De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Ajaciedjuh

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » do feb 23, 2012 12:56 pm

Marcel schreef:
Ajaciedjuh schreef:Vergeet ook zijn box-partij tegen De Wolf niet.

Ik snap de keuze van het kamp Cruijff voor La Ling ook niet. Combineer dan Overmars met Van Duivenbode (of zelfs Fontein).
Daar snap ik ook geen hol van. Waarom zou Ajax een directeur willen zonder ervaring en een extra man erbij?!
Niets ten nadele van Overmars hoor, maar Ajax moet gewoon iemand met ervaring en uitstraling hebben. Niet een 'opkomend talent' dat bijgestaan moet worden.

Met een icoon als Cruijff erbij moet het toch mogelijk zijn zo iemand binnen te halen?
Peter schreef:Ik ben sowieso voorstander van een AD Voetbal en een AD Operationeel. Een utopie dat je er eentje vindt die beide vakken goed beheerst.
Uiteraard gaat ook mijn voorkeur uit naar een man die beide kan invullen, maar ik heb liever een goede combi, dan een 'halve' hele! :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Le T.

Bericht door Le T. » do feb 23, 2012 1:20 pm

GangstaRiB schreef:Laat hem alsjeblieft nu z'n gang gaan. Installeer een Vichy-RvC in dienst van Cruijff. Cruijff zou zich in eerste instantie alleen bemoeien met de jeugd, dat is met de eventuele aanstelling van Ling alweer verkeerd ingeschat. Maar laat hem z'n gang gaan. Als het nu misgaat, zijn we voor altijd van em af. Als het beter blijkt te gaan: chappeau.
IJdele hoop. Als we voor altijd van Cruijff af zouden komen doordat hij keihard faalt dan waren 3 jaar geleden al voor altijd van hem af geweest. Met het falen van Cruijff ben je niet van de stompzinnigheid van de supporters af. Die vergeten het maar wat graag en wat voor onzin de Telegraaf en Derksen ook voor ze oplepelt, ze blaten het allemaal na. Zelfs als Cruijff dood zou gaan, wat op zich wel een zegen voor Ajax zou zijn, dan nog komt de Telegraaf vertellen hoe Johan het gewild zou hebben, wat dan natuurlijk ook weer wordt geloofd.
Wollt ihr den totalen Mensch?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do feb 23, 2012 1:58 pm

Le T. schreef:
GangstaRiB schreef:Laat hem alsjeblieft nu z'n gang gaan. Installeer een Vichy-RvC in dienst van Cruijff. Cruijff zou zich in eerste instantie alleen bemoeien met de jeugd, dat is met de eventuele aanstelling van Ling alweer verkeerd ingeschat. Maar laat hem z'n gang gaan. Als het nu misgaat, zijn we voor altijd van em af. Als het beter blijkt te gaan: chappeau.
IJdele hoop. Als we voor altijd van Cruijff af zouden komen doordat hij keihard faalt dan waren 3 jaar geleden al voor altijd van hem af geweest. Met het falen van Cruijff ben je niet van de stompzinnigheid van de supporters af. Die vergeten het maar wat graag en wat voor onzin de Telegraaf en Derksen ook voor ze oplepelt, ze blaten het allemaal na. Zelfs als Cruijff dood zou gaan, wat op zich wel een zegen voor Ajax zou zijn, dan nog komt de Telegraaf vertellen hoe Johan het gewild zou hebben, wat dan natuurlijk ook weer wordt geloofd.
Ik heb er ook weinig fiducie in, maar we zijn nu op het punt gekomen dat (zogenaamd) heel Ajax voor Cruijff kiest. Ik vind het wel best zo.
Whitey on the moon.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do feb 23, 2012 2:11 pm

JC is onfeilbaar, denkt JC? m.a.w. is het voetbal niet om aan te zien, geen probleem over tien jaar zal het goed gaan en in die tien jaar is bij Ajax de directie, de RvC, de trainer van het eerste, het TH natuurlijk een paar keer vervangen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do feb 23, 2012 2:15 pm

GangstaRiB schreef:
Le T. schreef:
Ik heb er ook weinig fiducie in, maar we zijn nu op het punt gekomen dat (zogenaamd) heel Ajax voor Cruijff kiest. Ik vind het wel best zo.
In ieder geval goed om te weten dat de dood van Cruijff een zegen voor Ajax is.

Niveautje, hoor. :biggthumpup.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do feb 23, 2012 2:26 pm

Peter schreef:In ieder geval goed om te weten dat de dood van Cruijff een zegen voor Ajax is.

Ik neem aan dat dit een reactie is op een m.i. verkeerd bericht van een andere poster, ook al staat de reactie wel onder mijn bericht en staat de naam van de poster er niet bij. Ik post ook het liefst zonder de naam van de poster te noemen, wat maakt het uit wie iets schrijft, maar in dit geval ligt dat anders.

Dergelijke opmerkingen komen vaker voor bij Ajax, zie Derksen met de liquidaties: verwerpelijk.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Marcel

Bericht door Marcel » do feb 23, 2012 2:44 pm

Peter schreef:Ik ben sowieso voorstander van een AD Voetbal en een AD Operationeel. Een utopie dat je er eentje vindt die beide vakken goed beheerst.
Wat is dan het verschil met dit en de situatie waarin je een AD hebt en een TD? Volgens mij niets...
Was dat nou niet net wat Cruijff niet meer wilde?
Laatst gewijzigd door Marcel op do feb 23, 2012 3:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

peter

Bericht door peter » do feb 23, 2012 2:54 pm

De AD NV is bezig met de Holding en met mensen in de bedrijfsvoering. Oftewel, de mensen werkzaam in de Arena.
De AD Voetbal is bezig met voetbalgerelateerde zaken en dient als eindverantwoordelijk van het Technisch Hart.

Totaal andere invulling dan AD-TD, want daarin is de TD slechts titulair directeur en is de AD een statutaire functie.

Marcel

Bericht door Marcel » do feb 23, 2012 3:00 pm

Peter schreef:De AD NV is bezig met de Holding en met mensen in de bedrijfsvoering. Oftewel, de mensen werkzaam in de Arena.
De AD Voetbal is bezig met voetbalgerelateerde zaken en dient als eindverantwoordelijk van het Technisch Hart.

Totaal andere invulling dan AD-TD, want daarin is de TD slechts titulair directeur en is de AD een statutaire functie.
Schiet mij maar lek. De TD is toch ook eindverantwoordelijke van het technisch hart en bezig met voetbal gerelateerde zaken?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 23, 2012 3:01 pm

Met het verschil dat er een AD boven hem staat die in z'n nek staat te hijgen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

zeux

Bericht door zeux » do feb 23, 2012 3:08 pm

Peter schreef:De AD NV is bezig met de Holding en met mensen in de bedrijfsvoering. Oftewel, de mensen werkzaam in de Arena.

Blijft de introductie van die 'AD techniek' raar (en tegengesteld aan 'Cruijff'), omdat in de nieuwe plannen de AD nu juist een voetbalman zou moeten zijn, omdat hij ook de techniek aan zou sturen. Díé zou dus ook boven het Technisch Hart staan.

Marcel heeft volkomen gelijk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter

Bericht door peter » do feb 23, 2012 3:13 pm

Marcel heeft helemaal geen volkomen gelijk natuurlijk. Lees nou gewoon eens wat ik zeg. Je hebt statutaire directeur en titulaire directeuren, waarbij Bertje zelfs nog toevoegt dat je als titulaire directeur dus verantwoording aflegt aan de statutaire directeur. Laatstgenoemde vertegenwoordigt de NV naar buiten en dat is iets wat een titulaire directeur dus niet mag doen.

Laat ik het voorbeeld van Louis van Gaal erbij pakken (en lees daarbij de berichten van de rechtbank). Martin Sturkeboom treedt in dienst als statutair directeur met een dienstverband van 2 jaar. Als Louis van Gaal toetreedt tot de statutaire directie wordt de functie van Sturkenboom automatisch COO. Chief Operational Officer. Een statutaire functie. Louis van Gaal wordt logischerwijze CEO en is daarmee algemeen directeur. Daarnaast hebben we de statutaire directeuren VdAat en Slop nog als CCO en CFO.
Danny Blind is een titulaire directeur en legt dus verantwoording af aan de statutaire directeuren. Het valt dan te bezien hoe de invulling is tussen Blind en het Technisch Hart. Sturkenboom is als statutair directeur de baas. Blind en het Technisch Hart leggen verantwoording af.

Mijn suggestie is dus dat je als TD niets in de melk te brokkelen hebt en deze functie komt dus gewoon te vervallen.
CEO: Een voetbalman
COO: Maarten Fontein (bijvoorbeeld)
CCO: Henri Aat (liever vacature)
CFO: Slop (liever vacature)

Klaar.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do feb 23, 2012 3:14 pm

Ben bang dat verplichtingen, rechten, onderlinge verhoudingen, arbeidsrechtelijke zaken niet tot de favoriete onderwerpen behoren waarop hij moet worden bijgepraat. Zijn reactie op een topic als dit zal zijn: het TH bepaalt wat er gebeurt, al die bobo's zijn ondergeschikt aan de "Voetballers". VI en De TelegraaF juichend verder met deze "haarscherpe analyse"

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do feb 23, 2012 3:25 pm

Peter schreef:Marcel heeft helemaal geen volkomen gelijk natuurlijk. Lees nou gewoon eens wat ik zeg. Je hebt statutaire directeur en titulaire directeuren, waarbij Bertje zelfs nog toevoegt dat je als titulaire directeur dus verantwoording aflegt aan de statutaire directeur. Laatstgenoemde vertegenwoordigt de NV naar buiten en dat is iets wat een titulaire directeur dus niet mag doen.
Poeh.. je moet wel een doorgeleerde professor zijn om dit te begrijpen. :smallgrin.gif:
Gelukkig kan Cruijff feilloos met hierarchische posities omgaan.
Whitey on the moon.

peter

Bericht door peter » do feb 23, 2012 3:31 pm

Heb de post iets uitgebreid, zodat je het verschil tussen de voorgestelde invullingen ziet met daarbij mijn voorkeur.

Le T.

Bericht door Le T. » do feb 23, 2012 3:34 pm

Peter schreef:
GangstaRiB schreef:Ik heb er ook weinig fiducie in, maar we zijn nu op het punt gekomen dat (zogenaamd) heel Ajax voor Cruijff kiest. Ik vind het wel best zo.
In ieder geval goed om te weten dat de dood van Cruijff een zegen voor Ajax is.

Dat is een vaststelling, Cruijff is immers de laatste 15 jaar de grootste factor in het ondermaats presteren. Hij heeft samen met die krant van hem goede trainers het werken onmogelijk gemaakt en prutsers opgedrongen, hij heeft goede plannen onder in de la weten te krijgen en slechte plannen of iets wat voor een plan moet doorgaan als leidend weten te krijgen.

Zelfs dat maakt niet dat ik hoop op zijn spoedige dood, laat staan dat ik hem daarmee graag bedreigd zou zien. Voor dat soort gevoelens moet je bij de Cruijff-aanhang zijn. Feit is dat hoe hij ook faalt of in welke mate hij ook met zijn grotere liefdes bezig is, hij er toch telkens weer in slaagt om Ajax de weg omlaag te laten inslaan.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr feb 24, 2012 8:58 am

Wat gaat Cruyff nou weer in Mexico doen?

ferry

Bericht door ferry » vr feb 24, 2012 9:04 am

El Clavo schreef:Wat gaat Cruyff nou weer in Mexico doen?
Adviseren natuurlijk!
Cruijff duikt op bij Mexicaanse topclub

© www.chivascampeon.com
Johan Cruijff gaat als adviseur aan de slag bij Chivas Guadalajara. Dat heeft de Mexicaanse voetbalclub donderdag (plaatselijke tijd) bekendgemaakt. Op de website nodigt de leiding de fans uit om morgen naar het stadion te komen om Cruijff te verwelkomen.

'Gezien onze constante zoektocht naar verbetering, nodigt Chivas jullie uit om een van de beste spelers en coaches in het internationale voetbal te verwelkomen. Hij komt de club helpen. Met zijn komst hopen we een belangrijke impuls te geven aan de ontwikkeling van de club en om van Chivas het beste team van de wereld te maken', aldus Guadalajara op de website.

De Mexicaanse club is 11-voudig landskampioen, maar het laatste succes dateert van 2006. De formatie staat nu in de onderste regionen en heeft al 13 wedstrijden op rij niet gewonnen. De resultaten komen niet overeen met de ambities van de eigenaar, de rijke Mexicaanse zakenman Jorge Vergara.

Cruijff was de afgelopen periode vooral in het nieuws in verband met zijn fluwelen revolutie bij Ajax.

(ANP)
Hij heeft het er maar druk mee. Maar als echte Ajacied en Guadelajaraan laat je je clubs natuurlijk niet in de steek!

999

Bericht door 999 » vr feb 24, 2012 9:06 am

:smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr feb 24, 2012 9:09 am

Op AS stond ook het nieuws (Klopt het wel, JC heeft toch niets met Mexico?) Het laatste zinnetje geeft aan hoe JC werkt:
Wat Cruijff precies zal gaan doen is onduidelijk.
Moet ik aannemen dat voor JC zijn taak er bij Ajax op zit?

peter

Bericht door peter » vr feb 24, 2012 9:10 am

Het is te hopen dat ze videoconferencing hebben. ;)

Voor de rest kan het natuurlijk prima, want Cruijff heeft zometeen geen functie meer binnen Ajax. Die 50 dagen bij Guadalajara kun je dan prima opbrengen.

Guadalajara. Doet me altijd denken aan Ramón Guadalajara. Oftewel, de Witte Condor.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr feb 24, 2012 9:21 am

Vind je het niet een beetje vreemd, Peter?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Toppie

Bericht door Toppie » vr feb 24, 2012 9:25 am

Ferry schreef:
El Clavo schreef:Wat gaat Cruyff nou weer in Mexico doen?
Adviseren natuurlijk!
Cruijff duikt op bij Mexicaanse topclub

© http://www.chivascampeon.com
Johan Cruijff gaat als adviseur aan de slag bij Chivas Guadalajara. Dat heeft de Mexicaanse voetbalclub donderdag (plaatselijke tijd) bekendgemaakt. Op de website nodigt de leiding de fans uit om morgen naar het stadion te komen om Cruijff te verwelkomen.

'Gezien onze constante zoektocht naar verbetering, nodigt Chivas jullie uit om een van de beste spelers en coaches in het internationale voetbal te verwelkomen. Hij komt de club helpen. Met zijn komst hopen we een belangrijke impuls te geven aan de ontwikkeling van de club en om van Chivas het beste team van de wereld te maken', aldus Guadalajara op de website.

De Mexicaanse club is 11-voudig landskampioen, maar het laatste succes dateert van 2006. De formatie staat nu in de onderste regionen en heeft al 13 wedstrijden op rij niet gewonnen. De resultaten komen niet overeen met de ambities van de eigenaar, de rijke Mexicaanse zakenman Jorge Vergara.

Cruijff was de afgelopen periode vooral in het nieuws in verband met zijn fluwelen revolutie bij Ajax.

(ANP)
Hij heeft het er maar druk mee. Maar als echte Ajacied en Guadelajaraan laat je je clubs natuurlijk niet in de steek!
Ik hoop dat die 500 dagen wegblijft en vast wordt gezet door de mexicaanse drugs maffia

Le T.

Bericht door Le T. » vr feb 24, 2012 10:13 am

Als de clubliefde roept dan kun je natuurlijk geen nee zeggen. Bovendien zit zijn werk hier er op, de club is volledig van organisatie veranderd. Hij heeft al veel meer veranderd dan bij zijn vorige ingrepen, en toen was zijn bijdrage ook zo verdienstelijk dat hij mocht blijven terugkomen. Tot over 3 jaar als de stropdassen er weer een puinhoop van hebben gemaakt met hun doorgeleerde ideeen zoals een directie en RvC, verantwoordelijkheden, competentiegericht personeelsbeleid en begrotingsevenwicht.

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » vr feb 24, 2012 11:33 am

Ik word zo langzamerhand echt een beetje agressief van JC. Letterlijk. En nee, ik ben natuurlijk niet zo'n halvegare die dreigbrieven gaat sturen of mensen thuis gaat opwachten. Voor de duidelijkheid.

Maar hoe haal je het toch in je botte arrogante hoofd? De arrogantie om niet alleen te vinden dat jij de enige persoon ter wereld bent die Ajax kan redden, maar er ook naar handelen (een overname in gang zetten)?

Dit zou op zich nog te pruimen zijn als je er vervolgens vol voor wilt gaan. Dan ben je een soort Louis van Gaal. Maar nee, je vindt jezelf de enige persoon ter wereld die het kan en sterker nog; ook op 20% van je kracht ben je nog steeds geschikter dan enig ander persoon ter wereld. Dus is het okee dat je nooit op een vergadering bent, dat je nooit bij een CL-wedstrijd bent, dat je niet bij het afscheid van Van der Sar bent.

En nu dus dit.... terwijl Ajax in historisch uniek puin ligt, leuk even een andere club erbij gaan doen. Weigeren om een brief van 6 bladzijde te lezen, maar wel even een heel nieuw project aanvangen.

Let wel; uiteraard is Cruijff vrij om 40 clubs te adviseren als hij dat wil. Maar zing dan GVD een toontje lager mbt Ajax en gun anderen ook hun plaats in de zon als je zelf er geen zin in hebt.

Oh nee, hij zet alleen de kaders neer. En de juiste mensen (Ling, Bergkamp en Jonk). Ik zal mijn scheldwoorden deze keer maar achterwege laten (verbeter de wereld....), maar zo langzamerhand heb ik meer respect voor Fred Rutten dan voor onze legendarische nummer 14.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Plaats reactie