14 poles in 1 seizoen, so far, en weer in de laatste ronde. Priceless!

Moderator: mods
Ben ook al jaren afgehaakt. Dat gedoe met banden wissels en bijtanken heeft het voor mij wel verkloot denk ik. Strategisch leuk als schaakspel, maar je bent alleen nog maar aan het tellen en kijken wie welke pitstop heeft gemaakt.Frank schreef:Hij heeft nu toch het record van Nigel Mansell uit 1992 geëvenaard? 14 poles in een jaar, alleen Mansell had er maar 16 races de tijd voor, terwijl Vettel er nu 19 races voor heeft. Mansel had dus 14 uit 16 (87,5%), Vettel kan op 15 uit 19 (84,2%) komen. :-)
Klein plaagstootje. Ik kan er niet zo goed tegen als een persoon een sport compleet domineert, het veroorzaakt in ieder geval dat ik nauwelijks meer naar de F1 kijk.
Frank schreef:Hij heeft nu toch het record van Nigel Mansell uit 1992 geëvenaard? 14 poles in een jaar, alleen Mansell had er maar 16 races de tijd voor, terwijl Vettel er nu 19 races voor heeft. Mansel had dus 14 uit 16 (87,5%), Vettel kan op 15 uit 19 (84,2%) komen. :-)
Klein plaagstootje. Ik kan er niet zo goed tegen als een persoon een sport compleet domineert, het veroorzaakt in ieder geval dat ik nauwelijks meer naar de F1 kijk.
Tja, noem 134 punten achterstand van de nummer 2, of 15 van de 18 keer poleposition maar minimaalRamona schreef:Ach, de verschillen zijn minimaal.
www.destentor.nlKimi Räikkönen keert terug in Formule 1
ENSTONE (ANP) - Kimi Räikkönen keert terug in de Formule 1. De Finse autocoureur stapt volgend seizoen in de bolide van Lotus.
Hij tekent een contract van 2 jaar bij de renstal die dit seizoen nog onder de naam Lotus Renault GP actief was in de koningsklasse van de autosport.
De 32-jarige Räikkönen veroverde in 2007 de wereldtitel met Ferrari. Hij nam na het seizoen 2009 afscheid en koos voor de rallysport. De Fin won in zijn carrière 18 keer een grote prijs.
VolkskrantOud-coureur Jos Verstappen rijdt in op ex-vriendin
Oud-formule 1-coureur Jos Verstappen is aangehouden. Hij zou met zijn auto zijn ingereden op zijn ex-vriendin, meldt De Limburger. Het incident zou in de nacht van dinsdag op woensdag rond half vier zijn gebeurd in Roermond.
De 24-jarige vrouw liep kneuzingen en schaafwonden op. Ze moest in een ambulance worden behandeld. Verstappen was na het incident weggereden, maar meldde zich vanmorgen bij de politie. Hij werd meteen gearresteerd.
Nu.nlVan der Garde derde rijder bij Formule 1-team Caterham
Laatste update: 4 februari 2012 10:01 info
AMSTERDAM - Giedo van der Garde heeft een contract getekend als reserverijder en testcoureur bij het Formule 1-team Caterham F1. Dat laat de 26-jarige Nederlander zaterdag weten via Twitter.
“Dit betekent een stap voorwaarts voor mij. Het stemt me erg vrolijk”, meldt Van der Garde.
De coureur uit Rhenen was de afgelopen jaren actief in de GP2 Series, waarin hij in 2011 als vijfde eindigde.
Hij zal dit seizoen onder meer in actie komen in zes tot acht vrijdagtrainingen en zal kilometers maken tijdens de testdagen in de aanloop naar het seizoen.
Talent
“Dit is een mooie deal voor ons team”, meldt teambaas Tony Fernandes van Caterham tegenover Autosport.
“Zijn prestaties in de GP2 maakten duidelijk dat hij een van de grote talenten in de autosport is. Hopelijk kan hij ons helpen een stap voorwaarts te zetten. We willen heel graag een stap zetten naar de middenmoot.”
Van der Garde voegt daaraan toe: “Het is fantastisch voor Nederland om weer een coureur in de Formule 1 te hebben. De interesse voor de sport was toch wat tanende sinds het afscheid van Jos Verstappen.”
"Ik voel me zeer sterk, ik ben fit en ik mentaal klaar. Natuurlijk heb ik veel tijd doorgebracht met jongens die nu in de Formule 1 rijden en ik voel dat ik klaar ben voor deze stap."
Caterham toonde via Twitter ook al een foto van Van der Garde in een Caterham-wagen, de CT01.
Trulli
Caterham F1 reed vorig seizoen onder de naam Team Lotus. Heikki Kovalainen is net als in 2011 zeker van een stoeltje bij het team van Fernandes.
Jarno Trulli lijkt zijn plekje ook te behouden, maar vervanging van de Italiaan is zeker niet uitgesloten.
Formule 1-kalender 2012
Datum Circuit
18 mrt au Australië Melbourne
25 mrt my Maleisië Sepang
15 apr cn China Shanghai
22 apr bh Bahrein Sakhir
13 mei es Spanje Barcelona
27 mei mc Monaco Monte Carlo
10 jun ca Canada Montreal
24 jun eu Europa Valencia Street Circuit
8 jul uk Verenigd Koninkrijk Silverstone
22 jul de Duitsland Hockenheim