Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Khraa

Re: Wielrennen

Bericht door Khraa » zo apr 08, 2012 2:08 pm

Maar wie is er sterk genoeg om het af te straffen. Pozzato zat niet echt lekker op zijn fiets na die val.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo apr 08, 2012 2:11 pm

Pozzato is klaar inderdaad. Die gozer was vlak daarvoor erg goed. Achteraf hadden hij en Ballan gewoon mee moeten gaan.

Boonen maakt een hele goede kans.

Khraa

Bericht door Khraa » zo apr 08, 2012 2:51 pm

Komop Boom!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 08, 2012 8:35 pm

Geweldige solo van Boonen. Echt zeer sterk gereden. Zowel fysiek als mentaal. Want je moet toch maar even de keuze maken om er op zo'n grote afstand vol voor te gaan. Ik heb van zijn prestatie genoten!

Terpstra ook een sterke prestatie. Dat hij moest passen was geen schande. Hij had net daarvoor het gat naar die groep gedicht en als iemand van het kaliber Boonen dan zo hard gaat valt het niet mee. Dat hij vervolgens letterlijk tot op de meet er vol in vliegt kan ik erg waarderen. Boom zit er in ieder geval een keer bij maar ik vind het wel een beetje jammer dat hij de strijd om het podium dan zo raar laat lopen. Weer niet handig Lars.

Overigens was Boonen hier gisteren denk ik niet aan begonnen want toen stond de wind precies andersom.
Nil volentibus arduum

Khraa

Bericht door Khraa » zo apr 08, 2012 11:12 pm

Volgens de commentatoren liet Boom het niet lopen, maar schoot de kramp in zijn benen.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma apr 09, 2012 1:21 pm

Ik denk dat Rabo niet veel gaat winnen dit jaar. Ze missen een wegkapitein, zeg maar de aanvoerder op de fiets.

Puike prestatie van Boonen. Je ziet wel vaker dat jongens die van origine hard kunnen aankomen later goede klassiekerrijders worden (Boonen, Hushovd, Jalabert, Museeuw kan ik me zo heugen). Kan dat ook als je goed kan klimmen? Of focussen die gasten zich meer op de grote rondes?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Oscarito

Bericht door Oscarito » di apr 10, 2012 8:26 am

1. [BEL] BOONEN Tom OPQ 5h55'22" 275
2. [FRA] TURGOT Sébastien EUC 01'39" 180
3. [ITA] BALLAN Alessandro BMC 01'39" 145
4. [ESP] FLECHA GIANNONI Juan Antonio SKY 01'39" 132
5. [NED] TERPSTRA Niki OPQ 01'39" 120
6. [NED] BOOM Lars RAB 01'43" 108
7. [ITA] TOSATTO Matteo SAX 03'31" 96
8. [AUS] HAYMAN Mathew SKY 03'31" 85
9. [BEL] VANSUMMEREN Johan GRM 03'31" 74
10. [BEL] WYNANTS Maarten RAB 03'31" 63

Kijk eens wie er verder in de top-10 zitten naast Boonen... Zegt wat mij betreft genoeg.
Waar zijn de klasbakken zoals een Tafi, Museeuw, Van Petegem, Bartoli, Ballerini of een Tchmil die elkaar bekampfen?

Gilbert is op de sukkel, Hushovd die na zijn wereldtitel toch op zijn retour is ondanks zijn ijzersterke TdF, Cancellara valt in de Ronde, Pozzato valt in Parijs-Roubaix. Blijven over een Ballan die over zijn top is en niet winnaar Flecha. Daar word ik vrolijk van...

Oscarito

Bericht door Oscarito » di apr 10, 2012 8:33 am

beelzebub schreef:Ik denk dat Rabo niet veel gaat winnen dit jaar. Ze missen een wegkapitein, zeg maar de aanvoerder op de fiets.

Puike prestatie van Boonen. Je ziet wel vaker dat jongens die van origine hard kunnen aankomen later goede klassiekerrijders worden (Boonen, Hushovd, Jalabert, Museeuw kan ik me zo heugen). Kan dat ook als je goed kan klimmen? Of focussen die gasten zich meer op de grote rondes?
Is logisch, de snelle mannen zijn doorgaans de zwaardere mannen. En op de kasseien is gewicht een groot voordeel.
De licht gevleugelde klimmers hebben doorgaans dan ook niets te zoeken in de kasseienklassiekers. Ook Jalabert was te licht gebouwd voor het stoempen in Paris-Roubaix, die moest het van de heuvelklassiekers hebben naast de klassmenten in de rondes.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di apr 10, 2012 8:16 pm

De concurrentie voor Boonen was matig. Wat dat betreft heeft Roger de Vlaeminck gelijk met zijn kritiek. Geweldige prestatie van Boonen maar de tegenstanders moeten zich echt beter laten zien. Je weet wie de grote man is. Dan zit je dus continu op zijn wiel en als hij al ontsnapt zul je gelijk actie moeten ondernemen. Dat hebben ze nagelaten.

Ik ben benieuwd wat de heuvelklassiekers gaan opleveren. Eerst de Brabantse Pijl als opwarmer en dan zondag de AGR. Als klassieker geen vergelijk met MSR, RVV en PR maar voor de Nederlandse ploegen natuurlijk wel belangrijk om zich te tonen. Ik verwacht een aardig groepje onderaan de Cauberg waar Rodriguez, Sagan en wellicht Valverde het mogen uitvechten. Gilbert was tot op heden echt niet goed. Ben benieuwd waar hij inmiddels staat.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » wo apr 11, 2012 4:20 pm

beelzebub schreef:Ik denk dat Rabo niet veel gaat winnen dit jaar. Ze missen een wegkapitein, zeg maar de aanvoerder op de fiets.
Wat saaie Pijl. Rabo's weer zwak. Voeckler die nog 5 km moet en heel makkelijk wint.

peter

Bericht door peter » wo apr 11, 2012 7:17 pm

Ik neem mijn hoed af voor Voeckler. Tot twee jaar terug vond ik dat een irritant mannetje die af en toe eens wat extra gif leek te hebben. Reed altijd leuk mee in de Tour en kreeg zelfs een heldenrolletje, want in 2004 droeg hij 10 dagen lang de gele trui. Zelfs op dagen dat een ieder hem had afgeschreven kwam hij boven. Hoe dichter de camera bij hem kwam, hoe meer hij leek af te zien. Thomas was geknipt als acteur. Enfin, vorig jaar kwam daar toch de grote doorbraak. Mistte het podium op een haar in de Tour en liet zien dat hij meer kon en won in het vroege voorjaar twee etappes in Parijs-Nice. Als je dan dit jaar je ook laat zien in de klassiekers (11 in de RVV en winst in de BP), dan ben je best een grote meneer. Geen leider van het peleton, maar de beste man heeft inhoud. Irritant? Ja, zoals een Fransman betaamt. Toprenner? Ja. Dat heeft hij nu wel bewezen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo apr 11, 2012 7:26 pm

Mee eens, Voeckler heeft de naam een acteur te zijn. Dat is hij misschien ook wel. Maar hij is ook gewoon een uitstekende renner. Prima overwinning vandaag!
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » zo apr 15, 2012 3:54 pm

Gasparotto die de AGR wint. Spannend, hoor.

Rabobank nergens te bekennen. Sowieso een vrij armoedige koers gezien.

Had het Freire ook wel gegund. Mooie aanval.

jabu

Wielrennen

Bericht door jabu » zo apr 15, 2012 5:20 pm

Inderdaad. Was een matige editie die nog leuk was geweest als Freire hem had gewonnen. Rabo dramatisch met volgens mij alleen Molema in de top 20.

peter

Bericht door peter » zo apr 15, 2012 5:31 pm

Hij was samen met Martens de enige Rabo in die groep van 40. Iedere ploeg had nog wel een paar mannetjes extra. Dat mag natuurlijk niet gebeuren als dit je thuiswedstrijd is. Mollema werd uiteindelijk 10e. Dekker was de volgende NLer en die werd 18e.

Valverde viel me wat tegen. Vacansoleil in zijn geheel ook.

beelzebub

Bericht door beelzebub » zo apr 15, 2012 8:28 pm

Wat ik al eerder zei. Rabo gaat geen deuk in een pakje boter rijden dit jaar als ploeg. Pech voor een jongen als Mollema die het helemaal alleen zal moeten doen in de Tour.

Iniesta

Wielrennen

Bericht door Iniesta » zo apr 15, 2012 9:33 pm

Onzin, Gesink is logisch dat hij er nu niet staat, is al veel verder dan je mag verwachten. Kan later wel eens een voordeel blijken dat hij een rustig voorjaar heeft gehad.
Sanchez tot dusverre wel sterk, zal er ook in de tour wel staan.
Boom nog net niet, maar zet wel duidelijk weer een stap.
De waterdragers zijn momenteel erg matig, maar die trekken zich in een ronde vaak op aan de kopmannen

Feest

Bericht door Feest » zo apr 15, 2012 10:14 pm

Gesinkt piekt altijd later.

Vanaf mei zal-ie weer met regelmaat tegen het asfalt kwakken hoor.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 16, 2012 8:39 am

Kwa wedstrijdspanning treffen we het slecht met de voorjaarsklassiekers dit jaar. De afgelopen seizoenen was het regelmatig echt genieten maar nu is het al een aantal keren vooral een zaak geweest van lang wachten.

In de AGR was Rabobank vaak voorin de koers te vinden tót het moment dast het er echt om ging. Dit jaar koos men er voor om de krachten te bewaren om er uiteindelijk helemaal niets mee te kunnen doen. Dan kun je toch beter wel wat proberen. Kijk eens hoe lang de vroege koplopers weg konden blijven. Gesink was duidelijk nog niet goed. Op zich niet gek na zijn zware blessure al viel dit me toch wel een beetje tegen. Mollema ook niet gezien. Dikke onvoldoende voor de ploeg. Net zoals Vacansoleil overigens. In de eerste koersen van het seizoen goed maar zondag gingen ze collectief door het ijs.

Voor de Waalse Pijl en Luik lijkt Gilbert toch wel weer de te kloppen man te worden. Hij is niet zo goed als vorig jaar maar die vroeg ingezette eindsprint op de Cauberg vond ik toch wel weer indrukwekkend. Hij komt er weer aan.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » ma apr 16, 2012 12:17 pm

Aanfluiting hoor, 1 van de duurste ploegen van het peleton die zo zwak rijdt. Echt heel triest.

Oscarito

Bericht door Oscarito » ma apr 16, 2012 12:44 pm

Als ik had geweten dat Oscarito vier seconden tekort zou komen had ik een jaar getraind en stond ik gisteren op de Cauberg om hem over de finish te duwen. De ultieme middelvinger naar de Raboploeg zou dat zijn geweest. :bigups.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma apr 16, 2012 12:44 pm

Wat heb jij toch met Rabobank, Alexander?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Alexander

Bericht door Alexander » ma apr 16, 2012 12:47 pm

Ik weet het niet haha, maar het klopt inderdaad dat ik me er wel vreselijk aan irriteer. De ploeg is qua budget vergelijkbaar met het Barca van het voetbal, maar presteert als PSV. Steeds verkeerde renners halen, steeds schuldige aanwijzen of met onzinnige verklaringen komen (lekke band, ziektes, valpartijen), maar chronisch dramatisch presteren.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma apr 16, 2012 9:05 pm

Smeets op de TV vind ik niet altijd meer te pruimen, maar z'n stukjes zijn wel ok.
bron: http://www.nusport.nl
Gasparotto
Uitgegeven: 16 april 2012 08:28
Laatst gewijzigd: 16 april 2012 08:28
© ANPDoor Mart Smeets

Iemand vroeg me afgelopen zondag in nauwelijks verborgen cynisme: "Wat vinden ze bij de directie van Amstel van het podium van de Amstel Gold Race?" Alsof het commercieel succes van een sportief evenement afgelezen wordt aan de namen van het podium. Is dat zo? Of is dat onzin? Moeten we nu stellen dat het drietal Enrico Gasparotto, Jelle Vanendert en Peter Sagan een ‘minipodium’ betreft?

Een onbekende Italiaan, Gasparotto, die voor een soms twijfelachtige ploeg uit Kazachstan rijdt, een team waar nog wel eens iets misgaat bij het uitbetalen van salarissen, gevolgd door een redelijk blanke, saai ogende Belg, Vanendert, die op zijn palmares slechts één grote overwinning heeft staan en een jonge, bravourevolle Slowaak die Sagan heet en die een grote toekomst in de wielersport met zich draagt, vormden dus het podium.

Geen uitstraling
De gemiddelde wielervolger haalde daar direct de neus voor op: niets aan, geen uitstraling, geen grote naam, geen grote winnaar. Dus? Geen grote koers! Hoe sterk de drie ook reden, hoe volkomen verdiend hun presteren omgezet werd in de hoofdplaatsen van deze koers, het grote wielerpubliek trok zich binnen 27 seconden terug van de Cauberg en liep met de nek diep in de schouders verstopt de berg af: met dit podium had men niets, met deze koers, zonder oranje opsmuk had men nog minder. “Zeg eens iets over die waardeloze Rabobankrenners”, werd er naar ons commentatorhok geroepen door het publiek. Niet één keer overigens en dat gaf te denken. Inmiddels werd de Italiaanse winnaar rondgeshopt langs de aanwezige persmensen. Hij was snel klaar, naar bleek. De Italiaanse televisie nam nog een gesprekje op, toen werd het stil. Het publiek, de wielerkenners, of zij die daar graag voor doorgaan, draaiden zich om: niet geïnteresseerd.

Kleine knecht
Arme Gasparotto. In aanleg een goede wielrenner die in 2007 een klein foutje maakte en getekend voor het leven leek te zijn. In de ploegentijdrit van de Giro d'Italia maakte Gasparotto een denk- en even later een stuurfout. Hij duwde zijn voorwiel eerder over de streep dan zijn kopman, Danilo Di Luca, dat deed. Het Italiaanse publiek verstomde. Men zag het goed; een kleine knecht die een stoere, arrogante publiekslieveling uit het roze shirt hield…dat moest reuring geven. En dat gebeurde. Di Luca speelde de begripvolle getroffen vedette, maar intern schreeuwde hij de pannen van de muur. Gasparotto kreeg binnen de Liquigas-ploeg heel duidelijk te verstaan dat zijn manier van rijden niet kon.

Snijdende kritieken
Hij kende vanaf toen de rolverdeling; hij was helper, Di Luca deelde de lakens uit. Met zijn billen tegen elkaar rijdend zorgde hij er wel voor dat Di Luca voor hem binnenkwam in de volgende etappe en heel voorzichtig kwam Gasparotto de derde dag aan de start. Hij was uit het roze, hij had zijn fout ingezien, hij had de snijdende kritieken in de pers gelezen en hij had vanuit de ploeg een lesje voorgelezen gekregen dat hem nog tijden bij zou blijven. Dus? Dus pakte hij, eigenlijk weer bij toeval, een dag later weer de leiderstrui om die een dag later voorgoed af te geven. Di Luca snoof, had geen goed woord over voor de gang van zaken, want hij was immers kopman…
Gasparotto is natuurlijk geen B-acteur in de film die professioneel wielrennen heet. Hij is een goede renner, hij is sterk en hij heeft aanleg. Alleen…zijn karakter, zijn persoonlijkheidsstructuur is niet zodanig dat hij met de vuist op tafel slaat en een hoofdrol opeist.

Heldentenor
Hij is geen geboren leider, hij is de bijna vleesgeworden goede knecht die vreselijk veel vies werk opknapt en dan anderen laat winnen. Tot afgelopen zondag. Niemand in Limburg was heldentenor, alle grote mannen, zo vond Gasparotto uit, alle grote namen hadden niet de juiste benen die hij wel onder geschroefd had en dus? Dus won hij, omdat hij, simpel gesteld, de sterkste was. Vaak in zijn wielerleven was hij de sterkste geweest, maar dan altijd hadden zijn licht spelende vingers om de remmen ervoor gezorgd dat zijn kopman toch voorrang kreeg. In 2007, op het eiland Sardinië, had hij een foutje gemaakt en was hij getekend. Nu, in 2012, was er niemand die iets tegen hem kon zeggen. Bij Astana waren ze blij, in Italië stonden ze te juichen, maar ja, bij het Noordwest-Europese wielervolk stond men dus niet te klappen. Wat moest men nu met die onbekende kukel uit Italië? Hoe heette hij eigenlijk?

Snertkoers
Gaspa nog iets…Dat kon geen grote winnaar zijn. Snertkoers eigenlijk, die Amstel Gold Race, werd er hardop geroepen na de finish. Verbaasd keek en luisterde ik toe. Wat een volkomen idiote redenering. Hij, Gasparotto was de sterkste, maar het grote publiek kende hem niet en hoefde hem niet. Waarschijnlijk een ver doorgevoerde denkfout dat iemand die niet bekend is niet iets prachtigs kan doen in de topsport.

© NUsport/Mart Smeets

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo apr 18, 2012 2:46 pm

Finale van de Waalse Pijl gaat zo'n beetje beginnen. Dirk Bellemakers nog voorop samen met Roux. Daarachter gaat Poels ogenschijnlijk makkelijk omhoog op de eerste rij van het peloton bij de tweede passage van de Muur van Huy. Wellicht kan hij straks voor een mooie uitslag rijden.

Ik gok vandaag ondanks z'n tegenvallende AGR toch op Rodriguez.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie