Ajax O18 (Voorheen A1/O19)
Moderator: mods
Re: Ajax A1
Hij had zich daartoe toch reeds bereid verklaard?
Face your fears and live your dreams, No Fear
Klopt, maar de keus viel niet op hem dus was het geen noodzaak meer.
Dat kan helemaal niet, Jol had immers nog een contract met Ajax, Cock niet.wimpey schreef:En een zak geld meekregen, hoewel ze volgens Loog uit eigen beweging waren opgestapt.Le T. schreef: De manier waarop dat met Jol geregeld was vond ik in ieder geval netjes, omdat de mensen die met Jol meekwamen ook met Jol weggingen.![]()
Daarin treft VdBoog wel een verwijt. Toen Van Basten geen zin meer had en na Ajax met enorme financiele verplichtingen en uitgaven te hebben opgezadeld aangaf dat zijn zelfverzekerdheid alleen maar gespeeld was en hij iedereen in de maling had genomen, toen had VdBoog moeten zeggen dat hij zijn contract niet hoefde af te kopen, op voorwaarde dat hij Van 't Schip en Witschge meenam. Maar ja, dan ha hij wat capuchonnetjes op het schoolplein van zijn kinderen aangetroffen. Vriendjes van Cruijff mogen immers vrij graaien in de kas van Ajax en mogen niet verantwoordelijk worden gehouden voor wat ze doen en laten.Ik zie het verschil met Witschge en Schip dus niet. Beide oplossingen kostten (veel) geld.
Het was allemaal heel eerlijk en overzichtelijk. Ajax kreeg het pakket Jol, dat kostte wat maar dan had je ook wat. Dan kun je nee zeggen en ja zeggen, maar er stonden nou eenmaal geen vriendjes van Cruijff in de rij om de rommel van het vorige vriendje van Cruijff op te ruimen en met nauwelijks budget en een bijzonder onevenwichtige selectie er iets van proberen te maken. Die komen pas weer om de hoek kjken als de rommel is opgeruimd om dan weer lekker de bloemetjes buiten te zetten.Jol maakte het met Cock wel erg bont. Ajax voor tonnen per jaar met een leraar Duits opzadelen. Die gekke Boog liet werkelijk àlles toe wat Jol wilde.
De spelers in kwestie? Hoewel ze op een zeer goedkoop contract stonden? Er was nou eenmaal een houwtje-touwtjebeleid, want er was geen geld maar wel versterking nodig. Narsingh komt ook uit de stal van Raiola, wilde De Boer in januari nog snel even een zakcentje scoren? Zag hij daarom vorig jaar van Bas Dost af omdat er bij diens zaakwaarnemer niets te halen viel? Zijn dat de beschuldigingen die je daadwerkelijk wilt doen?Jol verloste hem namens Ajax van een aantal waardeloze spelers uit zijn stal. Wie o wie zou daaraan - behalve Raiola zelf - toch verdiend hebben?!Dat Raiola verhaal snap ik niet.
Was dat niet die man die zwaar geblesseerd raakte?Bertje schreef:Nee, we hebben het over de Atouba's van deze wereld.
Wollt ihr den totalen Mensch?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Niet? We hebben toch een paar keer 'mogen genieten' van een fitte Atouba? We hebben de naam Circus Atouba nog bedacht en dat was niet omdat hij van die leuke kunstjes deed in het revalidatiecentrum.
Ik ga een speler niet afbranden na een paar keer wat minuten gezien te hebben .. Wagédoetmoetegézelfwete
Maar ook voor Atouba telt dat je eigenlijk degene die hem wilde hebben moet aanspreken .. Jol dus .. ( en ook de medische staf mocht zijn conditie toen al slecht zijn geweest ) ..

Maar ook voor Atouba telt dat je eigenlijk degene die hem wilde hebben moet aanspreken .. Jol dus .. ( en ook de medische staf mocht zijn conditie toen al slecht zijn geweest ) ..
Blij met de punten ...
Bijv. een leraard Duits. Bittere noodzaak natuurlijk. Net als die vd Dussen.Le T. schreef: Ajax kreeg het pakket Jol, dat kostte wat maar dan had je ook wat.
Oh, Kerlon en Ze Eduardo waren versterkingen? Net als Lodeiro, Suk, Atouba, Verhoeven, Mido en Ooijer?Er was nou eenmaal een houwtje-touwtjebeleid, want er was geen geld maar wel versterking nodig.
Atouba is onlangs door Karlsruher SC afgetest. Atouba kon en kan niet voetballen. Waanzin dat Jol die gozer een vet contract heeft gegeven bij Ajax. Maar Jol is nu eenmaal een sjacheraar. Het is hem niet kwalijk te nemen. Boog wel: hij was de malloot die alles toeliet. Behalve toen Cruijff dezelfde vrijheden wilde als Jol van Boog had gekregen natuurlijk.Was dat niet die man die zwaar geblesseerd raakte?
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins
Atouba heeft niet alleen bij Ajax gespeeld en is zijn hele carrière een parodie op een profvoetballer geweest. Het is de taak van de directie om te zorgen dat er spelers met meerwaarde gehaald worden. Het is immers 'hun' geld.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
-
Fijn. Vergeet niet welke puinhoop Jol aantrof en hij heeft volgens mij bij aanvang één aankoop mogen doen en dat was Atouba omdat een linkerverdediger bittere noodzaak was. Pas in de winterstop mocht hij Pantelic halen, waardoor we gelijk een serie neerzette die z'n weerga niet kende.Bertje schreef:Atouba heeft niet alleen bij Ajax gespeeld en is zijn hele carrière een parodie op een profvoetballer geweest. Het is de taak van de directie om te zorgen dat er spelers met meerwaarde gehaald worden. Het is immers 'hun' geld.
Vervolgens moest hij z'n complete voorhoede laten gaan omdat Ajax geld moest besparen en mocht alleen El-Ham halen die echt geld kostte. Want Jol moest ook maar eventjes de CL halen via de voorronde (dat was al 10 jaar niet gelukt geloof ik).
Die man heeft Ajax binnen een half jaar er bovenop gekregen. Dat is niet minder dan knap.
Kreeg als verwensing naar z'n hoofd dat ie de jeugdopleiding links liet liggen door Mido en Tainio gratis te halen. En amper een jaar later deugde er volgens dezelfde mensen niks van de jeugdopleiding! Had Jol het toch goed gezien?! Want het bleek dat De Boer zich ook lelijk vergiste in z'n talentjes.
Jol heeft ook genoeg dingen niet goed gedaan, maar hij is ook weer zo ontzettend negatief neergezet in de pers... Er klopte ineens helemaal niks meer.
Whitey on the moon.
Soms vraag ik me wel eens af of GangstaRiB bewust onwaarheden post of simpelweg een geheugen als een zeef heeft.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Mwah, andere mening. Dat Pantelic in de winterstop kwam en dat Atuoba Jols enige aankoop bij aanvang was is natuurlijk kul.
De eerste aankoop van Jol was Verhoeven. Daarna kwam Atouba, daarna De Zeeuw, daarna Pantelic, Kerlon en Ze Eduardo, vervolgens in de winter Lodeiro en in de zomer erna Ooijer, Tainio, Mido en El Hamdaoui. Ben ik nog iemand vergeten?
De eerste aankoop van Jol was Verhoeven. Daarna kwam Atouba, daarna De Zeeuw, daarna Pantelic, Kerlon en Ze Eduardo, vervolgens in de winter Lodeiro en in de zomer erna Ooijer, Tainio, Mido en El Hamdaoui. Ben ik nog iemand vergeten?
Nu dat we daar toch over hebben, waar blijft mijn link ?.Bertje schreef:Soms vraag ik me wel eens af of GangstaRiB bewust onwaarheden post of simpelweg een geheugen als een zeef heeft.
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 10/11
Hahaha. Dit is een grap toch?Jabu schreef:Is dat je nieuwe stijl, Bertje? Als iemand een andere mening heeft maar op de man spelen?
Of meen je werkelijk dat het een 'andere mening' is, al die aantoonbare onjuistheden die GangstaRIB daar neerzette? Want buiten de punten die Jöhnk al aanstipte, is het natuurlijk ook onzin dat Jol zijn gehele aanval moest laten gaan. Dé sterspeler die in zijn eentje praktisch de hele aanval overeind hield is gewoon gebleven. Suarez is namelijk pas weggegaan nadat De Boer is gekomen.
Jabu, hoe kun je dit een 'andere mening' noemen?
- peter
Suk en Graafland.Jöhnk schreef:Mwah, andere mening. Dat Pantelic in de winterstop kwam en dat Atuoba Jols enige aankoop bij aanvang was is natuurlijk kul.
Voor de rest zijn alle zinnen gewoon niet waar van GangstaRiB. Serieus, moet je ze maar eens 1 voor 1 lezen.

Oh, dat zal best.Maar de toonzetting, daar gaat het toch om.Zoiets kun je dat toch ook anders duidelijk maken.Verder is het doen voorkomen of dat GangstaRiB BEWUST ( steeds ) onwaarheden post ook ridicuul, zeker uit de mond van ene Bertje ..
Blij met de punten ...
Dat Tainio Ajacied is geweest.
Was ik helemaal vergeten...
Was ik helemaal vergeten...
Ach, als iemand zoveel onwaarheden verspreidt mag een ander best zo reageren. Het gaat namelijk niét om de mening van G.999 schreef:Oh, dat zal best.Maar de toonzetting, daar gaat het toch om.Zoiets kun je dat toch ook anders duidelijk maken.Verder is het doen voorkomen of dat GangstaRiB BEWUST ( steeds ) onwaarheden post ook ridicuul, zeker uit de mond van ene Bertje ..
IK GELOOF!!!!!!
-
Te makkelijk. Jij maakt Jol belachelijk door één misser eruit te pikken, terwijl er ook veel in het voordeel van Jol sprak. Ik vind dat hem onrecht is aangedaan in z'n periode bij Ajax. Het was toch een puinhoop na Van Basten of niet dan? Er waren maar weinig tot geen trainers die in wilden stappen, of niet dan? Van Basten (als voorbeeld) spendeerde veel geld én liet z'n ploeg dramatisch voetballen. Jol spendeerde geld (niet veel) en haalde resultaten. Maar het is lekker makkelijk om Jol als vriendje van Raiola neer te zetten he. Dat houdt de wereld lekker simpel.Bertje schreef:Soms vraag ik me wel eens af of GangstaRiB bewust onwaarheden post of simpelweg een geheugen als een zeef heeft.
Whitey on the moon.
-
Lees ze maar goed. Wellicht chargeer ik een beetje in sommige zinnen, maar het was gewoon een complete puinhoop onder Van Basten. Financieel en sportief. Amper een seizoen later zette Ajax een reeks neer, werd bijna kampioen en bereikte het hoofdtoernooi van de CL.Peter schreef:Suk en Graafland.Jöhnk schreef:Mwah, andere mening. Dat Pantelic in de winterstop kwam en dat Atuoba Jols enige aankoop bij aanvang was is natuurlijk kul.
Voor de rest zijn alle zinnen gewoon niet waar van GangstaRiB. Serieus, moet je ze maar eens 1 voor 1 lezen.
Whitey on the moon.
Wat is dit nu ?.Het pakken op de man omdat G. het niet eens is wat JC doet ?.Met terugwerkende kracht iemand voor lul proberen te zetten ?.Rishi schreef:Ach, als iemand zoveel onwaarheden verspreidt mag een ander best zo reageren. Het gaat namelijk niét om de mening van G.999 schreef:Oh, dat zal best.Maar de toonzetting, daar gaat het toch om.Zoiets kun je dat toch ook anders duidelijk maken.Verder is het doen voorkomen of dat GangstaRiB BEWUST ( steeds ) onwaarheden post ook ridicuul, zeker uit de mond van ene Bertje ..
Kijk eens na je eigen Rishi, voordat je naar andere gaat staan te wijzen ..
En ik wacht nog steeds op de link van Bertje ..
Blij met de punten ...
-
Geen idee waar ik dat heb gelezen, heb nogal gezicht naar hem, maar kon hem nergens vinden. Volgens de website van Trencin, heet hij trouwens Mazan (achttienjarige verdediger) en heeft hij tot nu toe één keer met het eerste daar meegedaan (vi.nl). Ik meen me te herinneren dat er in eerste instantie stond dat hij was afgetest, maar nu terug mag komen: voor mij opvallend.D_skilled schreef:Waar lees je dat hij vorig seizoen afgetest werd?
Google geeft bij Mazan +Ajax slechts één resultaat en dat gaat niet over voetbal.http://www.google.nl/search?sourceid=ch ... an+%2BAjax
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
- peter
Weet niet welke google jij op je computer hebt, maar ik krijg tal van resultaten. Overigens wordt een afwijzing er telkens leuk bijgehaald, maar daar is geen enkele bron voor te vinden. Overal valt te lezen dat ze de afspraak hadden dat hij nog eens terug zou komen. Zelfde als wat bij Adi gebeurde. Nu weet ik ook wel dat afgetest leuker klinkt en mooi als argument tegen de 'handelaar' Ling gebruikt kan worden.
Lekker belangrijk ook. Die jongen komt via Ling op de proef om te kijken of hij een versterking is voor de jeugd van Ajax. Ik vind het allemaal niet zo spannend.
Lekker belangrijk ook. Die jongen komt via Ling op de proef om te kijken of hij een versterking is voor de jeugd van Ajax. Ik vind het allemaal niet zo spannend.
Je krijgt tal van resultaten met een en dezelfde teneur die ie op proef komt bij AJAX ..
Blij met de punten ...