De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
En hebben we weer een stel zakkenvullers er bij ..
Blij met de punten ...
Wat is daar nadelig aan?Jabu schreef:Gelukkig valt de medische staf weer onder het technisch hart...
IK GELOOF!!!!!!
Nou, nou, die mensen doen ook gewoon hun werk. Wat dat ook mag zijn.999 schreef:En hebben we weer een stel zakkenvullers er bij ..
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Je realiseert je wel dat die spelers van dat niveau zijn geworden in het 1e, tussen hun pak hem beet 20e en 24e, met uitzondering van supertalent en vroegrijpe Kluivert? En dat onder ene Louis van Gaal was, de enige die ooit echt wat bereikt heeft met een Ajax dat financieel niet meekon?wimpey schreef:Waar is je ambitie, joh?! Waarom altijd maar de nadruk leggen op het feit dat we minder cash hebben.bryan schreef: Kijk, JC ziet dat we missen klasse spelers met ervaring. En schrijft het allemaal op als of we het niet wisten. Maar hij stapt nogmaals om de grote feiten heen, namelijk waarom we de niet hebben.
Waarom niet de nadruk leggen op het feit dat Ajax al jarenlang geen spelers van het niveau van de Boertjes, Litmanen, Finidi, Kluivert, Overmars etc. (kosten destijds minimaal) meer vindt of opleidt?!
Dat gaat met Cruijff/De Groot en hun prutsers ook deze keer niet lukken. Cruijff weet niet hoe dat moet, en die vriendjes die hij aan Ajax pleegt op te dringen hebben al helemaal geen idee.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Jij hebt het idee dat het dit jaar wel aardig gaat met de medische begeleiding en het technisch hart e.e.a. onder controle heeft? Tot aan het moment dat de directie besloot maar toe te gaan zien op de falende medische staf waren er wat jou betreft niet schrikbarend veel blessures?Rishi schreef:Wat is daar nadelig aan?Jabu schreef:Gelukkig valt de medische staf weer onder het technisch hart...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
999 weet precies wat de Kloet doet en vindt het een zakkenvuller.Duke schreef:Nou, nou, die mensen doen ook gewoon hun werk. Wat dat ook mag zijn.999 schreef:En hebben we weer een stel zakkenvullers er bij ..
Pffff.
Ex-voetballer de Kloet zal wel wat individuele trainingen doen op de toekomst en zijn hart zal bij AJAX liggen ( als de rekeningen wel betaald blijven natuurlijk ) .. Toch .. Afijn, Peter gaat mij nu vertellen wat de Kloet voor meerwaarde heeft voor AJAX waaruit zal blijken dat ik, en daar ben ik helemaal niet te beroerd voor, het finaal bij het verkeerde eind had en dan mijn excuses zal aanbieden .. ( we hebben er weer drie vriendjes bij ) ..Peter schreef:999 weet precies wat de Kloet doet en vindt het een zakkenvuller.Duke schreef:Nou, nou, die mensen doen ook gewoon hun werk. Wat dat ook mag zijn.999 schreef:En hebben we weer een stel zakkenvullers er bij ..
Pffff.
Blij met de punten ...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik beoordeel liever op basis van wat ik zie. Ik ken de Kloet niet, dus ga ik ook niet toeteren dat het een zakkenvuller en een vriendje van is.
Het is geen oud-voetballer inderdaad. Komt dat nu slecht uit of goed uit? Of is het per situatie verschillend?
Het is geen oud-voetballer inderdaad. Komt dat nu slecht uit of goed uit? Of is het per situatie verschillend?
Dat kan ik beter aan jou vragen.Als het over anti-Jc dingetjes gaat ben jij ook niet te beroerd om je ongenuanceerde mening hier neer te typen.Maar blijkbaar gelden er nu opeens andere regels.Peter schreef:Ik beoordeel liever op basis van wat ik zie. Ik ken de Kloet niet, dus ga ik ook niet toeteren dat het een zakkenvuller en een vriendje van is.
Oh, wacht, mijn reactie is niet pro-Jc natuurlijk ..
En Derk is ook boeken als zanger ..
Blij met de punten ...
-
Toch maar even gekeken wat woorden als "eng" en "narrow-minded" betekenen, ze gaan tenslotte over mij.
http://www.encyclo.nl/begrip/eng Over eng:
@Bertje
Je hoeft niet bang te zijn hoor, ik zal je niets doen.
http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/E ... mindedness Over "narrow-minded".
Backs opleiden? Vanaf 1970 zijn er twee goede linksbacks opgeleid: Krol en FdB. dat heeft niets te maken met Van Gaal. Dat is iedere 20 jaar één. Rechtsbacks? Ik kan er een paar vergeten, maar Suurbier was voetballend natuurlijk een lachertje, Reiziger was mislukt als spits en middenvelder, nu een verdediger die niet kan verdedigen, maar tel ze op: in 40 jaar drie stuks. Hoeveel goede keepers: van der Sar (Kwam op zijn achttiende). Is het de schuld van de laatste tien jaar dat er van 1970 tot 2022 zo weinig (extreem) goede buitenspelers zijn opgeleid? Overmars en Finidi zijn gekocht. Er wordt te veel geluisterd naar de onderbuik, mensen houden niet van feiten, die verstoren die gevoelens. Babagida? Sulejmani? Babel (was spits) Welke middenvelders na het grote Ajax van JC en voor generatie van der Vaart? Bergkamp? Centraal achterin? Rijkaard en ???
Kijk naar het grote Ajax van de jaren 70, ongeveer de helft was gekocht, tussen de eigen spelers zat gemiddeld een leeftijdsverschil van twee jaar, zo ook in 1995, zo ook in het Barcelona nu, voor andere verenigingen heb ik het niet uitgezocht.
Naar het niveau van MU? MU koopt voor ongelooflijk veel geld een Spaanse keeper, koopt voor de zekerheid ook maar een Deens of Noorse keeper en heeft zelf al keepers. Ajax zal dat niet kunnen, de achterstand wordt alleen maar groter.
MU wil Eriksen en Fisher? De maatregel om een bepaald aantal spelers uit de eigen opleiding op te stellen, heeft geleid tot wat direct is beweerd: veel meer aankopen door de grote clubs. Die maatregel is daar ook voor bedoeld, denk ik.
http://www.encyclo.nl/begrip/eng Over eng:
Welke ik moet kiezen? Oh, ik snap ´t al: alles geldt voor mij. Lees ik die begrippen dan lees ik vooral het gevoel van de ontvanger, gaat het niet over degene die "dat zou moeten zijn", dat stelt me gerust.angstwekkend, griezelig nauw, smal, strak benepen, bekrompen, beperkt; 1) Afgrijswekkend 2) Afgrijzenwekkend 3) Akelig 4) Akker 5) Angstaanjagend 6) Angstwekkend 7) Bar 8) Beangstigend 9) Bekrompen 10) Benauwd 11) Benauwend 12) Beperkt 13) Beperkt van ruimte 14) Bleek 1...
@Bertje
Je hoeft niet bang te zijn hoor, ik zal je niets doen.
http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/E ... mindedness Over "narrow-minded".
Neem ik de "laatste" woorden, dan ben ik in goed gezelschap, want als er iemand uitgaat van hokjesgeest is het wel JC, die denkt erg "eng" in de zin van geen andere denkbeelden toelaten, bijvoorbeeld blijven vasthouden aan Ling, ondanks de "plastic zakjes". Woorden als burgerlijk lijken me niet voor mij van toepassing, want burgerlijk houdt toch meer een aanpassing in, van iemand die burgerlijk is verwacht ik niet het duidelijk ventileren van een mening die afwijkt van het medium waarop die mening geplaatst wordt (Ik zal niets over AT zeggen)burgerlijk, bourgeois, kneuterig, burgermannetjesachtig, bekrompenheid (de ~ (v)), kleingeestigheid (de ~ (v)), kleinzieligheid (de ~ (v)), geborneerdheid (de ~ (v)), hokjesgeest (de ~ (m)), engheid (de ~ (v)), engdenkendheid (znw.)
Laten we vooral niet op de man spelen, mij overkomt nauwelijks iets anders, soms alleen een smiley, een +1. Het zal wel zo moeten, maar op AT is er niemand die mij kent, toch worden er de meest kwalijke uitspraken over mij gedaan, het zal de schrijver sieren als hij daar iets over schrijft, i.p.v. "WE" moeten niet.Nu is het ongeveer wel bekend hoe een ieder hier denkt over de gang van zaken, maar laten we vooral niet op de man spelen. De discussie is misschien al uitgemolken, maar dit voegt al helemaal niets toe.
Ajax leidde ook na het grote Ajax van JC jarenlang die talenten niet op; ga eens na wanneer welke talenten doorbreken, er zitten jaren tussen die grote talenten, op die ene generatie met De Boertjes na. Van het genoemde rijtje zijn er drie gekocht, dat zal nu lastiger worden, want voor het Bosman-arrest hadden de Engelse ploegen geen ± 20 buitenlanders onder contract staan, nu wel, Ajax moet het doen met een Deen en spelers die elders niet gewild zijn.Waarom niet de nadruk leggen op het feit dat Ajax al jarenlang geen spelers van het niveau van de Boertjes, Litmanen, Finidi, Kluivert, Overmars etc. (kosten destijds minimaal) meer vindt of opleidt?!
Backs opleiden? Vanaf 1970 zijn er twee goede linksbacks opgeleid: Krol en FdB. dat heeft niets te maken met Van Gaal. Dat is iedere 20 jaar één. Rechtsbacks? Ik kan er een paar vergeten, maar Suurbier was voetballend natuurlijk een lachertje, Reiziger was mislukt als spits en middenvelder, nu een verdediger die niet kan verdedigen, maar tel ze op: in 40 jaar drie stuks. Hoeveel goede keepers: van der Sar (Kwam op zijn achttiende). Is het de schuld van de laatste tien jaar dat er van 1970 tot 2022 zo weinig (extreem) goede buitenspelers zijn opgeleid? Overmars en Finidi zijn gekocht. Er wordt te veel geluisterd naar de onderbuik, mensen houden niet van feiten, die verstoren die gevoelens. Babagida? Sulejmani? Babel (was spits) Welke middenvelders na het grote Ajax van JC en voor generatie van der Vaart? Bergkamp? Centraal achterin? Rijkaard en ???
Kijk naar het grote Ajax van de jaren 70, ongeveer de helft was gekocht, tussen de eigen spelers zat gemiddeld een leeftijdsverschil van twee jaar, zo ook in 1995, zo ook in het Barcelona nu, voor andere verenigingen heb ik het niet uitgezocht.
Naar het niveau van MU? MU koopt voor ongelooflijk veel geld een Spaanse keeper, koopt voor de zekerheid ook maar een Deens of Noorse keeper en heeft zelf al keepers. Ajax zal dat niet kunnen, de achterstand wordt alleen maar groter.
MU wil Eriksen en Fisher? De maatregel om een bepaald aantal spelers uit de eigen opleiding op te stellen, heeft geleid tot wat direct is beweerd: veel meer aankopen door de grote clubs. Die maatregel is daar ook voor bedoeld, denk ik.
Ik heb veel berichten gelezen, maar nergens dat het goed gaat met de medische staf, maar het lijkt dit seizoen "dweilen met de kraan open". Ik lees wel dat Goedhart vorig jaar ook verantwoordelijk was, m.a.w. hij weet wel hoe het kan. waar zou dat verschil toch in zitten? Het Technisch Hart? Gaat Jonk de enkeloperatie uitvoeren?Jij hebt het idee dat het dit jaar wel aardig gaat met de medische begeleiding en het technisch hart e.e.a. onder controle heeft? Tot aan het moment dat de directie besloot maar toe te gaan zien op de falende medische staf waren er wat jou betreft niet schrikbarend veel blessures?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Dit zou zo rond December vorig jaar in het Parool hebben gestaan ?.Iemand het hele stuk gelezen ?.Stond onlangs in Parool een stuk over klagende ouders. Die het zat waren met welke onzin de Kloet hun kinderen volstopte. Ondanks enkele boze brieven hoefde Parool niet te rectificeren.
Blij met de punten ...
-
Ik niet, maar als het bericht klopt, wordt het riooljournalistiek genoemd.Dit zou zo rond December vorig jaar in het Parool hebben gestaan ?.Iemand het hele stuk gelezen ?.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Overgens zou de Kloet al sinds 2007 bij AJAX rondlopen ? ( als mentalcoach ? ).Nou, als dat inderdaad als mentalcoach is geweest vraag ik me af wat ie dan gedaan heeft in de 5 jaar tijd ..
Blij met de punten ...
1) Ja. 2) Lastig. Je zag dat de RvC (-1) kon doen en laten wat men wilde.Raymon schreef: Maar Wim, vind jij dat het kamp JC nu moet laten zien dat ze dit nu kunnen oppakken. Maw, mogen de zich niet meer verschuilen achter de zittende RvC? Persoonlijk vind ik dat het belangrijkste en er gebeurt helemaal niets.
Die lui zitten er nog steeds, weten zich gesteund door machtige mensen als Uri en Os. En ze hebben - correct me if I'm wrong - ook nog eens een dikke vinger in de pap bij het benoemen van hun opvolgers. Die gaan echt niet - in het belang van de club - hun vendetta met Cruijff opgeven.
Dus ik denk dat de vrijheid van handelen voor Cruijff e.c. inderdaad enigszins beperkt is.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Maar ik hoor dus niet van JC wat ze allemaal van plan zijn nu (concreet) en wat er blijkbaar wordt tegengehouden. Dat is mijn grootste punt, ik hoor en zie helemaal geen concrete plannen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Ik geloof idd dat de trainingsmethoden van een rookie als FdB invloed heeft op het aantal blessures. Wat ik niet snap, is dat Boilesen fit wordt verklaard en meteen weer door z'n hoeven gaat. Dus probleem op beide fronten.Jabu schreef: Jij hebt het idee dat het dit jaar wel aardig gaat met de medische begeleiding en het technisch hart e.e.a. onder controle heeft? Tot aan het moment dat de directie besloot maar toe te gaan zien op de falende medische staf waren er wat jou betreft niet schrikbarend veel blessures?
Wat ik niet snap is wat Sturkie, Slop en Aat met sportmedisch beleid op hebben. Hebben die mensen werkelijk overal verstand van?

Mentale coaching verzorgen misschien? Het is maar een gok hoor.999 schreef:Overgens zou de Kloet al sinds 2007 bij AJAX rondlopen ? ( als mentalcoach ? ).Nou, als dat inderdaad als mentalcoach is geweest vraag ik me af wat ie dan gedaan heeft in de 5 jaar tijd ..

‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins
Cruijff heeft geen plannen die leeft op een andere planeet alleen hij weet het zelf niet . JC zal alleen maar blijven schreeuwen via de media.
Er zal een verse RvC moeten komen om een verse directie te kunnen benoemen. Ik neem aan dat daar het probleem ligt. En er zal ook op medisch vlak nieuw personeel moeten worden aangesteld.Raymon schreef:Maar ik hoor dus niet van JC wat ze allemaal van plan zijn nu (concreet) en wat er blijkbaar wordt tegengehouden. Dat is mijn grootste punt, ik hoor en zie helemaal geen concrete plannen.
Het is me nog steeds niet duidelijk: wie is voor de samenstelling van de nieuwe RvC verantwoordelijk: de huidige RvC of de bestuursraad. Of beiden?
Het voetbalplan is m.i. wél duidelijk: technisch hart is leading.
Ja, dat zie je terug op het veld.wimpey schreef:Mentale coaching verzorgen misschien? Het is maar een gok hoor.999 schreef:Overgens zou de Kloet al sinds 2007 bij AJAX rondlopen ? ( als mentalcoach ? ).Nou, als dat inderdaad als mentalcoach is geweest vraag ik me af wat ie dan gedaan heeft in de 5 jaar tijd ..

Maar dit is nu precies wat ik bedoel, ook jij roept steeds dat spelers mentaal niet weerbaar zijn.Daarvan zie je dus niks van terug op het voetbalveld, nog steeds niet.Bij een zucht of een scheet vallen de spelers mentaal om.En deze Mhr loopt dus alweer vijf jaar rond bij AJAX.Juist jou zou dat toch te denken moeten geven, ik ken mensen die jij veel eerder afserveerd als jij vind dat er niks van terug te zien is in AJAX of op het voetbalveld ..
Maar nee, nu gelden dus inene weer andere regels.
Blij met de punten ...
Lastig te beoordelen, Voetske. In hoeverre speelde deze man een rol ten tijde van JOR's bewind? Sturkie (Louis dus) ontsloeg hem op staande voet. Jonk zal nu een klimaat proberen te creeren waarbij hij zich als actief speler goed voelde. Persoonlijk heb ik het niet zo op dat spirituele gedoe, maar ik ben dan ook geen topsporter...999 schreef: Juist jou zou dat toch te denken moeten geven, ik ken mensen die jij veel eerder afserveerd als jij vind dat er niks van terug te zien is in AJAX of op het voetbalveld ..
Moeilijk om het werk van een zielenknijper te beoordelen. Het werk van een trainer of sportmedicus is easier te be- dan wel veroordelen.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Maar waarom zegt JC dan dat er al 2 weken niets gebeurt sinds de uitspraak van de rechter. Dat snap ik dus niet. Ik wil horen dat sinds de uitspraak ze de volgende zaken hebben geregeld. Ik zie geen leiding. Geen richting, alleen maar weer die columns in de Telegraaf dat er nog steeds niets gebeurt. Dat vind ik heel erg zorgelijk.wimpey schreef:Er zal een verse RvC moeten komen om een verse directie te kunnen benoemen. Ik neem aan dat daar het probleem ligt. En er zal ook op medisch vlak nieuw personeel moeten worden aangesteld.Raymon schreef:Maar ik hoor dus niet van JC wat ze allemaal van plan zijn nu (concreet) en wat er blijkbaar wordt tegengehouden. Dat is mijn grootste punt, ik hoor en zie helemaal geen concrete plannen.
Het is me nog steeds niet duidelijk: wie is voor de samenstelling van de nieuwe RvC verantwoordelijk: de huidige RvC of de bestuursraad. Of beiden?
Het voetbalplan is m.i. wél duidelijk: technisch hart is leading.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
-
Ze zijn al sinds de zomer bezig. De nieuwe RvC had er al kunnen zitten, als JC met geloofwaardige leden was aangekomen, je moet toch voorbereid zijn op het moment dat je je zin krijgt. Ten Have wil geen tuinkabouters, zoals ik al schreef dat die juist erg goed samenwerken met het vijfde lid van de RvC: JC. Geen vergaderingen ,geen cijfers, geen verslagen.Ik wil horen dat sinds de uitspraak ze de volgende zaken hebben geregeld. Ik zie geen leiding. Geen richting, alleen maar weer die columns in de Telegraaf dat er nog steeds niets gebeurt. Dat vind ik heel erg zorgelijk.
Er zal toch echt een RvC moeten zijn voordat je een AD gaat zoeken.Raymon schreef: Maar waarom zegt JC dan dat er al 2 weken niets gebeurt sinds de uitspraak van de rechter. Dat snap ik dus niet. Ik wil horen dat sinds de uitspraak ze de volgende zaken hebben geregeld. Ik zie geen leiding. Geen richting, alleen maar weer die columns in de Telegraaf dat er nog steeds niets gebeurt. Dat vind ik heel erg zorgelijk.
Ja, Ajax is stuurloos momenteel. De club bevindt zich in een machtsvacuum. Maar ik kan niet beoordelen hoe de verhoudingen momenteel liggen. Welke krachten achter de schermen welke rol spelen. Wat doet Uri? Os? Welke macht heeft de RvC (-1) nog? Wat kan / mag de bestuursraad doen?
Zeg het maar.
-
De Telegraaf laat zich al bijna een jaar gebruiken (of wordt JC misbruikt?) Zo moeilijk is het toch niet om in een column de namen te geven van de JC-kandidaten voor de RvC? Het gaat om vier ex-voetballers, er zijn er duizenden.
Het medisch team hoeft niet vervangen te worden, dat gaat het Technisch Hart allemaal doen, de jeugd was een paar maanden geleden al voor 95% klaar, Ling staat te trappelen, waar wacht JC op?
Het medisch team hoeft niet vervangen te worden, dat gaat het Technisch Hart allemaal doen, de jeugd was een paar maanden geleden al voor 95% klaar, Ling staat te trappelen, waar wacht JC op?
Allemaal gelul. Cruijff kan gewoon een nieuwe RvC voordragen, en een directie erbij. Coronel heeft niks meer in te brengen, de bestuursraad heeft zich al achter 'de lijn Cruijff' geschaard ook al weet niemand wat die inhoudt. De enige die dwarsliggen zijn Hiddink, Van Basten en Van Wijk, die er gewoon geen zin in hebben ook al wil dat maar niet tot de Cruijffaanhangers doordringen. Niemand heeft er zin in, dat is het probleem van Cruijff wat hij helemaal zelf veroorzaakt heeft.wimpey schreef:Er zal toch echt een RvC moeten zijn voordat je een AD gaat zoeken.Raymon schreef: Maar waarom zegt JC dan dat er al 2 weken niets gebeurt sinds de uitspraak van de rechter. Dat snap ik dus niet. Ik wil horen dat sinds de uitspraak ze de volgende zaken hebben geregeld. Ik zie geen leiding. Geen richting, alleen maar weer die columns in de Telegraaf dat er nog steeds niets gebeurt. Dat vind ik heel erg zorgelijk.
Ja, Ajax is stuurloos momenteel. De club bevindt zich in een machtsvacuum. Maar ik kan niet beoordelen hoe de verhoudingen momenteel liggen. Welke krachten achter de schermen welke rol spelen. Wat doet Uri? Os? Welke macht heeft de RvC (-1) nog? Wat kan / mag de bestuursraad doen?
Zeg het maar.
Wollt ihr den totalen Mensch?