Ajax - FC Utrecht 05-02-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

zeux

Re: Ajax - FC Utrecht 05-02-2011

Bericht door zeux » zo feb 05, 2012 2:53 pm

Mr. Ajax schreef:We've hit rockbottom. Slechter kan niet. De Boer eruit knallen zal wel niet de oplossing zijn, maar hij is net zo zwak bezig als zijn materiaal. Dit kan zo niet langer. Ik heb momenteel hetzelfde gevoel als na de nederlaag tegen Maccabi Tel-Aviv in 2005 onder Koeman. Na die wedstrijd werd het hele elftal omgegooid, en werd er beetje bij beetje aan een degelijke reeks gewerkt. Echter, nu kan dat niet, want 80% van je selectie is dankzij (ja, dankzij en niet ondanks, zoveel is nu wel duidelijk) geblesseerd. Ik zou bij god niet weten wie je volgende week op moet stellen, maar zo kan dit niet langer. De Boer moet een drastische actie ondernemen om een duidelijke signaal af te geven. En het (technische) leiding moet op zijn beurt ook een duidelijke signaal afgeven aan De Boer, want die heeft ook ernstig wat peper in zijn reet nodig. En de medische staf zo snel mogelijk eruit. Haal Michael Lindeman spoedig terug!
De naam van Bergkamp - assistent van De Boer - wordt nooit genoemd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo feb 05, 2012 2:55 pm

Zeux schreef:
Jöhnk schreef:
Om te zeggen dat Van der Wiel, Vertonghen, De Jong en Eriksen 'helemaal niets' met de jeugd te maken hebben, lijkt me eigenlijk ver bezijden de waarheid. Sterker nog, het is pure kul.
Ik dacht dat het over de korte termijn ging.
Maar VdWiel, Vertonghen, Eriksen, De Jong: tot voor kort (pre-Cruijff) hoorde ik nooit over hun gebrekkige jeugdopleiding, sterker nog, dat waren de 'sterke spelers' van het team waarmee we kampioenschappen gingen winnen, die we liever niet zagen vertrekken.
Maar ook die zijn dus nu een voorbeeld voor hoe het níét moet. Ook zij zijn nu het product van het kutklotenajax dat maar niet naar Cruijff wil luisteren.
Het kan verkeren.
Ja hoor, de kritiek op de jeugd is iets van de laatste maanden. Zucht.

Nu noem je toevallig spelers met talent, maar ook die spelers zijn niet goed opgeleid.

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 05, 2012 2:56 pm

We kunnen in ieder geval vaststellen dat dat Geweldige Technisch Hart voor het eerste weinig goeds brengt. Hopelijk zijn ze op andere onderdelen van hun vak wel op hun taak berekend.
I think I lost my fucking headache

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 05, 2012 2:57 pm

Zeux schreef: Maar VdWiel, Vertonghen, Eriksen, De Jong: tot voor kort (pre-Cruijff) hoorde ik nooit over hun gebrekkige jeugdopleiding
Dat is gewoon niet waar. Er werd hier al zo vaak gescholden over hun zwakke punten. Hoe vaak is er hier niet geklaagd dat verdedigers uit de jeugdopleiding niet kunnen verdedigen. Dat is echt niet pas begonnen nadat Cruijff de maat vol vond.

zeux

Bericht door zeux » zo feb 05, 2012 2:58 pm

Jöhnk schreef: Ja hoor, de kritiek op de jeugd is iets van de laatste maanden. Zucht.
In deze vorm, met deze reikwijdte? Ja. En al helemaal de ongerichtheid ervan. Omdat het onderdeel is van de strijd rondom 'Cruijff', wordt er bij het leven geëxtrapoleerd om maar munitie te hebben. Met feiten of context heeft het allang niets meer van doen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » zo feb 05, 2012 3:00 pm

Arthur schreef:
Zeux schreef: Maar VdWiel, Vertonghen, Eriksen, De Jong: tot voor kort (pre-Cruijff) hoorde ik nooit over hun gebrekkige jeugdopleiding
Dat is gewoon niet waar. Er werd hier al zo vaak gescholden over hun zwakke punten. Hoe vaak is er hier niet geklaagd dat verdedigers uit de jeugdopleiding niet kunnen verdedigen. Dat is echt niet pas begonnen nadat Cruijff de maat vol vond.
Waarom werden ze dan als de 'sterke krachten' van het elftal gezien waarmee je kampioen zou kunnen worden?

jabu

Ajax - FC Utrecht 05-02-2011

Bericht door jabu » zo feb 05, 2012 3:01 pm

Geklaag is des Ajax dus natuurlijk was die er al en dat zal blijven ook.
Jöhnk schreef:Omdat types als JOR carte blanche krijgen, terwijl bij mensen met kennis meteen de hakken in het zand worden gezet. Dat is het mechanisme.
Welke mensen met kennis?

999

Bericht door 999 » zo feb 05, 2012 3:01 pm

Wat een half jaartje individuele training onder Bergkamp en Jonk kan doen ..
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo feb 05, 2012 3:02 pm

Zeux schreef:
Jöhnk schreef: Ja hoor, de kritiek op de jeugd is iets van de laatste maanden. Zucht.
In deze vorm, met deze reikwijdte? Ja. En al helemaal de ongerichtheid ervan. Omdat het onderdeel is van de strijd rondom 'Cruijff', wordt er bij het leven geëxtrapoleerd om maar munitie te hebben. Met feiten of context heeft het allang niets meer van doen.
De tekortkomingen worden dan ook steeds pijnlijker duidelijk, en de talenten steeds middelmatiger. De gebrekkige opleiding wordt niet meer verbloemd door het talent.

Jouw statement was overigens dat je 'nooit wat hoorde' over tekortkomingen in de opleiding van die spelers, niet dat de discussie heviger was geworden.

999

Bericht door 999 » zo feb 05, 2012 3:04 pm

Sinds de komst van Bergkamp is Eriksen met de week slechter gaan voetballen ..
Blij met de punten ...

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo feb 05, 2012 3:05 pm

Wat een klotemiddag. Ik voel verbijstering, woede, verdriet, maar, en dat is ergste, berusting. Gewoon vaststellen dat dit een verloren seizoen wordt, waarin we blij mogen zijn als we ons kwalificeren voor Europees voetbal. Wat een ellende. Het enige waar ik dit seizoen nog naar uitkijk is Man U uit. En dan niet zozeer om de wedstrijd, maar gewoon om de sfeer om met zoveel Ajacieden in een uitvak te staan.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

999

Bericht door 999 » zo feb 05, 2012 3:06 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wat een klotemiddag. Ik voel verbijstering, woede, verdriet, maar, en dat is ergste, berusting. Gewoon vaststellen dat dit een verloren seizoen wordt, waarin we blij mogen zijn als we ons kwalificeren voor Europees voetbal. Wat een ellende. Het enige waar ik dit seizoen nog naar uitkijk is Man U uit. En dan niet zozeer om de wedstrijd, maar gewoon om de sfeer om met zoveel Ajacieden in een uitvak te staan.
Je moet wel gaan, je kaartje brengt op de zwarte markt nu ook geen ruk meer op .. :ajaxsmiley.gif:
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » zo feb 05, 2012 3:08 pm

Jöhnk schreef:
Zeux schreef:
De tekortkomingen worden dan ook steeds pijnlijker duidelijk, en de talenten steeds middelmatiger. De gebrekkige opleiding wordt niet meer verbloemd door het talent.

Jouw statement was overigens dat je 'nooit wat hoorde' over tekortkomingen in de opleiding van die spelers, niet dat de discussie heviger was geworden.
Ik kan het me bij Eriksen, Vertonghen, vdWiel niet heugen. Maar misschien kun jij daar voorbeelden van boven water toveren in hun topics. En dan pre-Cruijff natuurlijk.

Kritiek hoort erbij. Het gaat om de fundamentele kritiek, waaruit blijkt hoe vies vuil en voos de jeugdopleiding wel niet is (was) zonder de Hand Van God.

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 05, 2012 3:31 pm

Zeux schreef: Kritiek hoort erbij. Het gaat om de fundamentele kritiek, waaruit blijkt hoe vies vuil en voos de jeugdopleiding wel niet is (was) zonder de Hand Van God.
Ik heb jou eigenlijk nog nooit op iets voetbalinhoudelijks betrapt, Zeux. Wel op je sociale agenda, die je graag op Ajax loslaat.

Topsport is geen gezelschapsspel. Wanneer je een beetje kijk op voetbal hebt, dan zie je dat bijv. Koppers en Blind niveau Jupiler-League zijn. Technisch, tactisch, corrigerend, qua snelheid, inventiviteit, duelkracht, mentaal, qua charisma: zero. De hamvraag is hoe het is vredesnaam mogelijk is dat die jongens de opleiding hebben doorlopen, een contract hebben gekregen en in Ajax-1 hebben kunnen opduiken.

Ieder heilig huisje mag omver binnen Ajax. Het huisje 'De Toekomst' al helemaal. Het kan niet zo zijn dat opleiders elkaar op de schouders rammen omdat Ebecilio, Ligeon, Özbiliz, Koppers en Blind hun kunsten in Ajax-1 mogen vertonen.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo feb 05, 2012 3:48 pm

Lees net dat ook T. Janssen eraf ging met een liesblessure..
Weer op zoek naar een Interim coach..

zeux

Bericht door zeux » zo feb 05, 2012 3:50 pm

wimpey schreef:
Zeux schreef: Kritiek hoort erbij. Het gaat om de fundamentele kritiek, waaruit blijkt hoe vies vuil en voos de jeugdopleiding wel niet is (was) zonder de Hand Van God.
Ik heb jou eigenlijk nog nooit op iets voetbalinhoudelijks betrapt, Zeux. Wel op je sociale agenda, die je graag op Ajax loslaat.

Topsport is geen gezelschapsspel. Wanneer je een beetje kijk op voetbal hebt, dan zie je dat bijv. Koppers en Blind niveau Jupiler-League zijn. Technisch, tactisch, corrigerend, qua snelheid, inventiviteit, duelkracht, mentaal, qua charisma: zero. De hamvraag is hoe het is vredesnaam mogelijk is dat die jongens de opleiding hebben doorlopen, een contract hebben gekregen en in Ajax-1 hebben kunnen opduiken.

Ieder heilig huisje mag omver binnen Ajax. Het huisje 'De Toekomst' al helemaal. Het kan niet zo zijn dat opleiders elkaar op de schouders rammen omdat Ebecilio, Ligeon, Özbiliz, Koppers en Blind hun kunsten in Ajax-1 mogen vertonen.
Als je niet meegaat in jouw extremen, ben je alleen maar 'sociaal bezig'. Jij creëert je eigen werkelijkheden en denkt dat die waar worden door ze 1064 keer te herhalen.

Wat ik probeer te doen is meerdere kanten aan de zaak te bekijken, context mee te wegen en niet vanuit één waarheid te denken.

Of Knoppers wel of niet goed genoeg is voor Ajax-1 kun je op dit moment volgens mij helemaal niet beoordelen, omdat het elftal zo klote draait, dat zij meegaan in die malaise.

En als die vijf zo ongelooflijk slecht zijn, waarom hak je dan niet in evenveel posts op De Boer in, als dat je Blind en Sturkenboom op iedere millimeter die fout ligt bij Ajax, ook al is het ergens in een onbeduidend hoekje, totaal afbrandt.

Het technische beleid van Ajax-1 is geen kleinigheidje en als ik jou over die vijf hoor, dan heeft De Boer echt ab-so-luut nul verstand van voetballen, want niet alleen haalt hij ze bij de selectie, hij laat ze nog spelen ook!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » zo feb 05, 2012 4:17 pm

Totale controle.....

Aldus Frank!!!!!!
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo feb 05, 2012 4:19 pm

Heeft hij dat echt letterlijk gezegd?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo feb 05, 2012 4:19 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wat een klotemiddag. Ik voel verbijstering, woede, verdriet, maar, en dat is ergste, berusting. Gewoon vaststellen dat dit een verloren seizoen wordt, waarin we blij mogen zijn als we ons kwalificeren voor Europees voetbal. Wat een ellende. Het enige waar ik dit seizoen nog naar uitkijk is Man U uit. En dan niet zozeer om de wedstrijd, maar gewoon om de sfeer om met zoveel Ajacieden in een uitvak te staan.
Exact hetzelfde hier. Berusting, ik geloof het wel voor dit jaar. Je hebt toch hoop dat het na de winterstop wat beter gaat en daar sta je dan met een gelijkspel en drie nederlagen. Slecht spel, blessure op blessure, al dat gezeik rondom de club. Manchester is gewoon een leuk uitje vanwege alles om de wedstrijd heen. Maar verder ga ik me er even niet meer druk om maken.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo feb 05, 2012 4:21 pm

Marillion schreef:
Exact hetzelfde hier. Berusting, ik geloof het wel voor dit jaar. Je hebt toch hoop dat het na de winterstop wat beter gaat en daar sta je dan met een gelijkspel en drie nederlagen. Slecht spel, blessure op blessure, al dat gezeik rondom de club. Manchester is gewoon een leuk uitje vanwege alles om de wedstrijd heen. Maar verder ga ik me er even niet meer druk om maken.
Hier ook. Ben er klaar mee.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo feb 05, 2012 4:24 pm

Collectieve KO vandaag... :blush.gif:
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » zo feb 05, 2012 4:28 pm

wimpey schreef:

Ach, bij al die andere trainers riep jij steevast dat het HUN selectie is en de trainer daar verantwoordelijk voor is .. Maar dat is natuurlijk nu niet het geval.De Boer heeft spelers gehaald die niet fit waren danwel gewoon niet de kwaliteiten hebben.Hakken op jeugdspelers die mogen mee dwalen in een loszand elftal is toch zo gemakkelijk ..
Blij met de punten ...

Rooie

Bericht door Rooie » zo feb 05, 2012 4:29 pm

De mannen in de 'Engelenbak' hebben vast genoten vandaag...

Wat was het slecht.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo feb 05, 2012 4:29 pm

Het vervelende is dat Psv niet ver genoeg
uitloopt..

Ajax lijkt wel op de kakkerlakken van de laatste twee jaar... En zij staan nu boven ons.

Ook het veld spel en alles wat erbij komt kijken.. Heeft nadelige gevolgen voor het volgend jaar
Laatst gewijzigd door mattie op zo feb 05, 2012 4:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Weer op zoek naar een Interim coach..

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 05, 2012 4:51 pm

Iedereen verliest maar aan de lopende band punten. Als Ajax alles wint wordt het kampioen. :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie