Jan Vertonghen
Moderator: mods
Re: Jan Vertonghen
Hij had wel een mooie pokerface toen Cheque begon over Theo die in de weg loopt.
En een goede rol voorafgaand aan de tweede goal. Mag ook wel eens gezegd.
Daarbij laat hij bij 2-0 voor overigens ook iemand vrij op doel koppen, maar goed.
Daarbij laat hij bij 2-0 voor overigens ook iemand vrij op doel koppen, maar goed.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Greins? Het wordt tijd dat je weer naar Nederland komt.Feest schreef:Die greins bij Studio Voetbal. Dodelijk voor PSV.

Yup, die Janssen stond volledig vrij.Bertje schreef: Daarbij laat hij bij 2-0 voor overigens ook iemand vrij op doel koppen, maar goed.
Grijns? Greins zou iets Duits kunnen zijn.Feest schreef:Die greins bij Studio Voetbal. Dodelijk voor PSV.
'Barcelona wil Vertonghen'
BARCELONA - Arsenal en Tottenham Hotspur krijgen flinke concurrentie in de strijd om de handtekening van Jan Vertonghen. Barcelona wil de Ajacied komende zomer aan de selectie toevoegen, zo melden Spaanse media.
De Catalanen zijn op zoek naar vers bloed in de defensie, nu Eric Abidal een levertransplantatie moet ondergaan en het onzeker is of hij ooit nog kan voetballen. Trainer Josep Guardiola zou onder de indruk zijn van de Belgisch international en is met name te spreken over zijn veelzijdigheid; Vertonghen kan in noodgevallen ook op het middenveld geposteerd worden.
Barça toonde meermaals interesse in AC Milan's Thiago Silva, maar deze mag onder geen beding vertrekken bij de Rossoneri. Daarom verlegde de club de aandacht naar Vertonghen, die al eerder liet doorschemeren Ajax deze zomer te willen verlaten. Hij zou zo'n tien miljoen euro moeten kosten.
Blij met de punten ...
Dat zou natuurlijk een prachtige transfer zijn voor Jan, en ik denk ook dat hij het niveau wel zou kunnen aangezien de nadruk met name ligt op het voetballende gedeelte bij Barcelona. Ik hoorde van Sierd de Vos dat Pique en Guardiola niet zo'n goede verstandshouding zouden hebben en Puyol wordt ook een dagje ouder, liggen dus wel kansen centraal achterin of als linksback.
Ik vind Vertonghen ook een uitstekende speler voor Barca. Verdedigend is Jan natuurlijk niet de allerbeste, maar voetballend is hij fantastisch. Ik denk dat hij daar een absolute sensatie zou zijn.
Een speler die bij Ajax goede wedstrijden afwisselt met slechte zou een sensatie zijn bij Barca?
Apart...
Vertonghen is een voetballende verdediger, die een hoog niveau kan halen.
Maar ik denk niet dat hij goed genoeg is voor de top, daarvoor komt hij verdedigend tekort.
Apart...
Vertonghen is een voetballende verdediger, die een hoog niveau kan halen.
Maar ik denk niet dat hij goed genoeg is voor de top, daarvoor komt hij verdedigend tekort.
Ik mis hem nu al..Alexander schreef:Ik vind Vertonghen ook een uitstekende speler voor Barca. Verdedigend is Jan natuurlijk niet de allerbeste, maar voetballend is hij fantastisch. Ik denk dat hij daar een absolute sensatie zou zijn.

Maar laat hem eens een hattrick scoren tegen psv zondag

Vakkie 129
Dat zou niet slecht zijn.
Wat Barcelona betreft. Ik kan me natuurlijk vergissen maar naar mijn bescheiden mening zou Jan heel blij mogen zijn als hij daar af en toe een keertje mee zou mogen doen. Voorlopig is hij weliswaar regelmatig belangrijk geweest voor Ajax maar hij is ook dit seizoen nog veel te vaak door de ondergrens gezakt.
Laat 'm eerst maar eens de absolute leidersrol pakken in dit elftal en Ajax naar de 31e landstitel leiden. Dat zou een sterk staaltje zijn, zeker gezien het aantal spelers dat we missen.

Wat Barcelona betreft. Ik kan me natuurlijk vergissen maar naar mijn bescheiden mening zou Jan heel blij mogen zijn als hij daar af en toe een keertje mee zou mogen doen. Voorlopig is hij weliswaar regelmatig belangrijk geweest voor Ajax maar hij is ook dit seizoen nog veel te vaak door de ondergrens gezakt.
Laat 'm eerst maar eens de absolute leidersrol pakken in dit elftal en Ajax naar de 31e landstitel leiden. Dat zou een sterk staaltje zijn, zeker gezien het aantal spelers dat we missen.
Nil volentibus arduum
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Jan Vertonghen
De laatste weken pakt hij die rol wel op, trouwens. Hij is aardig soeverein aan het ballen.Marillion schreef:Laat 'm eerst maar eens de absolute leidersrol pakken in dit elftal en Ajax naar de 31e landstitel leiden. Dat zou een sterk staaltje zijn, zeker gezien het aantal spelers dat we missen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Ja, dat is waar. Eerder in het seizoen was er geen sprake van maar de laatste weken wel. Ik hoop ook echt dat hij die lijn gaat doortrekken. Want dat zou een belangrijk pluspunt kunnen zijn in de race om de titel.
Nil volentibus arduum
In het type spel van Barcelona zou hij wel mee kunnen draaien, qua niveau wellicht ook, de defensie is absoluut niet Barcelona's sterkste linie. Maar laten we niet vergeten dat Vertonghen dit seizoen beide wedstrijden tegen Feyenoord als een zak stront heeft gespeeld en dat blijf ik hem behoorlijk kwalijk nemen.
Offensief, ja. Hij pakt nu wel z'n verantwoordelijkheid i.t.t. begin dit seizoen. Feyenoord-thuis was het absolute dieptepunt. Toen liet hij debutant Koppers verzuipen door achterin 4 op een rij te blijven spelen.Wie kent Cees de Wolf nog schreef: De laatste weken pakt hij die rol wel op, trouwens. Hij is aardig soeverein aan het ballen.
Defensief blijft Jan kwetsbaar. Dat zag je bij de kansen die hij tegen Immers (ADO) en Janssen (RKC) weggaf.
Dat ligt wat mij betreft gewoon aan zijn mogelijkheden. Defensief is Vertonghen nu eenmaal wat kwetsbaar. Maar hij staat de laatste weken in ieder geval met de juiste wedstrijdinstelling in het veld. Eentje die past bij zijn positie als aanvoerder in deze fase van het seizoen.
Nil volentibus arduum
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Jan Vertonghen
Hij speelde toen idd vreselijk, maar was dat alleen aan hem te wijten? Die wedstrijd was een dieptepunt van heel Ajax, vermoedelijk ook door die idiote variant uit de koker van FdB om Toby en Jan allebei aan de rand van het strafschopgebied op te laten stellen, bijna bij de achterlijn nota bene, als Vermeer een doeltrap of de bal had. De kakkies stoorden (terecht) vroeg waardoor een enorme puinhoop ontstond.wimpey schreef:Offensief, ja. Hij pakt nu wel z'n verantwoordelijkheid i.t.t. begin dit seizoen. Feyenoord-thuis was het absolute dieptepunt. Toen liet hij debutant Koppers verzuipen door achterin 4 op een rij te blijven spelen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Jan is zo belangrijk voor dit Ajax. Waarom die jongen niet de best verdienende speler maken (2 miljoen per jaar) en proberen zijn contract met 1 jaar te verlengen.
Als hij dat wilt, graag. Kan Denswil minuten pakken en na volgend seizoen zijn plek innemen.
Face your fears and live your dreams, No Fear
- Daily Blind
Vertonghen speelt eindelijk eens drie weken op rij goed.. En we krijgen dit soort uitspraken weer.Alexander schreef:Jan is zo belangrijk voor dit Ajax. Waarom die jongen niet de best verdienende speler maken (2 miljoen per jaar) en proberen zijn contract met 1 jaar te verlengen.

Of Jan daadwerkelijk zoooo belangrijk voor Ajax zal blijken, ontdekken we eigenlijk pas wanneer er voor langere tijd iemand anders op zijn positie speelt. Met dit in gedachten is het wel interessant om het verslag van de thuiswedstrijd tegen Olympique Marseille van 3 jaar terug eens te lezen. Net als gisteren tegen PSV ontbraken er 6 basisspelers en sprongen er 3 jongelingen uit die op dat moment nog vrijwel niet in Ajax 1 hadden gespeeld. Wat goed is komt snel, al heeft het leer + uitleen traject van Vertonghen natuurlijk wat meer jaren gevergd om hem naar een constant niveau te duwen.
Voor alle duidelijkheid: ik ben absoluut vóór verlengen met Vertonghen, ook als je hem dan een erg fors salaris moet betalen. Op deze jongen zal altijd een enorme bak wisselgeld bij een toekomstige transfer blijven zitten, zijn waarde verdampt de komende jaren heus niet. En mocht hij wel voor langere tijd bij Ajax blijven en tot een icoon uitgroeien, is het alleen maar nóg mooier.Olympique laat Ajax met vragen achter
AMSTERDAM - Met opgeheven hoofd verliet Ajax woensdagavond als laatste Nederlandse club het internationale podium. Olympique Marseille verpestte het 109e verjaardagsfeestje van de Amsterdamse formatie uiteindelijk in de 109e minuut (2-2).
De Fransen, die voor eigen publiek wel wonnen (2-1), werden met een plaats in de kwartfinales van de UEFA Cup ruim beloond. Ze lieten de thuisclub ook met veel vragen achter.
Want hoe kan het nou dat Ajax dit seizoen tegen buitenlandse tegenstanders veel beter presteert dan in eigen land? De huidige nummer drie van de eredivisie blameerde zich tegen Willem II (2-1), Heerenveen (5-2), ADO Den Haag (1-1), Heracles (2-2), FC Volendam (1-0) en Vitesse (4-1).
Hetzelfde Ajax bood meer dan goed partij tegen Aston Villa (2-1), won bij Hamburger SV (0-1) en elimineerde Fiorentina (0-1, 1-1). Zonder zes basiskrachten lieten de Amsterdammers Olympique Marseille zelfs ontsnappen. ,,Ajax was veruit de betere ploeg,’’ erkende ook trainer Erik Gerets van de gelukkige Fransen.
Marco van Basten zocht na het gelijke spel tegen de Fransen (2-2) ook naar de redenen voor het vaak sterke spel van zijn ploeg tijdens internationale wedstrijden. ,,Wist ik maar waarom het in eigen land soms niet lukt,’’ stelde de trainer van Ajax. ,,In de eredivisie moeten wij het spel misschien vaker zelf maken. Maar die wijsheid gaat ook niet helemaal op. Thuis tegen Olympique Marseille hebben we gewoon gedomineerd.’’
Waar Ajax tegen Aston Villa, Hamburger SV en Fiorentina vooral vanuit een gesloten defensie reageerde, speelde het tegen de nummer twee van de Franse competitie met flair vooruit. De twintigjarige Ismaïl Aissati was bijna altijd aanspeelbaar. Vurnon Anita, negentien pas, dirigeerde het aanvalspel alsof hij dat al jaren deed. De twintigjarige Toby Alderweireld strooide vanuit de defensie met afgemeten trappen over soms wel veertig meter.
Het drietal profiteerde van de afwezigheid van Vertonghen, Gabri, Vermaelen, Van der Wiel, Lindgren en Wielaert. Hebben zij Van Basten op het einde van het seizoen tot andere inzichten gebracht? ,,Ik ga liever niet in op individuele prestaties,’’ zei de hoofdcoach. ,,De hele ploeg heeft tegen Marseille goed gepresteerd. Maar die drie hebben het natuurlijk wel heel goed gedaan.’’
Luis Suarez scoorde ook weer een ruime voldoende. De Uruguyaan miste twee prachtige doelkansen, maar bereidde ook beide Amsterdamse treffers voor. Vooral zijn passeerbeweging vlak voor het tweede doelpunt van Miralem Sulejmani zal ook op de Engelse, Spaanse en Italiaanse televisie worden uitgezonden.
Is hij na dit seizoen de volgende smaakmaker die de Amsterdamse club verlaat? En hoe sterk is Ajax nog als Sulejmani en Cvitanich de de aanval moeten leiden? ,,Wij willen sterker worden en zijn dus niet van plan om onze beste spelers te verkopen,’’ beantwoordt Van Basten de meeste vragen over Suarez. Maar riep hij voor de winterstop niet hetzelfde over Klaas-Jan Huntelaar?.’’
- Ajaciedjuh
Uiteraard komen er steeds meer geruchten tav zijn zomertransfer. Volgens de Daily Mirror wil Arsenal hem voor 9 miljoen halen.
Ik zou hem daar zeker niet voor laten gaan. Liever dan nog 1 jaar genieten van Jantje en dan maar transfervrij weg. Uiteraard zal dit niet gebeuren, want Jan wil weg en heeft er ook de leeftijd voor. Ik kan me nog wel goed herinneren dat Wenger na de transfer van Vermaelen melde dat het zo'n koopje was. Transfersom was dacht ik rond de 10 miljoen en 2 variabel. 15 miljoen basis en 3 miljoen variabel lijkt me een mooie deal.
Ik zou hem daar zeker niet voor laten gaan. Liever dan nog 1 jaar genieten van Jantje en dan maar transfervrij weg. Uiteraard zal dit niet gebeuren, want Jan wil weg en heeft er ook de leeftijd voor. Ik kan me nog wel goed herinneren dat Wenger na de transfer van Vermaelen melde dat het zo'n koopje was. Transfersom was dacht ik rond de 10 miljoen en 2 variabel. 15 miljoen basis en 3 miljoen variabel lijkt me een mooie deal.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Die gaan we inderdaad niet meer behouden helaas, Jan is duidelijk toe aan een stapje hogerop en heeft dit ook aangegeven.
Als Ajax € 15 miljoen kan krijgen met zijn 1jarige contract zou dat een werelddeal zijn. Ik zal Jan wel gaan missen, 1 van mijn favoriete Ajacieden van de afgelopen jaren!
Als Ajax € 15 miljoen kan krijgen met zijn 1jarige contract zou dat een werelddeal zijn. Ik zal Jan wel gaan missen, 1 van mijn favoriete Ajacieden van de afgelopen jaren!
Ajaciedjuh schreef:Uiteraard komen er steeds meer geruchten tav zijn zomertransfer. Volgens de Daily Mirror wil Arsenal hem voor 9 miljoen halen.
Ik baal daar altijd zo van dat het zo makkelijk geaccepteerd wordt dat de beste Ajax spelers voor een prikkie vertrekken omdat ze nog maar 1 jaar contract hebben. Nou en? Als Stekelenburg naar Man U was vertrokken was hij met afstand de beste keeper van de Premier League geweest, maar velen zien het als een goede deal om op hem een veel lager prijskaartje dan op de Gea te plakken.gaizka schreef:Die gaan we inderdaad niet meer behouden helaas, Jan is duidelijk toe aan een stapje hogerop en heeft dit ook aangegeven.
Ajax moet er handiger in zijn door spelers van het kaliber Stekelenburg + Vertonghen tegen een flink salaris langer aan zich te binden, met Suárez is dat wel gelukt. Ook voor een speler zelf is het een belangrijke zaak dat bij een verhuizing naar Londen, Manchester, Liverpool, Milaan of desnoods Valencia zijn nieuwe werkgever flink voor hem in de buidel heeft getast. Dan weet je duidelijker dat de club je écht wil hebben en niet als een vrijwel gratis aanvulling ziet.
-
Voor het verlengen van een contract heb je ook toestemming van de speler nodig en waarom zal hij verlengen? De transferprijs daalt, de kans op een mooi contract wordt zo groter.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".