Champions League 2011-2012
Moderator: mods
Re: Champions League 2011-2012
Wat is er precies mis met zo'n scherpe counter? Al het gevaar van Milan kwam daaruit voort, met een uitblinkende Ibrahimovic.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Er is juist niets mis mee, maar het was wel het manco van Arsenal. Opbouwend was Arsenal drama al kwam dat ook omdat Milan kort druk zette.Bertje schreef:Wat is er precies mis met zo'n scherpe counter? Al het gevaar van Milan kwam daaruit voort, met een uitblinkende Ibrahimovic.
Klopt het Engelse voetbal is mondiaal zeker niet nummer 1. Dit kan trouwens een beetje in het voordeel van Ajax werken. Als Man U vanavond matig presteert krijgen alle Engelse clubs van de eigen media de komende tijd ladingen stront over zich heen. Man U nog het meest omdat die erg onder druk zullen worden gezet om een week later een eventuele flater recht te zetten. Tegen Basel konden ze die druk niet aan.GangstaRiB schreef:Ondanks alle poen, lijkt het er toch op dat het Engelse voetbal zwaar overschat is inderdaad.
Hoe kom je hierbij?Rishi schreef:Van Persie is zwaar overschat.
Volgens kreeg hij gister slechts 3 ballen, maar alle 3 keer moest de keeper van Milan reddend optreden.
Juist ontzettend knap hoe Van Persie wekelijks uit weet te blinken in dit matige elftal.
- peter
Niveau in Engeland is top. Niveau achterhoede van Arsenal is om te janken. Zeker als je in de tweede helft met Djourou op de proppen komt, want die jongen is positioneel en opbouwend om te janken. Van Bommel kon overigens ook naar hartelust passes verzenden. Had Arsenal ook druk op moeten zetten, maar het leek niet helemaal duidelijk wie dat nou moest doen. Rosicky waarschijnlijk, maar die liep overal en nergens. Al lag hij ook vaak op de grond.
Peter schreef:Het maakt verschil als je tegen die houthakkers in de PL speelt of je speelt tegen Thiago Silva. Thiago Silva is pure wereldtop.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Misschien komt het juist door de poen. Ik had een jaar of 3 geleden voorspeld dat de verhoudingen tussen Engeland en de rest zouden veranderen omdat de Pond ten opzichte van de Euro tientallen procenten had ingeleverd. Dat werkt natuurlijk rechtstreeks door in de salarissen en de transfersommen. Een salaris in Ponden werd een stuk minder aantrekkelijk. Dat is wat verbloemd doordat daarna City kwam en de Eurolanden ook een flinke klap hebben gehad, maar de financiele verhoudingen zijn wel degelijk wat verschoven.GangstaRiB schreef:Ondanks alle poen, lijkt het er toch op dat het Engelse voetbal zwaar overschat is inderdaad.
Arsenal heeft daar wél mee te maken, en is geen club die zich daar niks van aan hoeft te trekken. Het is ook heel concreet als je ziet welke spelers ze zagen vertrekken alleen dit jaar al. Als ze er nog twee echt goeie spelers bij zouden hebben, in de categorie Viera en Pires in zijn goede jaren, of Nasri en Fabregas, dan staat er gewoon een hele ploeg die geen favoriet is wel eentje die elke tegenstander uit de CL kan knikkeren. Op zich is het niveau van de Arsenalspelers voldoende, mits je er 3 klasbakken tussen hebt lopen in plaats van 1.
Ik vond Van Persie eigenlijk heel sterk spelen. Hij maakt nog even 3 kansen van die paar ballen die hij enigzins redelijk kreeg aangespeeld. Wel vraag ik me af of dat 'echte spits'-gelul voor de simplistische voetbalkijker en voor de Huntelaarpromotieclub hem niet toch heeft beinvloed. Het lijkt me juist dat hij in dit soort wedstrijden meer moet zorgen dat hij aanspeelbaar is voor de middenvelders en meer in de bal moet komen. Dan krijg je tenminste wat meer kansen, ipv klaar te staan voor kansen die er niet komen.
Verder genoten van Zlatan. Ik snap niet dat die man aldoor afgeschilderd wordt als egoistische speler. Ja, het is het alfamannetje en het moet om hem draaien, maar als het dan om hem draait dan zorgt hij ook dat het draait en dat er gewonnen wordt. Het is niet zo'n speler die een aanzienlijk betere samenvatting dan wedstrijd speelt.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Dat Van Persie geen spits is vind ik ook onzin. Wat is hij dan wel? Een middenvelder? Een vleugelaanvaller? Dat dacht ik toch niet. Hij speelt zijn beste seizoen ooit in de spits, en gisteren schoot hij toch een keer of drie prima op doel uit (nog niet eens) halve kansen. Voetballend is hij (mits in vorm) ook ijzersterk uiteraard.
Verder vind ik je wat mild voor Arsenal, Le T. Arsenal haalde op de laatste dag van de transferwindow nog even vijf (naar Arsenalnormen) middelmatige spelers binnen. Er was dus blijkbaar wel geld, maar men verkoos om dat geld te besteden op het moment dat de paniek het grootst was.
Verder vind ik je wat mild voor Arsenal, Le T. Arsenal haalde op de laatste dag van de transferwindow nog even vijf (naar Arsenalnormen) middelmatige spelers binnen. Er was dus blijkbaar wel geld, maar men verkoos om dat geld te besteden op het moment dat de paniek het grootst was.
Je kunt discussieren over het verschil tussen een spits en een midvoor, maar we hebben de laatste 10 jaar gezien dat uiterst matige voetballers als Van Nistelrooij en Huntelaar gepromoot moesten worden met het concept van de "echte spits", de balletjesafwachter die 11 medespelers nodig heeft om hem om de haverklap alleen voor de keeper te zetten of snaarstrakke voorzetten op de wenkbrauw naar keuze krijgt.Jöhnk schreef:Dat Van Persie geen spits is vind ik ook onzin. Wat is hij dan wel? Een middenvelder? Een vleugelaanvaller? Dat dacht ik toch niet. Hij speelt zijn beste seizoen ooit in de spits, en gisteren schoot hij toch een keer of drie prima op doel uit (nog niet eens) halve kansen. Voetballend is hij (mits in vorm) ook ijzersterk uiteraard.
Ik ben daar ook helemaal niet akkoord mee. Maar ik vind wel dat de filosofie van Arsenal op zich deugt alleen is die niet volledig Oli(e)garchbestendig. Daar is dan dit jaar erg verkeerd op gereageerd door Wenger.Verder vind ik je wat mild voor Arsenal, Le T. Arsenal haalde op de laatste dag van de transferwindow nog even vijf (naar Arsenalnormen) middelmatige spelers binnen. Er was dus blijkbaar wel geld, maar men verkoos om dat geld te besteden op het moment dat de paniek het grootst was.
Door die filosofie zit er altijd een underdogelement in, maar ik denk dat ze juist dankzij die filosofie meekunnen met de toch iets grotere jongens. Mits ze 3 echt goede dragende spelers hebben. Dan voldoen Walcott, Ramsey en Oxford-Chamberlain wel. Maar dan moet je die wel halen en houden terwijl Nasri net op dat niveau was en ik Fabregas eigenlijk iets te week vond daarvoor. Daarnaast halen ze nogal eens spelers die dat in potentie wel zouden kunnen worden maar waarbij het er toch niet uitkomt. Als verzachtende omstandigheid kan ik nog wel aanvoeren dat er traditioneel bij Arsenal aardig wat spelers kapotgeschopt mogen worden door de tegenstander en ze moeten concurreren met clubs die nog wel eens wat hulp willen krijgen van de scheidsrechter. Engelsen hebben na de uitvinding van het fair play er nooit zoveel meer aan gedaan, zeker niet als er chauvinisme bij betrokken is, en figuren als Terry, Lampard, Ferdinand, Rooney en Ferguson mogen gewoon stuk meer, terwijl de typisch Britse doodschop sowieso al onevenredig in het voordeel is tov de overtreding in een continentale traditie.
Maar dat neemt niet weg dat Wenger de laatste jaren gewoon niet goed inkoopt, terwijl het met een paar goede aankopen gewoon weer één van de 6 kanshebbers zou zijn.
- peter
Chargeer ik natuurlijk. Ik vind echt wel dat Thiago Silva pure wereldtop is. Er is niemand beter dan hij.Bertje schreef:Peter schreef:Het maakt verschil als je tegen die houthakkers in de PL speelt of je speelt tegen Thiago Silva. Thiago Silva is pure wereldtop.
- peter
Napoli! 

Schitterend inderdaad.
Als Cahill 18 miljoen waard is mogen ze Jan ophalen voor 54 miljoen. Pond.
Als Cahill 18 miljoen waard is mogen ze Jan ophalen voor 54 miljoen. Pond.
IK GELOOF!!!!!!
- peter
Heerlijke sfeer, open wedstrijd en een tergend slecht Chelsea. OK, Napoli was slechts een fractie beter, maar dit was toch wel genieten. Jammer dat die Maggio er in de laatste minuten geen 4-1 van maakt. Hopelijk houdt Napoli het vol en gaan we nog een spectaculaire pot beleven in San Paolo. Wat mij betreft is Napoli nu al de verrassing van deze editie.
Leuk ploegje. Op zich niet zoveel bijzonders, maar er zit vuur in en ze spelen met overtuiging, als team en met intelligentie. Veel meer blijkt er niet nodig voor aantrekkelijk en sterk voetbal.
-
Verrassende strategie van Napoli. 3 verdedigers en 2 vleugelback die de hele tijd op en neer gingen (Maggio en die andere). Chelsea voetbalt erg gelaten, het lijkt me dat die coach niet al te lang meer heeft te gaan. Alleen Mata liet zien dat ie wilde winnen.
Whitey on the moon.
Die club moet nodig eens vernieuwen. En dan niet met spelers als Cahill en Meireles.
IK GELOOF!!!!!!
Aanpak van Napoli was niet verrassend. Zo spelen ze werkelijk altijd.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ik vind die Meireles zó overschat. Speelt eigenlijk altijd in een te lage versnelling.Rishi schreef:Die club moet nodig eens vernieuwen. En dan niet met spelers als Cahill en Meireles.
En daar leggen ze dan flink geld voor. Hetzelfde als met Ramires. Een middenveld met Ramires en Meireles
Doe mij maar City. Die kopen Silva, Aguero

Doe mij maar City. Die kopen Silva, Aguero

IK GELOOF!!!!!!
- peter
Meireles liet zich een paar keer heel makkelijk in de luren leggen door Lavezzi. Kinderlijk eenvoudig hoe dat ook gebeurde bij de 1-1.wimpey schreef:Ik vind die Meireles zó overschat. Speelt eigenlijk altijd in een te lage versnelling.Rishi schreef:Die club moet nodig eens vernieuwen. En dan niet met spelers als Cahill en Meireles.
GangstaRiB schreef:Verrassende strategie van Napoli. 3 verdedigers en 2 vleugelback die de hele tijd op en neer gingen (Maggio en die andere). Chelsea voetbalt erg gelaten, het lijkt me dat die coach niet al te lang meer heeft te gaan. Alleen Mata liet zien dat ie wilde winnen.
Niet echt verrassend.
Napoli speelt al jaren met een 3 mans verdediging, een 3-5-2. Sterker nog ze hebben de drie-mans verdediging nieuw leven ingeblazen.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?
-
Ik zie ze nooit spelen, voor mij was het verrassend. Des te raarder is het dat Chelsea zich liet verrassen door deze (blijkbaar) bekende tactiek.Rachid schreef:GangstaRiB schreef:Verrassende strategie van Napoli. 3 verdedigers en 2 vleugelback die de hele tijd op en neer gingen (Maggio en die andere). Chelsea voetbalt erg gelaten, het lijkt me dat die coach niet al te lang meer heeft te gaan. Alleen Mata liet zien dat ie wilde winnen.
Niet echt verrassend.
Napoli speelt al jaren met een 3 mans verdediging, een 3-5-2. Sterker nog ze hebben de drie-mans verdediging nieuw leven ingeblazen.
Basel - Bayern: nu al 2 keer Basel op de paal en de lat. Zal je toch zien dat die Duitsers winnend weglopen.

Bayern onder Van Gaal was echt 10x beter dan onder Jupp. Voorhoede moet het maar uitzoeken, geen ondersteuning van de backs.
Whitey on the moon.
Champions League 2011-2012
Wat is die Robben weer vreselijk irritant met z'n nichterige schwalbes. Ik zou het eigenlijk wel prima vinden als hij niet meer voor Oranje zou spelen.
Als je niet beter wist zou je echt denken dat Basel - Bayern een gemiddelde EL-pot is. Wat een verschil in niveau en beleving t.o.z. van de wedstrijd van gisteren.
Perfect slaapmiddel deze partij. Robben gaat zijn plek in Oranje kwijt raken aan Ola John als hij zo matig door blijft ballen op het veld. Die man schopt geen deuk in een pakje boter.
Perfect slaapmiddel deze partij. Robben gaat zijn plek in Oranje kwijt raken aan Ola John als hij zo matig door blijft ballen op het veld. Die man schopt geen deuk in een pakje boter.
AFCA!
Goal Basel!