www.ajaxlife.nlAjax vraagt Ondernemingskamer om tijdelijke rvc-leden
Door: Redactie op 28 mrt 2012
De vereniging Ajax heeft de Ondernemingskamer verzocht tijdelijke commissarissen te benoemen. Het doel daarvan is de bestaande impasse in het bestuur en toezicht bij Ajax zo spoedig mogelijk tot een oplossing te brengen en een nieuw samengestelde raad van commissarissen te benoemen.
De vereniging heeft niet zelf de bevoegdheid in de vactures te voorzien. De bestuursraad neemt deze stap nadat Steven ten Have en Paul Römer eerder deze week opstapten. De bestuursraad heeft wel een aatal kandidaten gevonden, maar zij zijn niet bereid in de huidige rvc met Johan Cruijff, Marjan Olfers en Edgar Davids plaats te nemen.
De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Ajaciedjuh
Dit zal dan ook wel weer een tijdje duren, ben ik bang. Triest dat een bestuursraad niet zelf een aantal tijdelijke commissarissen kan aandragen.
Tijdelijke AD zal dan ook nog wel een tijdje duren ben ik bang. Kunnen de 3 overgebleven commissarissen en de huidige directeuren geen AD aanstellen!? Moet de RvC daarvoor volledig zijn!?
Tijdelijke AD zal dan ook nog wel een tijdje duren ben ik bang. Kunnen de 3 overgebleven commissarissen en de huidige directeuren geen AD aanstellen!? Moet de RvC daarvoor volledig zijn!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Huidige directie en RvC kunnen wel een interim-directeur aanstellen. Kennelijk willen ze het niet. De haast van een paar maanden geleden is er dus niet meer. Typisch.
En het gaat er niet om dat de bestuursraad geen tijdelijke kandidaten kan aandragen, ze kan ze niet aanstellen. De ondernemingsraad wel.
En het gaat er niet om dat de bestuursraad geen tijdelijke kandidaten kan aandragen, ze kan ze niet aanstellen. De ondernemingsraad wel.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Tja zulk geneuzel zullen we blijven houden zolang we een NV zijn dus waarschijnlijk nog wel vrij lang...
...Toch zal het niet heel vreemd zijn als er komende maand opeens een interim directeur verschijnt met bijvoorbeeld een naam als Overmars, Fontein of zelfs Van der Sar. De wens was een ervaren man die breed gedragen knopen door kan hakken, een Overmars zag zichzelf zo nu (nog) niet, maar de impact van een directeur die eind april begint met 'reorganiseren' zal een stuk kleiner zijn dan men met Sturkenboom voor ogen had. Iemand die Ajax pakweg voor 2 maanden mag leiden (met hulp van andere professionals) zal niet als een olifant door de porseleinkast gaan lopen denderen, maar gewoon van eind april t/m 30 juni in samenwerking met FdB, Jonk en de anderen een gezond beleid voor volgend seizoen maken en daarna het stokje doorgeven.
...Toch zal het niet heel vreemd zijn als er komende maand opeens een interim directeur verschijnt met bijvoorbeeld een naam als Overmars, Fontein of zelfs Van der Sar. De wens was een ervaren man die breed gedragen knopen door kan hakken, een Overmars zag zichzelf zo nu (nog) niet, maar de impact van een directeur die eind april begint met 'reorganiseren' zal een stuk kleiner zijn dan men met Sturkenboom voor ogen had. Iemand die Ajax pakweg voor 2 maanden mag leiden (met hulp van andere professionals) zal niet als een olifant door de porseleinkast gaan lopen denderen, maar gewoon van eind april t/m 30 juni in samenwerking met FdB, Jonk en de anderen een gezond beleid voor volgend seizoen maken en daarna het stokje doorgeven.
Dat is al anderhalf jaar het probleem. Wel bestuur en directie eruit werken, en dan roepen dat het jouw probleem niet is en dat je lekker teruggaat naar Barcelona. Dus als je je daar nu zorgen over gaat maken dan ben je rijkelijk aan de late kant.Ajaciedjuh schreef:Ik vind het zorgelijker dat schijnbaar het kamp Cruijff/nieuwe bestuur geen opvolgers gereed hebben staan.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Ze gingen nu toch 'doorpakken'?
Ik merk er weinig van...
Ik merk er weinig van...
-
Op http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/125699_ ... -walgelijk kun je lezen dat hij echt wil 'doorpakken', het artikel is gedateerd: 4 april 2011, bijna een jaar geleden. Je kunt zeggen wat je wilt, JC blijft wel bij dat 'doorpakken'. Geen idee wat de samenstelling van de RvC op dat moment was, zal ongetwijfeld anders zijn geweest dan die van vorige week.Marcel schreef:Ze gingen nu toch 'doorpakken'?
Ik merk er weinig van...
Op http://www.encyclo.nl/begrip/doorpakken een paar betekenissen over 'doorpakken', de genoemde 'juridische' betekenis heb ik weggelaten, maar hieronder staat wat 'doorpakken kan betekenen.
Een echt JC-woord!Doorpakken
Let op: Spelling (deels) uit 1864: ow. en [bedrijvend werkwoord] [gelijkvloeiend] aanh. pakken; (ergens) door (heen) p.; (ook) pakkende vermengen; door p. wonden; hij heeft zich de handen doorgepakt; ter dege p. (in die [betekenis(sen)] ook doorpakt), die baal is goed doorpakt; zie DOORGRIJPE...
Gevonden op http://www.dbnl.org/tekst/cali003nieu01/cali003nie
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Lezen jullie wel wat een mede-poster zegt?
Bertje schreef:Huidige directie en RvC kunnen wel een interim-directeur aanstellen. Kennelijk willen ze het niet. De haast van een paar maanden geleden is er dus niet meer. Typisch.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Ja, ik las dat. Zegt Bertje nu dat de ondernemingsraad leden van de RVC kan aanstellen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Bertmans bedoelt natuurlijk de ondernemingskamer.
Sorry jongens, ik begrijp er ondertussen geen zak meer van. De weg ligt open, maar er gebeurd helemaal niets.
Van Cruijff horen we zelfs dat we 2 tot 3 jaar vertraging gaan oplopen omdat hij niet kan 'doorpakken'... nice!! Hoewel... vertraging met wat dan? Echt een plan heb ik ook nog niet gezien... maar dat is een andere discussie.
Is het nou werkelijk zo dat er een patstelling ontstaan is?! Kan de directie niets? Kan het 'technische hart' (ook zo'n term waar ik kriebels van krijg, net als doorpakken) niets? Kan de raad/bestuur/commissie van weet-ik-veel-wat niets? Kamp Cruijff weet nu toch wat ze willen... waar wachten we nog op?
Van Cruijff horen we zelfs dat we 2 tot 3 jaar vertraging gaan oplopen omdat hij niet kan 'doorpakken'... nice!! Hoewel... vertraging met wat dan? Echt een plan heb ik ook nog niet gezien... maar dat is een andere discussie.
Is het nou werkelijk zo dat er een patstelling ontstaan is?! Kan de directie niets? Kan het 'technische hart' (ook zo'n term waar ik kriebels van krijg, net als doorpakken) niets? Kan de raad/bestuur/commissie van weet-ik-veel-wat niets? Kamp Cruijff weet nu toch wat ze willen... waar wachten we nog op?
- Ajaciedjuh
Lekker allemaal.AS schreef:Bestuursraad niet unaniem achter besluit
Door sv, 29 maart 2012 09:11, 3723 keer bekeken, Bron: AD/De Telegraaf |Wed 50 euro gratis op wedstrijden
VEEL VRAAGTEKENS - De bestuursraad van Ajax staat niet unaniem achter het besluit om naar de Ondernemingskamer te gaan om nieuwe tijdelijke commissarissen te laten benoemen.
'Waarom wacht men hiermee niet tot de lopende competitie afgelopen is? Dit geeft weer nieuwe stress, met wellicht impact op het eerste elftal dat om de titel speelt', zegt een huidige bestuurder in het Algemeen Dagblad. Degene wil niet met naam in de krant. Andere bestuurders wilden niet reageren.
Het antwoord op de vraag van deze bestuurder moet zijn: Johan Cruijff, die haast wil maken. Hij rept al weken over vertraging en dat voor 1 mei alle posities ingevuld moeten zijn om 'de schade voor volgend seizoen beperkt te houden'.
Volgens het AD gaat de Ondernemingskamer bepalen of, wanneer en hoeveel tijdelijke, neutrale commissarissen er bij Ajax aangesteld zullen worden.
De krant meldt verder dat de nieuwe commissarissen niet meteen in willen stappen omdat er onduidelijkheid is over de rol van Cruijff. Blijft hij aan als commissaris of niet? De goeroe uit Barcelona praat overigens niet met zijn medecommissarissen Marjan Olfers en Edgar Davids. Cruijff wenst niet met hen te praten. Daardoor is het niet duidelijk wanneer hun aftreden. Om juridische redenen moeten er wel afspraken gemaakt worden wanneer zij vertrekken. Cruijff wenst tot 'het laatst' te blijven zitten.
Waarschijnlijk worden twee a drie 'neutrale' commissarissen, mits de Ondernemingskamer instemt, toegevoegd aan de huidige RvC, net zo lang tot Olfers, Davids en eventueel Cruijff zijn vertrokken.
Volgens De Telegraaf duurt het nog wel een aantal weken tot de Ondernemingskamer een besluit heeft genomen. In die krant staat wel een andere versie, namelijk: 'Als de Ondernemingskamer de komende weken akkoord gaat met het verzoek, is het de bedoeling dat ook de drie overgebleven commissarissen plaatsmaken'. Dit lijkt er op dat de krant bedoelt dat de commissarissen van de Ondernemingskamer niet bij de huidige RvC komen maar in plaats van. (foto: Black Bath Towel Photographers)

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Hoe kan daar nou onduidelijkheid over zijn? De bestuursraad heeft bij monde van Henrichs zelf uitgesproken uit te voeren wat er tijdens de ALV is bepaald (alle commissarissen moeten aftreden).
Loopt het AD weer te vissen?
Loopt het AD weer te vissen?
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Ajaciedjuh
Je merkt aan de reacties van Cruijff zelf dat hijzelf het niet weet of er geen grip op heeft.
Cruijff bepaalt dan ook niet zelf of hij mag blijven. Hij heeft er geen grip op.
Er zijn twee mogelijkheden: a) Henrichs bedondert de boel of b) het AD kletst maar wat.
Er zijn twee mogelijkheden: a) Henrichs bedondert de boel of b) het AD kletst maar wat.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Voorlopig bepaalt Cruijff weldegelijk zelf. De RvC-leden treden uit eigen beweging terug, niemand heeft hen daartoe gedwongen.
I think I lost my fucking headache
Voorlopig, ja.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Op gekwalificeerde mensen die niettemin trekpop van Cruijff willen spelen en zichzelf komen aanbieden, want Cruijff steekt geen vinger uit.Marcel schreef:Sorry jongens, ik begrijp er ondertussen geen zak meer van. De weg ligt open, maar er gebeurd helemaal niets.
Top!!!!!Marcel schreef:Van Cruijff horen we zelfs dat we 2 tot 3 jaar vertraging gaan oplopen omdat hij niet kan 'doorpakken'... nice!!
Dat betekent dus dat Cruijff pas in 2020 wordt beoordeeld op zijn resultaten. Dàt is lekker relaxed!!!

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Als die namen kloppen (v Wijk, van Duyvenbode) dan zijn dat zeker geen ja-knikkers. Ik denk dat het volgende conflict niet lang op zich gaat laten wachten.
Cruciaal bij hun sollicitatie was: gaan jullie akkoord met Ling?LucaS schreef:Als die namen kloppen (v Wijk, van Duyvenbode) dan zijn dat zeker geen ja-knikkers. Ik denk dat het volgende conflict niet lang op zich gaat laten wachten.
We zullen het antwoord snel weten!

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Oeps, moet natuurlijk van Duivenbode zijn. 

Degenen die daar niet op willen wachten kunnen hem misschien alvast beoordelen op de resultaten van zijn eerdere bemoeienissen.....Zeux schreef:Top!!!!!Marcel schreef:Van Cruijff horen we zelfs dat we 2 tot 3 jaar vertraging gaan oplopen omdat hij niet kan 'doorpakken'... nice!!
Dat betekent dus dat Cruijff pas in 2020 wordt beoordeeld op zijn resultaten. Dàt is lekker relaxed!!!
Jij was in de war met Duyvendak?LucaS schreef:Oeps, moet natuurlijk van Duivenbode zijn.

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Laat wimpey het maar niet lezen! Die kan zich eindeloos vermaken met varianten op een naam bedenken...