Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Jong Ajax

Bericht door peter » ma jan 23, 2012 7:43 pm

Jong Ajax: Cillessen; Ligeon, Veltman, Van Rhijn, Toivomaki; De Kamps, Rits, Serero; Lukoki, Ozbiliz, Arica.

Eerste helft is klaar. 0-0 tegen Utrecht tot op heden.

Opmerkelijke opstelling. Voorin staan er drie buitenspelers, zo lijkt het. Achterin staan we in ieder geval met drie rechtsbenige verdedigers te spelen.

Rutger

Bericht door Rutger » ma jan 23, 2012 7:53 pm

Ik dacht dat Toivomaki als rechtsback was gehaald. Heb je dan een verdediging met 4 rechtspoten?
Özbiliz heeft in de voorbereiding ook al eens in de spits gespeeld, dus ik denk dat er misschien een beetje mee wordt geëxperimenteerd.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 23, 2012 7:58 pm

Peter schreef: Opmerkelijke opstelling.
Van Rhijn is last resort als CV voor Ajax-1. Wat doet ie dan in Jong Ajax? Moet ook hij nog geblesseerd raken? :excited.gif:
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

peter

Bericht door peter » ma jan 23, 2012 8:04 pm

En waar is Koppers? Die zat afgelopen weekend niet bij de selectie, maar kan ook niet spelen voor Jong Ajax? Geblesseerd?

Van Rhijn is er al af na rust. Schouw erin.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 23, 2012 8:05 pm

Peter schreef: Van Rhijn is er al af na rust.
Door z'n hoeven gezakt?
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

Rutger

Bericht door Rutger » ma jan 23, 2012 8:10 pm

Peter schreef:En waar is Koppers? Die zat afgelopen weekend niet bij de selectie, maar kan ook niet spelen voor Jong Ajax? Geblesseerd?

Van Rhijn is er al af na rust. Schouw erin.
Koppers had tijdens de gestaakte wedstrijd tegen AZ een scheurtje in zijn sleutelbeen opgelopen. Dus geblesseerd.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jan 23, 2012 8:25 pm

Toivomaki
Leeft die ook nog? Was hij geblesseerd? Heb hem een keer zien spelen, was niet onder de indruk, dat niveau moet in Nederland ook te vinden zijn (om vervolgens maar niet te halen)

In de B1 liep vorig jaar (niet eens altijd in de basis) ene Marinkovitch o.i.d.; geen idee wat hij toe te voegen had. Het moet toch mogelijk zijn om, als er een buitenlander wordt gehaald, er een te halen die kan voetballen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

peter

Bericht door peter » ma jan 23, 2012 8:27 pm

Marinkovic. Linkshalf ofzo. Zit bij A1.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 23, 2012 8:30 pm

Demosthenes schreef: Heb hem een keer zien spelen, was niet onder de indruk, dat niveau moet in Nederland ook te vinden zijn (om vervolgens maar niet te halen)
Tip van Jari. Net als Jonni Hjelm een paar jaar eerder. Die kon er weinig van. Geen idee of ie nog voetbalt.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jan 23, 2012 8:33 pm

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: Heb hem een keer zien spelen, was niet onder de indruk, dat niveau moet in Nederland ook te vinden zijn (om vervolgens maar niet te halen)
Tip van Jari. Net als Jonni Hjelm een paar jaar eerder. Die kon er weinig van. Geen idee of ie nog voetbalt.
Heeft Jonni Hjelm bij Ajax gezeten (Kan me hem niet herinneren) of alleen maar een stage o.i.d. gekregen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 23, 2012 8:37 pm

Demosthenes schreef: Heeft Jonni Hjelm bij Ajax gezeten (Kan me hem niet herinneren) of alleen maar een stage o.i.d. gekregen?
Goede vraag. Ik las destijds dat Jari hem bij (ik meen) Blind had aanbevolen.

Woonde toen nog in Helsinki. Zag Hjelm tijdens HJK - Tampere. Bakte er niets van.

En speelt nog steeds voor Tampere: http://fi.wikipedia.org/wiki/Jonne_Hjelm

peter

Bericht door peter » ma jan 23, 2012 8:42 pm

Speelt bij Wiesbaden. Viel laatst nog in tegen AZ.

Rutger

Bericht door Rutger » ma jan 23, 2012 8:44 pm

Demosthenes schreef:
Toivomaki
Leeft die ook nog? Was hij geblesseerd? Heb hem een keer zien spelen, was niet onder de indruk, dat niveau moet in Nederland ook te vinden zijn (om vervolgens maar niet te halen)
Volgens mij staan veel mensen de wedstrijd van Jong Ajax tegen Jong PSV nog bij toen hij inderdaad niet zo goed was. Hij had dit seizoen een operatie aan zijn buik gehad of iets dergelijks en heeft daardoor de eerste seizoenshelft gemist. Misschien dat het nog wat wordt, maar ik verwacht er maar niet al te veel van. Omdat ik er nog niemand lyrisch over hem had gehoord in de periode voor zijn operatie.

jabu

Jong Ajax

Bericht door jabu » ma jan 23, 2012 9:34 pm

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: Heeft Jonni Hjelm bij Ajax gezeten (Kan me hem niet herinneren) of alleen maar een stage o.i.d. gekregen?
Goede vraag. Ik las destijds dat Jari hem bij (ik meen) Blind had aanbevolen.
Die Blind heeft er wel kijk op en deelt niet zomaar contracten uit! :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 24, 2012 12:30 am

Natuurlijk niét aan concurrenten voor Daley. Wel aan Ligeon en Koppers.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di jan 24, 2012 8:03 am

Rishi schreef:Natuurlijk niét aan concurrenten voor Daley. Wel aan Ligeon en Koppers.
Koppers speelt/speelde op dezelfde positie als Daley. :ajaxsmiley.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo jan 25, 2012 7:55 am

Die kan er niks van.
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re:

Bericht door Duke » wo jan 25, 2012 3:02 pm

joey schreef:Dit is een heel zwakke lichting. Het lijkt nog wat doordat er spelers uit de A-selectie meedoen, maar Jong Ajax zal dit seizoen geen hoge ogen gooien, schat ik.

Van FN geplukt:
25-08-2008 JONG FEYENOORD WINT KLEINE KLASSIEKER: 1-2

Jong Feyenoord is maandagavond de competitie voor beloften gestart met een 1-2 overwinning op Jong Ajax. In de Arena opende Leroy Fer na bijna een half uur spelen de score, na een solo langs meerdere Ajacieden. Na rust kwam Ajax via Edgar Manucharyan op gelijke hoogte. In blessuretijd was het Michal Janota die de winnende treffer maakte. In de ploeg van Alex Pastoor maakten naast Fer ook Kevin Hofland en Danny Buijs hun rentree na blessureleed.

Beide ploegen waren de eerste helft aan elkaar gewaagd, waarbij tot aan het doelpunt van Fer weinig grote kansen te zien waren. Bij zijn doelpunt zocht de middenvelder nadrukkelijk naar afspeelmogelijkheden, maar ging na het uitblijven hiervan voor eigen succes. Met resultaat, want Kenneth Vermeer was kansloos op de inzet van Fer: 0-1.

De beloften bleven rustig zoeken naar meer en het was dezelfde Fer die na ruim een half uur spelen na fel doorgaan op de linkerflank Jordao Pattinama bereikte. De aanvaller stuitte van dichtbij op Vermeer. Even daarvoor had Ajacied Edgar Manucharyan zijn volley maar net over zien gaan. Het was voor de buitenspeler de derde mogelijkheid van de wedstrijd, nadat hij eerder Darley met een schot op de proef had gesteld en een voorzet net over had gekopt. Het laatste woord voor de rust was wederom aan Fer. Zijn harde kopbal werd ternauwernood van de lijn gehaald.

Uit voorzorg bleven Hofland en Fer na de pauze achter in de kleedkamer. Buijs begon wel aan de tweede helft en was met een kopbal uit een corner direct dichtbij de 0-2. Aan de andere kant bleef Manucharyan gevaarlijk. De Ajacied schoot na ongeveer 55 minuten vanaf de rand van het zestienmetergebied in het zijnet.

Darley behield na een uur spelen met een knappe redding op een inzet van Darko Bodul Feyenoords voorsprong. Twee minuten later moest de Braziliaan het antwoord wel schuldig blijven, toen Manucharyan de doelman met een hard schot kansloos liet: 1-1.

Tegen het eind van de wedstrijd viel John Goossens in aan Amsterdamse zijde, maar de middenvelder kon al snel weer de kleedkamer opzoeken. Scheidsrechter Gözübüyük stuurde hem met rood van het veld vanwege een grove charge op Glenn Kobussen. Desondanks had Feyenoord aanvankelijk moeite de overtalsituatie uit te buiten en het mocht zelfs van geluk spreken dat het niet zelfs tegen een achterstand aanliep, toen Kevin Wattamaleo op de doellijn redding moest brengen.

Michal Janota besliste de wedstrijd in blessuretijd alsnog in Rotterdams voordeel. Na een knappe dribbel en dito voorzet van Mitchell Schet bleef de centrumspits voor het doel van Vermeer rustig. Janota kapte zijn directe tegenstander uit en gaf met een bekeken schot de doelman het nakijken. Zodoende wonnen de beloften terug op het hoogste niveau de eerste competitiewedstrijd van het seizoen.

Jong Ajax – Jong Feyenoord 1-2 (0-1)

Scoreverloop:
28´ 0-1 Fer
62´ 1-1 Manucharyan
90´ 1-2 Janota

Scheidsrechter: Gözübüyük

Geel: Anita, Manteiga

Rood: Goossens

Opstellingen:
Jong Ajax: Vermeer; Macintosh (46´ Will), Alderweireld, Blind, Supusepa; Anita, Sousa Campos (74´ Goossens), Sarpong; Manucharyan, Bodul en Luque (88´ Schell).

Jong Feyenoord: Darley; Tiendalli, Derijck, Hofland (46´ Nieveld), Wattamaleo; Buijs, Manteiga, Fer (46´ Kobussen); Janota, Schet en Pattinama.
Leuk om terug te zien wat er van deze teams is overgebleven. Augustus 2008 hebben we het over.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo jan 25, 2012 3:39 pm

Jong Ajax: Vermeer; Macintosh (46´ Will), Alderweireld, Blind, Supusepa; Anita, Sousa Campos (74´ Goossens), Sarpong; Manucharyan, Bodul en Luque (88´ Schell).

Jong Feyenoord: Darley; Tiendalli, Derijck, Hofland (46´ Nieveld), Wattamaleo; Buijs, Manteiga, Fer (46´ Kobussen); Janota, Schet en Pattinama.
Eredivisie in 2011-2012:

Ajax: Vermeer, Will (NEC, basisplaats?) Alderweireld, Supusepa (ADO, dertien keer dit seizoen) Anita, Sarpong (Real Sociedad, geen basisplaats, drie maanden niet gespeeld) Goossens (NEC, normaal gesproken basisplaats) Ajax leidt uiteraard niet op voor andere ploegen. Reserve Blind tel ik maar niet mee.

Feyenoord: Tiendalli (ex-Ajaxjeugd. t/m A1, door Feyenoord gekocht van Utrecht) en volgend seizoen Goossens (ex-Ajax) DeRijck (uit België, reservespeler PSV) Fer (Twente) en ik zal vast en zeker iemand van Excelsior vergeten.

peter

Bericht door peter » wo jan 25, 2012 3:43 pm

Een uiterst zwakke lichting dus. Sowieso wisselde Jong Ajax natuurlijk telkens van samenstelling toentertijd, al was bijna iedereen lovend over Sarpong, Bodul en Goossens.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo jan 25, 2012 4:45 pm

Valt toch wel mee? Uiteindelijk 3 spelers die nu basisspelers zijn bij Ajax 1. De echt grote talenten slaan Jong Ajax meestal over, dus het is sowieso geen complete graadmeter voor de kwaliteit van een lichting.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jan 25, 2012 5:01 pm

In vergelijking met de beste jeugdopleiding van Nederland doen we het inderdaad heel aardig.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » wo jan 25, 2012 8:08 pm

Peter schreef: al was bijna iedereen lovend over Sarpong, Bodul en Goossens.
Bodul? Behoort tot de zwaksten en traagsten ooit in Ajax-1. :confused.gif:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Jong Ajax

Bericht door raymon » wo jan 25, 2012 10:18 pm

De traagste was toch Peter Larsson of zoiets...
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

D_skilled

Bericht door D_skilled » wo jan 25, 2012 10:37 pm

Roger was ook heel traag.

Plaats reactie