireld baalt ook van veel spelers van andere clubs. "Veel spelers hebben praatjes over Ajax, maar als ze een contract bij ons kunnen tekenen komen ze desnoods op de fiets naar Amsterdam. Mooi is dat", vervolgde hij.
Zo is het, Toby. :smile-ajax.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo mei 02, 2012 10:23 pm

Jinne schreef:
Thijs schreef:Koninginnedag in Amsterdam gisteren:

Afbeelding

Die heb ik ook gezien. Zelf nog soesjes gegooid naar een kleinere variant.
Is dit niet wat sneu?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

elliquido

Bericht door elliquido » wo mei 02, 2012 10:53 pm

Nav het programma kom ik tot de volgende stand indien iedereen de kleine wedstrijden wint en de topwedstrijden gelijk speelt.

conclusie nav dit statement: ajax en de kakkies doen hele goede zaken :ajaxsmiley.gif:

AJAX 76

PSV 69
AZ 65
FEIJENOORD 68
TWENTE 63
HEERENVEEN 65
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » do mei 03, 2012 5:59 am

Afbeelding

en nog een kater erbij :ajaxscarf.gif:
Vakkie 129

Thijs

Bericht door Thijs » do mei 03, 2012 8:08 am

Dat was voor mij het mooiste moment. Donkere Arena, al die duizenden lichtjes op de tribunes, en net op het eind van We are the champions de spelers die dat doek omhoog trekken.

Echt kippenvel.

Baseman

Bericht door Baseman » do mei 03, 2012 8:33 am

Feli met de titel :biggthumpup.gif:
Absoluut verdiend na de ontzettend knappe en sterke serie na de winterstop!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do mei 03, 2012 10:12 am

KAMPIOENEN! :blub.gif:

999

Bericht door 999 » do mei 03, 2012 11:12 am

'Ajax al zeker van minimaal 15 miljoen uit CL door hogere media-inkomsten'

3 mei 2012 Van den Wall Bake

Volgens sportmarketingdeskundige Frank van den Wall Bake kan Ajax komend seizoen rekenen op een fors bedrag uit de Champions League. Hogere media-inkomsten zijn door de UEFA binnengehaald, waardoor de deelnemers volgens Van den Wall Bake de komende drie jaar 15% meer geld tegemoet kunnen zien aan inkomsten. Volgens hem is Ajax door directe plaatsing voor de CL al zeker van minimaal 15 miljoen euro.
Blij met de punten ...

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » do mei 03, 2012 11:26 am

Thijs schreef:Dat was voor mij het mooiste moment. Donkere Arena, al die duizenden lichtjes op de tribunes, en net op het eind van We are the champions de spelers die dat doek omhoog trekken.

Echt kippenvel.
Magisch, echt magisch... :ajaxscarf.gif:
Vakkie 129

Thijs

Bericht door Thijs » do mei 03, 2012 11:40 am

Klant van me werkt vlakbij de Arena en mailt net dit door:

Afbeelding

Plaats reactie