De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

ferry

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door ferry » za feb 11, 2012 9:58 am

Van Gaal: Ik had structuur en leiding bij Ajax gebracht

Louis van Gaal vindt het teleurstellend dat een nieuw dienstverband van hem bij Ajax er niet komt. Als algemeen directeur had hij de organisatie strak willen neerzetten in de Arena en op jeugdcomplex De Toekomst, met concrete doelstellingen hoe van Ajax weer een toonaangevende club te maken in Nederland en Europa.

'Ik geloof in leiding geven, communicatie en structuur en ik denk dat Ajax daar nu sterk behoefte aan heeft. Dat is een andere werkwijze dan men nu voorstaat binnen de club', zegt Van Gaal in het AD.

Hij zegt zich helemaal te kunnen vinden in hoe Danny Blind de afgelopen dagen de 'werkwijze- Van Gaal' omschreef en de verschillen en overeenkomsten tussen hem en Johan Cruijff verwoordde.

Volgens Blind verschilt de visie van Van Gaal en Cruijff in het denken over voetbal helemaal niet veel. 'Het gaat bij allebei om voetbal, om het ontwikkelen van individueel talent. Die visie is Cruijff, maar ook Van Gaal. Het verschil zit hem meer in de werkwijze op de werkvloer.'

Waar Cruijff een technisch hart van drie nog totaal onervaren oud-voetballers alle beslissingen wil laten nemen, daar gelooft Van Gaal in bewezen kennis en ervaring in leiding geven. 'Ik heb me een paar maanden geleden bereid verklaard te komen helpen toen mij dat werd gevraagd', zegt Van Gaal. 'Ik geloofde erin, maar moest wachten en door de uitspraak deze week van de rechter gaat het definitief niet door. Natuurlijk is dat teleurstellend en doet dat pijn, want Ajax bestrijkt net als bij Danny ook een deel van míjn leven. Wat ik nu ga doen? Ik vervolg mijn sabbatical year. Als er wat uitdagends langskomt, kan het betekenen dat ik weer terugkom in de wereld van voetbal.'
AD.nl

Lionel

Bericht door Lionel » za feb 11, 2012 10:26 am

Van Gaal wilde helpen. Alleen om die zin al moet hij oprotten en wegblijven.
IK GELOOF!!!!!!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za feb 11, 2012 10:27 am

Duke schreef:
Peter schreef:Van der Sar wordt genoemd door VI. Molenaar ook, maar hij heeft al bedankt.
Van der Sar. Die komt er natuurlijk alleen maar in omdat ie keeper is geweest.
Wellicht dat hij Vermeer nog wat bij kan brengen?

Op basis van wat moet hij de in RvC? Omdat hij goed kon keepen?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

D_skilled

Bericht door D_skilled » za feb 11, 2012 10:37 am

Rishi schreef:Van Gaal wilde helpen. Alleen om die zin al moet hij oprotten en wegblijven.
En hij wilde de organisatie op de Toekomst neerzetten. Dan waren Jonk en Bergkamp onnodig geweest Dat had ongetwijfeld gebotst. Nee, voor de jeugdopleiding is het een zegen dat van Gaal niet komt.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za feb 11, 2012 11:00 am

Zeux schreef:Het woord riooljournalistiek krijgt nog meer diepte en reliëf als je de stukken van de Telegraaf leest. Gaat alle grenzen over.
Riooljournalistiek? Nou dat blijkt niet uit het stuk “Steven ten Have liep bij Ajax tegen grenzen van zijn kunnen aan”.

Daarin wordt een achtergrond van de man geschetst en worden voor en tegenstanders aan het woord gelaten, nee dat is geen riooljournalistiek IMO.
YNWA

999

Bericht door 999 » za feb 11, 2012 11:25 am

Klopt, het is nog erger ..
Blij met de punten ...

jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » za feb 11, 2012 11:45 am

NSB-journalistiek.
Jaap de Groot schreef:Eerlijkheid duurt het langst. Zeker in een sector, waarin fair play uiteindelijk wèl loont. Daarom is het nakende vertrek van Steven ten Have & Co een zegen voor de sport. Zelden zal er in de vaderlandse topsport zo’n vuile oorlog zijn gevoerd als in en rond Ajax.
Jaap de Groot schreef:Zelden zal er zoveel smerigheid en onzin op straat zijn gesmeten als tijdens dit zwarte hoofdstuk uit de Ajax-historie.
Jaap de Groot kent werkelijk waar geen enkele schaamte. Hoe durft hij het uit zijn pen te krijgen.
D_skilled schreef:
Rishi schreef:Van Gaal wilde helpen. Alleen om die zin al moet hij oprotten en wegblijven.
En hij wilde de organisatie op de Toekomst neerzetten. Dan waren Jonk en Bergkamp onnodig geweest Dat had ongetwijfeld gebotst. Nee, voor de jeugdopleiding is het een zegen dat van Gaal niet komt.
Als je dat leest in dat stukje dan valt er idd niet te discussiëren. Loze kreten. Jullie negeren natuurlijk weer compleet dat de door jullie gestelde complete tegenstelling op het gebied van opleiden totaal niet bestaat.
Hij zegt zich helemaal te kunnen vinden in hoe Danny Blind de afgelopen dagen de 'werkwijze- Van Gaal' omschreef en de verschillen en overeenkomsten tussen hem en Johan Cruijff verwoordde.

Volgens Blind verschilt de visie van Van Gaal en Cruijff in het denken over voetbal helemaal niet veel. 'Het gaat bij allebei om voetbal, om het ontwikkelen van individueel talent. Die visie is Cruijff, maar ook Van Gaal. Het verschil zit hem meer in de werkwijze op de werkvloer.'
En ik maar denken dat Van Gaal zijn visie lijnrecht ingaat tegen die van Cruijff en hij de plannen op de Toekomst compleet zou dwarsbomen.

zeux

Bericht door zeux » za feb 11, 2012 11:48 am

InnerHarbour schreef:
Zeux schreef:Het woord riooljournalistiek krijgt nog meer diepte en reliëf als je de stukken van de Telegraaf leest. Gaat alle grenzen over.
Riooljournalistiek? Nou dat blijkt niet uit het stuk “Steven ten Have liep bij Ajax tegen grenzen van zijn kunnen aan”.

Daarin wordt een achtergrond van de man geschetst en worden voor en tegenstanders aan het woord gelaten, nee dat is geen riooljournalistiek IMO.
Het stuk is heel geraffineerd opgezet.
Ja er staan twee alinea's 'positieve' dingen in, de enige twee in de tientallen, misschien wel honderd, stukken die in de Telegraaf-campagne van de afgelopen maanden zijn gepubliceerd (als ik de trouw quotende 999 hier op AT goed heb gevolgd). Die twee alinea's gaan allemaal om het verleden. Heel bewust, er mag namelijk geen seconde het idee ontstaan dat Ten Have in de RvC-crisis ook maar íéts goed heeft gedaan. En ze worden gevolgd door quotes die de huidige Ten Have totaal moeten fileren. Met zelfs de bron Derksen! (hoe zout wil je ze eten).

En vervolgens wordt het stuk gesecondeerd door een smerige tirade - de zoveelste - van De Groot.

Dagen nadat de beslissing is gevallen trapt De Telegraaf nog zo hard mogelijk na. Ten Have moest blijkbaar niet alleen 'verslagen' worden binnen Ajax, hij moet ook echt dood (kwa reputatie) en zwaar toegetakeld worden. De haat en vernietigingsdrang giert bij De Groot uit alle porieën.

Je trapt in een klassieke methode IH. De schijn van 'fair play' in een stuk laten volgen door een tackle op de benen. En na de tackle op de benen, loopt De Groot langs als de vieze verdediger die nog even op de knie gaat staan en een draaibeweginkje met zijn hak maakt. Dat is het niveau.

@Demosthenes: ach horror is wat al te zwaar gezegd, maar vrolijk word ik er niet van nee. Maar daar is niet alleen deze smear campaign debet aan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za feb 11, 2012 11:58 am

Ik heb het over dit stuk,nergens anders over en in dit stuk worden voor- en tegenstanders aan het woord gelaten, ja inderdaad voorstanders uit het verleden, niet zo vreemd aangezien die doorgeleerde professor voornamelijk heeft uitgeblonken in achterbaksheid.

Is geen riooljournalistiek IMO.
Zeux schreef:@Demosthenes: ach horror is wat al te zwaar gezegd, maar vrolijk word ik er niet van nee. Maar daar is niet alleen deze smear campaign debet aan.
Misschien moet je een internetsite oprichten als meldpunt voor overlastgevende Telegraaflezers. :ajaxsmiley.gif:
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op za feb 11, 2012 12:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za feb 11, 2012 12:00 pm

Jabu schreef: En ik maar denken dat Van Gaal zijn visie lijnrecht ingaat tegen die van Cruijff en hij de plannen op de Toekomst compleet zou dwarsbomen.
De visie verschilt niet veel, want het gaat over voetbal en het ontwikkelen van individueel talent (hoe loos wil je het hebben). De werkwijze is dus alleen anders.

Sowieso vind ik het een wat koddig stukje. De lijn van Gaal kiest voor ervaren mensen met kennis. Ergo, dan kom je dus bij een AD uit die het nog nooit is geweest en een bewezen faalhaas als TD. Way to go.

jabu

Bericht door jabu » za feb 11, 2012 12:07 pm

Peter schreef:

Jabu schreef: En ik maar denken dat Van Gaal zijn visie lijnrecht ingaat tegen die van Cruijff en hij de plannen op de Toekomst compleet zou dwarsbomen.
De visie verschilt niet veel, want het gaat over voetbal en het ontwikkelen van individueel talent (hoe loos wil je het hebben). De werkwijze is dus alleen anders.
Ik lees hier anders al maandenlang dat de visies van Van Gaal en Cruijff lijnrecht tegenover elkaar staan en dat men er vooral op uit was om de plannen van Cruijff mbt de jeugd te dwarsbomen. Cruijff zou voor het technisch hoogbegaafde individu staan en Van Gaal voor de eenheidsworst die alleen maar in het collectief denkt. Hoe zit dat dan?
Laatst gewijzigd door jabu op za feb 11, 2012 12:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

peter

Bericht door peter » za feb 11, 2012 12:09 pm

Verder vind ik de discussie over de Telegraaf en Ten Have niet zo interessant meer. Ze doen maar, maar het heeft niets meer met Ajax te maken.

Edwin van der Sar is momenteel bezig met een opleiding aan de Cruijff Institute. Iets van International Sport Management ofzo. Of hij een goede commissaris voor Ajax is? Ik heb geen idee al juich ik het wel toe dat er oud-voetballers in zitten. Als je nu daar de krachten kan bundelen door ook van Duivenbode te binden, dan heb je iets om naar uit te kijken.

Maar we wachten maar weer rustig af.

zeux

Bericht door zeux » za feb 11, 2012 12:10 pm

InnerHarbour schreef:Ik heb het over dit stuk,nergens anders over.
Daarin zit - wat mij betreft - meteen het probleem. Zeker als je de omvang van de smear campaign ziet, waarin dit stuk scharniert. Context. Altijd belangrijk.

De Groot is maar wat blij met lezers zoals jij. Twee 'positieve' alinea's in de zee van dirt mixen en ze zijn al helemaal tevreden over het 'journalistieke' gehalte van de krant. :biggthumpup.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter

Bericht door peter » za feb 11, 2012 12:13 pm

Jabu schreef:
Peter schreef:

Ik lees hier anders al maandenlang dat de visies van Van Gaal en Cruijff lijnrecht tegenover elkaar staan en dat men er vooral op uit was om de plannen van Cruijff mbt de jeugd te dwarsbomen. Cruijff zou voor het technisch hoogbegaafde individu staan en Van Gaal voor de eenheidsworst die alleen maar in het collectief denkt. Hoe zit dat dan?
De visie zoals Blind hem stelt verschilt niet veel. Het gaat inderdaad om voetbal en om talentontwikkeling. Werkwijze verschilt wel degelijk inderdaad. Cruijff hecht meer aan het individuele en van Gaal meer aan het teambelang. Hoef je niet op te reageren, want daar komen we toch niet uit. Dit is hoe ik het zie. Jij mag uiteraard vinden dat de werkwijze ook niet verschilt.

zeux

Bericht door zeux » za feb 11, 2012 12:16 pm

Peter schreef:Verder vind ik de discussie over de Telegraaf en Ten Have niet zo interessant meer. Ze doen maar, maar het heeft niets meer met Ajax te maken.
:biggrin.gif:

Ja, alles ligt nu natuurlijk anders. Doel is bereikt en dan moet de hatecampaign waarmee dat is gebeurd maar zo snel mogelijk worden weggemoffeld.

Dat die hatecampaign àlles zegt over de figuren die nu de club in handen hebben, zou ik als ik jou was ook maar het liefst 'vergeten'. :excited.gif:

Man o man o man.

jabu

Bericht door jabu » za feb 11, 2012 12:21 pm

Peter schreef:Edwin van der Sar is momenteel bezig met een opleiding aan de Cruijff Institute. Iets van International Sport Management ofzo.
Dan hoop ik dat hij niet te lang studeert want voor je het weet ben je doorgeleerd. Fantastische keeper en prof. Het zou mooi zijn als hij van waarde kan zijn voor Ajax.
Peter schreef:De visie zoals Blind hem stelt verschilt niet veel. Het gaat inderdaad om voetbal en om talentontwikkeling. Werkwijze verschilt wel degelijk inderdaad. Cruijff hecht meer aan het individuele en van Gaal meer aan het teambelang. Hoef je niet op te reageren, want daar komen we toch niet uit. Dit is hoe ik het zie. Jij mag uiteraard vinden dat de werkwijze ook niet verschilt.
Ik zie dat verschil in individu vs collectief idd niet zo en bemerk dat ook niet uit de woorden van de betrokkenen zelf.

zeux

Bericht door zeux » za feb 11, 2012 12:31 pm

Jabu schreef:
Ik zie dat verschil in individu vs collectief idd niet zo en bemerk dat ook niet uit de woorden van de betrokkenen zelf.
Het is dan ook vanaf het begin het gelegenheidsargument geweest om de oorlog te kunnen voeren.

En àls je die oorlog wilt voeren, begrijp ik wel dat je er onvoorwaardelijk (religieus bijna) in gaat geloven. Omdat dit het enige houvast was in de wens dat 'Cruijff het moet gaan doen'.

Vanuit die fantoom-tegenstelling kon dan weer de extrapolatie gemaakt worden dat 'Van Gaal' via Sturkenboom iedereen dwars zou zitten.

Het is vanaf het begin aanname en constructie geweest, geholpen door De Telegraaf (en VI) die voor de spin, de framing en de hetze zorgden om de schijntegenstelling in te masseren.
Laatst gewijzigd door zeux op za feb 11, 2012 12:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za feb 11, 2012 12:31 pm

Zeux schreef:
InnerHarbour schreef:Ik heb het over dit stuk,nergens anders over.
Daarin zit - wat mij betreft - meteen het probleem. Zeker als je de omvang van de smear campaign ziet, waarin dit stuk scharniert. Context. Altijd belangrijk.

De Groot is maar wat blij met lezers zoals jij. Twee 'positieve' alinea's in de zee van dirt mixen en ze zijn al helemaal tevreden over het 'journalistieke' gehalte van de krant. :biggthumpup.gif:
Hoe moet ik je duidelijk maken dat ik het alleen over dat stukje heb? Man ik lees de Telegraaf nooit alleen de stukjes die hier geplakt worden door Voetske en het viel me op dat er achtergrond info gegeven werd, voor en tegenstander aan het woord kwam, ik noem dat geen riooljournalistiek, jij wel, mooi, mag.
YNWA

peter

Bericht door peter » za feb 11, 2012 12:33 pm

Zeux schreef:
Peter schreef:Verder vind ik de discussie over de Telegraaf en Ten Have niet zo interessant meer. Ze doen maar, maar het heeft niets meer met Ajax te maken.
Ja, alles ligt nu natuurlijk anders. Doel is bereikt en dan moet de hatecampaign waarmee dat is gebeurd maar zo snel mogelijk worden weggemoffeld.

Dat die hatecampaign àlles zegt over de figuren die nu de club in handen hebben, zou ik als ik jou was ook maar het liefst 'vergeten'. :excited.gif:
Welnee. Doel is bereikt omdat Ten Have de regels niet kon volgen. Oliedom, maar dat is de reden dat van Gaal niet komt en dat is de reden dat Ten Have geen draagvlak meer heeft. Of was de rechter ook een veredelde journalist van de Telegraaf? De Telegraaf heeft zich als een malloot gedragen, maar is als partij niet echt relevant. Ja ze waren dik op de hand van Cruijff, maar die link die jij maakt is wel heel flinterdun, waardoor je door raast over dingen die er weinig tot niets meer toe doen. Ten Have is exit en van Gaal gaat er nooit komen. Zo liggen de feiten er bij en dan moet je dus kijken hoe het nu verder moet met Ajax.

Ik lees nu je laatste stukje en ik merk dat het allemaal veel te diep zit. Ik ga hier dan ook maar verder niet op in. Als we het over de toekomst van Ajax gaan hebben, dan haak ik wel weer in.

zeux

Bericht door zeux » za feb 11, 2012 12:42 pm

Peter schreef:
Welnee. Doel is bereikt omdat Ten Have de regels niet kon volgen. Oliedom, maar dat is de reden dat van Gaal niet komt en dat is de reden dat Ten Have geen draagvlak meer heeft. Of was de rechter ook een veredelde journalist van de Telegraaf?
Wat ik interessant vind aan de uitspraak dat wel de media-optredens van Ten Have en Römer als conditionerend worden opgevoerd, maar niet de media-optredens van Cruijff, laat staan zijn 'gedrag' als RvC-lid. Terwijl die net zo conditionerend zijn geweest. Ik vind dat vreemd.

Ik zeg niet dat de rechter daarmee een 'Telegraaf-jourmnalist' is, maar ik vind het wel curieus.

Dat jij het allemaal verder 'irrelevant' vindt, begrijp ik verder wel. Zoals ik al zei.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za feb 11, 2012 12:48 pm

Haha, De Groot die het over fair play heeft. Het moet niet gekker worden! :biggrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za feb 11, 2012 2:58 pm

InnerHarbour schreef:
Zeux schreef:

Hoe moet ik je duidelijk maken dat ik het alleen over dat stukje heb? Man ik lees de Telegraaf nooit alleen de stukjes die hier geplakt worden door Voetske en het viel me op dat er achtergrond info gegeven werd, voor en tegenstander aan het woord kwam, ik noem dat geen riooljournalistiek, jij wel, mooi, mag.
Het is compleet naief om nu ineens te doen alsof dat stuk geen riooljournalistiek is. Ten Have wordt zorgvuldig van schuldige naar slachtoffer geplaatst. Straks toont de Telegraaf nog compassie naar Ten Have. De Telegraaf heeft de hele zaak in de houtgreep, dat is wel duidelijk. En het is triest IH, dat jij niet ziet.
Whitey on the moon.

Le T.

Bericht door Le T. » za feb 11, 2012 3:36 pm

Peter schreef: De visie verschilt niet veel, want het gaat over voetbal en het ontwikkelen van individueel talent (hoe loos wil je het hebben). De werkwijze is dus alleen anders.
Net zo loos als alle opmerkingen over de inhoud van de jeugdopleiding uit het JC-kamp. Jonk komt met TIPS aanzetten in niet eens een ander jasje en met als belangrijkste verandering een centraal punt uit het rapport Coronel dat ze voor zichzelf claimen.

Edwin van der Sar is momenteel bezig met een opleiding aan de Cruijff Institute. Iets van International Sport Management ofzo. Of hij een goede commissaris voor Ajax is? Ik heb geen idee al juich ik het wel toe dat er oud-voetballers in zitten. Als je nu daar de krachten kan bundelen door ook van Duivenbode te binden, dan heb je iets om naar uit te kijken.

Maar we wachten maar weer rustig af.
Dat is de basis van de revolutie, je serveert de ene dooie mus na de ander, en het water loopt menig supporter in de mond. Hij komt immers van Cruijff en Jaap de Groot weet al vast te vertellen wat voor exquise smaakervaring het gaat worden. Nog los van het feit dat het waarschijnlijk gewoon weer een losse flodder is en Van der Sar wel uitkijkt om nu in de slangenkuil te stappen. Gooi er gewoon een naam in van iemand de ze sympathiek vinden en de supporters zijn weer eventjes blij door al dat nostalgisch sentiment en gaan nog fanatieker naar iets uitkijken wat niet komen gaat.
Zeux schreef:
Jabu schreef:
Het is dan ook vanaf het begin het gelegenheidsargument geweest om de oorlog te kunnen voeren.

En àls je die oorlog wilt voeren, begrijp ik wel dat je er onvoorwaardelijk (religieus bijna) in gaat geloven. Omdat dit het enige houvast was in de wens dat 'Cruijff het moet gaan doen'.

Vanuit die fantoom-tegenstelling kon dan weer de extrapolatie gemaakt worden dat 'Van Gaal' via Sturkenboom iedereen dwars zou zitten.

Het is vanaf het begin aanname en constructie geweest, geholpen door De Telegraaf (en VI) die voor de spin, de framing en de hetze zorgden om de schijntegenstelling in te masseren.
Klopt, sterker nog, het hele idee dat er zo nodig iets aan de jeugdopleiding zou moeten gebeuren dat er een revolutie moest komen is volslagen onzin. 4 jaar geleden was het nog de hele organisatie van de club die Cruijff zou gaan doen, toen was het later het 'technische gedeelte' wat met Van Basten en die jaknikkers van 5 ton per jaar perfect was ingevuld en moest de scouting ook een nieuw hoofd krijgen, en het werd maar minder en minder en bleef alleen de jeugdopleiding over.

Nou lijkt mij de scouting er ernstiger aan toe dan de jeugdopleiding, ook die zal voor verbetering vatbaar zijn. Maar daar gaat het helemaal niet om. Waar het Cruijff om gaat is dat niemand anders succes heeft met Ajax dan hij en zijn vriendjes, zodra dat dreigt komt hij ingrijpen samen met die krant van hem die dan alle tactieken en trucjes waar ze 60 jaar geleden zo goed meer scoorden weer uit de kast trekken. Want als er iemand buiten zijn vriendenkring succesvol is met Ajax, wordt hij zuur, zelfs als zijn zogenaamd geliefde Ajax de CL wint met een begroting van 25 miljoen gulden.
Zeux schreef:
Peter schreef:
Welnee. Doel is bereikt omdat Ten Have de regels niet kon volgen. Oliedom, maar dat is de reden dat van Gaal niet komt en dat is de reden dat Ten Have geen draagvlak meer heeft. Of was de rechter ook een veredelde journalist van de Telegraaf?
Wat ik interessant vind aan de uitspraak dat wel de media-optredens van Ten Have en Römer als conditionerend worden opgevoerd, maar niet de media-optredens van Cruijff, laat staan zijn 'gedrag' als RvC-lid. Terwijl die net zo conditionerend zijn geweest. Ik vind dat vreemd.

Ik zeg niet dat de rechter daarmee een 'Telegraaf-jourmnalist' is, maar ik vind het wel curieus.

Dat jij het allemaal verder 'irrelevant' vindt, begrijp ik verder wel. Zoals ik al zei.
Ik geloof ook niet dat het zo nadrukkelijk gesteld is door Wakkie, en in civiele zaken is de rechter lijdelijk. Ik vind ook niet dat Wakkie zijn werk zo heel goed gedaan heeft, afhankelijk van wat je als zijn werk ziet. Als je het bijvoorbeeld vergelijkt met het optreden van Moszkowicz in de zaak Wilders, dan was die daar niet zozeer bezig met de verdediging binnen het kader van de strafzitting, maar met verdedigen en aanvallen voor de publieke opinie. Hij hielp zijn cliënt door een inhoudelijk heel matige verdediging te voeren en de rechtszaal te gebruiken voor de beeldvorming.

Dat had Wakkie ook veel meer kunnen doen, maar dat is dan ook een uitstekend jurist, een zeer begaafde voetballer zal ook niet snel geneigd zijn te gaan schoppen als strijdmiddel, ook al brengt dat de winst dichterbij. Wakkie is wel heel erg keurig binnen zijn eigen boxje gebleven terwijl de belangen van zijn client veel beter gediend waren door de rechtszaal als podium voor de echte strijd te gebruiken. En die rechtszitting was daar maar een heel klein onderdeel van. Hij had genoeg feitenmateriaal om Cruijff compleet af te fakkelen, zodanig dat zelfs de ware gelovigen hadden gemerkt dat ze zich wel in een erg merkwaardige bocht moesten wringen om dat af te doen, ongeacht of het juridisch allemaal wel zo relevant was.
Wollt ihr den totalen Mensch?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za feb 11, 2012 3:58 pm

GangstaRiB schreef:
InnerHarbour schreef:
Zeux schreef:

Het is compleet naief om nu ineens te doen alsof dat stuk geen riooljournalistiek is. Ten Have wordt zorgvuldig van schuldige naar slachtoffer geplaatst. Straks toont de Telegraaf nog compassie naar Ten Have. De Telegraaf heeft de hele zaak in de houtgreep, dat is wel duidelijk. En het is triest IH, dat jij niet ziet.
Lekker boeien wat jij triest vindt :excited.gif:
YNWA

peter

Bericht door peter » za feb 11, 2012 4:05 pm

Ik zat al even te wachten op het in twijfel trekken van de aanpak van Wakkie, maar daar is 'ie dan. Zeux vindt de rol van de rechters curieus en Le T. vindt dat Wakkie z'n werk niet goed heeft gedaan. Dynamisch duo. :biggthumpup.gif:

Plaats reactie