Ajax O18 (Voorheen A1/O19)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Demosthenes

Re: Ajax A1

Bericht door Demosthenes » di feb 21, 2012 11:37 am

Peter schreef:Eens met Oscarito. Beide administratieve medewerkers ken ik niet, maar Ouaali kent Jonk natuurlijk van zijn tijd bij Volendam. Dat heeft alles weg van vriendjespolitiek, al lees ik wel positieve verhalen over die Ouaali.
Er zijn misschien ook andere verhalen? Op Wikipedia kan ik niets vinden, wel:

Said Ouaali nieuwe trainer Ajax A2
Bron Ajax1 - 21 februari, 2012 - 08:46
Said Ouaali gaat aan de slag als trainer van Ajax A2. Ouaali komt over van de amateurs van SV Marken, waar hij zeer positief bekend stond. Daarvoor trainde hij diverse jeugdteams van FC Volendam, in die tijd was Wim Jonk hoofd technische zaken bij de club. Het is dan ook Wim Jonk die gekozen heeft voor deze aanstelling.
Al direct na de bekendmaking van het vertrek van Dean Gorr wilde Jonk Ouaali aanstellen. In afwachting van de komst van Louis van Gaal wilde Wim Sturkenboom hem een contract van maximaal een half jaar bieden. Dat zag de nieuwe trainer niet zitten. Nu de komst van Van Gaal van de baan is en Sturkenboom ontslag heeft genomen, heeft hij een contract voor anderhalf jaar getekend.
Hij kon dus wel een contract krijgen en de vergelijking met van der Dussen is wel aardig, die stond en staat ook goed bekend bij bepaalde amateurverenigingen.

Hij trainde enkele jeugdteams van Volendam, maar wie helpt mij op weg: "Welke grote talenten zijn er afgeleverd?", we leiden toch niet op voor SV Marken, maar voor de Europese top. Hem het voordeel van de twijfel geven, zal wel moeten hij zit 1 1/2 jaar bij Ajax, maar weer iemand zonder relevante ervaring of het moet acht Lisse zijn, paar jaar Volendam A1 en Jong Volendam (vanaf 2008 tot ???) Ze hebben allemaal het voordeel van de twijfel, maar je laten omringen door bekenden werkt zelden louterend, je wordt immers niet echt tegengesproken (op iemand na die daarna kan vertrekken?)

Bogarde heeft stage bij hem gelopen, maar geeft geen oordeel (http://www.yasni.nl/ext.php?url=http%3A ... &showads=1) over de trainer.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel

Bericht door Lionel » di feb 21, 2012 1:58 pm

Het gaat erom dat hij spelers beter kan maken. Blijkbaar denkt Jonk dat. Ik kan er zelf niet over oordelen.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » di feb 21, 2012 2:15 pm

Ik vraag me af of die Ouali wel hoog genoeg gevoetbald heeft om van een fatsoenlijk ontwikkelde linkerhersenhelft te spreken. Mag ik aannemen dat hij het verder heeft geschopt dan aanvoerder van Sparta?

Op zich heb ik er geen moeite mee dat hij van de amateurs komt, had ik bij Van der Dussen ook al niet. Trainen is immers een vak apart, dat betreft vaardigheden die op elk serieus niveau tot verbetering zullen leiden. Alleen lijkt me goed bekend staan op dat niveau geen aanbeveling maar een eerste voorwaarde. Het zou natuurlijk volslagen idioot zijn wanneer Ajax trainers van kleinere clubs en zelfs amateurs ging contracteren die er daar niet positief uitspringen. Om bij Ajax te werken moet je bij de allerbesten horen en de allerbesten springen er elders postief uit. We gaan toch ook geen AD halen die het best wel redelijk doet bij een of ander lullig plattelandsclubje waar 2000 man komen kijken?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel

Bericht door Lionel » di feb 21, 2012 2:34 pm

We hebben gezien hoe slim iemand met meerdere masters is :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di feb 21, 2012 2:36 pm

Rishi schreef:We hebben gezien hoe slim iemand met meerdere masters is :excited.gif:
Namen graag: welke trainer had/heeft meerdere masters?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel

Bericht door Lionel » di feb 21, 2012 2:48 pm

Geen idee. Maar onze kale voorzitter van de RVC had toch een flink aantal titels?
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » di feb 21, 2012 2:51 pm

Demosthenes schreef:
Rishi schreef:We hebben gezien hoe slim iemand met meerdere masters is :excited.gif:
Namen graag: welke trainer had/heeft meerdere masters?
Davids misschien, maar die zit er dan ook alleen omdat hij master is.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di feb 21, 2012 4:56 pm

Rishi schreef:Geen idee. Maar onze kale voorzitter van de RVC had toch een flink aantal titels?
Ja, maar op welke plaats staat hij? Het gaat toch om voetbal en "De Voetballers". Waarom "die onderbuik" (het woord: "kale") is mij niet duidelijk.

wimpey

Bericht door wimpey » di feb 21, 2012 5:16 pm

Opmerkelijk is dat Aat en Slop voor 2 weken nog blind het pad van Sturkedinges kozen en nu alles weer terugdraaien. Hoezo Sturkie voerde Blind uit wat Louis hem opdroeg. :excited.gif:

Je zou bijna denken dat Slop en Bob de Rooij geen ruggengraat hebben en er uitsluitend voor eigen eer, portemonnaie en glorie zitten. :hypocrite.gif:
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

wimpey

Bericht door wimpey » di feb 21, 2012 5:17 pm

Le T. schreef: Op zich heb ik er geen moeite mee dat hij van de amateurs komt, had ik bij Van der Dussen ook al niet.
Hopelijk heeft deze man meer in z'n mars dan die bum-chum van Jol. :excited.gif:

Kwam Dussen niet zóóóóó goed uit de test volgens Boog?! :biggrin.gif:
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

Le T.

Bericht door Le T. » di feb 21, 2012 5:24 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Op zich heb ik er geen moeite mee dat hij van de amateurs komt, had ik bij Van der Dussen ook al niet.
Hopelijk heeft deze man meer in z'n mars dan die bum-chum van Jol. :excited.gif:

Kwam Dussen niet zóóóóó goed uit de test volgens Boog?! :biggrin.gif:
Testen doen we niet meer aan, dat is veel te rechterhersenhelft. We gaan nu weer allemaal op ons gevoel bij vriendjes af.

wimpey

Bericht door wimpey » di feb 21, 2012 5:45 pm

Le T. schreef: Testen doen we niet meer aan, dat is veel te rechterhersenhelft. We gaan nu weer allemaal op ons gevoel bij vriendjes af.
Je hebt gezien wat die 'test' van Boog waard was. Er was natuurlijk helemaal geen test, want Boog had Jol carte blanche gegeven.

Dussen mocht - net als Cockie en Mino - uit de ruif meepikken, omdat ie deel uitmaakte van het Jol-pretpakket.

Maar dat vergeet je voor het gemak. Bij jou komt vriendjespolitiek alleen bij Cruijff voor. En dus niet bij Jol.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di feb 21, 2012 6:22 pm

Bij zowel Jol als JC kwam/komt het voor, het is in beide gevallen verwerpelijk (nu weer die trainer van Volendam/Marken erbij)

Le T.

Bericht door Le T. » di feb 21, 2012 7:08 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Testen doen we niet meer aan, dat is veel te rechterhersenhelft. We gaan nu weer allemaal op ons gevoel bij vriendjes af.
Je hebt gezien wat die 'test' van Boog waard was. Er was natuurlijk helemaal geen test, want Boog had Jol carte blanche gegeven.

Dussen mocht - net als Cockie en Mino - uit de ruif meepikken, omdat ie deel uitmaakte van het Jol-pretpakket.

Maar dat vergeet je voor het gemak. Bij jou komt vriendjespolitiek alleen bij Cruijff voor. En dus niet bij Jol.
Mensen in het voetbal zoeken bijna altijd mensen uit die ze kennen en die ze vertrouwen. De manier waarop dat met Jol geregeld was vond ik in ieder geval netjes, omdat de mensen die met Jol meekwamen ook met Jol weggingen. Toen Cruijff zijn vriendjes aan Ajax opdrong zaten we 2 jaar later nog met Rob Witschge die voor 5 ton per jaar aan het rondlummelen was, nou deed hij met Van Basten er nog bij al niet anders, maar dan laat je de club betalen voor je eigen kaartvriendjes en je eigen laffe opstappen. Dat vind ik een naaistreek. Van 't Schip bleef ook nog een paar maanden salaris pakken.

Dat Raiola verhaal snap ik niet. Die man is zaakwaarnemer, die verdient aan transfers, net als de zaakwaarnemer van Janssen, Cillessen, Sightorsson, Sulejmani, Sno, Wielaert etc aan hun transfers verdiend hebben. Dus ik kan daar niets anders dan selectieve verontwaardiging in ontdekken, zoals wel meer de Cruijffvriendjes niet aangerekend wordt wat Jol wel aangerekend wordt, met puntverlies en slecht voetbal als duidelijkste voorbeeld.

wimpey

Bericht door wimpey » di feb 21, 2012 7:32 pm

Le T. schreef: De manier waarop dat met Jol geregeld was vond ik in ieder geval netjes, omdat de mensen die met Jol meekwamen ook met Jol weggingen.
En een zak geld meekregen, hoewel ze volgens Loog uit eigen beweging waren opgestapt. :excited.gif:
Ik zie het verschil met Witschge en Schip dus niet. Beide oplossingen kostten (veel) geld.

Jol maakte het met Cock wel erg bont. Ajax voor tonnen per jaar met een leraar Duits opzadelen. Die gekke Boog liet werkelijk àlles toe wat Jol wilde.
Dat Raiola verhaal snap ik niet.
Jol verloste hem namens Ajax van een aantal waardeloze spelers uit zijn stal. Wie o wie zou daaraan - behalve Raiola zelf - toch verdiend hebben?! :hypocrite.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di feb 21, 2012 7:55 pm

Je bedoeld de spelers die voor een prestatiecontract kwamen? Die ons feitelijk heel weinig gekost hebben?
Whitey on the moon.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 21, 2012 8:42 pm

Nee, we hebben het over de Atouba's van deze wereld.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

zeux

Bericht door zeux » wo feb 22, 2012 12:34 am

Peter schreef:Maar Zeux is dat niet iets wat jij graag wil zien?
Ik lees hier op AT niet anders dan dat de jeugdopleiding de afgelopen jaar helemaal niks, noppes, nada aan goeds heeft afgeleverd. En Cruijff gaat dat allemaal veranderen.
En ik lees ook regelmatig dat jeugdspelers er meteen moeten staan, als ze in het eerste komen. Langzaam brengen, of laten wennen aan het niveau, is voor mietjes of zoiets. Het getuigt in ieder geval niet van toptalent.
Dus nee, het is niet iets dat ik graag wil zien, maar dat ik teruglees in de commentaren her en der. Daarom signaleer ik het ook. Gewoon even terugscrollen in wat topics.

Ik mis totaal de nuance, iedere 'discussie' gaat met geslepen messen lijkt het wel. Helaas.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 22, 2012 5:00 am

De nieuwe trainer van de A2 is een oud-speler van Ajax heb ik begrepen. Weet alleen niét welk team.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » wo feb 22, 2012 7:49 am

Said Ouaali nieuwe trainer Ajax A2

AMSTERDAM Said Ouaali zet donderdag zijn handtekening onder een contract voor anderhalf jaar als trainer van Ajax A2. Ouaali volgt Dean Gorré op die vanwege privéredenen tussentijds stopte op De Toekomst.

Na het vertrek van Gorré had Wim Jonk het jeugdelftal tijdelijk onder zijn hoede. Jonk heeft zich hard gemaakt voor de komst van Ouaali. De twee kennen elkaar nog van FC Volendam waar Ouaali succesvol was in de jeugdopleiding.

Ouaali weet nog niet exact wanneer hij daadwerkelijk gaat beginnen. Sinds begin dit seizoen traint hij de zaterdagamateurs van SV Marken. Bovendien is hij werkzaam in het speciaal onderwijs. Beide banen zal hij moeten opzeggen. Ouaali: "Zowel Ajax A1 als de A2 speelt op zaterdag dus dat is onmogelijk te combineren met Marken. We gaan wel met Ajax en Marken kijken hoe we dat op een goede manier gaan invullen. Na een slechte start zijn we bij Marken juist op de goede weg en pakken we punten."
Is gewoon een " vriendje " van Jonk ...
Blij met de punten ...

jabu

Ajax A1

Bericht door jabu » wo feb 22, 2012 8:17 am

Wel zo handig bij evt. toekomstige rechtszaken tegen een nieuwe RvC!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo feb 22, 2012 12:11 pm

Van AS: ... en dat is de eerste? Vorig jaar niet goed genoeg, nu kiezen tussen AGOVV en Ajax :drecul.gif:
Linksback Mazin op proef bij Ajax
Door sv, 22 februari 2012 08:34, 4084 keer bekeken, Bron: AD |Wed 50 euro gratis op wedstrijden
Robert Mazan van AC Trencin is op stage bij Ajax. Hij speelde tot de winterstop voor de club van Tscheu la Ling.

Hij zou aanvankelijk bij AGOVV gaan voetballen, waar de club van La Ling een samenwerkingsverband mee heeft, maar Mazan koos voor een stage bij Ajax A1.

De linksback was vorig jaar al op proef bij Ajax.

D_skilled

Bericht door D_skilled » wo feb 22, 2012 12:17 pm

Waar lees je dat hij vorig seizoen afgetest werd?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo feb 22, 2012 1:13 pm

Als La Ling echt een optie is voor AD (wat ik niet hoop), dan moet La Ling deze speler niet bij Ajax willen plaatsen. Alleen maar om belangverstrengeling te voorkomen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

D_skilled

Bericht door D_skilled » wo feb 22, 2012 1:14 pm

Als hij AD wil worden dan moet hij Trencin afstoten.

Plaats reactie