De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

wimpey

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » wo feb 08, 2012 8:49 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Wil iemand eens op bovenstaande ingaan? Ik ben serieus benieuwd wie er blij is met Jonk, op die positie.
Ik. Hij heeft de gelederen onder de jeugdtrainers die de lijn-Cruijff voorstaan gesloten weten te houden. Van jeugdspelers krijgt hij positieve kritieken in interviews (die ik gelezen heb). En volgens jeugdvolger D_skilled is er sprake van progressie en zijn de ouders van jeugdspelers enthousiast over de aanpak.

Jonk was een tactisch en technisch zeer goed onderlegde speler. Mij dunkt dat jochies het e.e.a. kunnen opsteken van hem, RdB, Stam, Overmars e.c. Sowieso lijkt het me een snugger idee om de life cycle van vnl. theoritci op De Toekomst maar eens te onderbreken en te vervangen door vnl. praktijkjongens.

Die man verdient een eerlijke kans. Zonder een AD die hem en zijn medewerkers 'zoekt'. Zonder een 'baas', die al ruim een decennium in iedere functie rokende puinhopen achterlaat.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 08, 2012 8:50 pm

Thijs schreef:Het lijkt wel ironie, eigenlijk. Alle termen zitten erin. "De legendarische nummer 14", "prof. mr. dr.', "knechtjes", etc.
Valentijn Driessen = Zeux in een parallel universum?! :smallgrin.gif:
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo feb 08, 2012 8:54 pm

Sturkenboom is blijkbaar helemaal leeggelopen in NUsport? Hij permitteert zich nogal wat als directeur ad interim.

Gemiste kans voor Sturkenboom

Uitgegeven: 8 februari 2012 08:56
Laatst gewijzigd: 8 februari 2012 09:50
Toen mijn collega Edwin Struis vorige week meldde dat we voor NUsport magazine een groot interview konden krijgen met Martin Sturkenboom reageerde ik zeer verheugd.

De Ajax-directeur had onlangs supporters ’s nachts in zijn tuin aangetroffen die hem op vijandige toon geboden op te stappen bij Ajax.

Freelance-journalist Rob Hartog had Sturkenboom, voormalig directeur bij FC Utrecht, goed leren kennen toen hij FC Utrechter-watcher was. Hartog had vier uur bij de Utrechter thuis gebivakkeerd.

Ik verwachtte een persoonlijk relaas, vooral over de bedreiging. Wat doet dat met de dagelijkse gang naar de Albert Heijn? Een rondje wasstraat? Zijn gezin? Kans voor Sturkenboom om zijn hart flink te luchten over die spannende episode en on the side veel sympathie te winnen. Zo begon de reportage ook. Agenten en mannen van een beveiligingsbedrijf rijden rond het huis van Sturkenboom. Pas als die zijn duim opsteekt, mag Hartog naar binnen.

Na De Nacht uit de doeken te hebben gedaan, legt de directeur helder en vermakelijk uit hoe het ijs brak met werkpartner Louis van Gaal. ‘We blijken precies dezelfde pillen te gebruiken. Cholesterol, kalk en multivitaminen. Daarvoor gebruiken we precies hetzelfde doosje dat onze echtgenotes elke dag aanvullen. Daar moesten we erg om lachen.’

Witte vlag

Maar het meest opmerkelijke citaat betreft zijn aanstelling: ‘achteraf heb ik misschien te snel ‘ja’ gezegd.’ Sturkenboom lijkt de witte vlag te hijsen. ‘Natuurlijk houd ik er rekening mee dat ik hier binnenkort niet meer mag werken. Het zou naïef zijn als ik niet met dat scenario rekening houd,’ zegt hij verderop.

Maar niets is minder waar. Op de volgende pagina’s volgt een stortvloed aan verwijten. Sturkenboom neemt alle Cruijff-revolutionairen stevig de maat, tot aan de man van operationeel manager Lydia van der Moot aan toe. Er bekroop me een tweeslachtig gevoel. Journalistieke jubel, menselijk onbegrip.

Helemaal toen ook de NOS en het Algemeen Dagblad uitpakten met flinke Sturkenboom-interviews. Goed gedaan van de betreffende journalisten, maar door zijn afkeer van de Cruijffianen zo duidelijk en gedetailleerd weer te geven, duwde de directeur nog eens een flinke lading benzine op het Amsterdamse hellevuur.

Nieuw licht

Zijn offensief biedt nieuw licht op de chaotische situatie binnen Ajax, op de volstrekte tegenstelling tussen veel te hoog van de toren blazende ex-voetballers en pedante bestuurders. Must read-materiaal voor alle volgers van de soap. Het hart van Sturkenboom is er waarschijnlijk flink door gelucht, zijn straat voor zijn gevoel schoon geveegd.

Maar stil zitten, rustig blijven en gewoon zo goed als mogelijk je werk doen, had de directeur veel meer gesierd. Laat Johan Derksen lekker kakelen in plaats van te melden dat je overwoog een klacht in te dienen bij de Raad van Journalistiek tegen de VI-hoofdredacteur. Spierballentaal hebben we al veel te veel gehoord in deze soap.

Het complete interview met Martin Sturkenboom staat in het nieuwe magazine van NUsport, dat nu in de winkels ligt en ook verkrijgbaar is op de iPad.
© NUsport/Bart Vlietstra
http://www.nusport.nl/vlietstra/2735587 ... boom-.html

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo feb 08, 2012 9:03 pm

wimpey schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Wil iemand eens op bovenstaande ingaan? Ik ben serieus benieuwd wie er blij is met Jonk, op die positie.
Ik. Hij heeft de gelederen onder de jeugdtrainers die de lijn-Cruijff voorstaan gesloten weten te houden. Van jeugdspelers krijgt hij positieve kritieken in interviews (die ik gelezen heb). En volgens jeugdvolger D_skilled is er sprake van progressie en zijn de ouders van jeugdspelers enthousiast over de aanpak.

Jonk was een tactisch en technisch zeer goed onderlegde speler. Mij dunkt dat jochies het e.e.a. kunnen opsteken van hem, RdB, Stam, Overmars e.c. Sowieso lijkt het me een snugger idee om de life cycle van vnl. theoritci op De Toekomst maar eens te onderbreken en te vervangen door vnl. praktijkjongens.

Die man verdient een eerlijke kans. Zonder een AD die hem en zijn medewerkers 'zoekt'. Zonder een 'baas', die al ruim een decennium in iedere functie rokende puinhopen achterlaat.
Maar liepen Stam en Overmars vorig jaar ook al niet rond?

Jonk geeft verder zelf aan dat hij nog niet aan het werk is kunnen komen door de zogenaamde tegenwerking uit het bestuur. Jij concludeert doodleuk dat er spelers zijn die zich positief over hem uitlaten. Tja... dat lijkt me tegenstrijdig. Tevens zou ik weleens zo'n positieve kritiek willen lezen over Jonk.

Ik ben een beetje allergisch geworden voor de Volendammers in deze hele zaak. De Groot, Molenaar... brr... Van Jonk heb ik tot nu toe ook geen hoge pet op. Maar ik laat me graag verrassen.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 08, 2012 9:05 pm

Walgelijk figuur, die Sturkie. LvG dicteerde, Sturkie voerde uit. :kots:

Op LvG ben ik ook afgeknapt. Hij was altijd een penetrant, hysterisch figuur, maar authentiek was hij wel.

Die authenticiteit is sinds het begin van dit geregisseerde spelletje koppensnellen-op-afstand definitief verdwenen.

Tig keer aangeven dat 'Ajax mijn club niet meer is' en dan via de achterdeur binnenkomen om de zaak naar z'n hand te zetten en om z'n enemy pootje te lichten.

Heel jammer, LvG heeft zijn rancune laten prevaleren boven zijn pakket aan normen en waarden. Ik had LvG een beter lot toegewenst, maar deze afloop heeft hij aan zichzelf te wijten.

jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » wo feb 08, 2012 11:19 pm

Luciano schreef:[Bekijk het CV van die atletiektrainer eens: http://www.linkedin.com/pub/ruben-jongkind/b/b43/b8b echt niet de eerste de beste hoor.
Sinds 2007 is hij al projectmanager van het 'plan-Cruijff' en is hij bezig met het geven van individuele trainingen....
Zo fantastisch is zijn cv overigens niet.

999

Bericht door 999 » do feb 09, 2012 12:05 am

Het gerucht gaat dat JC bij Barcelona - Valancia tegen iedereen die het horen wil vertelde dat zijn aanpak nu al resultaat heeft gezien de 0 - 3 overwinning van de AJAX A1 op Barcelona A1.
Blij met de punten ...

Rooie

Bericht door Rooie » do feb 09, 2012 12:10 am

Je verwacht het niet 999, maar hij is op dit moment in Amsterdam :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » do feb 09, 2012 12:16 am

Ook JC heeft een dubbelganger .. Benji ..
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do feb 09, 2012 7:05 am

Ten Have stapt vandaag op volgens de Volkskrant (bron: verwijzing via de radio).

Logische stap. Eens kijken of het kamp Cruijff en het nieuwe bestuur nu wel voorbereid zijn. De 5 opvolgers zouden toch wel klaar moeten staan. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do feb 09, 2012 7:56 am

De dag begint goed! :biggthumpup.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » do feb 09, 2012 8:16 am

Ajaciedjuh schreef:Eens kijken of het kamp Cruijff en het nieuwe bestuur nu wel voorbereid zijn.
Het mooiste zou zijn als Ten Have, Sturkenboom, Blind, Slob, vd Aat, etc. nu ook per direct weggaan. Gewoon vanochtend bureau leeg, deur dichtrekken en nooit meer omkijken. Ongeacht wat er ligt. In het sop gaar laten koken. Even laten zien hoe misbaar ze zijn.

Vanaf nu verder De Telegraaf en VI als juichmachine voor iedere pinkbeweging die de Cruijff-clan maakt. Spiegelbeeldig aan de haatcampagne. :headbang.gif:

Ik kan ook niet wachten op alle relativering, coulance en excuusredeneringen van Wimpey cs bij alle dingen die de komende jaren mis gaan. Minimaal twee jaar de ruimte krijgen ze toch? (dixit D_skilled) Met een horizon van 5 tot 10 jaar? Heerlijk. Biertje erbij en het ontrolt zich vanzelf. :drecul.gif:
Laatst gewijzigd door zeux op do feb 09, 2012 8:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Arthur

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » do feb 09, 2012 8:28 am

Zeux schreef:
Ajaciedjuh schreef:Eens kijken of het kamp Cruijff en het nieuwe bestuur nu wel voorbereid zijn.
Het mooiste zou zijn als Ten Have, Sturkenboom, Blind, Slob, vd Aat, etc. nu ook per direct weggaan.
Dat zou inderdaad ideaal zijn! Slechter kunnen hun vervangers het toch niet doen.

zeux

Bericht door zeux » do feb 09, 2012 8:36 am

Arthur schreef:
Zeux schreef:
Het mooiste zou zijn als Ten Have, Sturkenboom, Blind, Slob, vd Aat, etc. nu ook per direct weggaan.
Dat zou inderdaad ideaal zijn! Slechter kunnen hun vervangers het toch niet doen.
Moeten die vervangers wel accuut klaarstaan hé. De vijf moeten dus álles uit de handen laten kletteren, ongeacht de urgentie en belangrijkheid van het onderwerp. Meteen en accuut. Kunnen we zien hoe 'slecht' ze zijn voor de club.
Ik ben benieuwd!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Arthur

Bericht door Arthur » do feb 09, 2012 9:26 am

Wel vermakelijk om te zien dat je je eigen gelijk belangrijker vind dan het belang van Ajax. Dat zegt wel weer genoeg.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do feb 09, 2012 9:29 am

Jabu schreef:
Luciano schreef:[Bekijk het CV van die atletiektrainer eens: http://www.linkedin.com/pub/ruben-jongkind/b/b43/b8b echt niet de eerste de beste hoor.
Sinds 2007 is hij al projectmanager van het 'plan-Cruijff' en is hij bezig met het geven van individuele trainingen....
De periode 2000 tot 2007 heeft ie kennelijk niks noemenswaardigs gedaan. Daarnaast dacht ik dat een goed CV (inclusief) studies toch juist een diskwalificatie was voor enige functie bij Ajax.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

zeux

Bericht door zeux » do feb 09, 2012 9:34 am

Arthur schreef:Wel vermakelijk om te zien dat je je eigen gelijk belangrijker vind dan het belang van Ajax. Dat zegt wel weer genoeg.
Daar heb je een punt, eerlijk is eerlijk.

Het komt door de fundamentele afkeer die ik heb voor de hetze van De Telegraaf en de manier waarop posters hier daar in mee gingen.

Maar je hebt gelijk, daar moet ik niet - in mijn afkeer - in meegaan. Dank voor de herinnering.

Dus ik hoop op een goede transitie, waaraan de vijf alle medewerking verlenen. Met opgeheven hoofd de deur uit.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do feb 09, 2012 9:59 am

'Raad van commissarissen Ajax kondigt vertrek aan'
Laatste update: 9 februari 2012 09:46 info .AMSTERDAM - De raad van commissarissen van Ajax onder leiding van voorzitter Steven ten Have stapt uit eigen beweging op, meldt De Volkskrant.

Foto: ANP Volgens de krant zal dat vermoedelijk nog donderdag worden bekendgemaakt.

Dat houdt in dat de rvc niet wacht op de buitengewone aandeelhoudersvergadering van vrijdag, waar over haar lot zal worden beslist.

Volgens advocaat Peter Wakkie heeft de rvc echter nog geen beslissing genomen en zal donderdag verder worden gepraat.

Indien de rvc, die naast Ten Have bestaat uit Paul Römer, Marjan Olfers, Edgar Davids en Johan Cruijff, uit eigen beweging vertrekt, dan kan de bestuursraad van Ajax zelf een nieuwe rvc formeren.

Wanneer de rvc zou wachten tot ze vrijdag wordt weggestuurd, dan wijst de ondernemingskamer van de rechtbank de nieuwe rvc aan.

Van Gaal

Het mogelijk uit eigen beweging opstappen van de rvc is het gevolg van het hoger beroep dan Cruijff dinsdag van de vier andere rvc-leden won.

De rechter zette een streep door de aanstellingen van Louis van Gaal en Martin Sturkenboom als directeuren van Ajax omdat de vier andere rvc-leden dit buiten medeweten van Cruijff hadden gedaan.

De ledenraad van Ajax had weken geleden het vertrouwen in de rvc al opgezegd, maar de vier rvc-leden minus Cruijff wilden het gerechtelijke besluit over de aanstellingen van Van Gaal en Sturkenboom afwachten.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

jabu

Bericht door jabu » do feb 09, 2012 10:09 am

Arthur schreef:
Zeux schreef:
Het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf wat je onder slecht verstaat. Ik betwijfel of het in het belang van Ajax is als er alleen maar mensen binnen de club aanwezig zijn die het steeds per definitie met elkaar eens zijn. Zo nu en dan de eigen plannen kritisch bekijken kan volgens mij geen kwaad.
Jinne schreef:
Jabu schreef:
De periode 2000 tot 2007 heeft ie kennelijk niks noemenswaardigs gedaan. Daarnaast dacht ik dat een goed CV (inclusief) studies toch juist een diskwalificatie was voor enige functie bij Ajax.
Daarnaast is het ook feitelijk onjuist dat hij al sinds 2007 'projectmanager plan-Cruijff' is. Of hij heeft 4,5 jaar nodig gehad om die paar A4'tjes te schrijven terwijl men op dat moment bij Ajax bezig was met het plan-Coronel.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do feb 09, 2012 10:24 am

20 februari 2008 werd bekend dat Cruijff weer in Ajax zou gaan stappen. Wat dat betreft kun je concluderen dat Jongkind z'n tijd ver vooruit was als hij al in januari 2007 aan dit plan aan het schrijven was. Wat een visionair!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do feb 09, 2012 10:42 am

Grappig hoe iedereen zijn conclusies verbindt aan een gesloten LinkedIn profiel, zeg. Hoogtepuntje is toch wel dat Jinne vindt dat Jongkind 'kennelijk niets heeft gedaan van 2000 tot 2007'. :smallgrin.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do feb 09, 2012 10:45 am

Het zegt ook allemaal niks. Ik ken namelijk ook een prof. mr. dr. doorgeleerd professortje van de vu drs. meneer-denkt-zeker-dat-ie-heel-wat-is-met-zn-universiteit die een indrukwekkend linkedin-profiel heeft.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do feb 09, 2012 10:48 am

Peter schreef:Grappig hoe iedereen zijn conclusies verbindt aan een gesloten LinkedIn profiel, zeg. Hoogtepuntje is toch wel dat Jinne vindt dat Jongkind 'kennelijk niets heeft gedaan van 2000 tot 2007'. :smallgrin.gif:
Dat zeg ik helemaal niet Peter. Wel goed lezen. Hij heeft in ieder geval in die periode niks gedaan wat hij het benoemen op zijn publieke LinkedIn waard vond.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do feb 09, 2012 10:50 am

Jinne schreef:
Peter schreef:Grappig hoe iedereen zijn conclusies verbindt aan een gesloten LinkedIn profiel, zeg. Hoogtepuntje is toch wel dat Jinne vindt dat Jongkind 'kennelijk niets heeft gedaan van 2000 tot 2007'. :smallgrin.gif:
Dat zeg ik helemaal niet Peter. Wel goed lezen. Hij heeft in ieder geval in die periode niks gedaan wat hij het benoemen op zijn publieke LinkedIn waard vond.
Ik krijg dan ook hele andere dingen te zien.

Le T.

Bericht door Le T. » do feb 09, 2012 10:50 am

Jabu schreef:Daarnaast is het ook feitelijk onjuist dat hij al sinds 2007 'projectmanager plan-Cruijff' is. Of hij heeft 4,5 jaar nodig gehad om die paar A4'tjes te schrijven terwijl men op dat moment bij Ajax bezig was met het plan-Coronel.
Is daar inhoudelijk verschil tussen dan, behalve de invulling door hersenhelftvriendjes? Ik lees in de Volkskrant vanochtend ook weer dat Van Gaal en Cruijff anders denken over voetbal en de opleiding. Alsof dat de tegenstelling is, maar die is heel marginaal en bovendien gaat het daar niet om.

De eindeloze propagandistische herhaling maakt het nog steeds niet waar.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie