Ajax - FC Utrecht 05-02-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Re: Ajax - FC Utrecht 05-02-2011

Bericht door Thijs » zo feb 05, 2012 4:55 pm

Benji schreef:De mannen in de 'Engelenbak' hebben vast genoten vandaag...

Wat was het slecht.
Oh, ik heb Felix Gasselich nog gezien! Wat een held. En Anouk Hoogendijk, geen held, maar wel prima.

Heb het al vaker gezegd, maar zonder 15 mei 2011 had ik nu depressief in een psychiatrische inrichting hele maanden liggen janken.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

999

Bericht door 999 » zo feb 05, 2012 4:55 pm

En ja hoor:
De Boer: we hebben overwinning nodig voor zelfvertrouwen
Oja :
Theo Janssen loopt liesblessure op
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 05, 2012 4:57 pm

Thijs schreef: Heb het al vaker gezegd, maar zonder 15 mei 2011 had ik nu depressief in een psychiatrische inrichting hele maanden liggen janken.
every little thing gonna be alright!
I think I lost my fucking headache

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo feb 05, 2012 5:04 pm

999 schreef:En ja hoor:
De Boer: we hebben overwinning nodig voor zelfvertrouwen
Oja :
Theo Janssen loopt liesblessure op
Nee ze hebben een coach met lef nodig... Zie nu eens GvD in dat een de Jong niet je spits is..
Ontsla je medische staf...
Weer op zoek naar een Interim coach..

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo feb 05, 2012 5:08 pm

Gewoon vaststellen dat dit een verloren seizoen wordt, waarin we blij mogen zijn als we ons kwalificeren voor Europees voetbal. Wat een ellende. Het enige waar ik dit seizoen nog naar uitkijk is Man U uit. En dan niet zozeer om de wedstrijd, maar gewoon om de sfeer om met zoveel Ajacieden in een uitvak te staan.
Ik "hoop niet" dat we ons kwalificeren, dit team hoort niet in het linkerrijte, maar punten zijn volgens de nieuwe lijn ook niet belangrijk. Je kunt alleen iets van Ajax maken als er eindelijk eens het besef komt dat al dat gepraat over Technisch Hart, al die rechtszaken verdwenen is, want na Wouters, Blind en MvB is ook FdB niet in staat iets neer te zetten. De volgende trainer weer een ervaren man? Kan JC via De Telegraaf weer gaan roepen dat de voetballers het voor het zeggen moeten hebben, zoals hij ook zei:"De voetballers hebben gewonnen". jammer dat de wedstrijden verloren worden.

Dit Ajax is doodziek en het enige verschil met het Feyenoord van een paar jaar geleden is dat Ajax nog over geld beschikt, maar hoe lang nog?

Iedereen ziet dat Blind en Koppers het niveau niet halen, dat beiden dat nooit zullen halen, waarom geen echte verdediger gehaald/gehuurd? Ja, Boilesen komt eraan! Die jongen was in de jeugd altijd geblesseerd en is dat nu ook, daar mag je niet op rekenen, hoe leuk hij ook kan voetballen.

Vermeer ging niet zo vaak in de fout als in de uitwedstrijd, onze reservekeeper kostte maar een paar miljoen!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 05, 2012 5:18 pm

Dit team hoort niet in het linkerrijtje, maar als iedereen fit is, speelt Ajax natuurlijk 'gewoon' mee om de titel. Dan hadden we echt wel een paar puntjes meer gehad.
I think I lost my fucking headache

Le T.

Bericht door Le T. » zo feb 05, 2012 5:18 pm

999 schreef:Sinds de komst van Bergkamp is Eriksen met de week slechter gaan voetballen ..
Die jongen is gewoon grandioos gehyped, heeft nog geen 10 goede wedstrijden voor Ajax gespeeld. Maar bijna iedereen nam al een voorschot op de toekomst. Een jaar geleden was hij ook al regelmatig aan het treuzelen waardoor kansen niet ontstonden terwijl hij alleen maar de bal snel hoefde te geven. Toen Jol hem ernaast zette was dat ook niet omdat hij zo goed speelde. Maar toen lag het natuurlijk aan het systeem...

Het is een groot talent hoor, maar als een groot talent zich niet ontwikkelt wordt het geen goede voetballer.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Alexander

Bericht door Alexander » zo feb 05, 2012 5:46 pm

Ik ben er klaar mee. Ze zoeken het maar uit. Deze club wordt helemaal kapot gemaakt door mensen als van der Aat, Schurkenboom, Slop, Louis van Gaal en Henrichs. Ik dank ze daar hartelijk voor.

Le T.

Bericht door Le T. » zo feb 05, 2012 6:27 pm

Alexander schreef:Ik ben er klaar mee. Ze zoeken het maar uit. Deze club wordt helemaal kapot gemaakt door mensen als van der Aat, Schurkenboom, Slop, Louis van Gaal en Henrichs. Ik dank ze daar hartelijk voor.
Ja? Ik dacht dat het Cruijff was die aan de stoelpoten van Jol kwam zagen, met succes, en heeft gezorgd dat De Boer hoofdtrainer werd en Bergkamp en Jonk een enorme salarissprong maakten om het technisch hart te gaan vormen. Ook heeft hij zelf een directie en een RvC weggewerkt, en een volgende RvC die speciaal voor hem was samengesteld in de wielen gereden.

Het is zowel technisch als organisatorisch een zooitje, en dat komt allemaal door één man en dat is Johan Cruijff. Zoals het ook de vorige keren telkens technisch en organisatorisch een zooitje werd nadat hij zich met Ajax kwam bemoeien.

Lionel

Bericht door Lionel » zo feb 05, 2012 6:32 pm

Johan heeft amper echte invloed.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo feb 05, 2012 6:37 pm

Rishi schreef:Johan heeft amper echte invloed.
Nou ja... hersenlozen die in zijn naam personen bedreigen. Bestuurders die en masse opstappen zodra Johan een collum schrijft.
Whitey on the moon.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo feb 05, 2012 6:39 pm

Le T. schreef:
Alexander schreef:Ik ben er klaar mee. Ze zoeken het maar uit. Deze club wordt helemaal kapot gemaakt door mensen als van der Aat, Schurkenboom, Slop, Louis van Gaal en Henrichs. Ik dank ze daar hartelijk voor.
Ja? Ik dacht dat het Cruijff was die aan de stoelpoten van Jol kwam zagen, met succes, en heeft gezorgd dat De Boer hoofdtrainer werd en Bergkamp en Jonk een enorme salarissprong maakten om het technisch hart te gaan vormen. Ook heeft hij zelf een directie en een RvC weggewerkt, en een volgende RvC die speciaal voor hem was samengesteld in de wielen gereden.

Het is zowel technisch als organisatorisch een zooitje, en dat komt allemaal door één man en dat is Johan Cruijff. Zoals het ook de vorige keren telkens technisch en organisatorisch een zooitje werd nadat hij zich met Ajax kwam bemoeien.
JC heeft voor de huidige trainers gezorgd, voor de geniale :biggrin.gif: Bergkamp, voor al een jaar zo goed trainen onder Jonk en dat er iedere week slechter wordt gevoetbald? Ach, dat ligt aan Ten Have, die geen rechtszaken is begonnen, die niet traint enz.

Hoeveel kost dit geintje Ajax? De vorige keer dat JC het bepaalde, want hij wapperde met het contract van MvB, "Dat hoeft hij niet te lezen, dat zit wel goed" (JC kan volgens mij niet lezen) kostte dat Ajax ruim € 16 miljoen, terwijl de trainer van Heerenveen zei dat € 10 miljoen genoeg was en ergens anders nog enkele miljoenen. De huidige coup van JC kost Ajax veel meer: geen Europees voetbal als het zo doorgaat, Eriksen en Vertonghen verliezen per maand een miljoen of twee aan waarde enz.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel

Bericht door Lionel » zo feb 05, 2012 6:43 pm

Goedkoop scoren dit..

Als de basis fit is hebben we een heel goed elftal. Frank heeft zijn jeugd overschat.
IK GELOOF!!!!!!

Luciano

Bericht door Luciano » zo feb 05, 2012 7:22 pm

Frank heeft onvoldoende ondersteuning op medisch gebied en de kwaliteiten van een aantal spelers zwaar overschat. Fouten die je tegenkomt bij een jonge trainer waar we met heel Ajax voor gekozen hebben. Ik denk dat we pas echt kunnen oordelen als de club bestuurlijk in rustiger vaarwater is en we het medisch op orde hebben.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo feb 05, 2012 7:32 pm

Rishi schreef:Goedkoop scoren dit..

Als de basis fit is hebben we een heel goed elftal. Frank heeft zijn jeugd overschat.
De basis speelt niet, FdB komt met een andere manier van trainen, niet meer zo hard, wie is er verantwoordelijk? Bestuurders krijgen altijd de schuld, maar die geven geen training. Met alleen maar fitte spelers zouden we bovenaan staan? kom op, met al die fitte spelers schrok ik van het heen-en-weer-getik in de voorbereiding, begin van de competitie, welke speler durft er nog risico in zijn pass te leggen? Ik bedoel niet het balletje breed van Enoh, nee, ballen vooruit spelen! Ik zie het niet bij Ajax.

Frank heeft zijn jeugd niet overschat, de mensen die hem aanstelden wel. Frank kan misschien gewoon niet beter, zoals Vermeer ook niet veel ballen zal pakken, maar wie stelt hem op? Wie haalt voor een paar miljoen een keeper en stelt hem niet op, wie zegt dat Anita geen linksback is, maar stelt hem daar wel op, hetzelfde voor Blind, wie huurt geen verdediger als alle verdedigers zo'n beetje zijn geblesseerd, wie geeft Ooijer een contract? FdB is verantwoordelijk, JC is verantwoordelijk, niet een bestuurder, een lid van de RvC.

JC zit fout, maar wie heeft JC ooit horen verklaren dat hij fouten maakt?

Le T.

Bericht door Le T. » zo feb 05, 2012 7:40 pm

Luciano schreef:Frank heeft onvoldoende ondersteuning op medisch gebied en de kwaliteiten van een aantal spelers zwaar overschat. Fouten die je tegenkomt bij een jonge trainer waar we met heel Ajax voor gekozen hebben.
Nee hoor. Nu moet je niet proberen de verantwoordelijkheid af te schuiven. Als jij stond te bleren om het vertrek van Jol en stond te juichen voor de komst van De Boer, dan heb ik dit voetbal te danken aan jou en je medestanders.
Ik denk dat we pas echt kunnen oordelen als de club bestuurlijk in rustiger vaarwater is en we het medisch op orde hebben.
Een trainer moet gewoon kunnen trainen. Inspanningsfysiologie is de basis van het trainerschap, gewoon spelers fit maken en houden. Dat is wat trainen is. Als je dat niet beheerst ben je geen goede trainer, welke andere sterke punten je ook hebt, of niet hebt.

Marcel

Bericht door Marcel » zo feb 05, 2012 9:04 pm

Luciano schreef:Frank heeft onvoldoende ondersteuning op medisch gebied en de kwaliteiten van een aantal spelers zwaar overschat. Fouten die je tegenkomt bij een jonge trainer waar we met heel Ajax voor gekozen hebben. Ik denk dat we pas echt kunnen oordelen als de club bestuurlijk in rustiger vaarwater is en we het medisch op orde hebben.
Wat een gelul, ik heb de Boer en Vertonghen in de media horen zeggen dat de bestuurlijke wanorde geen invloed heeft op hun prestaties. Sterker nog, ze kunnen zich blijkbaar nog beter concentereren doordat de aandacht niet op het 1e elftal gericht is.

Natuurlijk heeft de Boer last van de blessures, maar ook dat valt onder zijn verantwoordelijkheid.
Het spel is om te janken en de Boer maakt dat, het belangrijkste aspect van het voetbal, geen ene moer beter dan dat het is.
Dan ben je gewoon geen goede trainer, simpel.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo feb 05, 2012 9:59 pm

Ik geloof er eerlijk gezegd ook nooit zo in dat de onrust binnen de club effect heeft op het spel. We missen gewoon kwaliteit. Deels omdat we wel erg veel blessures hebben maar ook omdat sommige spelers gewoon niet goed genoeg zijn. Ik bedoel, het is echt niet zo dat allerlei spelers ineens foutloze wedstrijden gaat spelen op het moment dat we duidelijkheid hebben over de invulling van de directie en de RvC.

Blessures zijn wel een logische oorzaak. Want op het moment dat we spelers moeten vervangen gaat het niveau al snel omlaag. Daarbij kan er ook niet veel worden getraind en gespeeld met dezelfde formatie. Het is echt van groot belang dat de oorzaak van al die spierblessures boven water komt.
Nil volentibus arduum

gaizka

Bericht door gaizka » zo feb 05, 2012 10:08 pm

Marillion schreef:Collectieve KO vandaag... :blush.gif:
Jep, dit kan wel eens slechter gaan aflopen dan het seizoen '96 / '97...

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 05, 2012 10:37 pm

Out: Suarez, Urby, Steek, De Zeeuw, Lindgren, EH en Oleguer.

In: Janssen, Cillessen, Buly, Sig, Boerrigter en Serero.

Kiest u maar. :excited.gif:

Ajax heeft kwaliteit verloren, niet goed ingekocht en FdB heeft de kwaliteit van die geweldige opleiding overschat. Komt bij dat het medisch niet klopt en dat onze rookie-trainer geen 'Ansprechpartner' heeft. Danny Blind is z'n baas, say no more.

Onder Frank zijn we echter wél kampioen geworden, hetgeen velen voor hem niet lukte. Bij mij heeft de man krediet. M.i. verdient ie de kans om het volgend seizoen, binnen een hopelijk 'normale' organisatie tegen die tijd, nog eens te proberen.

Vanaf morgen kan ie met de voorbereiding op het nieuwe seizoen beginnen. En eindelijk doorselecteren. Wanneer ie snugger is, peutert ie Ligeon, Lodeiro, Koppers, Blind, Serero, Aissati, Öz, Ebecilio, Lukoki e.d. ASAP aan het verstand dat er voor hen volgend seizoen geen plek in de herberg is.

Ajax zal toch echt toemoeten naar een weerbaarder selectie. Al die gehypte Toekomstproducten en lichtgewicht-miskopen, die 9 van die 10 keer geen flauw benul hebben van wat er in Ajax-1 verlangd wordt, gaan maar eerst lekker oefenen bij RKC of VVV.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo feb 05, 2012 10:42 pm

Frank de Boer bakt er niks van, hij heeft geluk dat het een chaos is op bestuurlijk niveau, dat is de redding van zijn baan.

Rednose

Bericht door Rednose » zo feb 05, 2012 10:45 pm

Ja ik vind die Van der Aat ook slecht dekken en zijn passing kan echt wel beter.
Die Schurkenboom is ook een belazerde mandekker. Elke keer als Frank hem opstelt krijg ik weer de kriebels. Toen we hem kochten had ik even de hoop dat het wel een goede kopper was, maar tja....de scherpte is er wat af denk ik.
Ja en die Slop....die is nu echt te oud denk ik, laat steeds zijn man lopen
Ik begrijp ook niet dat Louis dat zootje nog steeds opstelt. Ik had echt meer van hem verwacht.
Het is toch vreselijk Louis de macht heeft bij Ajax, maar niemand ziet dat, behalve jij!!!!
Gelukkig dat jij het ook ziet Alexander, hulde, hulde!!!
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

999

Bericht door 999 » zo feb 05, 2012 10:49 pm

:smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Ajax - FC Utrecht 05-02-2011

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo feb 05, 2012 11:11 pm

wimpey schreef:Out: Suarez, Urby, Steek, De Zeeuw, Lindgren, EH en Oleguer.

In: Janssen, Cillessen, Buly, Sig, Boerrigter en Serero.

Kiest u maar. :excited.gif:

Ajax heeft kwaliteit verloren, niet goed ingekocht en FdB heeft de kwaliteit van die geweldige opleiding overschat. Komt bij dat het medisch niet klopt en dat onze rookie-trainer geen 'Ansprechpartner' heeft. Danny Blind is z'n baas, say no more.

Onder Frank zijn we echter wél kampioen geworden, hetgeen velen voor hem niet lukte. Bij mij heeft de man krediet. M.i. verdient ie de kans om het volgend seizoen, binnen een hopelijk 'normale' organisatie tegen die tijd, nog eens te proberen.

Vanaf morgen kan ie met de voorbereiding op het nieuwe seizoen beginnen. En eindelijk doorselecteren. Wanneer ie snugger is, peutert ie Ligeon, Lodeiro, Koppers, Blind, Serero, Aissati, Öz, Ebecilio, Lukoki e.d. ASAP aan het verstand dat er voor hen volgend seizoen geen plek in de herberg is.

Ajax zal toch echt toemoeten naar een weerbaarder selectie. Al die gehypte Toekomstproducten en lichtgewicht-miskopen, die 9 van die 10 keer geen flauw benul hebben van wat er in Ajax-1 verlangd wordt, gaan maar eerst lekker oefenen bij RKC of VVV.
Dat in en uit overzicht.. Suarez en Steek zijn de échte aderlatingen (lag er bij wijze van spreken wakker van en waren op voorhand vrijwel onmogelijk te vervangen door gelijkwaardige spelers). De Zeeuw, Urby en EH 50/50 (ik lag er niet zo wakker van); Oleguer en Lindgren maakte me helemaal niks uit.

Ik had vooraf hoop op Derk, Sigh en Cillessen als échte versterkingen, Theo al wat tussen hoop en vrees, Serero een dark horse (in de voorbereiding dacht ik dat we een topper hadden binnengehaald) en Buly had een goeie pinchhitter kunnen zijn; sterker; hij is het misschien wel, want scoorde in Eindhoven én rotterdam.

De huidige malaise is denk ik een combi van pech (al die afgekeurde goals tegen Twente en Real spoken nog steeds door mijn kop), de ongehoorde blessuregolf, de nietsontziende loopgravenoorlog op bestuurlijk niveau die nu langzaam maar zeker bij Ajax 1 komt binnenetteren (de sfeer op de Toekomst moet toch voelbaar zijn in de belangrijkste kleedkamer) én een onervaren trainer die zijn selectie niet aan het voetballen krijgt door ze te motiveren en er automatismen ingeslepen krijgt; plus het feit dat hij de selectie van spelers 12-23 overschat heeft.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Wouter

Bericht door Wouter » ma feb 06, 2012 1:06 am

Frank de Boer heeft gewoon te maken met een flinke blessuregolf en een selectie die, zeker in de breedte, niet goed genoeg is. Ik denk dat geen trainer graag begint met een achterhoede Anita-Koppers-Van Rhijn-Blind. Dat is zelfs voor een middenmotor veel te licht. Te veel rookies.

Plaats reactie