De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

bryan

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » wo mar 21, 2012 12:04 pm

InnerHarbour schreef:
Rishi schreef:Een heus toptalent stelt zichzelf wel op. Zeker met zoveel blessures.
Johan Cruijff, :hypocrite.gif: ja daar is hij weer liet de toen 17 jarige Dennis Bergkamp debuteren tegen Roda JC in december 1986.

Van der Vaart was ook 17 bij zijn debuut in april 2000.

Rijkaard debuteerde als 17-jarige onder trainer Leo Beenhakker op 23 augustus 1980

Gerald Vanenburg, Op 5 april 1981 debuteerde hij op 17-jarige leeftijd voor Ajax in het competitieduel tegen FC Den Haag (2-0 thuiszege) onder interim-trainer Aad de Mos.

Zomaar even 4 A spelers, wat goed is komt snel.
Cesc Fabregas debuteerde bij Arsenal als 16-jarige.

Toen Jaap Stam en Ruud van Nistelrooij 21 jaar oud waren speelde ze nog in Eeerste Divisie.

Jaap Stam was tot 24 jaar oud nog bij Willem II.

Dus wat is je punt?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mar 21, 2012 12:32 pm

Mijn punt is dat je niet van het kaliber Cruijff, van Basten of Messi hoeft te zijn om als A junior door te breken en later nog veel beter te worden. Is het daarmee verplicht om als A junior door te breken om het echt te maken, nee natuurlijk niet maar dat is net zo vanzelfsprekend als het bovenstaande.
YNWA

999

Bericht door 999 » wo mar 21, 2012 5:05 pm

'Fontein genoemd als interim-directeur'

Johan Cruijff liet afgelopen week al weten dat er zo snel mogelijk een interim-directeur moet worden aangesteld zodat de club stappen kan maken richting komend seizoen. Volgens Voetbal International wordt voor die rol de naam van Maarten Fontein genoemd om de huidige directie op interim-basis bij te gaan staan.
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 22, 2012 5:30 pm

LucaS schreef: En het is een beetje sneu van de Cruijffsekte om het bereiken van de finale van de CL voor jeugdteams af te doen met 'het winnen van een wedstrijdje'. Het tekent de stellingen en de bochten waarin men zich wringt
Onze trainer is ook sektelid: http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... veel-.html

jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » do mar 22, 2012 5:53 pm

Geeft maar aan dat ook De Boer domme opmerkingen kan maken.

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 22, 2012 6:01 pm

De Boer: "Ik leer nog iedere dag"

Ajax-trainer Frank de Boer houdt hoop op een nieuwe landstitel. De oefenmeester ziet kans het landskampioenschap van afgelopen seizoen met succes te prolongeren.

Met nog acht wedstrijden voor de boeg staat Ajax op een tweede plek in de Eredivisie. De achterstand op koploper AZ bedraagt één punt, PSV volgt op de derde plek met twee punten achterstand op de Alkmaarders. "De titel behoort tot de mogelijkheden. We moeten het van wedstrijd tot wedstrijd bekijken", citeert Voetbal International De Boer.

Als 'groentje' in het vak van hoofdtrainer leert De Boer nog elke dag, geeft hij te kennen. "Ik ben iets meer dan een jaar bezig en leer nog iedere dag. Als ex-voetballer heb ik van elke trainer waarmee ik in het verleden heb gewerkt dingen overgenomen. Mijn rolmodel is Louis van Gaal, we hebben dezelfde filosofie."

www.voetbalpimeur.nl
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » do mar 22, 2012 6:03 pm

:smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mar 22, 2012 6:03 pm

Prima natuurlijk. Louis van Gaal is een van de beste trainers die we ooit hebben gehad. :biggthumpup.gif:

jabu

Bericht door jabu » do mar 22, 2012 6:07 pm

Die gaat een standje krijgen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mar 22, 2012 6:08 pm

Jabu schreef:Geeft maar aan dat ook De Boer domme opmerkingen kan maken.
Dat kan hij zeker, maar hier heeft hij natuurlijk groot gelijk. Titels (welke dan ook) in de jeugd boeien niet. Het is leuk voor de spelers, maar meer niet.

Het enige, maar dan ook enige belangrijke, is wie er doorstromen en van waarde zijn voor het eerste.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr mar 23, 2012 8:27 am

En volgens mij wint Ajax redelijk vaak jeugdtoernooien. Nu heet het NextGen, want dat bekt lekker, maar het blijft een toernooitje. Ook de 6-0 tegen Liverpool.. tsja,... sinds wanneer nemen de Engelsen hun jeugdopleiding serieus en sinds wanneer is een overwinning op een Engelse jeugdploeg ineens een knap staaltje?
Whitey on the moon.

jabu

Bericht door jabu » vr mar 23, 2012 8:35 am

Jöhnk schreef:
Jabu schreef:Geeft maar aan dat ook De Boer domme opmerkingen kan maken.
Dat kan hij zeker, maar hier heeft hij natuurlijk groot gelijk. Titels (welke dan ook) in de jeugd boeien niet. Het is leuk voor de spelers, maar meer niet.
Iemand kan dan ook gelijk hebben maar toch een domme opmerking maken.
Jöhnk schreef:Het enige, maar dan ook enige belangrijke, is wie er doorstromen en van waarde zijn voor het eerste.
Met een goed presterende jeugdopleiding is dan kans daar op groter dan wanneer dat niet het geval is.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 23, 2012 10:10 am

Een goed presterende jeugdopleiding waarin het presteren een gevolg is van de goede ontwikkeling die de spelers doormaken, ja. In een jeugdopleiding, waarin je volop voordelen kunt behalen met spelers die verder zijn in hun lichamelijke groei en dispensatiespelers, zijn resultaten natuurlijk geen voorwaarde voor een dergelijke ontwikkeling, maar een gevolg.

Uiteindelijk helpt het Klaassen niets als hij bij het eerste kan zeggen dat hij al een X-aantal jeugdtoernooien heeft gewonnen. Als zijn medespelers en trainers zien dat hij het niveau aankan daarentegen, zal dat hem een stuk meer helpen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Toppie

Bericht door Toppie » vr mar 23, 2012 10:45 am

GangstaRiB schreef:En volgens mij wint Ajax redelijk vaak jeugdtoernooien. Nu heet het NextGen, want dat bekt lekker, maar het blijft een toernooitje. Ook de 6-0 tegen Liverpool.. tsja,... sinds wanneer nemen de Engelsen hun jeugdopleiding serieus en sinds wanneer is een overwinning op een Engelse jeugdploeg ineens een knap staaltje?

Als de poen op is om hoge salarissen te betalen en men geen schulden voor 2016 niet meer mag hebben.

999

Bericht door 999 » vr mar 23, 2012 10:52 am

Als ik AJAX wat zou ik me voor niet 1 jeugdtoernooi meer inschrijven .. Heeft toch geen waarde volgens de kenners .. Zucht ..

Ik had graag de reacties gelezen op het moment dat de A1 met dikke cijfers uit de toernooi zou zijn geknikkerd ..
Blij met de punten ...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr mar 23, 2012 9:09 pm

999 schreef:Als ik AJAX wat zou ik me voor niet 1 jeugdtoernooi meer inschrijven .. Heeft toch geen waarde volgens de kenners .. Zucht ..

Ik had graag de reacties gelezen op het moment dat de A1 met dikke cijfers uit de toernooi zou zijn geknikkerd ..
Vind het ook allemaal een beetje vreemd. Olde Riekerink werd met de grond gelijk gemaakt, omdat hij niet inschreef, Ajax schrijft wel in, komt in de finale (Wie had daar op gerekend) en dan is het een toernooi van "niks". Waarom dan ingeschreven?

Duidelijk is dat Ajax volgend seizoen niet meedoet, want welke vereniging wil meedoen aan een toernooi dat niets voorstelt?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mar 23, 2012 11:37 pm

Bertje schreef:Uiteindelijk helpt het Klaassen niets als hij bij het eerste kan zeggen dat hij al een X-aantal jeugdtoernooien heeft gewonnen. Als zijn medespelers en trainers zien dat hij het niveau aankan daarentegen, zal dat hem een stuk meer helpen.
Volgens mij is er niemand die hier zegt dat Klaassen erbij geholpen is te zeggen bij het eerste dat hij een x-aantal jeugdtoernooien heeft gewonnen. De kans dat Klaassen het niveau aankan, omdat hij op internationale toernooien heeft gevoetbald, is natuurlijk niet te verwaarlozen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 23, 2012 11:48 pm

Let wel: ik ben niet degene die het hier heeft over zaken als het afschaffen van jeugdtoernooien. Ik relativeer enkel en geef aan dat succes op jeugdtoernooien geen voorwaarde is. Ontwikkeling wel.

En met niemand anders!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mar 23, 2012 11:53 pm

Volgens mij denkt iedereen er hier zo over, Bertje.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

999

Bericht door 999 » za mar 24, 2012 1:49 am

Tja, en toch had ik graag de commentaren hier gelezen als de A1 er na twee wedstrijden er al zo belabberd bij had gestaan in die Nextgen competitie dat men beter er meteen uit kan stappen om verder gezichts verlies te besparen ..

Afijn, ik denk wel wat er dan geschreven zou zijn ..

Elk toernooi helpt in ieder geval mee in de ontwikkeling van deze spelers, bij de een wat meer dan bij de ander.Maar dat is nooit anders geweest.De A1 heeft een prima prestatie geleverd en daar had best door de leider van de fluwelen revolutie enkele woorden, desnoods met enkele kantekeningen, aan besteed mogen worden ..
Blij met de punten ...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za mar 24, 2012 8:13 am

Elk toernooi helpt in ieder geval mee in de ontwikkeling van deze spelers, bij de een wat meer dan bij de ander.Maar dat is nooit anders geweest.De A1 heeft een prima prestatie geleverd en daar had best door de leider van de fluwelen revolutie enkele woorden, desnoods met enkele kantekeningen, aan besteed mogen worden ..
Volgens mij was juist het TH voorstander van deelname aan het toernooi, om te spelen tegen andere ploegen dan normaal, om tegen een andere spelopvatting te spelen (gebeurt op internationale toernooien ook!)

Lees ik nu een reactie van iemand van het TH, iets als dat het toernooi niet veel voorstelt, dan bekruipt mij het gevoel dat eraan is deelgenomen, juist om te laten zien dat de Ajaxjeugd niets voorstelt. Die wens is blijkbaar niet uitgekomen. JC schrijft er niet over in zijn column? De "Almachtige" leeft op een ander, metafysisch niveau, daar moet een gewoon mens zich niet mee bemoeien.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za mar 24, 2012 8:39 am

Conspiracy theory :ajaxsmiley.gif: maar het klopt wel dat ze eerst niet mee wilde doen. Bang voor overbelasting. Ik vind het ook een flauwe reactie van Frank. Ik neem aan dat hij bij de besluitvorming is betrokken en als hij dit vindt, dan moet hij dat net voor de finale niet uitspreken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS

Bericht door LucaS » za mar 24, 2012 9:10 am

Volgens mij wilde JOR niet meedoen. En heeft Demo dus gelijk, dit TH wilde juist wel meedoen. Waarom is nu een raadsel.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 24, 2012 9:15 am

De Boer zegt toch helemaal niet dat het niets toevoegt?

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » za mar 24, 2012 9:20 am

Gelukkig maar dan dat ze zo ver zijn gekomen.

Plaats reactie