Heilig verklaren? Wie heeft dat ooit geschreven, gezegd?Innovatie kan wel, maar je moet zo'n tent niet heilig gaan verklaren. Alle bewegingen tot in de detail analyseren heeft weinig nut als iemand nog niet eens een bal kan voorgeven of fatsoenlijk kan aannemen.
Details zijn niet interessant? Een keeper of een speler die hoger kan leren springen door te bestuderen hoe hij springt, dat is niet van belang? Ik weet niet wat er in die tent gebeurde, las ergens dat Jonk het 'te stoffig' vond, maar dat zal wel laster zijn, want heeft Jonk nu ook al overal verstand van?
Ik zie bij het Ajax-van-JC iets als terug-naar-vroeger. In alle(?) sporten zie je de rol van de wetenschap belangrijker worden, maar bij Ajax is een tegenovergestelde beweging gaande? Verbeter me maar als dat niet het geval is. JC, Jonk en Bergkamp zijn in staat dat te bepalen? Ik vrees voor het ergste.
Tot nu toe lees ik voornamelijk iets over de bal aannemen. Niemand die beweert dat een bal aannemen onbelangrijk is, maar de suggestie wordt gewekt dat voor JC er geen aandacht aan werd besteed. Ik zie en zag in de jeugdelftallen spelers die een bal kunnen aannemen. Het gaat fout, omdat het tempo waarin dat gebeurt zo hoog is of omdat de kwaliteit ontbreekt. Ik zie bij andere verenigingen trouwens niet dat het daar beter is verzorgd. In het tempo waarin Ajax 1 voetbalt mag een bal aannemen geen probleem zijn.
Die opmerking snap ik niet, want Ajax heeft, in mijn ogen, altijd al moeite gehad met slecht weer, je kunt het 'de tent niet kwalijk nemen' dat ver voor de tent, MvB finaal onderuit gaat tegen Heerenveen, dat overkwam Ajax ook wel toen JC er trainer was. Ajax heeft mooi-weer-voetballers, tent of geen tent.En als je in zo'n tent gaat trainen omdat het buiten regent, kweek je mooi weer voetballers die op een koude of regenachtige middag bij AZ uit of Heerenveen uit een modderfiguur slaan.