Ajax O18 (Voorheen A1/O19)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Ajax A1

Bericht door Marillion » ma jan 30, 2012 4:25 pm

Zou erg zuur zijn als hij zou vertrekken want Bouy is voor mij de meest interessante speler van de A1. Hopen dat hij alsnog voor Ajax gaat tekenen.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » ma jan 30, 2012 4:26 pm

Mwah, als ik het zo lees kiest hij niet maar zijn zaakwaarnemer ... ( en natuurlijk die grote zak met geld die staat te knipogen ) ...
Blij met de punten ...

Luciano

Bericht door Luciano » ma jan 30, 2012 5:39 pm

Bij zulke jongens moet je gewoon op tijd zijn, klaar. Vooral als je al jaren weet dat zo'n jongen een uitblinker is van zijn generatie en een zaakwaarnemer als Raiola heeft. Zou weer amateurisme ten top zijn.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma jan 30, 2012 5:59 pm

Weer? Iedereen heeft tot nu toe bijgetekend van de jeugd.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 30, 2012 6:32 pm

Rishi schreef:Deze jongen had natuurlijk allang een contract moeten hebben.
Doe je niets aan, Rishi. Zie Labyad. Het is sneu, maar dit gebeurt nu eenmaal. Zie Feyenoord met Bruma, Ake etc.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 30, 2012 7:39 pm

En hij is nog niet weg he. Voorlopig hebben talenten die in de belangstelling van buitenlandse clubs stonden bijna altijd nog gekozen voor een verblijf bij Ajax. Ik sluit niet uit dat hij gewoon bij Ajax blijft maar dat dit puur een strategie is om een beter contract te krijgen.

Als ik hem was ging ik overigens nooit naar Juventus in deze fase van mijn loopbaan.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 30, 2012 8:19 pm

Marillion schreef: Als ik hem was ging ik overigens nooit naar Juventus in deze fase van mijn loopbaan.
Raiola bracht ook Grygera en Maxwell transfervrij naar Italie. En sinds Jol zal hij Ajax nog eens extra graag een poets willen bakken.

Ik denk dus dat Bouy weg is. Hetgeen z'n goed recht is trouwens.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

Rooie

Bericht door Rooie » ma jan 30, 2012 8:22 pm

Volgens mij is het de laatste speler bij Ajax die nog onder contract staat bij Raiola. Opgeruimd staat netjes. Nu Sigi Lens er nog volledig uitwerken.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 30, 2012 8:28 pm

Benji schreef: Nu Sigi Lens er nog volledig uitwerken.
Ik hoop dat ie namens Mounir een rechtzaak aanspant. De heren zijn blijkbaar de afloop van de zaak van Perez in 2008 vergeten. :smallgrin.gif:

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma jan 30, 2012 8:28 pm

Bouy blijft, denk ik. Speelt al vanaf de F'jes bij Ajax. Als je zover bent gekomen wil je het eerste ook halen. Ik denk dat Raiola vooral degene is die hem voorlopig ervan weerhoudt om z'n contract te verlengen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 30, 2012 8:34 pm

wimpey schreef:
Marillion schreef: Als ik hem was ging ik overigens nooit naar Juventus in deze fase van mijn loopbaan.
Raiola bracht ook Grygera en Maxwell transfervrij naar Italie. En sinds Jol zal hij Ajax nog eens extra graag een poets willen bakken.

Ik denk dus dat Bouy weg is. Hetgeen z'n goed recht is trouwens.
Natuurlijk is het zijn goed recht. Maar ik denk niet dat het verstandig zou zijn voor zijn ontwikkeling om uitgerekend in Italië te gaan spelen.
Nil volentibus arduum

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma jan 30, 2012 8:53 pm

Bouy naar Juventus, volgens Johan Derksen. Hij is gek gemaakt door Raiola en bij Ajax schijnen ze in paniek te zijn.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jan 30, 2012 9:04 pm

D_skilled schreef:Bouy naar Juventus, volgens Johan Derksen. Hij is gek gemaakt door Raiola en bij Ajax schijnen ze in paniek te zijn.
Ja die zijn wel in paniek, Ajax kan de tent nu wel sluiten. Bouy zonder de technieklessen van Jonk? :excited.gif:

Mocht het waar zijn, dan hoop ik voor hem dat hij meer succes heeft dat Sergio de Windt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma jan 30, 2012 9:06 pm

Meer succes dan Sergio de Windt? Lijkt me sterk. Elia komt al niet aan de bak. Juventus werkt met een selectie van 30 man. Bouy gaat de komende jaren in het tweede voetballen, verhuurd worden aan Serie B/C club en krijgt dan te horen dat hij weg mag. Oliedomme keuze.
Ajax dreigt talent Bouy kwijt te raken aan Juventus
30/01/2012 20:50

Ajax dreigt een groot talent aan Juventus kwijt te raken. Ouasim Bouy (18) heeft een aanbieding van de Italiaanse topclub op zak en heeft hoofd jeugdopleiding Wim Jonk maandag laten weten daarop in te willen gaan.

'Ik heb Ouasim verteld dat ik het een zeer onverstandige keuze zou vinden', zegt Jonk over de jeugdinternational. 'We hebben een stappenplan voor hem uitgestippeld en hij zit nu al dicht tegen de A-selectie aan. Frank de Boer heeft Ouasim niet voor niets meegenomen op trainingskamp naar Brazilië, dat wilden we steeds verder gaan uitbouwen.'

'Ik heb hem geadviseerd eerst bij Ajax door te breken, die kans bieden wij hem', vervolgt Blind. 'Dan zou hij daarna altijd nog naar het buitenland kunnen. Ik bedoel, als Eljero Elia het al niet redt bij Juventus, hoe zal het Ouasim op zijn jonge leeftijd dan vergaan?'

(VI)

Rooie

Bericht door Rooie » ma jan 30, 2012 9:13 pm

Kan Raiola wel z'n zaakwaarnemer zijn, hij neemt zelf die beslissing. Mocht hij gaan, dan wens ik hem succes toe, verstandig lijkt het me alleen niet. Als jeugdspeler lijkt Italie me het slechtste land om te belanden.
Laatst gewijzigd door Rooie op ma jan 30, 2012 9:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma jan 30, 2012 9:32 pm

Benji schreef:Kan Raiola wel z'n zaakwaarnemer zijn, hij neemt zelf die beslissing. Mocht hij gaan, dan wens ik hem succes toe, verstandig lijkt het me alleen niet.
Ik wens hem geen succes toe. Ik hoop dat zijn carriere volledig de mist in gaat. Dat hij over 2 jaar op de bank zit te verpieteren bij een Serie C club en over 4 jaar bij Telstar een proefperiode moet doorlopen voordat ze hem misschien eindelijk eens een (semi-prof) contractje aanbieden.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma jan 30, 2012 9:32 pm

Hij kan hem toch serieus aan het twijfelen hebben gebracht. En Raiola kennende heeft hij ook die openingen voor hem gecreëerd, want eerst was het AC Milan en nu is het Juventus. Als hij zich ook maar iets zou bekommeren om de sportieve toekomst van Bouy dan brengt hij hem niet naar Italië. Hij wil toch spelen op het hoogste niveau? Vooral naar Italië gaan dan.

Rooie

Bericht door Rooie » ma jan 30, 2012 9:42 pm

ajaxlife Ajax Life
Wij spraken Bouy vrijdag. Hij vertelde- in reactie op ander gerucht, over AC Milan - dat Ajax 1 halen echt zijn doel was.
Kan snel gaan :hypocrite.gif:

Wachten wat hij er zelf over te zeggen heeft, Raiola staat voorlopig nogal op de voorgrond.
Laatst gewijzigd door Rooie op ma jan 30, 2012 9:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma jan 30, 2012 9:43 pm

Zoiets noemen ze een rookgordijn.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 30, 2012 11:22 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:Deze jongen had natuurlijk allang een contract moeten hebben.
Doe je niets aan, Rishi. Zie Labyad. Het is sneu, maar dit gebeurt nu eenmaal. Zie Feyenoord met Bruma, Ake etc.
Doe je wel wat aan. Eerder tekenen. Bij PSV waren ze Labyad vergeten sinds ze de gemeente Eindhoven als hoofdsponsor hebben. Dan krijg je nu gezeik.

Zo een bouy is toch al jaren het toptalent?
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Ajax A1

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jan 30, 2012 11:24 pm

999 schreef:Zakkenvullende zaakwaarnemers staat niet in het visie-plan van JC ..
De spijker op zijn kop. We hebben straks, als het aan Cruijff ligt, een briljante jeugdopleiding (wat ik een alleraardigst idee vind), maar over de serieuze kans dat toptalenten dan maar gelijk doorgaan naar Europese (sub)top, in plaats van op zijn minst nog twee of drie hele seizoenen in Ajax 1, hoor je 'm niet.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

zeux

Bericht door zeux » ma jan 30, 2012 11:59 pm

D_skilled schreef:Bouy naar Juventus, volgens Johan Derksen. Hij is gek gemaakt door Raiola en bij Ajax schijnen ze in paniek te zijn.
Hmmmmm. Bouy loopt op De Toekomst. Daar lopen ook Jonk, Bergkamp en al die andere toppers rond. Cruijff komt er regelmatig een bakkie doen om te zien of het goed gaat. Klaarblijkelijk hebben die hem allemaal niet 'gek' kunnen maken met hun visionaire technische plannen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » di jan 31, 2012 12:12 am

Ach, JC roept in de T. dat er snel iets moet gebeuren .. en zit zelf in Barcelona ...

Maar dit hou je nooit tegen, niet zolang " jochies " begeleid worden door de " Raiola's " van deze wereld die zo gemakkelijk over de rug van zo'n speler kunnen cashen.Ook hier heb je dus het " gek " maken van .., net zoals de T. doet met hun eenzijdige berichtgeving.

En dan wordt er dus hier meteen geroepen dat Bouy al een contract had moeten hebben, tegen welke prijs ?, en tegen welk risico ?.Buitenland maalt niet om 1 miljoentje meer over minder, dat zetten ze wel weer weg , mocht ie toch door zijn hoeven zakken, door hem door te verkopen.Hij komt dan toch van Juventus af.

AJAX kan daar niet in mee, heeft men het geld niet voor.En dat was " vroeger " wel iets anders.Buitenland was daadwerkelijk buitenland, daar ging je naar toe op je 25-27ste, en dan nog pas na vier keer goed nadenken ....
Blij met de punten ...

D_skilled

Bericht door D_skilled » di jan 31, 2012 12:28 am

Zeux schreef:
Hmmmmm. Bouy loopt op De Toekomst. Daar lopen ook Jonk, Bergkamp en al die andere toppers rond. Cruijff komt er regelmatig een bakkie doen om te zien of het goed gaat. Klaarblijkelijk hebben die hem allemaal niet 'gek' kunnen maken met hun visionaire technische plannen...
Dat lijkt Danny Blind (die over de contractonderhandelingen gaat) evenmin niet te lukken.

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 31, 2012 12:58 am

Ach, Ajax moet de TOPtalenten vastleggen. Niét de Ligeon's, Blind's enz..
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie