Johan CruijffChivas echte voetbalclub
Mijn eerste week bij Chivas Guadalajara zit erop. Als u dit leest is de uitwedstrijd tegen Puebla gespeeld en ben ik weer onderweg naar Barcelona. Met een heel positief gevoel.
Qua mensen en qua beleid is mijn eerste bezoek aan Guadalajara alleen maar positief geweest. Neem de manier waarop de beslissingen genomen worden. Ik had alleen met de clubeigenaar te maken en in goed overleg zijn er knopen doorgehakt over samenwerking met andere clubs, het wel of niet handhaven van alle elftallen en de scouting.
Wat de samenwerking met andere clubs betreft, gaat het om het opkopen van een andere Mexicaanse club, die een rol moet krijgen in de opleiding van de Chivas-talenten. Dat zijn er nogal wat, dus moet er tegelijk gekeken worden of het grote aantal elftallen binnen de club gehandhaafd of verminderd moet worden.
De opleiding zit in ieder geval goed in elkaar. De meeste jeugdtrainers zijn oud-spelers die goed werk afleveren. In het eerste elftal spelen vijf jongens tussen de 19 en 22 jaar, die allemaal hier zijn opgeleid.
De basis is dus goed en daarvoor verdient ook onze landgenoot Hans Westerhof een groot compliment. Hij heeft jaren geleden de opleiding van Chivas gemoderniseerd en nog altijd praat iedereen hier lovend over het werk dat Hans hier heeft verricht. Omdat het sinds zijn vertrek weer bergafwaarts is gegaan, wilde de leiding weer het Nederlandse model oppakken.
Daar hebben we deze week een begin mee gemaakt. Wat dat betreft was het een prettige opsteker dat er voor het eerst sinds dertien wedstrijden weer gewonnen werd. Daar had ik trouwens niets mee te maken. Wel was er door alle attentie meer vertrouwen bij het elftal. Uit het hele Amerikaanse continent was de pers naar Guadalajara gekomen en ze konden zich hier niet meer herinneren zoveel journalisten en cameraploegen op bezoek te hebben gehad.
Wat me bij Chivas vooral goed bevalt is dat het een echte voetbalclub is. Er spelen hier alleen Mexicanen, van wie de meesten zijn opgeleid op het prachtige trainingscentrum dat midden in de stad staat. Daar is ook een speciaal door de club opgezette school, met 500 scholieren tussen de 4 en 17 jaar. Het is een vrije opleiding. Tot de kleintjes aan toe leren ze Spaans en Engels, staan er dans, muziek en schilderen op het lesrooster en sport ieder kind dagelijks een uur.
Op zo’n school had ik zelf ook wel willen zitten.
Ieder talent van Chivas wordt bovendien verplicht zijn school af te maken. Wie eerder met zijn studie wil stoppen, kan meteen bij de club vertrekken.
Ik wil er vooral mee zeggen, dat de mensen hier letterlijk met Chivas opgroeien en er daarom een enorme sterke band met de club is. Vandaar dat de druk ook zo hoog is, nu het eerste elftal onderaan staat. Maar het mooie is ook, dat iedereen meteen de schouders eronder zet om hier snel een einde aan te maken.
Gesterkt door mijn belevenissen in Mexico ga ik deze week bij Ajax de draad oppakken. Het is alweer een maand geleden dat de rechter beslist heeft dat we verder met ons werk mogen gaan, dus ik ben benieuwd.
De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Blij met de punten ...
Nou, wij ook, Johan!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Waarom had je de draad laten vallen en maanden laten liggen dan? Waarom ben je benieuwd naar je eigen werk? Je hebt toch een plan?Gesterkt door mijn belevenissen in Mexico ga ik deze week bij Ajax de draad oppakken. Het is alweer een maand geleden dat de rechter beslist heeft dat we verder met ons werk mogen gaan, dus ik ben benieuwd.
Johan Cruijff
Wollt ihr den totalen Mensch?
Le T. schreef:Waarom had je de draad laten vallen en maanden laten liggen dan? Waarom ben je benieuwd naar je eigen werk? Je hebt toch een plan?Gesterkt door mijn belevenissen in Mexico ga ik deze week bij Ajax de draad oppakken. Het is alweer een maand geleden dat de rechter beslist heeft dat we verder met ons werk mogen gaan, dus ik ben benieuwd.
Johan Cruijff
Plan C deze man past in elke film

De oorzaak van alle conflicten bij Ajax in een notendop.Neem de manier waarop de beslissingen genomen worden. Ik had alleen met de clubeigenaar te maken en in goed overleg zijn er knopen doorgehakt over samenwerking met andere clubs, het wel of niet handhaven van alle elftallen en de scouting.
Tja.Wat de samenwerking met andere clubs betreft, gaat het om het opkopen van een andere Mexicaanse club
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Hoi hoi, AJAX gaat ook een club opkopen 

Blij met de punten ...
999 schreef:Hoi hoi, AJAX gaat ook een club opkopen
Ik denk eerder andersom.
Cruijff werkt erg fijn met die rijke Mexicaanse meneer samen. Dusssss....
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Jij vindt het wel goed dat bij Ajax zo ontzetten veel mensen iets te zeggen hebben? RvC, directie, aandeelhouders, ledenraad, bestuursraad, ondernemingsraad, tig commissies. Ik zou er ook gek van worden, want met zo'n bureaucratie krijg je nooit wat gedaan.Zeux schreef:De oorzaak van alle conflicten bij Ajax in een notendop.Neem de manier waarop de beslissingen genomen worden. Ik had alleen met de clubeigenaar te maken en in goed overleg zijn er knopen doorgehakt over samenwerking met andere clubs, het wel of niet handhaven van alle elftallen en de scouting.
Dat hadden ze moeten bedenken toen Ajax een NV werd.Arthur schreef:Jij vindt het wel goed dat bij Ajax zo ontzetten veel mensen iets te zeggen hebben? RvC, directie, aandeelhouders, ledenraad, bestuursraad, ondernemingsraad, tig commissies. Ik zou er ook gek van worden, want met zo'n bureaucratie krijg je nooit wat gedaan.Zeux schreef:De oorzaak van alle conflicten bij Ajax in een notendop.Neem de manier waarop de beslissingen genomen worden. Ik had alleen met de clubeigenaar te maken en in goed overleg zijn er knopen doorgehakt over samenwerking met andere clubs, het wel of niet handhaven van alle elftallen en de scouting.
Het hoeft helemaal niet fout te gaan. En controle vind ik in principe niet verkeerd nee.
Maar ik ben dan ook niet zo van de 'sterke mannen'. Of dictators. Of goeroes.
Wat zou eigenlijk de marktwaarde van Ajax zijn, als die Mexicaanse topbeslisser zijn portemonnee wil trekken?
Zeux schreef:999 schreef:Hoi hoi, AJAX gaat ook een club opkopen
Ik denk eerder andersom.
Cruijff werkt erg fijn met die rijke Mexicaanse meneer samen. Dusssss....
Hoi hoi, Bimbo als hoofdsponsor van AJAX

Blij met de punten ...
OLDENHOF KANDIDAAT BESTUURSRAAD AJAX
AMSTERDAM – Maarten Oldenhof en Ronald Pieloor zijn de twee kandidaten om toe te treden tot de bestuursraad van Ajax, die op 20 maart van vijf tot maximaal zeven personen wordt uitgebreid. Oldenhof was eerder financieel en algemeen directeur van de Amsterdamse club. Pieloor werd op voorspraak van de Ajax Supporters Delegatie (ASD) naar voren geschoven.
Pieloor maakte eind jaren tachtig deel uit van de harde supporterskern van Ajax, schreef een boek over 25 jaar F-side en is momenteel werkzaam als manager ICT Service Support. Het tweetal is voorgedragen door de huidige bestuursraad, bestaand uit Hennie Henrichs, Jan Buskermolen, Cees Vervoorn, Dick Schoenaker en Tonny Bruins Slot.
De leden van Ajax, die zelf ook de mogelijkheid hadden om mensen kandidaat te stellen, maar dat nalieten, laten 20 maart weten of ze het eens of oneens zijn met de benoemingen. De bestuursraad van Ajax – een samenvoeging van de voormalige ledenraad en het oude bestuur – is verantwoordelijk voor de vereniging en treedt namens de leden op als grootaandeelhouder van de nv Ajax.
Bestuursraadvoorzitter Henrichs was niet voor commentaar bereikbaar.
Blij met de punten ...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Maarten Oldenhof lijkt me een prima keuze. Verstandige man.
Ronald Pieloor ken ik alleen uit tweede hand (werkgerelateerd) en daar kan ik dus weinig over zeggen.
Eens zien of de leden akkoord gaan. Zou toch een keer goed zijn als we eens stappen kunnen maken.
Ronald Pieloor ken ik alleen uit tweede hand (werkgerelateerd) en daar kan ik dus weinig over zeggen.
Eens zien of de leden akkoord gaan. Zou toch een keer goed zijn als we eens stappen kunnen maken.

-
Maarten Oldenhof! Heeft hij nog steeds die vriendin die bij Feyenoord werkte?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Ronald Pieloor is een zeer ontwikkelde vent, altijd enorm goed werk gedaan voor DAS. Zou een erg goede uitbreiding voor de bestuursraad zijn!
Gelukkig, Hij heeft weer tijd voor Ajax:

Waarom kon dat gesprek over de invulling van de nieuwe RvC niet eerder plaatsvinden?Cruijff terug uit Mexico, vizier weer op Ajax
Johan Cruijff meldt zich deze week weer in Amsterdam. De oud-voetballer keerde afgelopen maanden terug uit Mexico, waar hij Chivas Guadalajara van advies voorzag.
De komende week is Ajax echter weer aan de beurt, schrijft Voetbal International. Cruijff wil met Hennie Henrichs, voorzitter van de bestuursraad, om de tafel om de invulling van de nieuwe raad van commissarissen te bespreken. De bestuursraad heeft als grootaandeelhouder van Ajax een belangrijke stem in de samenstelling.
Op 20 maart vindt voorts een algemene ledenvergadering plaats. Daar zal gestemd gaan worden over twee nieuwe bestuursleden voor de raad. Momenteel bestaat deze uit voorzitter Henrichs, Dick Schoenaker, Tonny Bruins Slot, Cees Vervoorn en Jan Buskermolen. De laatste twee zetels worden de komende periode ingevuld.

-
Wat?!! Een ontwikkelde vent? Ik hoop niet dat je een doogeleerde professor bedoeld.Cruijff schreef:Ronald Pieloor is een zeer ontwikkelde vent, altijd enorm goed werk gedaan voor DAS. Zou een erg goede uitbreiding voor de bestuursraad zijn!

Whitey on the moon.
- Ajaciedjuh
GangstaRiB schreef:Wat?!! Een ontwikkelde vent? Ik hoop niet dat je een doogeleerde professor bedoeld.Cruijff schreef:Ronald Pieloor is een zeer ontwikkelde vent, altijd enorm goed werk gedaan voor DAS. Zou een erg goede uitbreiding voor de bestuursraad zijn!

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
-
Een voetballer?GangstaRiB schreef:Wat?!! Een ontwikkelde vent? Ik hoop niet dat je een doogeleerde professor bedoeld.Cruijff schreef:Ronald Pieloor is een zeer ontwikkelde vent, altijd enorm goed werk gedaan voor DAS. Zou een erg goede uitbreiding voor de bestuursraad zijn!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Een ex F-sider ? ..
Blij met de punten ...
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Yep, maar een erg slimme vent. Kent alles en iedereen binnen Ajax en bemoeit zich al jaren niet intensief meer met de negatieve kanten.
Slim ?.Leg eens uit.Wat is er zoal viade hand van hem ter wereld gekomen, gewoon om een beeld te krijgen van deze persoon ..
Blij met de punten ...
999 schreef:Een ex F-sider ? ..
Zoek de tegenstelling.El Clavo schreef:Yep, maar een erg slimme vent. Kent alles en iedereen binnen Ajax en bemoeit zich al jaren niet intensief meer met de negatieve kanten.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Aanwezig zijn, de club en mensen kennen is één ding. Het juiste oordeel vellen is een tweede. Waaruit blijkt zijn geschiktheid?El Clavo schreef:Yep, maar een erg slimme vent. Kent alles en iedereen binnen Ajax en bemoeit zich al jaren niet intensief meer met de negatieve kanten.
Technisch hart gaat scouting tegen het licht houden
Voetbal International meldt dat het technisch hart zich de komende periode nadrukkelijk de scouting van Ajax tegen het licht gaat houden. Na de door Ajax verloren rechtszaak tegen Hans van der Zee zouden de interne spanningen binnen de afdeling scouting nog altijd niet verdwenen zijn.
Blij met de punten ...
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Hij kan een mooie brug vormen tussen Ajax en haar supporters. Dat is de voornaamste reden om een 'supporter' binnen Ajax te krijgen.Ronald! schreef:Aanwezig zijn, de club en mensen kennen is één ding. Het juiste oordeel vellen is een tweede. Waaruit blijkt zijn geschiktheid?El Clavo schreef:Yep, maar een erg slimme vent. Kent alles en iedereen binnen Ajax en bemoeit zich al jaren niet intensief meer met de negatieve kanten.