Ajax - FC Utrecht 05-02-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

columbus

Re: Ajax - FC Utrecht 05-02-2011

Bericht door columbus » zo feb 05, 2012 2:24 pm

Zeux schreef:
Columbus schreef:Ach, een jongen als Koppers afzeiken vind ik te makkelijk. Het is echt over de hele linie armoe troef. Vanaf de bestuurskamer tot op het veld is het dramatisch. Heb me vreselijk vergist in de Boer, soms verlang ik wel eens terug naar Jol. Je kon zeggen wat je wilde maar de selectie was toen echt fit.
Jeugdspelers die in een klote draaiend team komen en dan meteen afgezeken worden als ze niet meteen de sterren van de hemel spelen. Volstrekt bezopen.

Als de crisis in de bestuurskamer al niet intern doordringt tot het veld, dan zorgen bepaalde supporters wel dat de strijd daar over de ruggen va de spelers wordt uitgevochten.

De hele club zit in een totale verkramping.

Verkramping... Ajax is dood, maar dan ook doodziek...

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo feb 05, 2012 2:24 pm

Gouden greep die Sturkenboom. Heeft de club echt weer het goede pad op gebracht.

Sukkels!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo feb 05, 2012 2:24 pm

Le T. schreef:
Jöhnk schreef:Welnee. Koppers kan volledig vrij een voorzet geven en schuift de bal in de voeten van de eerste de beste Utrechter. Ozbiliz heeft een goede techniek, schrijft Le T. Waarom heeft hij dan zoveel moeite met de controle? :confused.gif: En waarom kan Ebecilio de bal niet aannemen?
Ebicilio had er van mij ook niet in gehoeven, vorig jaar niet en nu niet, maar dat zal wel komen omdat ik met de verkeerde hersenhelft kijk. Maar feit is wel dat hij in een jaar tijd 0,0 ontwikkeling heeft doorgemaakt. Tenzij je negatieve ontwikkeling ook gaat meetellen.

Bij Ozbiliz heb ik wel eens een goede balbehandeling gezien, nu heeft hij totaal geen vertrouwen. Dat zie je vooral als hij tijd heeft om zenuwachtig te worden. Heeft misschien ook met de P van TIPS te maken.
Of met de C van controle en de O van overzicht.

Ik vind de analyse van Zeux de omgekeerde wereld. Heeft zoals wel vaker niks met topsport te maken. Eerst presteren, en dan krijg je krediet.

Feest

Bericht door Feest » zo feb 05, 2012 2:25 pm

En daarom spelen ze op maandagavond voor 3 man en een paardenkop.

999

Bericht door 999 » zo feb 05, 2012 2:26 pm

Sturkenboom nu de schuldige .. Hoe krijg je het voor elkaar ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 05, 2012 2:26 pm

Sturkie zal blij zijn!!!

Worst team ever. Lodeiro, Ebecilio en Blind bijv.: priceless!

Laat de JC-clan please please please z'n gang gaan op De Toekomst.

Dat wat daar vandaan komt en nu z'n kunsten mag vertonen in Ajax-1 is een parodie op voetbal.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo feb 05, 2012 2:28 pm

Als ik Wiel e.d was zou ik lekker geblesseerd blijven..dit kost je een transfer naar het buitenland.
United C wint zelfs hiervan.

De Mos heeft in zijn geheel gelijk.
Weer op zoek naar een Interim coach..

zeux

Bericht door zeux » zo feb 05, 2012 2:29 pm

Jöhnk schreef:
Le T. schreef:
Jöhnk schreef:Welnee. Koppers kan volledig vrij een voorzet geven en schuift de bal in de voeten van de eerste de beste Utrechter. Ozbiliz heeft een goede techniek, schrijft Le T. Waarom heeft hij dan zoveel moeite met de controle? :confused.gif: En waarom kan Ebecilio de bal niet aannemen?
Ebicilio had er van mij ook niet in gehoeven, vorig jaar niet en nu niet, maar dat zal wel komen omdat ik met de verkeerde hersenhelft kijk. Maar feit is wel dat hij in een jaar tijd 0,0 ontwikkeling heeft doorgemaakt. Tenzij je negatieve ontwikkeling ook gaat meetellen.

Bij Ozbiliz heb ik wel eens een goede balbehandeling gezien, nu heeft hij totaal geen vertrouwen. Dat zie je vooral als hij tijd heeft om zenuwachtig te worden. Heeft misschien ook met de P van TIPS te maken.
Of met de C van controle en de O van overzicht.

Ik vind de analyse van Zeux de omgekeerde wereld. Heeft zoals wel vaker niks met topsport te maken. Eerst presteren, en dan krijg je krediet.
Meteen in de eerste wedstrijden kapotmaken, dat helpt! :biggthumpup.gif:

Probleem is ook dat het bij die kritiek helemaal niet over de jeugdspelers gaat. Ht zijn gelegenheidsargumenten in de strijd met Cruijff. Over de ruggen van die jongens.

Het is toch volstrekt bezopen om te verwachten dat een jeugdspeler bij de overgang naar de A1 meteen foutloos speelt. Bij een goed draaiend team pas je een jeugdspeler geleidelijk in, breng je die rustig en gefaseerd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

jabu

Ajax - FC Utrecht 05-02-2011

Bericht door jabu » zo feb 05, 2012 2:29 pm

wimpey schreef:De familie Blind is de personificatie van hetgeen er bij Ajax allemaal mis is: o.b.v. reputatie i.p.v. merites hebben die een plekkie.
Gelukkig komt daar nu met plan Cruijff verandering in... Niemand komt er meer obv vriendjespolitiek in...

Mensen met bewezen kwaliteiten die geen dekking van vriendjes binnen Ajax hebben kijken wel uit om bij Ajax aan de slag te gaan. Het risico om een kopje kleiner gemaakt te worden in de media is te groot. Dan kom je dus automatisch uit bij 'vriendjes' die gesteund door de juiste pr kunnen uitvogelen of ze wellicht nog onbekende talenten hebben. Soms blijkt dat get geval te zijn, vaak niet.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo feb 05, 2012 2:31 pm

Zeux schreef: Meteen in de eerste wedstrijden kapotmaken, dat helpt! :biggthumpup.gif:

Probleem is ook dat het bij die kritiek helemaal niet over de jeugdspelers gaat. Ht zijn gelegenheidsargumenten in de strijd met Cruijff. Over de ruggen van die jongens.

Het is toch volstrekt bezopen om te verwachten dat een jeugdspeler bij de overgang naar de A1 meteen foutloos speelt. Bij een goed draaiend team pas je een jeugdspeler geleidelijk in, breng je die rustig en gefaseerd.
Echt geklets. In de eerste plaats: dit was zijn eerste wedstrijd niet.

In de tweede plaats is niet alles wat het gelijk van Cruijff bewijst een gelegenheidsargument.

Verder geef je er ook een leuke draai aan. Ik verwacht helemaal geen 'perfecte wedstrijd'. Ik verwacht dat hij een voorzet kan geven.

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 05, 2012 2:32 pm

Jöhnk schreef: Ik vind de analyse van Zeux de omgekeerde wereld. Heeft zoals wel vaker niks met topsport te maken. Eerst presteren, en dan krijg je krediet.
Topsport is geen spelletje waaraan iedereen mag meedoen. Geen pappen en nathouden.

De Koppertjes, Ligeonnetjes etc. zijn totaal niet klaar voor Ajax-1 op het moment dat ze de opleiding uitrollen. Dát is de realiteit. Daarnaast heeft Frank na vorig seizoen verzuimd om hard in te grijpen en figuren als Lodeiro en Blind eruit te trappen.

Ajax is sociale woningbouw i.p.v. villawijk. En degenen die op De Toekomst hard willen doorgrijpen, zijn de boemannen en worden eruit gewerkt door een stel incompetente directeurtjes. Het is heel triest, maar Ajax kent geen topsportmentaliteit meer.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo feb 05, 2012 2:34 pm

wimpey schreef:
Laat de JC-clan please please please z'n gang gaan op De Toekomst.

Dat wat daar vandaan komt en nu z'n kunsten mag vertonen in Ajax-1 is een parodie op voetbal.
Nou volgens sommige is het belangrijker dat die achterbakse doorgeleerde professor zijn poot stijf houd en van Gaal aanstelt zodat er nog meer eenheidsworsten afgeleverd kunnen worden. Vooral Johan Cruijff buiten de deur houden wat weet die er nu van.
YNWA

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo feb 05, 2012 2:35 pm

wimpey schreef:
Jöhnk schreef: Ik vind de analyse van Zeux de omgekeerde wereld. Heeft zoals wel vaker niks met topsport te maken. Eerst presteren, en dan krijg je krediet.
Topsport is geen spelletje waaraan iedereen mag meedoen. Geen pappen en nathouden.

De Koppertjes, Ligeonnetjes etc. zijn totaal niet klaar voor Ajax-1 op het moment dat ze de opleiding uitrollen. Dát is de realiteit. Daarnaast heeft Frank na vorig seizoen verzuimd om hard in te grijpen en figuren als Lodeiro en Blind eruit te trappen.

Ajax is sociale woningbouw i.p.v. villawijk. En degenen die op De Toekomst hard willen doorgrijpen, zijn de boemannen en worden eruit gewerkt door een stel incompetente directeurtjes. Het is heel triest, maar Ajax kent geen topsportmentaliteit meer.
Je bent nu niet aardig genoeg voor de middelmaat, wimpey.

zeux

Bericht door zeux » zo feb 05, 2012 2:37 pm

Jöhnk schreef:
Zeux schreef: Meteen in de eerste wedstrijden kapotmaken, dat helpt! :biggthumpup.gif:

Echt geklets. In de eerste plaats: dit was zijn eerste wedstrijd niet.

In de tweede plaats is niet alles wat het gelijk van Cruijff bewijst een gelegenheidsargument.

Verder geef je er ook een leuke draai aan. Ik verwacht helemaal geen 'perfecte wedstrijd'. Ik verwacht dat hij een voorzet kan geven.
Iedereen speelt klote. Foute passes alom, geen weerbaarheid, geen inzicht. Jeugdspelers gaan mee in die malaise. Geen goede graadmeter dus.

Het gelijk van Cruijff? Dat zou je denken, als je inderdaad zoals jullie alleen maar alle pijlen op de jeugdspelers richt (vanuit het rare idee dat vanuit de jeugdopleiding nu ineens álle magische heil moet komen, omdat dit nu eenmaal het stokpaardje van Cruijff is) en ondertussen vergeet te vermelden dat Eriksen, vd Wiel (als hij al speelt), Vertonghen, DeJong en noem maar op - ervaren spelers dus die helemaal niets met de jeugd (en dus 'Cruijff') te maken hebben - buiten je analyse houdt en ook De Boer (ook geen fuck met 'Cruijff' te maken, eerder andersom: vertegenwoordiger van 'de lijn Cruijff') uit de wind houdt.

Zoals wel vaker wordt het 'gelijk' heel erg eenzijdig afgekaderd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wouter

Bericht door Wouter » zo feb 05, 2012 2:40 pm

Hmja, toch is het opvallend dat de jeugdopleiding van Ajax na de lichting-Sneijder/Van der Vaart/Heitinga geen echte top meer heeft afgeleverd.

Lionel

Bericht door Lionel » zo feb 05, 2012 2:41 pm

Eens. Ook Frank bakt er niks van.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo feb 05, 2012 2:44 pm

Wouter schreef:Hmja, toch is het opvallend dat de jeugdopleiding van Ajax na de lichting-Sneijder/Van der Vaart/Heitinga geen echte top meer heeft afgeleverd.
Heitinga was ook geen top. Maar die lichting had het 'geluk' dat er nog een team met sterkhouders omheen stond. Sneijder heeft ook een zooi zaadpartijen in Ajaxshirt gespeeld. Kansloos schieten op doel, een middelvingertje naar de trainer...

Alleen Van der Vaart kon in z'n eentje heel Ajax beter laten voetballen.
Whitey on the moon.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo feb 05, 2012 2:46 pm

Zeux schreef:Iedereen speelt klote. Foute passes alom, geen weerbaarheid, geen inzicht. Jeugdspelers gaan mee in die malaise. Geen goede graadmeter dus.

Het gelijk van Cruijff? Dat zou je denken, als je inderdaad zoals jullie alleen maar alle pijlen op de jeugdspelers richt (vanuit het rare idee dat vanuit de jeugdopleiding nu ineens álle magische heil moet komen, omdat dit nu eenmaal het stokpaardje van Cruijff is) en ondertussen vergeet te vermelden dat Eriksen, vd Wiel (als hij al speelt), Vertonghen, DeJong en noem maar op - ervaren spelers dus die helemaal niets met de jeugd (en dus 'Cruijff') te maken hebben - buiten je analyse houdt en ook De Boer (ook geen fuck met 'Cruijff' te maken, eerder andersom: vertegenwoordiger van 'de lijn Cruijff') uit de wind houdt.

Zoals wel vaker wordt het 'gelijk' heel erg eenzijdig afgekaderd.
Om te zeggen dat Van der Wiel, Vertonghen, De Jong en Eriksen 'helemaal niets' met de jeugd te maken hebben, lijkt me eigenlijk ver bezijden de waarheid. Sterker nog, het is pure kul.

Magische heil? Het idee is dat de jeugdspelers de basis moeten beheersen. Dan kom je in de eredivisie al een heel eind.

Feest

Bericht door Feest » zo feb 05, 2012 2:46 pm

Diezelfde vdVaart die op de bank kwam, te dik was en voor 5 mln werd buitengegooid?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo feb 05, 2012 2:47 pm

We've hit rockbottom. Slechter kan niet. De Boer eruit knallen zal wel niet de oplossing zijn, maar hij is net zo zwak bezig als zijn materiaal. Dit kan zo niet langer. Ik heb momenteel hetzelfde gevoel als na de nederlaag tegen Maccabi Tel-Aviv in 2005 onder Koeman. Na die wedstrijd werd het hele elftal omgegooid, en werd er beetje bij beetje aan een degelijke reeks gewerkt. Echter, nu kan dat niet, want 80% van je selectie is dankzij (ja, dankzij en niet ondanks, zoveel is nu wel duidelijk) geblesseerd. Ik zou bij god niet weten wie je volgende week op moet stellen, maar zo kan dit niet langer. De Boer moet een drastische actie ondernemen om een duidelijke signaal af te geven. En het (technische) leiding moet op zijn beurt ook een duidelijke signaal afgeven aan De Boer, want die heeft ook ernstig wat peper in zijn reet nodig. En de medische staf zo snel mogelijk eruit. Haal Michael Lindeman spoedig terug!

FUCK WAT FRUSTREREND!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo feb 05, 2012 2:48 pm

InnerHarbour schreef:Nou volgens sommige is het belangrijker dat die achterbakse doorgeleerde professor zijn poot stijf houd en van Gaal aanstelt zodat er nog meer eenheidsworsten afgeleverd kunnen worden. Vooral Johan Cruijff buiten de deur houden wat weet die er nu van.
Wat denk je? Ajax hater Sturkenboom als AD... Er was afgelopen voorjaar fantastisch momentum binnen de club en dat is vakkundig gekilled door het establishment. Ik ben dan ook wel klaar met Ajax, daarom post ik hier ook nauwelijks meer en dat geldt voor meer ATers.

Sukkels!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo feb 05, 2012 2:49 pm

Feest schreef:Diezelfde vdVaart die op de bank kwam, te dik was en voor 5 mln werd buitengegooid?
Ajax heeft dat niet goed gemanaged toendertijd. VDV heeft in z'n latere carriere laten zien dat ie ontzettend goed kan voetballen.
Whitey on the moon.

zeux

Bericht door zeux » zo feb 05, 2012 2:51 pm

Jöhnk schreef:
Om te zeggen dat Van der Wiel, Vertonghen, De Jong en Eriksen 'helemaal niets' met de jeugd te maken hebben, lijkt me eigenlijk ver bezijden de waarheid. Sterker nog, het is pure kul.
Ik dacht dat het over de korte termijn ging.
Maar VdWiel, Vertonghen, Eriksen, De Jong: tot voor kort (pre-Cruijff) hoorde ik nooit over hun gebrekkige jeugdopleiding, sterker nog, dat waren de 'sterke spelers' van het team waarmee we kampioenschappen gingen winnen, die we liever niet zagen vertrekken.
Maar ook die zijn dus nu een voorbeeld voor hoe het níét moet. Ook zij zijn nu het product van het kutklotenajax dat maar niet naar Cruijff wil luisteren.
Het kan verkeren.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo feb 05, 2012 2:52 pm

GangstaRiB schreef:
Feest schreef:Diezelfde vdVaart die op de bank kwam, te dik was en voor 5 mln werd buitengegooid?
Ajax heeft dat niet goed gemanaged toendertijd. VDV heeft in z'n latere carriere laten zien dat ie ontzettend goed kan voetballen.
Sneijder ook, dus wat is het punt.

Maar goed, zulke talenten zien we dus niet meer. Omdat types als JOR carte blanche krijgen, terwijl bij mensen met kennis meteen de hakken in het zand worden gezet. Dat is het mechanisme.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo feb 05, 2012 2:52 pm

Jöhnk schreef:
GangstaRiB schreef:
Sneijder ook, dus wat is het punt.

Maar goed, zulke talenten zien we dus niet meer. Omdat types als JOR carte blanche krijgen, terwijl bij mensen met kennis meteen de hakken in het zand worden gezet. Dat is het mechanisme.
Het punt is dat het team eromheen niet in balans is.
Whitey on the moon.

Plaats reactie