Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door mattie » zo jan 29, 2012 10:44 am

Kijk naar je blessures en speel daarop in. Als het kan iemand die gelijk inzetbaar is op eredivisie niveau
Weer op zoek naar een Interim coach..

Le T.

Bericht door Le T. » zo jan 29, 2012 10:50 am

Rishi schreef:Ik vind van wel. Die jongen kan voetballen en bikkelen. Klaassen zie ik als tien. Eriksen is binnenkort weg.
Niet overdrijven. Ik erger me ook aan het gebrek aan ontwikkeling, maar Eriksen heeft zeker potentieel en hij heeft ook een paar goede wedstrijden gespeeld.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel

Bericht door Lionel » zo jan 29, 2012 11:02 am

Huh?
IK GELOOF!!!!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jan 30, 2012 1:00 pm

In het plan van Cruijff stond toch ook dat Bergkamp/Jonk de contacten met Inter en Arsenal zouden (kunnen) gebruiken voor talentvolle spelers binnen te halen (huren).

We kunnen wel wat gebruiken (bijvoorbeeld Ryo Miyaichi) de rest van het seizoen. Verdedigers en aanvallers.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jan 30, 2012 1:20 pm

Het plan van Cruijff is niet van kracht. TD Blind heeft het voor het zeggen, en hij heeft vermeld dat de selectie rond is.

999

Bericht door 999 » ma jan 30, 2012 1:26 pm

Volgens mij heeft Blind toch duidelijk gesteld dat voor vertrekkende basis spelers, indien financieel haalbaar, naar vervanging gekeken zal worden.Afijn, blijkbaar moet Blind dus nu weer geld uit gaan geven een huur spelers, en vervolgens zal hij dan wel weer het verwijt krijgen dat dat op de lange termijn geen zoden aan de dijk zet, je er geen beleid op kan bouwen ... of geven hem de schuld dat spelers uit vorm zijn.Allemaal op het bordje van Blind.Vergeten we al die anderen hoofdrolspelers .. Doet JC ook .. behalve natuurlijk als je met hem meeknikt ..

.. Die zweep begint onderhand te verslijten ..
Blij met de punten ...

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma jan 30, 2012 2:05 pm

Twente is zich aan het versterken... PSV is rond en heeft een goed elftal en Ajax doet het met Kids...

Je kan pas jeugd inpassen op het moment dat er een evenwichtig elftal staat.. Ga je ze nu allemaal inpassen dan haal je hun zelf vertrouwen weg en gaan ze mee in de spiraal die Ajax heet.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Luciano

Bericht door Luciano » ma jan 30, 2012 5:40 pm

Met Blind aan het roer ga ik dit topic maar vermijden voor de komende tijd..

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma jan 30, 2012 5:46 pm

Hoezo? Ik heb liever dat ie niets koopt dan dat ie z'n oren laat hangen naar wat vrijblijvende suggesties van eén Van Basten eerder of ATers nu.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 30, 2012 6:44 pm

Jinne schreef:Hoezo? Ik heb liever dat ie niets koopt dan dat ie z'n oren laat hangen naar wat vrijblijvende suggesties van eén Van Basten eerder of ATers nu.
Wanneer ie z'n oren niet laat hangen en zelf mag beslissen, haalt ie niveau Rosenberg, Lindenbergh, Juanfran. En eerder Winter, Verlaat e.c.

Laat Ajax aub een organisatie op poten zetten, bestaande uit mensen met kennis van zaken.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

Luciano

Bericht door Luciano » ma jan 30, 2012 7:02 pm

Jinne schreef:Hoezo? Ik heb liever dat ie niets koopt dan dat ie z'n oren laat hangen naar wat vrijblijvende suggesties van eén Van Basten eerder of ATers nu.
Ik hoor hem nog zeggen dat na de aankoop van Lindenbergh de selectie compleet was om voor het kampioenschap te gaan en Rosenberg goed bij Ajax paste. Blind heeft geen kaas gegeten van spelers kopen. Overigens zijn de 2 andere opties die je geeft ook niet mijn voorkeur.

zeux

Bericht door zeux » ma jan 30, 2012 7:09 pm

Ajaciedjuh schreef:In het plan van Cruijff stond toch ook dat Bergkamp/Jonk de contacten met Inter en Arsenal zouden (kunnen) gebruiken voor talentvolle spelers binnen te halen (huren).
Ik vraag mij zeer af hoe goed de contactyen met Inter zullen zijn. ZE hebben daar kort gespeeld en zijn bepaald niet succesvol geweest.

Bergkamp en Arsenal is een ander verhaal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jan 30, 2012 7:22 pm

Het seizoen afmaken met Ebecilio, Siem en Ozbiliz is geen optie. Er moet iets bij nu ook Sulejmani (langdurig) afwezig gaat zijn. Narsingh, Assaidi, Tadic, Miyaichi? Elia huren?
Face your fears and live your dreams, No Fear

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jan 30, 2012 8:10 pm

Kopen, kopen, kopen.

Ajax heeft de selectie ROND. Dan ga je niet in paniek nog 8 miljoen neertikken voor Narsingh, zodat we de blessures kunnen opvangen. Ajax heeft veel blessures, maar dat betekent nog niet dat je je selectie maar moet gaan uitbreiden. Zo werkt het niet.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 30, 2012 8:16 pm

Peter schreef: Ajax heeft de selectie ROND. Dan ga je niet in paniek nog 8 miljoen neertikken voor Narsingh, zodat we de blessures kunnen opvangen. Ajax heeft veel blessures, maar dat betekent nog niet dat je je selectie maar moet gaan uitbreiden. Zo werkt het niet.
Precies. Spelers zat. Ajax is krap aan weer enigszins financieel gezond. Houden zo. Hand op de knip. Wanneer Sulejmani (die er sowieso niets van bakte) afhaakt, haal je Lukoki er maar bij.

Komende zomer eerst maar eens afscheid nemen van Lodeiro, Blind, Aissati, Öz etc. voordat überhaupt over aankopen nagedacht mag worden.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

Luciano

Bericht door Luciano » ma jan 30, 2012 8:38 pm

Het enige wat we moeten aankopen is een goede fysio/looptrainer (Raymond Verheijen?) die deze selectie fit krijgt. Indien de selectie fit is is het materiaal zeker voldoende voor een titel in Nederland.

Rooie

Bericht door Rooie » ma jan 30, 2012 9:46 pm

De Dominee schreef:Het seizoen afmaken met Ebecilio, Siem en Ozbiliz is geen optie. Er moet iets bij nu ook Sulejmani (langdurig) afwezig gaat zijn. Narsingh, Assaidi, Tadic, Miyaichi? Elia huren?
Narsingh en Assaidi zitten toch beiden bij Raiola? Doe maar niet.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jan 30, 2012 9:51 pm

Peter schreef:Kopen, kopen, kopen.

Ajax heeft de selectie ROND. Dan ga je niet in paniek nog 8 miljoen neertikken voor Narsingh, zodat we de blessures kunnen opvangen. Ajax heeft veel blessures, maar dat betekent nog niet dat je je selectie maar moet gaan uitbreiden. Zo werkt het niet.
De selectie is ROND zodra onze 3 voorhoedespelers niet langdurig geblesseerd zijn. Dat dit scenario niet was voorzien doet er niet aan af dat je nu vervanging moet halen als je je,elf serieus wilt nemen. Je gaat bij het samenstellen can een selectie niet uit van dit rampscenario, dat noemt men voortschrijdend inzicht

Niet investeren is killing. Dan loop je straks nog meer mis omdat je gaat zitten wachten. Dan haal je sowieso geen vCL, misschien geen EL. Daarnaast lopen interessante spelers dan misschien naar een andere club of worden ze alleen maar duurder. Wat heeft afwachten voor nut?! De situatie is helder.

peter

Bericht door peter » ma jan 30, 2012 9:52 pm

En wat als we Narsingh halen en hij blesseert zich morgenvroeg op de eerste training en ligt er 8 weken met een spierscheuring uit? Gaan we dan weer de markt op?

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jan 30, 2012 9:53 pm

Wat mij betreft wel. Dat scenario is overigens zeer onwaarschijnlijk en dus niet reëel om een dergelijk besluit vanaf te laten hangen.

peter

Bericht door peter » ma jan 30, 2012 9:59 pm

Zeer onwaarschijnlijk? Al onze aanvallers zijn bijna geblesseerd. Ik zou er geen stuiver om willen wedden dat Narsingh niet binnen een paar weken ook geblesseerd is.

Zeer opmerkelijk dat je dan vindt dat je maar weer moet kopen. Ik vind dat 'on-Ajax'. Houd je ook niet lang vol, want zo rijk zijn we niet.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jan 30, 2012 10:06 pm

Het niveau van de huidige selectie en jeugd, dat is pas on Ajax. Tot dat beter wordt moet je je aanpassen: kopen. Fischer, Boilesen, Eriksen etc. En nu een aanvaller. Ebecilio, Siem en Ozbiliz de komende 10 potjes is ook on Ajax.

Er lopen bovendien veel contracten af komende zomer. Aisatti, Lodeiro, Bulykin, Ooijer etc. Dan kun je best een half jaar eerder investeren als de situatie daarom vraagt. Maar jij vindt dus dat we maar moeten spelen zonder onze gehele voorhoede met een stel kutspelers, omdat we afgelopen zomer niet goed hebben geanticipeerd? Omdat we er niet vanuit gingen dat onze hele voorhoede langdurig en tegelijk geblesseerd zou zijn?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jan 30, 2012 10:09 pm

Ik vind blessures ook geen goede reden om te kopen. Zeker gezien zowat 90 procent van die blessures spierblessures zijn te wijten aan een slechte trainingsopbouw. Dus de kans dat een Narsingh daar ook mee te maken krijgt is aanwezig.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jan 30, 2012 10:13 pm

oke. Dus als we nu Ebecilio, Siem en Oz verliezen met blessures stellen we gewoon de C1 op. Kopen vanwege blessures is immers raar en on Ajax. Die 10e plek en schandalig slecht voetbal is helemaal des Ajax.

Je hebt blessures en blessures. Het zoon allemaal langdurige blessures en allemaal voorhoedespelers. Bovendien is dit de uitgelezen kans om Sulejmani, die toch al niet voldoet, te vervangen. Hij is niet van het gewenste niveau, dus had toch moeten worden vervangen na dit seizoen. Gezien de situatie wordt dat nu een paar maanden eerder.

peter

Bericht door peter » ma jan 30, 2012 10:26 pm

Als Ebecilio, Ozbiliz en Siem geblesseerd zijn, dan speel je met Arica, Klaassen en Lukoki. Eventueel met Lesley de Sa als back-up. Zo werkt Ajax inderdaad.

Plaats reactie