Moderator: mods
Ik voel me een product van de "Verlichting", ik hoor eigenlijk niet bij het "Ajax van JC", maar ben eigenwijs (Hoort ook bij die Verlichting!)In de romantiek werd, in reactie op de Verlichting, de subjectieve ervaring als uitgangspunt genomen. Hierdoor kwamen introspectie, intuïtie, emotie, spontaniteit en verbeelding centraal te staan.
We gaan voor de 1000!mattie schreef:kom op allen.. Nog 50 pagina's en dan hebben we met zijn allen de grens van 700 pagina's gehaald![]()
Stond vandaag een leuke "samenspraak" in de NRC (papieren NRC, Simon Kuper etc.) waarbij JC werd vergeleken met een Robespierre, dat een revolutie zijn eigen kinderen verslindt, dat JC natuurlijk Bergkamp en Jonk zal offeren. Krachtige analyse.Raymon schreef:Ik ben bang dat deze topic nog eeuwig door blijft gaan met zo'n titel, want zolang Cruijff terug is zal het zittende bestuur uiteindelijk opstappen.
Schrijf het toch gewoon: AT = dom. En iedereen die niet 100% anti-Cruijff en het technisch hart is, is nog veel dommer. Kom op, je kunt het!Demosthenes schreef: AT zal weer JC volgen.
AT is niet dom (Zou een vreemde bewering zijn, dat publiekelijk over jezelf zeggen) en niet iedereen die 100% anti-Cruijff is en het Technisch Hart is, is dom, er zijn toch geen domme mensen, alleen domme reacties! Nu kun je die van mij ook dom noemen, maar de invalshoek richting Robespierre vind ik een discussie waard, MvB was de grote held en is al geofferd, wie volgt?wimpey schreef:Schrijf het toch gewoon: AT = dom. En iedereen die niet 100% anti-Cruijff en het technisch hart is, is nog veel dommer. Kom op, je kunt het!Demosthenes schreef: AT zal weer JC volgen.
Komop Wimpey .. Dat haal je allemaal uit die vijf woordjes ?.wimpey schreef:"AT zal weer JC volgen", impliceert dat AT dom is. Kan er niets anders van maken. Het impliceert dat AT blind achter JC aanloopt en bij diens fouten de andere kant op kijkt.
Het impliceert ook dat een ieder die JC niet volgt niet dom is.
Zou het misschien óók kunnen zijn dat JC niet volmaakt is en dat zijn tegenstanders, bijv. Louis van Gaal, dat evenmin zijn?
Laat maar.Ik ben Einstein niet, ik laat deze topic geheel aan jou(w) over.Je hebt steeds je mond vol over een ander, maar is het steeds hetzelfde liedje als men ook maar een beetje kritiek uit op je antwoorden ..wimpey schreef:Kijk eens een paar postings omhoog, Einstein. Die van Demo moet je effe lezen. L-e-z-e-n he. En niet na een paar woorden op reply rammen en wat onnavolgbaars uitbraken.
Ik vind het schrikbarende gebrek aan objectiviteit en nuance in dit topic overigens knap dom, inderdaad. Ongeacht of men voor, of tegen JC is; de Somme in 1916 is er niks bij.999 schreef:Komop Wimpey .. Dat haal je allemaal uit die vijf woordjes ?.wimpey schreef:"AT zal weer JC volgen", impliceert dat AT dom is. Kan er niets anders van maken. Het impliceert dat AT blind achter JC aanloopt en bij diens fouten de andere kant op kijkt.
Het impliceert ook dat een ieder die JC niet volgt niet dom is.
Zou het misschien óók kunnen zijn dat JC niet volmaakt is en dat zijn tegenstanders, bijv. Louis van Gaal, dat evenmin zijn?
Daar was één partij (de aanvallende) inderdaad domde Somme in 1916 is er niks bij.
JC.Europa gaat punten kosten
Behalve Ajax hebben alle Nederlandse clubs het in Europa uitstekend gedaan. Alleen zal wel duidelijk zijn, dat Manchester United een paar maten groter is dan Steaua Boekarest, Trabzonspor en Anderlecht. En wil je naar de top, dan is Manchester de norm.
Dit keer was Ajax nog kansloos tegen de Engelsen. Op het moment dat Manchester United afstand moest nemen, deden ze dat. In Amsterdam werden er jonge spelers ingebracht, maar met ervaren spelers als Wayne Rooney en Rio Ferdinand zag je toch meteen het verschil met Ajax toen het tempo iets omhoog ging. Dat is voor mij toch de graadmeter als je hogerop wil.
Daarom willen we ook snel aan de slag, maar twee weken na de uitspraak van de rechter is er nog niets gebeurd. Net als daarvoor zijn de vier commissarissen nog altijd bezig de trukendoos open te gooien.
Dat is jammer, want dit weekeinde is weer gebleken, dat als Ajax de boel snel op de rails krijgt dit seizoen misschien nog leuk kan worden afgesloten. De nederlagen van PSV en AZ hebben aangegeven, dat de midweekse wedstrijden in Europa de Nederlandse top niet in de koude kleren gaat zitten. Neem AZ. Een jonge, frisse ploeg, maar zelfs dit elftal heeft problemen om drie keer in één week op de toppen van de tenen te lopen.
Mochten PSV, AZ en Twente daarom verder gaan in de Europa League, dan biedt dat perspectief voor ploegen als Heerenveen, Feyenoord en natuurlijk Ajax.
Juist omdat deze drie ploegen veel spelers hebben die jong en onervaren zijn, waardoor ze niet in staat zijn via rustig balbezit wedstrijden in de eredivisie te doseren. Wat dat betreft is het hoge balverlies voor mij vaak een teken aan de wand.
Aan de top is het de kunst om een seizoen lang niet alleen fysiek, maar ook mentaal fit te blijven. Daarom is Manchester United ook de norm. Wetende dat ze nog zware maanden in de Premier League voor de boeg hebben, was de ploeg in staat om de wedstrijd tegen Ajax te controleren. Dus werd er geen onnodige kracht verspeeld en waren een paar tempoversnellingen genoeg om een maximaal resultaat te scoren. Zoals dat aan de top hoort.
Je bent iig goed te mennen door de Telegraaf! Het is wel zo handig als er een vijand blijft om op te voeren om niet naar eigen functioneren te kijken, desnoods verzin je er zelf een.D_skilled schreef:De RvC ontpoppen zich tot nieuwe Uri Coronels en Ari van Ossjes. Niet meer officieel in functie, maar achter de schermen aan de touwtjes trekken. Wat dat betreft gedijen ze prima in de Ajax-slangenkuil.
Even wachten hoor, de RvC is de wacht aangezet en hebben aangegeven op te stappen. Dan is het nu toch zaak voor JC om vervangers aan te stellen, directie op orde te krijgen en alle lopende zaken af te handelen, waaronder contracten? Gaan ze nu echt op de huidige RvC wachten totdat die het gaan doen? Dat er 2 weken niets gebeurd is kan alleen de groep JC zich aanrekenen.Daarom willen we ook snel aan de slag, maar twee weken na de uitspraak van de rechter is er nog niets gebeurd. Net als daarvoor zijn de vier commissarissen nog altijd bezig de trukendoos open te gooien.
JC.