De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
-
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Het dwawszitten gaat Johan altijd goed af, maar oplossingen heeft ie nooit.
Whitey on the moon.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Alsof de groep JC zich ooit iets om 'officieel' gegeven heeft? JC moet nu laten zien dat hij aktie kan ondernemen, maar daar is, wederom, weinig van te zien.Rishi schreef:Officieel hebben ze blijkbaar nog niks re vertellen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Dus Johan Cruijff ziet dat Man Utd beter is dan Ajax.
Wat een voetbalinzicht heeft die man toch.
Wat een voetbalinzicht heeft die man toch.
Wie zegt dat ze dat niét doen?Ajax Rules schreef:En ook al zouden ze formeel nog niets te zeggen hebben, zelfs dan laat je de tijd toch niet verlopen? Dan ga je toch alvast mensen polsen?
IK GELOOF!!!!!!
Ach, die hele column is toch geschreven om zich in te dekken en mocht er zodedalijk toch nog een kampioenschap te vieren zijn dan kwam dat door JC en is dat niet het geval nou dan komt dat doordat de trainers niks mogen doen op het trainingveld ..
Blij met de punten ...
Dat niet alleen, dat we al meer dan een jaar zonder missionaire directie en RvC zitten ligt volledig aan Cruijff. Toen hij de strijd met Vd Boog en Coronel aan ging had hij al mensen klaar moeten hebben staan. Er was orde en rust, hij vond dat ze weg moesten en heeft gezorgd dat ze weggingen, dan had hij ook moeten zorgen voor opvolgers.Raymon schreef:Even wachten hoor, de RvC is de wacht aangezet en hebben aangegeven op te stappen. Dan is het nu toch zaak voor JC om vervangers aan te stellen, directie op orde te krijgen en alle lopende zaken af te handelen, waaronder contracten? Gaan ze nu echt op de huidige RvC wachten totdat die het gaan doen? Dat er 2 weken niets gebeurd is kan alleen de groep JC zich aanrekenen.Daarom willen we ook snel aan de slag, maar twee weken na de uitspraak van de rechter is er nog niets gebeurd. Net als daarvoor zijn de vier commissarissen nog altijd bezig de trukendoos open te gooien.
JC.
Wollt ihr den totalen Mensch?
- raymon
- Contacteer:
...en die opvolgers moeten nu ook weer weg..
Nee, ik verwacht (sinds de uitspraak van de rechter) dat we nu sprongen vooruit gaan maken. Ik verwacht heus niet een kampioenschap met een geweldig uitgevoerde 4-3-3, zelfs volgend jaar nog niet. Ik verwacht niet dat er opeens 5 jeugdspelers doorbreken van het niveau Sneijder. Ik verwacht wel dat er aktie wordt ondernomen en dat krantenartikel van De Groot geeft mij niet dat warme gevoel van binnen moet ik zeggen. Het lijkt er niet op dat ze nu doorpakken.
Nee, ik verwacht (sinds de uitspraak van de rechter) dat we nu sprongen vooruit gaan maken. Ik verwacht heus niet een kampioenschap met een geweldig uitgevoerde 4-3-3, zelfs volgend jaar nog niet. Ik verwacht niet dat er opeens 5 jeugdspelers doorbreken van het niveau Sneijder. Ik verwacht wel dat er aktie wordt ondernomen en dat krantenartikel van De Groot geeft mij niet dat warme gevoel van binnen moet ik zeggen. Het lijkt er niet op dat ze nu doorpakken.
-
JC zal als lid van de RvC toch wel vijf man (geen vrouwen, geen donkere spelers, geen homo's, geen moslims) in de startblokken klaar hebben staan, namen zijn er genoeg gevallen, er is een scala aan oud-spelers dat bereid is JC te volgen.
AD zal wel Ling worden, waarom duurt dat zo lang? Zijn er nog onvoldoende plastic tassen?
AD zal wel Ling worden, waarom duurt dat zo lang? Zijn er nog onvoldoende plastic tassen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
God, wat ben ik toch ook gek dat ik af en toe toch maar eens kijk wat Demos post. Deze vent is echt eng.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
+1Bertje schreef:God, wat ben ik toch ook gek dat ik af en toe toch maar eens kijk wat Demos post. Deze vent is echt eng.
IK GELOOF!!!!!!
Ja, dat hebben sektenleden heel vlug dat ze andersdenkenden eng vinden .. 

Blij met de punten ...
-
Zoals het gaat bij Ajax.
Totdat mijn account verwijderd/geblokkeerd wordt, zal ik blijven melden wat ik vind en dat Bertje dat niet leuk vindt?
Reageren op een bericht is lastig, reageren op een poster is eenvoudiger.
@Rishi,
+1, lange post, krijg je wel kramp van in je vingers, meestal zijn je berichten niet zo lang en inhoudelijk.
Totdat mijn account verwijderd/geblokkeerd wordt, zal ik blijven melden wat ik vind en dat Bertje dat niet leuk vindt?

@Rishi,
+1, lange post, krijg je wel kramp van in je vingers, meestal zijn je berichten niet zo lang en inhoudelijk.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Ik ga niét steeds maar weer reageren op onzin.
IK GELOOF!!!!!!
-
- AT Toto winner 10/11
Die vent is aan zijn bewakers ontdoken en op de één of andere manier uit zijn dwangbuis ontsnapt. En gezien die warrige, doelloze, onleesbare, niet te begrijpen woordenbrij die hij keer op keer op keer blijft uitspuwen is hij ook al enkele weken vergeten zijn pilletjes te nemen.
Eng niet. Narrow-minded wel.Bertje schreef:God, wat ben ik toch ook gek dat ik af en toe toch maar eens kijk wat Demos post. Deze vent is echt eng.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Nu is het ongeveer wel bekend hoe een ieder hier denkt over de gang van zaken, maar laten we vooral niet op de man spelen. De discussie is misschien al uitgemolken, maar dit voegt al helemaal niets toe.
Wie is er eigenlijk aan zet? De bestuursraad toch?
Geen idee. De RvC zoekt z'n eigen opvolgers, toch?Peter schreef: Wie is er eigenlijk aan zet? De bestuursraad toch?
Probeer maar eens inzicht te krijgen in al die raden en organen binnen Ajax. Bomen en bos.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik weet dus niet hoe dat precies zit he. De RvC regeert normaliter over zijn graf heen, maar wat is dan de bedoeling van die bestuursraad? Gaan die de voorgedragen personen toetsen en goedkeuren?
Het lijkt mij aan het kamp Cruijff/De Groot om met grote spoed een RvC en een directie te vinden waarmee ze wel door een deur kunnen. Ze zijn al ruim een jaar te laat en daardoor is het een puinhoop.Peter schreef:Nu is het ongeveer wel bekend hoe een ieder hier denkt over de gang van zaken, maar laten we vooral niet op de man spelen. De discussie is misschien al uitgemolken, maar dit voegt al helemaal niets toe.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Le T. schreef: Het lijkt mij aan het kamp Cruijff/De Groot om met grote spoed een RvC en een directie te vinden waarmee ze wel door een deur kunnen. Ze zijn al ruim een jaar te laat en daardoor is het een puinhoop.
het kamp Cruijff/De Groot: het moet toch allermaal niet triester worden. Onze prachtige club die voor haar toekomst afhankelijk is van Telegraaf-proleet De Groot; weliswaar vergezeld door Cruijff, maar ik vind dat geen grote troost.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus
JC:
Rooney heeft 31 miljoen euro gekost. Zijn salaris is 9,6 miljoen euro per jaar.
Kijk, JC ziet dat we missen klasse spelers met ervaring. En schrijft het allemaal op als of we het niet wisten. Maar hij stapt nogmaals om de grote feiten heen, namelijk waarom we de niet hebben.
En geen Nederlandse journalist die hem lastige vragen gaat stellen, want die journalisten willen niet uitgesloten worden.
Ferdinand heeft 21 miljoen euro gekost (10 jaar geleden nota bena). Zijn salaris is 6,5 miljoen euro per jaar.Dit keer was Ajax nog kansloos tegen de Engelsen. Op het moment dat Manchester United afstand moest nemen, deden ze dat. In Amsterdam werden er jonge spelers ingebracht, maar met ervaren spelers als Wayne Rooney en Rio Ferdinand zag je toch meteen het verschil met Ajax toen het tempo iets omhoog ging. Dat is voor mij toch de graadmeter als je hogerop wil.
Rooney heeft 31 miljoen euro gekost. Zijn salaris is 9,6 miljoen euro per jaar.
Kijk, JC ziet dat we missen klasse spelers met ervaring. En schrijft het allemaal op als of we het niet wisten. Maar hij stapt nogmaals om de grote feiten heen, namelijk waarom we de niet hebben.
En geen Nederlandse journalist die hem lastige vragen gaat stellen, want die journalisten willen niet uitgesloten worden.
Waar is je ambitie, joh?! Waarom altijd maar de nadruk leggen op het feit dat we minder cash hebben.bryan schreef: Kijk, JC ziet dat we missen klasse spelers met ervaring. En schrijft het allemaal op als of we het niet wisten. Maar hij stapt nogmaals om de grote feiten heen, namelijk waarom we de niet hebben.
Waarom niet de nadruk leggen op het feit dat Ajax al jarenlang geen spelers van het niveau van de Boertjes, Litmanen, Finidi, Kluivert, Overmars etc. (kosten destijds minimaal) meer vindt of opleidt?!
- raymon
- Contacteer:
De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Omdat andere clubs ze vinden of kunnen opleiden?
Jarenlang is Ajax een van de weinige clubs geweest in Nederland die flink scoutte. Nu heb je veel meer clubs in de regio en buiten de regio.
Ben er verder wel mee eens dat de jeugdopleiding verbeterd moet worden, er is te veel opvulsel.
Maar Wim, vind jij dat het kamp JC nu moet laten zien dat ze dit nu kunnen oppakken. Maw, mogen de zich niet meer verschuilen achter de zittende RvC? Persoonlijk vind ik dat het belangrijkste en er gebeurt helemaal niets.
Jarenlang is Ajax een van de weinige clubs geweest in Nederland die flink scoutte. Nu heb je veel meer clubs in de regio en buiten de regio.
Ben er verder wel mee eens dat de jeugdopleiding verbeterd moet worden, er is te veel opvulsel.
Maar Wim, vind jij dat het kamp JC nu moet laten zien dat ze dit nu kunnen oppakken. Maw, mogen de zich niet meer verschuilen achter de zittende RvC? Persoonlijk vind ik dat het belangrijkste en er gebeurt helemaal niets.
AJAX DRAAIT BESLISSINGEN STURKENBOOM TERUG
door MIKE VERWEIJ
AMSTERDAM – Henri van der Aat en Jeroen Slop maken zich ondergeschikt aan het plan Cruijff en draaien alle beslissingen terug, die Martin Sturkenboom nam om het technisch hart van Ajax te dwarsbomen. Die toezegging kregen Frank de Boer, Dennis Bergkamp en Wim Jonk gisteren van de twee overgebleven directeuren. Het belangrijkste is dat Derk de Kloet – tot een bepaald bedrag – weer mag worden ingehuurd. Het aan de kant schuiven van de procesmanager was Sturkenbooms eerste daad op De Toekomst.
Ook Coen Jonkerman en Bas Aertsen hebben weer werk. Het tweetal zorgde voor de administratieve ondersteuning van het technisch hart, maar zag zijn contract tegen de wens van De Boer, Jonk en Bergkamp niet worden verlengd. Said Ouaali wordt de trainer van de A2, waardoor Jonk zelf niet meer dagelijks voor de groep hoeft te staan. De huidige coach van Marken zal een contract voor anderhalf jaar tekenen.
Sturkenboom wilde niet verder gaan dan een verbintenis tot 1 juli voor Ouaali om de voormalige beoogd algemeen directeur Louis van Gaal de mogelijkheid te bieden zijn eigen jeugdtrainersstaf samen te stellen. Het laatste punt dat De Boer, Jonk en Bergkamp bij de toegeeflijke Slop en Van der Aat mondeling binnensleepten, was dat de medische staf weer onder het technisch hart valt. De medici moesten van Sturkenboom verantwoording afleggen aan de directie.
Op sportpark De Toekomst werden gisteren de ex-Ajacieden Lorenzo Burnet, Johan Kapelhoff en vooral Hyun-jun Suk met open armen ontvangen. De spelers van FC Groningen waren net als hun trainer Pieter Huistra naar Amsterdam gekomen om de halve finale van de beloftebeker tussen Jong Ajax en Jong FC Groningen te bekijken (2-0, treffers Yener Arica en Lorenzo Ebecilio). ,,Gefeliciteerd, Sukie”, zei Frank de Boer in de bestuurskamer naar aanleiding van de Groningse 3-0 overwinning op PSV. ,,Twee goals, geweldig. Ga zo door.”
Ajax kan donderdag in het duel met Manchester United niet beschikken over Nicolai Boilesen, die toch weer last heeft van zijn hamstring. ,,Nicolai gaat niet mee”, aldus De Boer.
Blij met de punten ...
De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Gelukkig valt de medische staf weer onder het technisch hart...