Klopt, maar succes op jeugdtoernooien kan alleen maar als die ontwikkeling heel behoorlijk is.Bertje schreef:Let wel: ik ben niet degene die het hier heeft over zaken als het afschaffen van jeugdtoernooien. Ik relativeer enkel en geef aan dat succes op jeugdtoernooien geen voorwaarde is. Ontwikkeling wel.
De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Tenzij natuurlijk de andere 31 teams slechtere spelers hebben en/of geen interesse dit tournooitje te winnen.
I think I lost my fucking headache
-
- AT Toto winner 10/11
Nee hoor, dat kan ook met gewoon wat oudere spelers opstellen. Of met gekochte spelers.Le T. schreef:Klopt, maar succes op jeugdtoernooien kan alleen maar als die ontwikkeling heel behoorlijk is.Bertje schreef:Let wel: ik ben niet degene die het hier heeft over zaken als het afschaffen van jeugdtoernooien. Ik relativeer enkel en geef aan dat succes op jeugdtoernooien geen voorwaarde is. Ontwikkeling wel.
En Ajax is de enige die dat doet?
-
- AT Toto winner 10/11
Volgens mij zeg ik dat niet. Zelfs niet iets dat daar op lijkt.LucaS schreef:En Ajax is de enige die dat doet?
Als je zegt dat oudere en gekochte spelers opstellen leidt tot succes op jeugdtournooien, zeg je daarmee natuurlijk dat de meeste andere deelnemers dat niet doen. Anders zouden ze allemaal succes hebben.
-
- AT Toto winner 10/11
Ehm, nee. Dit soort kromme en onlogische redeneringen slaan natuurlijk nergens op.LucaS schreef:Als je zegt dat oudere en gekochte spelers opstellen leidt tot succes op jeugdtournooien, zeg je daarmee natuurlijk dat de meeste andere deelnemers dat niet doen. Anders zouden ze allemaal succes hebben.
Ik zeg alleen dat naast een goede ontwikkeling ook spelers kopen of oudere spelers opstellen tot succes kan leiden op een jeugd-toernooi. Niet meer en niet minder. De rest leg jij mij in de mond.
De redenering klopt als een bus.
-
- AT Toto winner 10/11
Nee, die slaat helemaal nergens op. Los nog van het feit dat jij mij woorden in de mond legt die ik niet heb gebruikt. Dat is zowel sneu als kinderachtig.
Volgens mij kan je niet redeneren. Mijn gevolgtrekking uit jouw opmerking dat je ook succes kan halen op jeugdtournooien door oudere en gekochte spelers op te stellen is dat dat alleen maar zo is als je tegenstanders dat (in meerderheid) niet doen. Maar misschien kun je dan heel volwassen aantonen waar die gevolgtrekking fout is?
-
- AT Toto winner 10/11
Laatste wat ik hier over zeg: lees gewoon eens door wat voor onzin je hier neerlegt en stop met mij woorden in de mond te leggen. Ik zeg alleen dat dat naast een goede ontwikkeling ook spelers kopen of oudere spelers opstellen tot succes kan leiden op een jeugd-toernooi. Niet meer en niet minder. De rest leg jij mij in de mond. En op onzin die jij mij in de mond legt ga ik niet in.
Duidelijk, de redenering klopt en dus kan je hem niet weerlegen. Geeft niet.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Nie joh? Ik maar denken dat die kampioenenlichting van Foppe de Haan nu toonaangevend in de wereld is. Wat een klasbakkenvelftal was dat Jong Oranje. Maceo Rigters als pure goleador.Bertje schreef:Let wel: ik ben niet degene die het hier heeft over zaken als het afschaffen van jeugdtoernooien. Ik relativeer enkel en geef aan dat succes op jeugdtoernooien geen voorwaarde is. Ontwikkeling wel.

Verder is dit ook weer spijkers op laag water zoeken. Altijd leuk.
Nou, wat is dan de reden van die opmerking die je maakt ?.Scherrer schreef:Nee, die slaat helemaal nergens op. Los nog van het feit dat jij mij woorden in de mond legt die ik niet heb gebruikt. Dat is zowel sneu als kinderachtig.
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 10/11
Lijkt me bijzonder duidelijk. Le T beweert iets dat absoluut niet klopt, waarop ik hem aanvul. Lees nog maar eens terug. Niet meer, niet minder. Wat een achterdocht toch.999 schreef:Nou, wat is dan de reden van die opmerking die je maakt ?.Scherrer schreef:Nee, die slaat helemaal nergens op. Los nog van het feit dat jij mij woorden in de mond legt die ik niet heb gebruikt. Dat is zowel sneu als kinderachtig.
Le T: 'Om veel geld te hebben, moet je wel een baan hebben met een hoog salaris'
Ik: 'Je kunt natuurlijk ook veel geld hebben als je de loterij wint of een erfenis hebt gekregen'.
Bedoelde deze opmerkingScherrer schreef:Lijkt me bijzonder duidelijk. Le T beweert iets dat absoluut niet klopt, waarop ik hem aanvul. Lees nog maar eens terug. Niet meer, niet minder. Wat een achterdocht toch.999 schreef:Nou, wat is dan de reden van die opmerking die je maakt ?.Scherrer schreef:Nee, die slaat helemaal nergens op. Los nog van het feit dat jij mij woorden in de mond legt die ik niet heb gebruikt. Dat is zowel sneu als kinderachtig.
Le T: 'Om veel geld te hebben, moet je wel een baan hebben met een hoog salaris'
Ik: 'Je kunt natuurlijk ook veel geld hebben als je de loterij wint of een erfenis hebt gekregen'.
Maar laat maar ..Scherrer schreef:Nee hoor, dat kan ook met gewoon wat oudere spelers opstellen. Of met gekochte spelers.
Blij met de punten ...
Wat een haarkloverij weer.
Ik zal jullie effe helpen: de reden dat Ajax de finale van dat toernooi haalt, is dat Ajax uitsluitend toptalent opleidt en dat Cruijff z'n bek moet houden en oprotten.
Vat ik het zo goed samen?

Ik zal jullie effe helpen: de reden dat Ajax de finale van dat toernooi haalt, is dat Ajax uitsluitend toptalent opleidt en dat Cruijff z'n bek moet houden en oprotten.
Kinderachtig ..wimpey schreef:Wat een haarkloverij weer.![]()
Blij met de punten ...
Buitengewoon kinderachtig. Ik heb zelfs nog expliciet gesteld dat het bereiken van de finale niet het ongelijk (of gelijk ftm) van Cruijff aantoont. Het enige waarom ik hierover begon is dat ik het vreemd vind dat degene onder wiens aanwijzingen en kritiek de hele opleiding op de schop is gegaan, tenminste volgens de aanhangers, niet even kan opbrengen om die jongens te feliciteren met een mooie prestatie. Niet meer, niet minder.
Nee. Ik stel dat je met een jeugdopleiding waar niks van deugt qua ontwikkeling van talent niet zo presteert met jeugdelftallen.Scherrer schreef:Lijkt me bijzonder duidelijk. Le T beweert iets dat absoluut niet klopt, waarop ik hem aanvul. Lees nog maar eens terug. Niet meer, niet minder. Wat een achterdocht toch.999 schreef:Nou, wat is dan de reden van die opmerking die je maakt ?.Scherrer schreef:Nee, die slaat helemaal nergens op. Los nog van het feit dat jij mij woorden in de mond legt die ik niet heb gebruikt. Dat is zowel sneu als kinderachtig.
Wollt ihr den totalen Mensch?
De sekteleden zijn hier eensgeluid. Ook FdB relativeerde dit enorme succes namelijk.LucaS schreef: Het enige waarom ik hierover begon is dat ik het vreemd vind dat degene onder wiens aanwijzingen en kritiek de hele opleiding op de schop is gegaan, tenminste volgens de aanhangers, niet even kan opbrengen om die jongens te feliciteren met een mooie prestatie. Niet meer, niet minder.
Is ook niet zo vreemd, want tussen nu en Ajax-1 zal 90% van deze lichting afvallen.
Ik zei niet 'enorm succes', ik zei mooie prestatie. Het gaat helemaal niet om de doorstroming in geval van even tegen die jongens zeggen dat ze het goed hebben gedaan. Die rare spastische reactie over die felicitaties van de sekteleden zou haast doen vermoeden dat men wel degelijk bang is dat deze mooie prestatie aantoont dat Cruijff niet helemaal gelijk had. Hopen maar dat ze verliezen morgen.
En dan Ajax-1 - dat o.l.v. een sektelid staat - ook nog effe verliezen en je zondag is geslaagd.LucaS schreef: Hopen maar dat ze verliezen morgen.

Een sektelid? Nee hoor, de Boer is geen ja-knikker en heeft een eigen mening.
En de suggestie dat ik ooit zou hopen dat Ajax verliest is een treurige. Zelfs als Cruijff trainer zou worden zou ik hopen dat ze alles winnen. die beloofde 100 jaren lang!
En de suggestie dat ik ooit zou hopen dat Ajax verliest is een treurige. Zelfs als Cruijff trainer zou worden zou ik hopen dat ze alles winnen. die beloofde 100 jaren lang!
De Boer: "Ik leer nog iedere dag"
Als 'groentje' in het vak van hoofdtrainer leert De Boer nog elke dag, geeft hij te kennen. "Ik ben iets meer dan een jaar bezig en leer nog iedere dag. Als ex-voetballer heb ik van elke trainer waarmee ik in het verleden heb gewerkt dingen overgenomen. Mijn rolmodel is Louis van Gaal, we hebben dezelfde filosofie."
http://www.voetbalpimeur.nl
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Mag hopen dat Cruijff maandag, bij winst, een woordje tot de jeugdspelers richt in zijn column, want anders krijgen we dat de komende weken weer te horen.